Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prisca schreef:Verdomme zit albert echt niet mee. Als er een ruiter is die je al het geluk gunt is het albert wel.
Misschien idd een andere handige ruiter op okidoki of sam ?.
Ach kan Okidoki mooi genezen en goed herstellen voor het volgende grote werk.
Cayenne schreef:Okidoki lijkt mij niet het type paard die je zomaar met een andere ruiter kunt matchen.
Ik denk dat je dan beter Lincoln of een ander paard kunt gebruiken.
Maar goed, ik blijf stiekem hoop houden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Citaat:Albert Zoer heeft dinsdag thuis in Echten zijn been gebroken. Bij het trainen van één van zijn jonge paarden landde hij middenin de hindernis en brak hij zijn kuitbeen en scheenbeen. De deelname van Zoer aan de Olympische Spelen lijkt daarmee vrijwel zeker van de baan.
Het ongeluk kon niet op een ongelukkiger moment gebeuren. Zoer is duidelijk in topvorm, evenals z’n paard Okidoki. Zij werden in toenemende mate als kanshebbers gezien voor medailles in Hong Kong. Maar het lijkt erg onwaarschijnlijk dat Zoer op tijd is hersteld. Hij is dinsdagmiddag in het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen geopereerd. Daarbij waren ook artsen van NOC/NSF betrokken.
Eerder werd bondscoach Rob Ehrens al geconfronteerd met de beenbreuk van Jeroen Dubbeldam. Dat gebeurde in april en pas nu is Dubbeldam weer inzetbaar. ,,Hier wordt ik echt stil van", aldus Ehrens.
,,Het lijkt me niet reëel nog in Alberts deelname aan de Olympische Spelen te geloven. Dit is een grote tegenslag. Het lijkt ook dat Albert’s breuk zwaarder is dan die van Jeroen. Het is echt niet mogelijk dat hij over een maand weer op het paard zit."
Dubbeldam maakt deze week in Geesteren zijn rentree. De olympisch kampioen van Sydney (2000) kan mogelijk wel naar Hongkong, waar China de olympische hippische disciplines afwerkt. Uitgerekend Dubbeldam bracht Ehrens dinsdagochtend op de hoogte van het laatste nieuws. De bondscoach: ,,Hij zei: Kennelijk is er iets dat niet wil dat wij naar Hongkong gaan. Ik kon dat meevoelen. Even later had ik Albert aan de lijn. Uiteraard was hij
aangeslagen."
Desondanks werkt Ehrens, die met zijn equipe in 2006 het WK won en in 2007 op de Europese titelstrijd zegevierde, verder aan zijn olympische campagne. ,,Hoe treurig dit ook is, we gaan verder. Gelukkig hebben we nog meer goede combinaties. Maar laat het alsjeblieft zo zijn dat ons verdere tegenslag bespaard blijft."
nowornever schreef:Oh wat erg!!! Dit gun je niemand en de spelen dat is dan jammer net als in 2004 weg. Maar zijn gezondheid staat natuurlijk op nummer 1.
Ehhhh GEEN OPTIE andere ruiter op Oki of Sam.
Jullie zeggen wel wim niet vergeten maar hij moet wel paarden op olympisch nivo hebben lopen wil hij mij kunnen draaien.
Mijn ding is:
Gerco, Vincent, Piet, Angelique, Marc. En Evt Leon, Henk en Jeroen (als het niet anders kan) maar volgens mij rij de up and down alleen maar naar de stinkmodder als hij niet in vorm is op zo`n groot concours.
nowornever schreef:Wim mag er vast wel 1 lenen van Gerco, Milano komt wel een eind mee denk ik
Cayenne schreef:Okidoki lijkt mij niet het type paard die je zomaar met een andere ruiter kunt matchen.
Ik denk dat je dan beter Lincoln of een ander paard kunt gebruiken.
Maar goed, ik blijf stiekem hoop houden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik lees net dat de bondscoach het van Jeroen Dubbeldam te horen kreeg dat Albert zijn been heeft gebroken. Beetje cru.
Citaat:Uitgerekend Dubbeldam bracht Ehrens dinsdagochtend op de hoogte van het laatste nieuws. De bondscoach: ,,Hij zei: Kennelijk is er iets dat niet wil dat wij naar Hongkong gaan. Ik kon dat meevoelen. Even later had ik Albert aan de lijn. Uiteraard was hij aangeslagen.''
Citaat:Springruiter Zoer meteen geopereerd
ANP | Gepubliceerd op 08 juli 2008, 13:57
Laatst bijgewerkt op 08 juli 2008, 14:06
HOOGEVEEN -
Springruiter Albert Zoer wordt nog dinsdagmiddag geopereerd. De Drent, afgelopen zondag winnaar van de Grote Prijs van Aken, brak eerder op de dag bij een training zijn scheen- en kuitbeen.
Na de ingreep wordt waarschijnlijk meer duidelijk over de herstelperiode van de sporter. Met zijn paard Okidoki gold Zoer als belangrijke medaillekandidaat