Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Anky: "De WEG 2010 wordt mijn allerlaatste wedstrijd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:49

Geen idee, vast ergens foutje gemaakt? Nagelbijten / Gniffelen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:49

Laatmaar, ik snap het al Clown

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:50

nee athene deed ze al met sali !

2000 was bonfires laatste OS

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:50

Ik weet niet hoor maar Anky heeft in Sydney de laatste OS met Bonfire gereden. In Athene had ze Salinero al Lachen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:51

Officieel blond. Dat wist ik eigenlijk ook wel, want dat was haar tweede gouden plak maar met een ander paard. En dat heeft nooit iemand haar na gedaan. Lachen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:52

ja, daar kwam ik ook net achter Koe

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:53

Hahaha. We zijn eruit iig. Haha!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:52

van mij mag ze stoppen, die uitspraak van haar vind ik ook een beetje arro over komen. en ik vind het een beetje hypokriet dat ze zegt dat ze wel door zou gaan als iemand haar een heel goed paard aan bied. beetje zo van hej luitjes kom maar op met die paarden. pff ga er lekker zelf 1 zoeken

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:29

66996236 schreef:
van mij mag ze stoppen, die uitspraak van haar vind ik ook een beetje arro over komen. en ik vind het een beetje hypokriet dat ze zegt dat ze wel door zou gaan als iemand haar een heel goed paard aan bied. beetje zo van hej luitjes kom maar op met die paarden. pff ga er lekker zelf 1 zoeken

Dat is nou eens een gefundeerde opmerking met een toegevoegde waarde!

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:45

Ik kan het best begrijpen als ze stopt.
Misschien wil ze tijdelijk stoppen met wedstrijden (wel doortrainen) om niet te veel te missen van haar opgroeiende kinderen.
Vind ik ook heel normaal je bent en blijft moeder.
Maar wat ik niet begrijp is dat er mensen haar zo afvallen, OK iemand ligt je wel of niet dat kan maar als ze wint is ze geweldig.
Misschien ook niet voor iedereen maar verplaats je eens in haar schoenen.
Dag in dag uit werk je keihard en train je NOG veel harder, in je eigen team hebben er 2 gereden en beneden verwachting gescoord. De rivalen hebben ook al 2 ruiters gehad die beter hebben gescoord maar erger nog je grootste concurent moet na jou rijden. Ik weet niet hoe jullie in elkaar zitten maar dan is de druk echt heel erg groot. Isabelle was daarna die wist waar ze aan toe was.

Nadat dit alles is gebeurd kom je uit de ring en staan er meteen 300 verslaggevers om je heen en die willen een reactie want je bent de OLYMPISCHE KAMPIOENE.
Zou jij (of jullie) dan zeggen Imke en HP hebben hun uiterste best gedaan en ik denk dat er niet meer inzat, terwijl je ze nota bene zelf traint en weet dat er VEEL meer inzit kom op mensen een beetje reeel blijven. De meeste hier op het forum zijn al zwaar over de zeik als ze niet 1ste worden in een B proef en dat is vaak gewoon voor de fun.

En dan is het ook nog eens zo dat het haar natuurlijk al met 2 paarden gelukt is dus mensen verwachten dan dat je dat maar even zo blijft doen, en als dat niet gaat ben je oud, op je retour of heb je het hoog in je bol of wat dan nog meer.
We kunnen toch ook gewoon achter ons team gaan staan of je ze nu wel of niet sympathiek vind.
En dan een opmerking dat ze pappie roept om een nieuw paard vind ik een beetje vreemd. Als ze nog een keer mee wil doen moet ze nu al met een ander beginnen, het duurt jaren voordat je klaar bent samen voor een OS, dat is niet in een paar weken gelukt en ook niet ff in een jaartje. Tel daar dan ook nog even de klik met zo'n paard op en natuurlijk talent en als je dat al allemaal hebt moet het paard het ook vol kunnen houden (lichamelijk) en tegen de wedstrijddruk kunnen want ook dat is voor een paard een hele impact.

AvG is volgens mij 1 van de weinige die al haar olympische paarden nog heeft allemaal op zeer respectabele leeftijd dat zegt toch ook heel erg veel over haarzelf en over haar trainingsmethoden. Er zijn er genoeg (ook onder ons) die hun paard voor de 10 jaar al helemaal naar de d Boos! nder hebben gereden, en sommige niet 1 maar zelfs meerdere paarden. Maar nooit zullen we eens eerst naar onszelf kijken voordat we andere afvallen en dat is wat zo jammer is in deze sport. Je hoeft het niet met alles eens te zijn maar heb dan op zijn minst respect voor elkaar Bloos .

I REST MY CASE!
Op naar de volgende proef

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:49

@vonnie: mooi geschreven, helemaal mee eens.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:57

Vonnie, dat verwoordt je heel mooi! Kan niets anders doen dan me erbij aansluiten. Haha!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:04

@Vonnie: OK dan!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:43

Sannemo schreef:
hmmm oké, kan zijn dat Anky inderdaad wat afschuiverig is, maar ik denk dat ze het nu over de jury had. Het verschil tussen haar proef en die van Isabella was niet zo groot als de punten aangeven. (die trap in piaffe vond ik ook echt niet kunnen).

