Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

comtesse

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:31

[/quote]
Nou niet als je hem goed aanpakt hoor en dat kunnen ze wel Knipoog En dan zijn er nog altijd zat middeltjes omdat voor elkaar te krijgen dat ie zo blijft lopen. hoeft nie eens echte doping te zijn, of juist wel... Waarom denk jij dat Anky om de zoveel maanden wisselt met de paarden?[/quote]

pfffffffff het wordt steeds mooier en spannender.

ik denk dat ze wisselt omdat anders iedereen gaat weten wat Bokt weet.

want Anky geeft speciale zuikerklontjes aan haar paarden,,,,dezelfde als die het paard van Sinterklaas krijgt.
Laatst bijgewerkt door comtesse op 09-07-08 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

amberiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:31

Charlenexx schreef:
OoappeloO schreef:
En wat doet een paard als 'ie bang is? Rennen of verder staken! Een paard wat bang is gaat niet lopen showen in de ring en trekt ook niet beter zn benen op voor de balken. Dat houdt 'ie ff vol, maar dan begeeft zo'n paard heb en hoor je er nooit meer iets van in de sport.

Nou niet als je hem goed aanpakt hoor en dat kunnen ze wel Knipoog En dan zijn er nog altijd zat middeltjes omdat voor elkaar te krijgen dat ie zo blijft lopen. hoeft nie eens echte doping te zijn, of juist wel... Waarom denk jij dat Anky om de zoveel maanden wisselt met de paarden?

volgens mij rijd anky salinero al heel wat jaartjes of ze moet er 2 van hebben maar
die heb ik nog niet gezien
en ook kan ik zeggen voor zo ver ik weet is dat anky de paarden geen doping
krijgen zou ook wel erg stom zijn wand als je 1e word moet je altijd naar de doping controle

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:32

Charlenexx schreef:
OoappeloO schreef:
En wat doet een paard als 'ie bang is? Rennen of verder staken! Een paard wat bang is gaat niet lopen showen in de ring en trekt ook niet beter zn benen op voor de balken. Dat houdt 'ie ff vol, maar dan begeeft zo'n paard heb en hoor je er nooit meer iets van in de sport.

Nou niet als je hem goed aanpakt hoor en dat kunnen ze wel Knipoog En dan zijn er nog altijd zat middeltjes omdat voor elkaar te krijgen dat ie zo blijft lopen. hoeft nie eens echte doping te zijn, of juist wel... Waarom denk jij dat Anky om de zoveel maanden wisselt met de paarden?

En waar haal je dat vandaan, van die maandelijkse paarden Clown Dacht jij dat Anky elke maand een paard even 1,2,3 grand prix klaar maakt? Dacht het ff niet Nagelbijten / Gniffelen

Verder weet ik niet of jij je al in het paardengewicht verdiept hebt en dat van de mens? Maar als een paard werkelijk iets niet pikt, blijft ie net zo lang verzetten tot jij met een gebroken nek in de raining ligt. En ja Anky is wel gevallen ja, dan kan je je af gaan vragen natuurlijk, maar wees nu even rieel, jij bent toch ook wel gevallen toch?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:32

Charlenexx schreef:
OoappeloO schreef:
Voorbeeldje, paard op de benen slaan zodat 'ie hoger over de hindernis gaat de volgende keer?
Off topic, maar een rare opmerking, 'iig minder erg dan war de dressuurruiters doen...'

heb ook nooit gezegd dat springruiters heilig zijn! Maar da meen ik serieus... Wij zullen miss proberen onze paarden hoger te laten springen maar niet dat beest op al zn gewrichten en spieren overbelasten en overbuigen om een beter resultaat te krijgen :S Dressuurpaarden hebben ook veel vaker rug/spier problemen dan springpaarden.

En uit welk onderzoek komt dat? Dat dressuurpaarden meer rug / spierproblemen hebben dan springpaarden?

En proberen een paard hoger te laten springen? Hoe dan? Gewoon heel vaak over 1.50 springen? Dan leert 'ie het wel (en ondertussen overbelast 'ie aardig wat spieren in zn rug en spronggewrichten.

En springruiters in het algemeen genomen, die gebruiken toch best vaak een slof? Dat is pas een onnatuurlijke manier van naar beneden en kin op de borst!

