Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:33

Fitch schreef:
Waarom moet het alles of niets zijn, en wie ben jij om dat te bepalen? En nee, natuurlijk gaan veganisten niet op een paard zitten. Trouwens, uiteindelijk moet iedereen alles zelf bepalen en proberen een bijdrage te leveren. Dat is beter dan wel of niet precies te leven naar aanleiding van het etiketje dat je opgeplakt krijgt...

Persoonlijk zou ik er totaal geen problemen mee hebben als een veganist wel op een paard ging zitten. Iedereen moet, zolang dat niet in strijd is met de wet, zelf bepalen wat hij/zij doet. En een veganist zou toch in jou ogen beter moeten zijn, ookal gaat hij/zij wel op een paard zitten, dan een vleeseter?? (niet kwaad bedoeld Knipoog )

Twiggy2008

frunnik schreef:
Nadya schreef:
En Frunnik, het werd verdorie ook tijd ook dat de legbatterijen verboden werden. Die zijn veel te lang aanwezig geweest en juist door er tegen te 'vechten' is dit wel al bereikt!!! Go jij! Go jij!

Dat ben ik helemaal met je eens. Enkel moet er wel op een haalbare manier gevochten worden in een snelheid die de boeren bij kunnen houden. Ik denk dat dat veel meer effect heeft dan te roepen dat de hele vleesindustrie verboden moet worden. Indien dingen financieel niet haalbaar zijn gebeurt het niet, en daarom kleine stapjes tegelijk in de goede richting in plaats van uitersten verwachten.

Ik ben heel erg blij met al die 'kleine' stapjes Ja , al zou ik nog veel blijer zijn met het verbieden van het houden van dieren op zo'n massale manier. Ik geloof niet dat ik heb geroepen dat de hele vleesindustrie verboden moet worden (ben toch een voorstander van biologisch vlees???), maar die traditionele maniertjes mogen van mij verdwijnen, hoor. Ja
En soms moet dat even hard tegen hard inderdaad, anders gebeurt er geen zak. Clown

Fitch

kwpn123 schreef:
Wat een discussie, nou ik zet mij met liefde in voor mijn dieren, en eet 's middags met liefde een stukje vlees op. Dat er dieren misschien (wat weinig voorkomt overigens) een wat minder leven mogen hebben, dan ligt dat toch echt vaak aan de consument en niet aan de boer die met veel Zorg en liefde zijn bedrijf leid dag én nacht. Er zitten soms mensen tussen die het verkeerd aanpakken maar dan word er vaak al razendsnel ingegrepen!!! En ik vind dat er vaak domme argumenten worden genoemd ook door de PVDD bijna allemaal onzin argumenten van mensen die aandacht willen.
(Marianne Thieme heeft een relatie met een ex-jager die zijn jaagcontract nog gewoon heeft, raar toch) Zelf zou ik mijn dieren nooit weg doen, maar een lekker stukje vlees op mijn bord ook niet! (Het is overigens ook beter om in ieder geval nederlands vlees en zuivel te kopen en niet goedkope rotzooi uit het buitenland!!! ) Mijn buurman is ook niet biologisch met zijn melkveehouderij, maar toch die beesten lopen van het voorjaar tot het najaar buiten, helaas is dit wegens regels met de mestwet e.d niet bij iedereen mogelijk.

Ach gut, je hebt je berichtje aangepast. Dus als je veganist/vegetariër bent moet je verder ook helemaal heilig zijn? En Marianne is nu helemaal verkeerd? Ik heb ook een relatie met een vleeseter. We hebben de afspraak dat als hij bij mij is, hij lekker veganistisch eet, en als ie met familie of vrienden is eet hij vlees. We vinden het beide prima zo. Ben ik nu ook hypocriet? Ik ga hem niet vertellen wat ie moet doen hoor, en hij mij ook niet!

En ja, melkkoeien hebben 't nog relatief goed. Maar om dat nu als voorbeeld te nemen... Er zijn veel meer kippen en varkens. Wel eens in zo'n stal geweest.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:34

frunnik schreef:
Fitch schreef:
Waarom moet het alles of niets zijn, en wie ben jij om dat te bepalen? En nee, natuurlijk gaan veganisten niet op een paard zitten. Trouwens, uiteindelijk moet iedereen alles zelf bepalen en proberen een bijdrage te leveren. Dat is beter dan wel of niet precies te leven naar aanleiding van het etiketje dat je opgeplakt krijgt...

