Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:19

suleilitha schreef:
Die Hans had gepost op de site van de krant Telstar. Zullen we eens even kijken of we deze link daar kunnen krijgen???

ja niemand lid van die plaatselijke krant. ik had al gekeken maar je meot je aanmelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:20

Net gedaan, en nu? Ik kan inloggen.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:30

suleilitha schreef:
Net gedaan, en nu? Ik kan inloggen.

reageren op die hans

waar de foto is die gemaakt is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:31

Er staat een reactie van mijn kant, nu gaan we afwachten.
Ik ben bijna in staat om een soort van actie te gaan houden voor die boeren, zodat ze er ongestraft vanaf komen!!!!!!
***********stoomwolkjes uit oren!!!!!!!***********

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:33

suleilitha schreef:
Er staat een reactie van mijn kant, nu gaan we afwachten.
Ik ben bijna in staat om een soort van actie te gaan houden voor die boeren, zodat ze er ongestraft vanaf komen!!!!!!
***********stoomwolkjes uit oren!!!!!!!***********

wat heb je geschreven
Laatst bijgewerkt door ecyoj op 13-06-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:35

goed gedaan.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:36

Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:56

annastasia schreef:
Ook ik heb geleerd dat je een paard beslist niet aan z'n voorbenen moet gaan trekken.
Aan z'n kop is dan nog stukken beter.
Zolang het met beleid gaat, dan kun je een dier er zo heel goed uittrekken, zorg in ieder geval wel dat je constante druk hebt.
Het ziet er heel dieronvriendelijk uit, en zeker tegenover ''burgers''

Als er nou een filmpje van was gemaakt dan konden we met eigen ogen zien hoe het gegaan is en erover oordelen, nu wordt het erg lastig

ja idd, ik had in eerste instantie zoiets van "dat kan toch nooit goed gaan, aan zn hoofd, met een jeep???" maar in het krantenartikel word nogal erop gewezen dat het hardhandig is gegaan.... dus dat beeld krijg je dan ook wel errrug voorgeschoteld.
terwijl, als ik er zo over nadenk, is het misschien toch wel een goede manier.. als je niet ineens hard optrekt..
misschien is het artikel wel geschreven door een echte stadse.. die kijken er vaak ietsies anders tegenaan en daardoor word het geheel nogal overdreven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:57

Als de chauffeur van de auto hard was opgetrokken, was het paard echt nog heeeelllllll lang blijven liggen. Maar in dit geval was de merrie opgestaan, naar de kudde teruggelopen en meteen gaan grazen.
Het hele verhaal is een knap staaltje rampjournalistiek en het slachtoffer is niet het paard, maar de boeren die het dier hebben gered, paard is het vast allang weer vergeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 14:58

ilovelucky schreef:
Alle paarden staan er gewoon rustig bij (4) en de koeien ook (3).
De man heeft naar gehoord (ben er niet bij geweest) idd met zijn jeep of trektor het paard eruit getrokken.
Hij doet dit zo vaak dat het routine voor hem is, de brandweer is gebeld door mensen die bij het land wonen.

Wat ik nu net hoor, door telefoontje dat het niet ons paard was maar de beste vriend van ons paard. Ook daar hebben we naar gekeken en ging alles goed mee. alleen beetje bagger op der lijf.

Helemaal niks aan de hand dus, een opgeblazen verhaal.

oei... het gebeurt dus wel erg vaak? Dat het routine voor 'm is?
Misschien is een heining een beter idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:00

Ik denk dat je gerust kunt zeggen dat als het echt te lomp was gegaan dit paard nu op een kliniek stond of minstens onder behandeling van de DA.
Gezien dat volgens de eigenaresse niet is kun je denk ik wel zeggen dat het flink opgeblazen is....
En wie weet nu beter hoe het nu met dit paard is? De omstanders of de eigenaar? Lachen

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:01

Zolang ik niet weet hoe het precies gebeurd is heb ik er verder geen oordeel over. Maar voor iedereen die zegt dat je, net zoals je ziet bij koeien, een paard prima aan het hoofd het water uit kan trekken. Nee dat kan niet. Totaal niet vergelijkbaar. Bekijk maar eens de nek van een koe (pezen en wervelkolom) en vergelijk die met een paard.
Als laatste redmiddel kan je het inderdaad proberen om heel voorzichtig aan de nek een touw/halster te maken en te trekken. Maar het is enorm link en je hoeft ook lang niet alle schade meteen te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:02

Vivalavida, een omheining langs een sloot is ook niet zonder gevaren. Hoe vaak gebeurt het niet dat dieren juist door de omheining gewond raken, omdat ze uit de sloot willen drinken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:03

VivaLaVida schreef:
ilovelucky schreef:
Alle paarden staan er gewoon rustig bij (4) en de koeien ook (3).
De man heeft naar gehoord (ben er niet bij geweest) idd met zijn jeep of trektor het paard eruit getrokken.
Hij doet dit zo vaak dat het routine voor hem is, de brandweer is gebeld door mensen die bij het land wonen.

Wat ik nu net hoor, door telefoontje dat het niet ons paard was maar de beste vriend van ons paard. Ook daar hebben we naar gekeken en ging alles goed mee. alleen beetje bagger op der lijf.

Helemaal niks aan de hand dus, een opgeblazen verhaal.

oei... het gebeurt dus wel erg vaak? Dat het routine voor 'm is?
Misschien is een heining een beter idee...

als je al 40 jaar paarden heb, en je hebt een leuk koppeltje lopen dan liggen er per weideseizoen gemiddeld een paard of 3 in de sloot....... dan heeft hij er give or take a few 120??? uitgevist??

redelijke routine dus Lachen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:03

zo kunnen we heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang door gaat of t nou wel of niet goed is om het bij de nek eruit te halen.
(ik ga t niet weer zeggen anders wordt hier weer opgereageerd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:05

Net als pas dat artikel van een jongen die een paard had aangereden en daarna door was gereden.
bleek dat hij gewoon gestopt was, dat meisje had laten bellen en zijn nr had gegeven Huilen van het lachen
kranten overdrijven dus echt vaak..

@suleilitha: als je een goede omheining hebt die er ver genoeg af staat en genoeg drinkwater elders moet dat geen probleem zijn..
Vaak zijn sloten ook wel er steil aflopend en dan is de wal ook nog eens erg glad..
Mijn 2 jarige staat aan de rivier de rijn, daar hebben ze nooit problemen mee gehad.. maar dat is ook niet zo steil aflopend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:07

En idd over die tactiek om een paard uit de sloot te halen kunnen we lang doordiscussieren. Ik denk alleen dat als het je overkomt en het kan echt niet anders, je alles doet om je paard te laten overleven.
Ben blij te horen dat de merrie wel in orde is en ook dat de bevalling gewoon goed is gegaan met een gezond veulen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:11

Het hangt er vanaf wat je onder een goede omheining verstaat. De gemiddelde boer zit aan een hectare of dertig, veertig aan land en dan is het financieel niet haalbaar om overal houten omheiningen te plaatsen. Dus blijft er als optie over schrikdraad of schriklint. Menig boer heeft dit allang afgezworen omdat 1. de uiers van de koeien dusdanig kunnen beschadigen dat ze geen melk meer kunnen produceren, mochten ze er in blijven hangen en 2. mocht er een dier in de sloot raken dan verhinder je dat ze er op eigen kracht uitkruipen als je er een omheining neerzet. bij steile kanten plaatst met vaak wel een draad, maar een boer gebruikt niet meer draad dan strikt noodzakelijk. Bovendien is er geen veehouder die de omheining níet dicht op de slootkant zet. Bij maaiwerkzaamheden kan er dan een stuk niet gemaaid worden wat een verlies betekent als je dit over een aantal hectares uitsmeert, bovendien gaat het grasland er buitengewoon rommelig uitzien als de wallen met het maaien niet kunnen worden meegenomen.
Geen omheining in een gebied met een agrarische bestemming is dus nooit zonder reden, begrijp je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:12

VivaLaVida schreef:
En idd over die tactiek om een paard uit de sloot te halen kunnen we lang doordiscussieren. Ik denk alleen dat als het je overkomt en het kan echt niet anders, je alles doet om je paard te laten overleven.
Ben blij te horen dat de merrie wel in orde is en ook dat de bevalling gewoon goed is gegaan met een gezond veulen!

Wie is dan bevallen???

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:46

[quote]Als het dier nog langer in het water gelegen had was de merrie misschien aan onderkoeling gestorven. Wie had dan de boete gekregen? Als weilanden omheind zijn met sloten kan er altijd wel eentje in het water terecht komen en worden ze idd met traktor of auto eruit getrokken, hoe wil je ze er anders uit krijgen, ach dat zijn van die kantoorpikken die van de politie die de ballen verstand van paarden hebben. Net zo iets : de dierenambulance mag geen gewonde dieren van de snelweg halen, weer iets nieuws, krijgen zeker ook een boete als ze het wel doen, lang leve sociaal Nederland.quote]

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:08

runningkawa schreef:
Nou van mij mag maanling gerust antwoorden hoor Ja
En ben het ook met haar eens.

Laat ik toch echt de indruk krijgen dat je niet het topic door hebt gelezen...sorry

edit: aub...om het je makkelijker te maken
http://www.bokt.nl/forums/search.php?keywords=ehbo&terms=all&author=&fid%5B%5D=11&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=800&&t=0&submit=Zoeken

wat denk je nou? Dat ik me een mening vorm zonder het hele topic te lezen? Nogmaals; wat jullie op EHBO leren is prima maar je bind geen lus om je paard zijn strot en geeft dan hard gas en dat is hier gebeurt.
Dus bespaar je voortaan de moeite; ik blijf bij mijn mening want ik heb alle reden om bij deze mening te blijven. Misschien moeten jullie zelf eens wat beter gaan lezen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:09

waar staat hard gas dan???? Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:14

ben jij altijd zo vriendelijk? Lachen
Elk bericht klinkt heel gezellig Clown

Hoe kom jij aan hard gas en zo?
De eigenaresse zit hier op bokt...en beweerd dat het hoofd er nog aan zit hoor en het paard niet is gestikt door die lasso Haha!

of ze heeft graag BBQ, dat kan ook...maar het is zo'n pokke weer Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:16

Lasso die trouwens ook geen lasso bleek te zijn volgens iemand die een paard bij deze mensen in de wei heeft lopen...
Nog even en het wordt een echte western, compleet met Indiaantjes en al Haha!

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:19

KiWiKo schreef:
waar staat hard gas dan???? Lachen Lachen

....kwam de 64-jarige eigenaar van het dier aanrijden met zijn voertuig. Hij was totaal niet gediend van alle aandacht en maakte volgens een ooggetuige meteen stampij. De man gooide een sleeptouw om het hoofd van het beest en trok het paard met zijn jeep aan de kant. Deze actie verliep zo hardhandig.....

hoe moet ik dit dan opvatten? Alsof ie het heel rustig is gaan bekijken en alle opties heeft bekeken? niet echt. Maar je hebt gelijk; er staat nergens dat ie hard gas gaf. Zover heb je gelijk.

En over het wordt lasso; we begrijpen natuurlijk allemaal dat dit geen echte lasso is he. Logische wijze was dit de omschrijving voor een gelust touw. had ik nog liever een echte lasso gezien want die sjort minder aan....

en ja; ik ben heeeeel onaardig. Haha!