Albert Zoer breekt scheen- en kuitbeen: *Update 19:00*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Albert Zoer breekt scheen- en kuitbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:22

Ai, wat een ontzettende strop zeg :/ Eerst Oki en nu hij onder het mes...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:25

Nu op Radio 1 Rob .. valt bij mij af en toe alleen weg(computer)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:26

rtvdrenthe.nl staat ook een heel stuk, rob zegt te denken de spelen aan Albert zn neus voorbij gaan

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:28

Prisca schreef:
Verdomme zit albert echt niet mee. Als er een ruiter is die je al het geluk gunt is het albert wel.

Misschien idd een andere handige ruiter op okidoki of sam ?.

Ach kan Okidoki mooi genezen en goed herstellen voor het volgende grote werk.

Ik vraag me af of dit werkt..ruiter en paard zijn zo op elkaar ingespeeld..ik weet niet of je dat bereikt als je er even een andere ruiter opzet! Lijkt me niet

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:29

Albert (maar dan Voorn) maar op Oki knallen en rijden met die hap!

Maar mag denk ik niet met selecties die niet door deze combi zijn gereden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:29

Okidoki lijkt mij niet het type paard die je zomaar met een andere ruiter kunt matchen.
Ik denk dat je dan beter Lincoln of een ander paard kunt gebruiken.
Maar goed, ik blijf stiekem hoop houden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik lees net dat de bondscoach het van Jeroen Dubbeldam te horen kreeg dat Albert zijn been heeft gebroken. Beetje cru.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:31

dat is flink klote zeg, hij springt op dit moment super met zijn sammie, hoop dat hij op tijd hersteld dat hij lekker mee kan want wij hebben hem hard nodig, veel pech zeg die man de laatste tijd eerst okidoki, en nu dit weer knap snel op. Ach gut

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:32

Cayenne schreef:
Okidoki lijkt mij niet het type paard die je zomaar met een andere ruiter kunt matchen.
Maar goed, ik blijf stiekem hoop houden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Albert Voorn kan toch aardig sturen op verschillende paarden. Ik denk alleen dat pa Zoër en Albert misschien niet tot overeenstemming komen Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:32

Oh wat erg!!! Dit gun je niemand en de spelen dat is dan jammer net als in 2004 weg. Maar zijn gezondheid staat natuurlijk op nummer 1.

Ehhhh GEEN OPTIE andere ruiter op Oki of Sam.

Jullie zeggen wel wim niet vergeten maar hij moet wel paarden op olympisch nivo hebben lopen wil hij mij kunnen draaien.

Mijn ding is:
Gerco, Vincent, Piet, Angelique, Marc. En Evt Leon, Henk en Jeroen (als het niet anders kan) maar volgens mij rij de up and down alleen maar naar de klote als hij niet in vorm is op zo`n groot concours.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:33

Vreselijk is dat zeg!
hopen dat hij goed herstelt

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:36

Wow dat is mooi balen. Echt voor iedereen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:37

Oooh wat erg!! Meen je niet!
Hebben ze juist Okidoki gehouden voor de spelen kan hij niet meedoen!
Hij is ook wel 1 van de laatsten die ik het gun! niet dat ik het een ander gun

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:39

Citaat:
Albert Zoer heeft dinsdag thuis in Echten zijn been gebroken. Bij het trainen van één van zijn jonge paarden landde hij middenin de hindernis en brak hij zijn kuitbeen en scheenbeen. De deelname van Zoer aan de Olympische Spelen lijkt daarmee vrijwel zeker van de baan.

Het ongeluk kon niet op een ongelukkiger moment gebeuren. Zoer is duidelijk in topvorm, evenals z’n paard Okidoki. Zij werden in toenemende mate als kanshebbers gezien voor medailles in Hong Kong. Maar het lijkt erg onwaarschijnlijk dat Zoer op tijd is hersteld. Hij is dinsdagmiddag in het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen geopereerd. Daarbij waren ook artsen van NOC/NSF betrokken.

Eerder werd bondscoach Rob Ehrens al geconfronteerd met de beenbreuk van Jeroen Dubbeldam. Dat gebeurde in april en pas nu is Dubbeldam weer inzetbaar. ,,Hier wordt ik echt stil van", aldus Ehrens.

,,Het lijkt me niet reëel nog in Alberts deelname aan de Olympische Spelen te geloven. Dit is een grote tegenslag. Het lijkt ook dat Albert’s breuk zwaarder is dan die van Jeroen. Het is echt niet mogelijk dat hij over een maand weer op het paard zit."

Dubbeldam maakt deze week in Geesteren zijn rentree. De olympisch kampioen van Sydney (2000) kan mogelijk wel naar Hongkong, waar China de olympische hippische disciplines afwerkt. Uitgerekend Dubbeldam bracht Ehrens dinsdagochtend op de hoogte van het laatste nieuws. De bondscoach: ,,Hij zei: Kennelijk is er iets dat niet wil dat wij naar Hongkong gaan. Ik kon dat meevoelen. Even later had ik Albert aan de lijn. Uiteraard was hij
aangeslagen."