Persoonlijk zou ik er totaal geen problemen mee hebben als een veganist wel op een paard ging zitten. Iedereen moet, zolang dat niet in strijd is met de wet, zelf bepalen wat hij/zij doet. En een veganist zou toch in jou ogen beter moeten zijn, ookal gaat hij/zij wel op een paard zitten, dan een vleeseter?? (niet kwaad bedoeld Knipoog )

Inderdaad! Ja Beter 'inconsequent goed' dan 'consequent slecht'! Knipoog Dan is het voor het etiketje geen veganist, maarja. Dat etiketje is ook weer niet zo heel belangrijk, vind ik.
Laatst bijgewerkt door Fitch op 20-07-08 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:35

Tja als je het op die manier hard-tegen-hard wilt spelen dan verliezen er weet ik niet hoeveel boeren hun bedrijf. En aangezien het ministerie van LNV terecht nog steeds het welzijn van mensen boven dat van dieren zet, zul je met die methode in mijn ogen niet veel bereiken.
Kom je echter met haalbare verbeteringen dan zijn hier wel degelijk oren naar.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:37

frunnik schreef:
Tja als je het op die manier hard-tegen-hard wilt spelen dan verliezen er weet ik niet hoeveel boeren hun bedrijf. En aangezien het ministerie van LNV terecht nog steeds het welzijn van mensen boven dat van dieren zet, zul je met die methode in mijn ogen niet veel bereiken.

Er is op dit moment zoveel aan de hand met de voedselcrisis en de hypotheekrentecrisis. De bio-industrie heeft hier een grote rol in. Ik denk dat dit het moment is voor veranderingen. Gelukkig worden mensen steeds bewuster!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:39

Hahahaha, ik heb ook een relatie met een vleeseter, maar wel eentje die is gaan nadenken hierover en die heel wat minder vlees is gaan eten. Hier thuis ligt vrijwel geen vlees op zijn bord, hoor. Maar wie ben ik om te eisen dat hij geen vlees mag eten?
Mijn dochter is nu nog erg jong en eet haar hele leven al vegetarisch, maar er kan een dag komen dat ze zegt ''mama, ik wil wel knakworstjes eten''. Tja, dat mag, ik zal het haar niet verbieden. En dus???? Nu ben ik niet heilig genoeg?
Ben ik sowieso niet, hoor Knipoog , vooral niet op andere vlakken in het leven. Haha!

Overigens heb ik medelijden met veel koeien in ons land, die maar opgestald staan. Koeienflats, al die ellende....... Daar kan nog heel wat aan verbeterd worden. Ja
Ik mis de ouderwetse Nederlandse koe in de wei bijvoorbeeld. Waar zijn ze gebleven????

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:40

Fitch schreef:
frunnik schreef:

Er is op dit moment zoveel aan de hand met de voedselcrisis en de hypotheekrentecrisis. De bio-industrie heeft hier een grote rol in. Ik denk dat dit het moment is voor veranderingen. Gelukkig worden mensen steeds bewuster!

Ik denk dat er dan wel een hoop geld nodig is voor deze sector, aangezien een hoop boeren nu nog maar net het hoofd boven water kunnen houden. Maar ik help je van harte hopen dat je gelijk hebt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:35

Fitch schreef:
runningkawa schreef:

Gamma!, dat zeg ik Tong uitsteken

Maar anti sites hebben de waarheid in pacht...niet de mensen die van boeren komaf zijn...die zeggen dingen alleen uit winst belang.....

Zucht, ik heb het toch helemaal niet over scharrelkippen? Over legbatterijkippen! Daar worden de doden NIET weggehaald.