Ik van je niet aan, ik vind alleen dan uit veel van je reacties blijkt dat dressuurruiters van alles slechts met paarden doen en dat de springkant dat zelden doen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:35

comtesse schreef:

Nou niet als je hem goed aanpakt hoor en dat kunnen ze wel Knipoog En dan zijn er nog altijd zat middeltjes omdat voor elkaar te krijgen dat ie zo blijft lopen. hoeft nie eens echte doping te zijn, of juist wel... Waarom denk jij dat Anky om de zoveel maanden wisselt met de paarden?[/quote]

pfffffffff het wordt steeds mooier en spannender.

ik denk dat ze wisselt omdat anders iedereen gaat weten wat Bokt weet.

want Anky geeft speciale zuikerklontjes aan haar paarden,,,,dezelfde als die het paard van Sinterklaas krijgt.[/quote]
Dan moeten de springruiters die ook maar snel gaan voeren aan hun paarden! Krijgen die dieren vast meer kracht in hun benen Ja

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:35

Wat een discussie weer. En dan nog een discussie waarbij velen van ons (waaronder ikzelf) niet eens dagelijks "in de paarden werken", niet de achtergronden kennen van de trainingsmethodes en zelf waarschijnlijk als goedwillende amateur vele fouten maken, ook al doen we nog zo ons best. Is Anky's methode een goede methode? Tja, ik kan daar zelf niet over oordelen. Het ziet er op de filmpjes niet altijd even fijn uit, aan de andere kant, haar paarden zijn super-elastisch. Een paard dat uit angst of onder dwang zo moet presteren, kan dat in mijn ogen nooit. Maar goed, wie ben ik? Typerend dat we allemaal zó goed weten hoe et moet. Jammer dan dat we met ons allen die kennis dan niet eens delen met anderen in de basissport, want als ik hier op het gemiddelde concours rondkijk, schieten de tranen me écht in de ogen.
En dat Salinero vast wel eens fijn in de wei wil rennen, dat kan ik me goed voorstellen. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat je in een trainingsperiode geen risico's neemt. Als ik echter op de gemiddelde pensionstal kijk, denk ik dat er toch ook een boel paarden zijn die het vele malen slechter hebben dan pakweg een Salinero.
Ik kan me zo goed voorstellen dat Anky eens wil terugslaan (naar de mensen die met modder gooien, niet naar de paarden Knipoog ). Want telkens weer die kritiek... Ik ben geen "fan", maar wat zal ik trots zijn als Anky op de Olympische Spelen een medaille wint en het gehandschoende handje omlaag wijst tijdens het applaus, om aan te geven dat Salinero het applaus verdient.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:36

casperrr schreef:
Je gaat mij echt niet vertellen dat het schadelijk is Arabesk. Aangezien jij blijkbaar maar op 1 manier daarnaar kan kijken. Anky staat gewoon aan de absolute top, en dan hebben mensen commentaar op je en proberen ze je onderuit te halen. Helaas voor hun is het nooit gelukt. En denk ook niet dat dat gaat lukken. Lachen

kan maar 1 ding betekenen: als het niemand op een normale manier lukt, dan is het dus gewoon niet normaal voor een paard om op dat niveau te rijden..
Maar de familie bartels kan het wel, dus het hoeft niet op deze manier.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:37

Dit wordt wel heel spannend, mensen gaan beweren dat die beesten van anky middeltjes krijgen Verward
Springpaarden die minder gauw spierproblemen zouden hebben dan dressuurpaarden?...

Norway_girl

chevax schreef:
Wat een discussie weer. En dan nog een discussie waarbij velen van ons (waaronder ikzelf) niet eens dagelijks "in de paarden werken", niet de achtergronden kennen van de trainingsmethodes en zelf waarschijnlijk als goedwillende amateur vele fouten maken, ook al doen we nog zo ons best. Is Anky's methode een goede methode? Tja, ik kan daar zelf niet over oordelen. Het ziet er op de filmpjes niet altijd even fijn uit, aan de andere kant, haar paarden zijn super-elastisch. Een paard dat uit angst of onder dwang zo moet presteren, kan dat in mijn ogen nooit. Maar goed, wie ben ik? Typerend dat we allemaal zó goed weten hoe et moet. Jammer dan dat we met ons allen die kennis dan niet eens delen met anderen in de basissport, want als ik hier op het gemiddelde concours rondkijk, schieten de tranen me écht in de ogen.
En dat Salinero vast wel eens fijn in de wei wil rennen, dat kan ik me goed voorstellen. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat je in een trainingsperiode geen risico's neemt. Als ik echter op de gemiddelde pensionstal kijk, denk ik dat er toch ook een boel paarden zijn die het vele malen slechter hebben dan pakweg een Salinero.
Ik kan me zo goed voorstellen dat Anky eens wil terugslaan (naar de mensen die met modder gooien, niet naar de paarden Knipoog ). Want telkens weer die kritiek... Ik ben geen "fan", maar wat zal ik trots zijn als Anky op de Olympische Spelen een medaille wint en het gehandschoende handje omlaag wijst tijdens het applaus, om aan te geven dat Salinero het applaus verdient.