Desondanks werkt Ehrens, die met zijn equipe in 2006 het WK won en in 2007 op de Europese titelstrijd zegevierde, verder aan zijn olympische campagne. ,,Hoe treurig dit ook is, we gaan verder. Gelukkig hebben we nog meer goede combinaties. Maar laat het alsjeblieft zo zijn dat ons verdere tegenslag bespaard blijft."

www.stegen.net

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:39

nowornever schreef:
Oh wat erg!!! Dit gun je niemand en de spelen dat is dan jammer net als in 2004 weg. Maar zijn gezondheid staat natuurlijk op nummer 1.

Ehhhh GEEN OPTIE andere ruiter op Oki of Sam.

Jullie zeggen wel wim niet vergeten maar hij moet wel paarden op olympisch nivo hebben lopen wil hij mij kunnen draaien.

Mijn ding is:
Gerco, Vincent, Piet, Angelique, Marc. En Evt Leon, Henk en Jeroen (als het niet anders kan) maar volgens mij rij de up and down alleen maar naar de stinkmodder als hij niet in vorm is op zo`n groot concours.

Wim mag er vast wel 1 lenen van Gerco, Milano komt wel een eind mee denk ik Vork

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:43

Alsof het gewoon niet zo mag zijn ofzo
wat is dat kl*te zeg, ben je in topvorm, je paarden staan er fit bij (ondanks dat t daar ook al bijna mis ging)
verschrikkelijk zuur

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:44

Jezus dit is echt k*t!! De kanshebber, bah...Het zit ook niet mee.. Scheve mond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:44

Toen ik de titel van dit topic las hoopte ik nog even dat het een flauwe grap zou zijn.
Heel veel sterkte voor Albert, dit zal ook geestelijk enorm veel pijn doen.

En Nederland heeft wel eerder voor verassingen gezorgd op de OS, denk aan de gouden en zilveren medailles van Dubbeldam en Voorn toendertijd. Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:45

[/quote] Wim mag er vast wel 1 lenen van Gerco, Milano komt wel een eind mee denk ik Vork[/quote]

Dat doen ze niet. Gerco zou in eerste instantie niet naar athene gaan omdat geneve geblesseerd was en Wim had toen de keus in Montreal en Berlin en toen werd er ook geroepen dat geen je toch 1 paard aan gerco. Maar zo werkt het niet. En je moet op een OS wel iets meer combinatie zijn. En Belin is geen optie voor wim want dat vertrouwen was weg en dat kan niet in 1 keer weer terug zijn dus helaas.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:46

nowornever schreef:

Wim mag er vast wel 1 lenen van Gerco, Milano komt wel een eind mee denk ik Vork[/quote]

Dat doen ze niet. Gerco zou in eerste instantie niet naar athene gaan omdat geneve geblesseerd was en Wim had toen de keus in Montreal en Berlin en toen werd er ook geroepen dat geen je toch 1 paard aan gerco. Maar zo werkt het niet. En je moet op een OS wel iets meer combinatie zijn. En Belin is geen optie voor wim want dat vertrouwen was weg en dat kan niet in 1 keer weer terug zijn dus helaas.[/quote]

Heb je ook gelijk in hoor! Was ook meer als grapje bedoeld!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:48

Oh oke je weet het hier maar nooit op bokt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:48

Berlin werd toch oorspronkelijk niet door Gerco gereden maar door 1 van zijn broers? En later is hij juist naar Gerco gegaan om hem meer kans te geven op het een en ander.
Dit overigens offtopic.

Ik ben benieuwd wat de artsen voor prognose geven.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:51

Cayenne schreef:

Ik lees net dat de bondscoach het van Jeroen Dubbeldam te horen kreeg dat Albert zijn been heeft gebroken. Beetje cru.

Dat is wel heel bizar.
Hopelijk hersteld Albert snel al zullen de Spelen wel aan zijn neus voorbij gaan. Je zou denken dat hij toch genoeg voor zijn kiezen heeft gehad maar blijkbaar is het hem niet gegund.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:52

Ja ben ook heel benieuwd. Het beste maar hopen voor Albert.

Ja hij werd gereden door Wim maar na die beenbreuk van wim was het vertrouwen weg en is hij naar gerco gegaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:53

Citaat:
Uitgerekend Dubbeldam bracht Ehrens dinsdagochtend op de hoogte van het laatste nieuws. De bondscoach: ,,Hij zei: Kennelijk is er iets dat niet wil dat wij naar Hongkong gaan. Ik kon dat meevoelen. Even later had ik Albert aan de lijn. Uiteraard was hij aangeslagen.''

kwpn.nl

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:54

Deze op site DvhN
Citaat:
Springruiter Zoer meteen geopereerd
ANP | Gepubliceerd op 08 juli 2008, 13:57
Laatst bijgewerkt op 08 juli 2008, 14:06
HOOGEVEEN -
Springruiter Albert Zoer wordt nog dinsdagmiddag geopereerd. De Drent, afgelopen zondag winnaar van de Grote Prijs van Aken, brak eerder op de dag bij een training zijn scheen- en kuitbeen.

Na de ingreep wordt waarschijnlijk meer duidelijk over de herstelperiode van de sporter. Met zijn paard Okidoki gold Zoer als belangrijke medaillekandidaat

Niet goed...
Wens Albert iig veel succes met herstel!!