En RK, WELK winstbelang? Ik voel al jaren actie voor dieren en ik heb nog nooit winst gemaakt! Het heeft me alleen geld gekost, in de vorm van zwerfkatten opvangen, treinkaartjes kopen om naar demonstraties te gaan, aan goede doelen geven, etc. etc. En dat is helemaal niet erg, maar hoe kom je er bij dat anti sites winst maken?

misschien beter lezen?

overigens ook bij legbatterij kippen worden ze weggehaald...ik heb vroegah paardgereden bij een legkip boer...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:56

Nadya schreef:
Hahahaha, ik heb ook een relatie met een vleeseter, maar wel eentje die is gaan nadenken hierover en die heel wat minder vlees is gaan eten. Hier thuis ligt vrijwel geen vlees op zijn bord, hoor. Maar wie ben ik om te eisen dat hij geen vlees mag eten?
Mijn dochter is nu nog erg jong en eet haar hele leven al vegetarisch, maar er kan een dag komen dat ze zegt ''mama, ik wil wel knakworstjes eten''. Tja, dat mag, ik zal het haar niet verbieden. En dus???? Nu ben ik niet heilig genoeg?
Ben ik sowieso niet, hoor Knipoog , vooral niet op andere vlakken in het leven. Haha!

Overigens heb ik medelijden met veel koeien in ons land, die maar opgestald staan. Koeienflats, al die ellende....... Daar kan nog heel wat aan verbeterd worden. Ja
Ik mis de ouderwetse Nederlandse koe in de wei bijvoorbeeld. Waar zijn ze gebleven????

Die lopen hier overal rond hoor Ja

Iemand had het ook over varkensfokkerijen, of we daar wel eens geweest waren. Mijn paard heeft er 4 jaar getsald gestaan. Varkens hebben hokken die ruim genoeg waren, en mochten ook naar buiten. Even onder de tuinslang ed. Vreselijk leven hadden die Clown

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:06

Ik vind dat ze eerst maar wat mogen gaan doen aan de bioindustrie.
Mensen die dieren in de sport hebben houden toch (bijna) altijd wel van de dieren die ze houden!
Het afschaffen van de duiven/paarden/vissport vind ik een beetje te ver gaan, maar ik denk ook niet dat dit zal gaan gebeuren hoor.
Wel zou het fijn zijn als er strengere controle's zouden worden uitgevoerd, metname op manege's

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:14

Fitch schreef:
kwpn123 schreef:
Wat een discussie, nou ik zet mij met liefde in voor mijn dieren, en eet 's middags met liefde een stukje vlees op. Echt blijf nuchter. Verbeter de wereld begin bij jezelf, maar verbeteren hoeft niet te zeggen geen vlees eten. Die beestjes hebben echt niet een slecht leven ook niet in de bio industrie, want ook daar zijn de regels zo streng kom vaak genoeg op bedrijven wat met dan ''bio'' industrie noemt, als je ziet wat een ruimte die beesten nog hebben. En wat men maar bio industrie noemt zijn ook al koeien die gewoon lekker het land in gaan hoor. Mijn buurman heeft ook geen biologisch bedrijf en zijn koeien lopen veel buiten. Als je dieren hebt moet je er goed voor zorgen maar er zijn grenzen, en dat ligt aan de consument en de tussenhandel van het vlees als er een betere prijs betaalt zou worden zijn er nóg meer mogelijkheden. En als hier mensen zijn die vlees eten zielig vinden en vegatariers en veganisten die wel op een paard gaan zitten nou sorry hoor maar vinden jullie dat dan niet zielig?? Eet dan geen zuivel en geen vlees en ook geen vis, dat is ook zoiets dat noem ik discrimineren het is alles of niets. Zelf zou ik mijn dieren nooit weg doen, maar een lekker stukje vlees op mijn bord ook niet! (Het is overigens ook beter om in ieder geval nederlands vlees en zuivel te kopen en niet goedkope rotzooi uit het buitenland!!! )

wie ben ik om te bepalen? ik bepaal niks ik geef alleen mijn mening! En ik type wat mijn beleving is en wat ik er dus ook van vind. Maar ook een deel van hoe het is, want het is toch zo? als de consument meer geeft en de boer meer te besteden heeft en de regelgeving beter zou zijn, zijn er veel meer mogelijkheden op een beter leven voor die beestjes, en wie ik ben om te bepalen? ik bepaal niks, maar ik zie vaak genoeg boeren en hun bedrijven en dan zie ik kerngezone gelukkige beestjes die niks te klagen hebben. En dat ze soms naar de slach gaan als ze vet genoeg zijn, jammer dan zo is het leven. Er zijn zat mensen die graag vlees willen (zo als ik) en dat zal nooooit overgaan en dat goeie leven hebben ze al bij de meesten tenminsten, behalve bij mensen die zich niet voor hun bedrijf/ dieren inzetten en ze laten stikken gelukkig word dit altijd zeer snel opgelost door de inspectie (al zie je vaak dat ze bij de verkeerde voor de deur staan om te klagen)! Vork

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:20

Fitch schreef:
kwpn123 schreef:
Wat een discussie, nou ik zet mij met liefde in voor mijn dieren, en eet 's middags met liefde een stukje vlees op. Dat er dieren misschien (wat weinig voorkomt overigens) een wat minder leven mogen hebben, dan ligt dat toch echt vaak aan de consument en niet aan de boer die met veel Zorg en liefde zijn bedrijf leid dag én nacht. Er zitten soms mensen tussen die het verkeerd aanpakken maar dan word er vaak al razendsnel ingegrepen!!! En ik vind dat er vaak domme argumenten worden genoemd ook door de PVDD bijna allemaal onzin argumenten van mensen die aandacht willen.
(Marianne Thieme heeft een relatie met een ex-jager die zijn jaagcontract nog gewoon heeft, raar toch) Zelf zou ik mijn dieren nooit weg doen, maar een lekker stukje vlees op mijn bord ook niet! (Het is overigens ook beter om in ieder geval nederlands vlees en zuivel te kopen en niet goedkope rotzooi uit het buitenland!!! ) Mijn buurman is ook niet biologisch met zijn melkveehouderij, maar toch die beesten lopen van het voorjaar tot het najaar buiten, helaas is dit wegens regels met de mestwet e.d niet bij iedereen mogelijk.

Ach gut, je hebt je berichtje aangepast. Dus als je veganist/vegetariër bent moet je verder ook helemaal heilig zijn? En Marianne is nu helemaal verkeerd? Ik heb ook een relatie met een vleeseter. We hebben de afspraak dat als hij bij mij is, hij lekker veganistisch eet, en als ie met familie of vrienden is eet hij vlees. We vinden het beide prima zo. Ben ik nu ook hypocriet? Ik ga hem niet vertellen wat ie moet doen hoor, en hij mij ook niet!

En ja, melkkoeien hebben 't nog relatief goed. Maar om dat nu als voorbeeld te nemen... Er zijn veel meer kippen en varkens. Wel eens in zo'n stal geweest.

Jah zeker ben ik vaak genoeg in zo'n stal geweest, en die beestjes hebben het goed echt waar, ik kom er elke week dus weet waar ik over praat. En waar ik kom word bio industrie genoemd, en die beesten hebben een goed leven met genoeg ruimte. En het is niet biologisch, ze worden wel met liefde verzorgd en ze hebben ruimte zat! Ben je er zelf wel eens geweest? Clown

Ja ik had me berichtje aangepast, om mijn mening nog méér te verduidelijken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:21

kwpn123 schreef:
Jah zeker ben ik vaak genoeg in zo'n stal geweest, en die beestjes hebben het goed echt waar, ik kom er elke week dus weet waar ik over praat. En waar ik kom word bio industrie genoemd, en die beesten hebben een goed leven met genoeg ruimte. En het is niet biologisch, ze worden wel met liefde verzorgd en ze hebben ruimte zat! Ben je er zelf wel eens geweest? Clown

Dus omdat jij vaak genoeg in 1 stal bent geweest, durf je te beweren dat je exact weet hoe het eraan toegaat in de hele sector? Landelijk? Waarmee je zoveel zegt als: "al die commotie is nergens voor nodig, alle informatie die voorhanden is klopt niet, en alle dierenwelzijnsorganisaties weten niet waar ze het over hebben".
Misschien moet kwpn123 de tweede kamer dan maar gaan adviseren over dit onderwerp.... grappenmaker.

ps: ik kom zelf van het platteland en heb veel op de boerderij gewerkt, en heb nog steeds vrienden met een boerenbedrijf. Ik WEET dus dat het best correct kan.... maar vaak gebeurt dat niet. Dit ook tot groot verdriet van mijn vrienden die boeren.
En kwpn123, je hoeft niet a la minute te stoppen met het consumeren met vlees. Met een bewuste consument zijn, een eerlijke prijs neertellen (zoals je zelf al voorstelt) en minder vlees consumeren (dus niet iedere dag een lap) lijkt me al voldoende om een grote stap voorwaarts te maken.
Tot slot, jij hebt het over hypocriete vega's die wel leren schoenen dragen of zuivelproducten gebruiken? Onzin toch!
Wanneer jij vanwege het milieu de auto minder gebruikt en vaker fietst, maar de auto wel benut voor de lange afstanden, dan verricht je toch al een goede daad? Je moet toch datgene doen wat binnen je macht ligt?
Het andere uiterste is het egocentrische gedrag van de meeste mensen, en daar gaat de wereld van naar de klote.... toch jammer voor de mensen die wel hun best doen...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:24

Mystica schreef:
Nadya schreef:

Die lopen hier overal rond hoor Ja

Iemand had het ook over varkensfokkerijen, of we daar wel eens geweest waren. Mijn paard heeft er 4 jaar getsald gestaan. Varkens hebben hokken die ruim genoeg waren, en mochten ook naar buiten. Even onder de tuinslang ed. Vreselijk leven hadden die Clown

Tja, dat is dan 1 bedrijf.... hoera. En er zijn er vast nog meer die het goed doen.
Het probleem huist em daar dan ook niet in he? Ik mag aannemen dat we dat allemaal wel weten.
We kennen allemaal wel een Jan, Piet of Kees met een boerderij die het wel goed aanpakken.... maar daar gaat het niet om.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:37

1 bedrijf van de varkens bedoel je? Nou eigenlijk zijn dat er 4. En dat is ook niet altijd zo geweest. Dit leven hebben ze gekregen nadat de regels betreft het varkens houden aangescherpt werden. Ik neem aan dat die regels niet alleen voor hen geldden... De koeien die buiten lopen, dat is zeer zeker meer als 1 bedrijf. Overal lopen ze hier buiten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:41

Mystica schreef:
1 bedrijf van de varkens bedoel je? Nou eigenlijk zijn dat er 4. En dat is ook niet altijd zo geweest. Dit leven hebben ze gekregen nadat de regels betreft het varkens houden aangescherpt werden. Ik neem aan dat die regels niet alleen voor hen geldden... De koeien die buiten lopen, dat is zeer zeker meer als 1 bedrijf. Overal lopen ze hier buiten.

En dan worden er grappen gemaakt over een PvdD? Die juist dit soort wetten en strengere regelgeving voor elkaar probeert te boksen? Dat is toch triest?
Mooi dat er iig al 4 bedrijven zijn waar de varkens blijkbaar naar buiten mogen.... die varkentjes mogen god op hun blote knietjes danken, want ze vormen een grote uitzondering.

En dat terwijl een varken nog intelligenter is dan een hond, en dondergoed weet dat ie in hel terechtgekomen is.....
Misschien eens de hond op het menu gaan zetten, en een bio-industrie voor honden opzetten.... eens kijken hoe lang de mensen dan nog zeggen dat de bio-industrie niet zielig is....

Lekker toch? Je eigen hond op de BBQ? Weet je zeker dat ie een fijn leven heeft gehad! Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:12

Ik sta al 5 jaar niet meer op die stal terwijl ik de invoer van die regels daar wel heb meegemaakt. Toen was de pvvd er toch nog niet? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 08:11

idd...regels zijn al alle jaren verscherpt
Dat gaat contineu door en ja dat is een goede zaak.

Maar daar heb je de pvd niet voor nodig met een leugen propaganda Lachen

En ja, die regels zijn voor alle bedrijven...maar dat wordt niet geloofd...
Als ik zeg dat ik op meerdere bedrijven kom waar ze ruim liggen is dat alleen op die bedrijven...
Zeg jij dat ze ruim liggen, is dat ook alleen op die bedrijven....
Dat ze zo gewoon moeten liggen vanuit de regels...kan niet...want die leugens sites laten toch anders zien? (van 40 jaar terug en buitenland).
En wie moet je dan geloven...mensen die irl op verschillende plaatsen komen...of wat beter uitkomt voor je gevoel...de leugen sites...
En dan zeker ook wat daar staat gaan verkondigen aan andere als de waarheid... slim..eerlijk...heel obbjectief...maar imo ook heel dom...leugens verkondigen als waar...

En dat doet pvd ook... het is aar waar je op wilt stemmen, wat relschoppers die snacht netrsen loslaten.
Relschoppers die voerfabrieken in de brand steken zodat de dieren verhongeren.
Activisten die zo stom zijn dat ze verf op huiden willen spuiten, daarbij een zaklamp hebben en tegelijk spuiten...waar kijkt een dier heen in het donker? Juist ja... uren hebben de dieren geleden met verf in de ogen.
Honden vergiftigen omdat die terein bewaking deden, met de dood tot gevolg.
Mensen bedreigen en stalken, schuren in brand steken omdat daar het alarmsysteem zit...maar waar wel mensen en kinderen een paar meter verderop slapen...

Maar dat staat niet op die leugen sites..teveel waarheid

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:10

Alatariel schreef:
En Crocus, het gaat er niet om dat wij niet willen dat de misstanden worden aangepakt. Ze roepen wel wat over het transport maar heb jij ze kunnen betrappen op het indienen van een voorstel????

Nee, maar dat zegt niets: ik woon niet in Nederland en ik hou de Nederlandse politiek absoluut niet bij.

In z'n algemeenheid: wat ik zo jammer vind is dat uit het oog verloren wordt (schijnt te worden) dat het hier niet om de PvdD gaat, maar om de dieren ! De PvdD is een relatief jonge partij; mogen ze een foutje maken ? Kennelijk niet. Zijn jullie zelf perfect ?

Verder: waarom is het alles of niets ? Waarom heb je pas recht van spreken als je 100% veganistisch leeft ? Zou je pas dan dierenproblemen/-rechten aan mogen pakken ? Of pas als het in Nederland minstens zo erg is - zo niet erger - als in andere landen ? Dat het in Nederland relatief niet zo slecht geregeld is als in ander landen wil toch niet zeggen dat het daar dan goed geregeld is ? Dat er geen ruimte is voor verbetering ?

Als niemand in actie komt zolang er mensen zijn die het qua diervriendelijkheid slechter doen, gebeurt er dus niets. Verbeter de wereld, begin bij jezelf - los van wat anderen (niet) doen. Alle beetjes helpen ! OK dan!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:47

runningkawa schreef:
idd...regels zijn al alle jaren verscherpt
Dat gaat contineu door en ja dat is een goede zaak.

Maar daar heb je de pvd niet voor nodig met een leugen propaganda Lachen

En ja, die regels zijn voor alle bedrijven...maar dat wordt niet geloofd...
Als ik zeg dat ik op meerdere bedrijven kom waar ze ruim liggen is dat alleen op die bedrijven...
Zeg jij dat ze ruim liggen, is dat ook alleen op die bedrijven....
Dat ze zo gewoon moeten liggen vanuit de regels...kan niet...want die leugens sites laten toch anders zien? (van 40 jaar terug en buitenland).
En wie moet je dan geloven...mensen die irl op verschillende plaatsen komen...of wat beter uitkomt voor je gevoel...de leugen sites...
En dan zeker ook wat daar staat gaan verkondigen aan andere als de waarheid... slim..eerlijk...heel obbjectief...maar imo ook heel dom...leugens verkondigen als waar...

En dat doet pvd ook... het is aar waar je op wilt stemmen, wat relschoppers die snacht netrsen loslaten.
Relschoppers die voerfabrieken in de brand steken zodat de dieren verhongeren.
Activisten die zo stom zijn dat ze verf op huiden willen spuiten, daarbij een zaklamp hebben en tegelijk spuiten...waar kijkt een dier heen in het donker? Juist ja... uren hebben de dieren geleden met verf in de ogen.
Honden vergiftigen omdat die terein bewaking deden, met de dood tot gevolg.
Mensen bedreigen en stalken, schuren in brand steken omdat daar het alarmsysteem zit...maar waar wel mensen en kinderen een paar meter verderop slapen...