Ben persoonlijk niet echt een Anky fan (Ja Wytske, ik heb ook weleens zoiets gehoord, zelfs dat ze haar paarden slaat en ze eerst enorm opjaagd alvorens ze te trainen, zodat ze te moe zijn om te protesteren, maar ja...is allemaal van horen zeggen)
Ben sowieso niet zo'n toppaardensportfan, omdat ik het allemaal erg onnatuurlijk vind lijken, dat getrek in die mond en die hals zo krom dat ze amper kunnen zien waar ze lopen. Maar eerlijk is eerlijk, vooral de kür op muziek wil ik altijd zien. En Anky is nou eenmaal de best presterende nederlandse, dus petje af!

Toch wil ik weleens weten hoe oud Salinero dan is, zo lang rijdt ze daar toch nog niet mee? hiervoor 2 bonfires toch?

salinero is van 1994

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:20

Ik hoorde net op het olympisch nieuws dat Anky ermee stopt, omdat Salinero te oud is over 4 jaar en ze had geen ander paard ofzo. Maar ze gaat nu toch nog 1 spelen door met Painted black, of niet??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:44

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:09

PolosportJ schreef:
Ik hoorde net op het olympisch nieuws dat Anky ermee stopt, omdat Salinero te oud is over 4 jaar en ze had geen ander paard ofzo. Maar ze gaat nu toch nog 1 spelen door met Painted black, of niet??

Zie start topic....
En de rest van de .. pagina's

edit: zijn er een aantal pagina's verwijderd? Het waren er toch meer?
Laatst bijgewerkt door Sannemo op 15-08-08 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:10

LiiNd_Y schreef:
Sannemo schreef:
hmmm oké, kan zijn dat Anky inderdaad wat afschuiverig is, maar ik denk dat ze het nu over de jury had. Het verschil tussen haar proef en die van Isabella was niet zo groot als de punten aangeven. (die trap in piaffe vond ik ook echt niet kunnen).

Ben persoonlijk niet echt een Anky fan (Ja Wytske, ik heb ook weleens zoiets gehoord, zelfs dat ze haar paarden slaat en ze eerst enorm opjaagd alvorens ze te trainen, zodat ze te moe zijn om te protesteren, maar ja...is allemaal van horen zeggen)
Ben sowieso niet zo'n toppaardensportfan, omdat ik het allemaal erg onnatuurlijk vind lijken, dat getrek in die mond en die hals zo krom dat ze amper kunnen zien waar ze lopen. Maar eerlijk is eerlijk, vooral de kür op muziek wil ik altijd zien. En Anky is nou eenmaal de best presterende nederlandse, dus petje af!

Toch wil ik weleens weten hoe oud Salinero dan is, zo lang rijdt ze daar toch nog niet mee? hiervoor 2 bonfires toch?

salinero is van 1994

Had het inmiddels gezien op haar site, maar toch bedankt Knipoog

mickey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:36

Goh je hoord al een tijd dat Anky ermee zou willen stoppen...

Ik hoop maar dat iemand haar een geweldig paard geeft te rijden. Want anky is goed, iemand die meerdere paarden naar de top kan rijden... Op dat niveua zie je de prachtigste paarden en goede ruiters. Maar v. Grunsven is iemand die doet wat met je, je kan je alleen verwonderen en hoop krijgen dat jouw beste rit net op jouw niveu zo goed is als haar beste.Ze geeft inspiratie en de drive om er wat van te maken. En dat jij met de les die jij krijgt met jouw eigen paardje voor jouw een bonfire kan maken.

Ik geef haar ergens gelijk met alles wat er bij komt kijken en daarnaast kinderen petje af. Wat ontzettend JAMMER (voor iedereen).

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:01

@vonnie: 100% gelijk.
en alle mensen die Anky maar niks vinden kunnen als ze goud wint opeens wel blij zijn en dan is ze wel geweldig...
en ieder mens komt wel een keer arrognt over in zijn/haar leven. Anky is ook gewoon een mens Knipoog

edit: er zijn ook mensen die het al in hun hoofd krijgen zodra ze M zijn. ik denk dat Anky niks tegen haar team genoten heeft maar dat het gewoon het verkeerde moment was en dat ze het niet zo kwaad bedoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:50

Op je toppunt in de sport kun je het beste stoppen, dat is beter dan dat het niet goed meer gaat in de sport en zo afscheid moet nemen....Ben wel benieuwd wie de volgende 'Anky' dan zal worden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:56

Misschien Hanky of Inky ??
Knipoog

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:53

bizzybijtje schreef:
Op je toppunt in de sport kun je het beste stoppen, dat is beter dan dat het niet goed meer gaat in de sport en zo afscheid moet nemen....Ben wel benieuwd wie de volgende 'Anky' dan zal worden Lachen

Er is geen tweede Anky, nu niet een nooit niet! Wel een Imke, Hans peter, Edward enz..

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:14

Anky schrijft op Horss.; 'Ik was met groom Willeke nog aan het ouwehoeren, dat als Sallie zoveel energie had, hij misschien toch nog wel doorkon tot en met de Spelen van Londen'.

Dus voorlopig nog niet klaar met rijden?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:12

Nillie schreef:
Ik kan haar natuurlijk altijd mijn paard aanbieden.... Haha! Haha! Haha!

Waag het niet, die blijft lekker hier !!!!!!!!! Vingers aflikken Haha!