Hèlemaal goed! *LOL* Want ze doet het wel. Met dat o zo zielige paard Nagelbijten / Gniffelen

chevax

En bij wie heeft een deel van de familile Bartels ook al weer getraind?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:38

Charlotte_F schreef:
Dit wordt wel heel spannend, mensen gaan beweren dat die beesten van anky middeltjes krijgen VerwardSpringpaarden die minder gauw spierproblemen zouden hebben dan dressuurpaarden?...

En niet te vergeten dat Anky om de zoveel maanden van paard wisselt omdat die anderen niet meer willen Vork

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:39

chevax schreef:
En bij wie heeft een deel van de familile Bartels ook al weer getraind?

Zal Imke ook nu niet op die manier trainen aangezien ze ook bij Sjef traint?

Charlotte_F

@ Jaimyliefje, Imke traint toch ook bij Sjef?
@ Emilia haha ojah, vandaar dat ze zeggen dat paardensport een dure sport is Knipoog

Norway_girl

Jaimyliefje schreef:
casperrr schreef:
Je gaat mij echt niet vertellen dat het schadelijk is Arabesk. Aangezien jij blijkbaar maar op 1 manier daarnaar kan kijken. Anky staat gewoon aan de absolute top, en dan hebben mensen commentaar op je en proberen ze je onderuit te halen. Helaas voor hun is het nooit gelukt. En denk ook niet dat dat gaat lukken. Lachen

kan maar 1 ding betekenen: als het niemand op een normale manier lukt, dan is het dus gewoon niet normaal voor een paard om op dat niveau te rijden..
Maar de familie bartels kan het wel, dus het hoeft niet op deze manier.

Sorry hoor, maar fam Bartels rijd de paarden ook op slof, dacht je dat die het anders deden? Imke rijd bij Sjef, dus wat dat betreft vind ik dit een erg kort door de bocht reactie Nagelbijten / Gniffelen En rollkur werkt niet voor ieder paard, dus bij deze.

chevax

Ik dácht al dat ik iets anders aan Salinero zag, maar het was gewoon een ander paard! (grapje tussendoor mag vast wel om de discussie luchtig te houden?)

Cherrypop

OoappeloO schreef:
En uit welk onderzoek komt dat? Dat dressuurpaarden meer rug / spierproblemen hebben dan springpaarden?

En proberen een paard hoger te laten springen? Hoe dan? Gewoon heel vaak over 1.50 springen? Dan leert 'ie het wel (en ondertussen overbelast 'ie aardig wat spieren in zn rug en spronggewrichten.

En springruiters in het algemeen genomen, die gebruiken toch best vaak een slof? Dat is pas een onnatuurlijke manier van naar beneden en kin op de borst!

Ik van je niet aan, ik vind alleen dan uit veel van je reacties blijkt dat dressuurruiters van alles slechts met paarden doen en dat de springkant dat zelden doen.

Neee! Dat zeg ik niet, er zijn ook zat goede dressuur ruiters. Maar wat iemand anders net ook al zegt mensen gaan thuis ook al die onzin uitproberen en die kunnen het helemaal niet, waardoor de paarden verkeerd belast worden.

En als je vaak interviews zou lezen/leest van internationale springruiters, die springen thuis nooit hoog. Albert zoer springt met Okidoki en sam thuis nooit hoger dan 1.10 en dat is bij wel veel meer ruiters.

Over de slof...(hoort niet echt bij dit topic maar a la) Die kan je misbruiken door de kin op de borst te trekken, nogmaals meestal door mensen die er niet genoeg verstand van hebben. Bedoel heb jij Jos Lansink of iemand anders ooit weleens een slof zo strak zien trekken?