Maar dat staat niet op die leugen sites..teveel waarheid

Ja, natuurlijk heeft de PvdD een leugen propaganda... Clown RK, wat voor ZIN zou het hebben voor de PvdD om alleen maar leugens te vertellen? Wat zouden ze willen bereiken? En wie zou ze nog geloven? Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze 'alleen maar leugens' vertellen.

En je bent ook weer fijn bezig door alle dierenactivisten over één kam te scheren. Vind je dat zelf niet een beetje kortzichtig? Om de activiteiten van misschien 2% van dierenactivisten op de hele groep te projecteren? Degene die dieren bevrijden zijn ZEER zeldzaam. En dat wordt echt niet gedaan door mensen van de PvdD of Wakker Dier. PvdD zou snel 90% van haar aanhang verliezen als ze nertsen willen bevrijden. De meeste mensen die het beste voor dieren willen dragen hun steentje bij door te stemmen op de PvdD en bewuster te consumeren. Ik ken een paar mensen die illegale dingen doen. Dat was niet uit naam van de PvdD, maar het Dierenbevrijdingsfront. Zulke mensen vinden de PvdD juist veel te soft. Wat ze doen is illegale demonstraties. En ze hebben een keer een paar legkippen uit een schuur gehaald. Die zijn ondergebracht op een veilig adres en hebben nu een heerlijk leven. Boer miste 't trouwens niet hoor, 2 van zijn duizenden kippen. Het was dan ook een symbolische actie. Maar ik keurde het af, want het is illegaal. Alle dierenactivisten die ik ken, ook die van het Dierenbevrijdingsgront zouden dingen verbranden of dieren verven ten zeerste afkeuren. Houd dus alsjeblieft op met je stemmingmakerij. Als je het niet met me eens bent, kom dan met bewijzen van Marianne die nertsen bevrijdt. Want volgens mij komt de leugenpropaganda hier van een andere kant... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:55

lieke keller...die naam is verbonden met Pvd...die was altijd zeer actief met vrij laten... totdat ze onder is gedoken... werd te heet onder de voetjes..
Ze was nergens meer te vinden, zelfs niet bij de belanstingdienst onder haat eigen naam Lachen
Marianne zal zelf vast niet in de nacht rond rennen...maar achter deze sites staan is ook een soort van "medeplichtig" zijn

dus dierenbevrijdingsfront is tegen hun eigen acties?
Dat is wat jij nu schrijft *LOL* ROFL
(al zijn er meer groepen die loslaten enz)

Bewijzen, ja ik weet ze, ook politie weet hiervan
Maar nl zou nl niet zijn als er niet veel aan gedaan kan worden...
Maar dat is met meer dingen betreft politie zo, niet alleen met dieren

Maar misschien als je de politie van wat zaken belt. laten ze je wel los hoe het zit?
Geen stemmingsmakerij, maar juist de waarheid...daar waar de anti-sites niet aan doen.
En pvd is een met de anti sites...dus geen haar beter.

Maar dat mag niet gezegt worden, maar over wilders wel alles wat men maar wil...dus wat is het verschil?

Maar ja...dat is niet wat in het straatje past voor sommige...de echte waarheid, dus wordt het maar afgedaan als stemmingsmakerij...maakt mij niet uit...je doet maar Lachen
Ik en vele andere weten beter en kennen wel de werkelijkheid...
Juist zulke felle reactie geeft aan dat men wel weet dat het allemaal niet klopt Lachen
Men hoeft niet fel te worden als het deugt....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-08 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:58

ik ga in zijn geheel met RK mee Lachen

het is soms te gek voor woorden wat die gasten uitvreten.......

en de manier waarop ze de publikie opini proberen te beinvloedden

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:25

KiWiKo schreef:
het is soms te gek voor woorden wat die gasten uitvreten.......

en de manier waarop ze de publikie opini proberen te beinvloedden

Volgens mij bedoel je hier met de eerste 'ze' het Dierenbevrijdingsfront, en met de tweede 'ze' de PvdD. De zaken wel even uit elkaar houden, cq de een niet aanrekenen wat de ander doet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:28

ik zie maar een keer ZE staan Haha! Haha! en met die gasten bedoel ik inderdaad het dierenbevrijdingsfront en met ZE bedoel ik inderdaad de PvdD Lachen

Publieke en Opinie heb ik inderdaad niet goed geschreven....... anders nog wat?