En even over de opmerking Heel vaak over 1.50 laten springen dan leert ie t wel... Zo werkt het echt niet Haha! een paard kan die hoogte of niet je kunt t m niet leren en dus ook niet heel vaak zon hoogte laten springen word zon beest alleen maar bang van. Het gaat niet om de hoogte bij het springen maar om de manier waarop!

@ iedereen over de paarden wissel ding van anky, zoals ik al in een eerdere post zei.. Dit gaat op LANDELIJK en NATIONAAL niveau, niet om Salinero!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:40

chevax schreef:
Ik dácht al dat ik iets anders aan Salinero zag, maar het was gewoon een ander paard! (grapje tussendoor mag vast wel om de discussie luchtig te houden?)

Natuurlijk mag dat Haha!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:41

Charlenexx schreef:
OoappeloO schreef:

Het gaat hier toch wel om Anky.

Meraki

joow.. wat een discussie..!
ik denk trouwens dat alle ruiters die op dat niveau, hun 'eigen' trainingsmethodes hebben.. Marleen Bruggink is laatst betrapt op trainen met stekels in de peesbeschermers..

Mijn moeder zei het vroeger al, maar wou het nooit geloven..

unamie

Norway_girl schreef:
Want scheit aan Anky, maar Bonfire geniet welverdiend van zijn pensioen en is op aanzienlijke leeftijd, en verkeerd in op en top conditie, na al dat martelwerk. Hè, wel een beetje vaag niet?!

En al die andere paarden dan, die via de achterdeur weer vertrekken....hoe oud zijn die geworden?

Deze methode vind ik hoe dan ook absoluut niet paardvriendeijk
http://www.hippson.se/cldocpart/39762.jpg
Laatst bijgewerkt door unamie op 09-07-08 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlotte_F

Staat toevallig een filmpje op youtube van Imke voor Rabotv, ondertussen rijd ze een paard, een vosje dacht ik, nou, die loopt toch ook een beetje achter de loodlijn Clown dus wat zou dat dan anders zijn dan Anky? Ik vind dat argument niet echt op gaat hoor Jaimyliefje

Norway_girl

Charlenexx schreef:
OoappeloO schreef:

Neee! Dat zeg ik niet, er zijn ook zat goede dressuur ruiters. Maar wat iemand anders net ook al zegt mensen gaan thuis ook al die onzin uitproberen en die kunnen het helemaal niet, waardoor de paarden verkeerd belast worden.

En als je vaak interviews zou lezen/leest van internationale springruiters, die springen thuis nooit hoog. Albert zoer springt met Okidoki en sam thuis nooit hoger dan 1.10 en dat is bij wel veel meer ruiters.

Over de slof...(hoort niet echt bij dit topic maar a la) Die kan je misbruiken door de kin op de borst te trekken, nogmaals meestal door mensen die er niet genoeg verstand van hebben. Bedoel heb jij Jos Lansink of iemand anders ooit weleens een slof zo strak zien trekken?

En even over de opmerking Heel vaak over 1.50 laten springen dan leert ie t wel... Zo werkt het echt niet Haha! een paard kan die hoogte of niet je kunt t m niet leren en dus ook niet heel vaak zon hoogte laten springen word zon beest alleen maar bang van. Het gaat niet om de hoogte bij het springen maar om de manier waarop!

@ iedereen over de paarden wissel ding van anky, zoals ik al in een eerdere post zei.. Dit gaat op LANDELIJK en NATIONAAL niveau, niet om Salinero!

Sta jij dan elke dag met jouw neus op de traning van die gasten dan??

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:42

En jongens ik verzin het niet, ik heb dit gehoord van een oud-stagiar van Stal van Grunsven....

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:43

ja....daar heb je het weer...gehoord van........*zucht*

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:43

[quote="Jaimyliefje"]
Maar de familie bartels kan het wel, dus het hoeft niet op deze manier.[quote]

Denk dat bij de familie Bartels meespeelt dat moeders Bartels een iets andere achtergrond heeft als voormalig eventingruiter en Imke meer lef heeft. Er worden daar ook sprongetjes gemaakt en de paarden worden er niet echt slecht van zoals ik het kan beoordelen.

Ookal trainen ze met enige regelmaat bij Sjef, ze nemen niet blindelings de methode over. Ze volgen binnen deze (verplichte) trainingen hun eigen systeem.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 09-07-08 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt