Tweejarig kind raakt gewond in paardenwei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Tweejarig kind raakt gewond in paardenwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:29

Miesjex schreef:
Ik vind dat het de schuld is van de ouders van het kind.
Zei let niet goed op het kind. Mensen kuunnen niet heel de dag naar hun paard blijven kijken van loopt er niemand in het land.
Het is hun terrein en dat kleinen kind heeft er niets te zoeken.

Dit soort berichten doelde ik dus op ja. De beste stuurlui staan aan wal. Meisje, wacht maar tot je zel feen paar van die draken hebt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:31

Blue_Eyes schreef:
Dit soort berichten doelde ik dus op ja. De beste stuurlui staan aan wal. Meisje, wacht maar tot je zel feen paar van die draken hebt.

Inderdaad. En laat ik over 15-jarigen nog maar zwijgen. Haha!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:10

En ineens krijg ik vandaag een brief in de bus.
Keuringsdienst van waren etc.
Ze hebben een grooots onderzoek ingesteld naar aanleiding van het stapmolenongeval van vorig jaar.
Alle, in ieder geval, manegebedrijven moeten een vragenlijst insturen over hun stapmolen.
Er wordt wel degelijk iets gedaan om steeds meer veiligheidsmaatregelen te nemen.
Maar uiteindelijk blijf je met gevaarlijke dingen werken, met kinderen die vliegensvlug zijn en met levende have.
Er zijn momenten dat je gewoon domme pech hebt, en er een ongeluk kan gebeuren.
Zo is het nu eenmaal, hier is een kind met een gebroken been, en ver weg, krijgen duizenden kinderen hele gebouwen op hun hoofd.
Soms is het ook onmacht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:34

Dit topic is geworden wat ik op pagina 1 al voorzag: wéér een kindonvriendelijk topic

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:35

Ik zou eerder zeggen 'ouderonvriendelijk', maar je hebt gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:40

Misschien bedenken waarom dat zo vaak is...? (n vaak is niet altijd, dus niks 1 kam Lachen )
vast niet omdat er maar zo enorm weinig ouders zijn die eens hun kind uit het oog verliezen, of omdat zoveel kinderen van tegenwoordig zo beleefd zijn...

Maar nee de mensen die daar dan wat over durven zeggen zijn zeikers die niet weten waar ze het over hebben...
Nou soms zie je aan de zijlijn wel eens dingen waar je als niet ouder al de bibbers van krijgt.
Waarvan je gewoon niet begrijpt dat het dag in dag uit goed gaat
En uiteraard hoopt dat het goed blijft gaan...maar het je niet verbaasd dat dit soort berichten voor komen.

Ik zeg dat verder niet over deze OP, maar wel wat ik gewoon op verschillende plaatsen om me heem heb gezien en mee heb gemaakt met kinderen en paarden

maaar ik moet stil zijn...heb geen kinderen... dan weet je meteen nergens meer wat van Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:49

Nee, je weet inderdaad niet waar je het over hebt. Iedere ouder maakt zo'n ogenblik minstens 1 keer per kind mee. (dat het kind aan de aandacht ontsnapt) Meestal loopt zo iets af zonder dat iemand er iets van merkt. Helaas krijgen sommige van die kinderen een ongeluk.

Dat is niet iets van de laatste jaren maar van de laatste eeuwen. Kortom het gebeurt gewoon iedereen.

Net als die bijna ongelukken die iedereen in het verkeer meemaakt. En het is echt niet te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:52

zeg ik dan ergens dat iemand dat nooit mee maakt?
Quote dat eens ergens van me? Zonder dingen uit zijn verband te trekken.
Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet zeg.

Maar vroeger hadden de kinderen niet zo'n grote bek dan nu.
ze dachten niet eens van wat ze nu zeggen.

je zat braaf een uur stil in de kerk...nu houden ze dat niet vol.
Hoe kan dat?

En vroeger zwalkte je niet over straat na het eten...dan was je gewoon thuis.
En ja, dat zie je ook bij 4 jarige...

Maar dat je dat ziet...dat mag mijn schoonzus met kinderen wel zeggen, maar ik niet
Kom op zeg...
Mijn moeder mag het zeggen...maar die wordt dan vast als ouderwets bestempeld...je mag alleen maar positieve dingen zeggen...nou jammer... het is niet alleen maar positief

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:57

Waarschijnlijk gaan dus alleen de ouders met de tijd mee....

edit: en deze discussie is ook zeer off topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:58

Dus je kind brutaal laten zijn is mode en met de tijd meegaan?
Ik heb het idee dat ik je bericht dus niet snap Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:02

Door die brutaliteit moet je heen prikken... trouwens jouw generatie was ook brutaal hoor. Als je het zo noemen wilt.

Toen noemde men het kattenkwaad maar waren de mensen gewoon veel toleranter als tegenwoordig.

*laat zich toch off topic meesleuren* Bloos Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:05

Misschien in de stad...kan daar niets over zeggen
maar in een dorpje werden ouders niet uitgescholden om eens wat te zeggen.
Je jengelde niet aan de kassa en ging daar ook niet stampvoeten...had geen nut.
En werd het juist niet getolereerd...nu juist wel...want acht het is een kind.
Toen was het als kind hoorde je te luisterde naar oudere, klaar af.

En waarom moet je door brutaliteit heen prikken?
Is geen normaal gedrag en moet aangepakt worden, niet genegeerd

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:06

Mijn dochter van (toen) 5 kwam ook eens aangewandeld met mijn toen tweejarige hengst......een halve minuut van net niet genoeg opletten. Maar goed, ik ben dan ook een ontaarde moeder.........

En Kawa....het ligt echt niet alleen aan de ouders. Ook de maatschappij waar de kinderen in opgroeien heeft hier een behoorlijk aandeel in. Je kunt kinderen niet weghouden van alle slechte invloeden, daarvan zijn er gewoon teveel. Het is helemaal niet erg dat kinderen mindiger zijn dan vroeger, als ouder kun je alleen proberen ze de goede normen en waarden mee te geven, dezelfde normen en waarden waar jij in gelooft.
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 20-05-08 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:07

iepsel schreef:
Mijn dochter van (toen) 5 kwam ook eens aangewandeld met mijn toen tweejarige hengst......een halve minuut van net niet genoeg opletten. Maar goed, ik ben dan ook een ontaarde moeder.........

Nee hoor Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:08

en met die overtrokken reacties en direct op de kast zitten is z'n topic meteen dood...

Of die persoon nu bedoeld wordt of niet...niet naar vragen... gewoon meteen op de kast gaan zitten
Trapje nodig?, komt er wat makkelijker af Tong uitsteken Clown (grapje!)

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:30

Ik als paardemens,met een dochter van 6 die ik heel bewust de gevaren van paarden bijbreng.
Sta soms raar op te kijken van ouders die geen paardemensen zijn.
Denk ik op een zonnigge dag,haal mijn dochter even met haar paardje van school.
Ga op het grasveldje bij school staan met gelukkig super lief paardje,komt mijn dochter uit school en in mum van tijd heb ik een stuk of tien kids om me heen.
Voor,beide zijkanten en achterlangs maakt niet uit overal lopen ze en er is geen ouder die zegt van pas op!Zegt er zelfs nog 1 tegen een kindje van 3 jaar ga maar heen paardje aaien.
En oke het is een super beesje anders had ik hem niet meegenomen, maar toch denk ik bij mezelf mensen mensen toch als ik mijn rotweiller(ook een super beest) bij me heb roepen jullie van oei pas op bij hondje.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:35

Iepsel, inderdaad, probeer je kind maar eens te 'beschermen' tegen deze asociale maatschappij. Ik ben gewoon dolblij dat mijn kind zo assertief is en ik duim elke dag dat ze dat blijft, want anders red je het niet in deze maatschappij. Knipoog
Overigens zie ik die assertiviteit wel anders als 'brutaal' zijn (want ik vind respect voor elkaar hebben erg belangrijk), maar met mondigheid zelf, vind ik niets mis. Ze mag van mij voor zich en voor anderen opkomen, als zij dat nodig vindt. Ja

Dat kinderen vroeger hun mond niet open trokken, was ook niet echt gezond. Heb daar vroeger met mijn geweldige oma mooie, diepzinnige gesprekken over gehad. Nou, dat was ook geen pretje en toen gebeurden er ook hele akelige dingen. Maar ja, daar mocht je niet over praten. Haha!
Taboes zijn ook niet goed. En dus is het nooit goed.

En Meliza; ik als dieren- en natuurmens, breng mijn kind die liefde en kennis ook bij. Ik mis dat ook bij veel andere kinderen, al komt dat door hun ouders. Vind ik ook een gemiste kans, maar ja, wat wil je? Ze wonen in drukke steden, waar niet meer buiten gespeeld wordt en zijn druk, druk, druk en veel kinderen zitten iets teveel voor tv en computer. Al hoewel, wij volwassen ook, want we zitten allemaal op bokt. Haha!
Dus eh????? Misschien moeten mensen ook eens wat meer naar zichzelf kijken? Ouders en niet-ouders? Clown

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:51

Begrijp ook helemaal dat kinderen mijn paardje geweldig vinden en vind het niet erg om ze dingen uit te leggen,zoals dat ze voorzichtig moeten zijn in de buurt van het paardje.
Weet dat hij mijn verantwoording is,ik neem hem mee in de buurt van kinderen
Vind het gewoon vreemd dat sommige mensen wel waarschuwen voor een hond maar niet voor een paard.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 00:13

Wat mij opvalt is dat ik een paar pagina`s terug, als ouder zijnde van 2 dochters, een reactie heb gegeven en totaal geen reactie terug heb gelezen daarop.

Wat ik in mijn reactie bracht is duidelijk het verschil tussen mijn dochters oftewel een onderzoekend kind en een rustiger kind en daarlangs mijn ervaring daarmee en hoe ik daar mee om ben gegaan en ja ook de hand die ik al die tijd in eigen boezem heb gestoken wat betreft de risico`s die er lagen.

Ik vindt en vond dat ik als ouder verantwoordelijk was en ben voor mijn kinderen zolang als dat ze genoemde risico`s niet konden/kunnen overzien, voor mijn kinderen hebben derden nooit aanpassingen hoeven aanbrengen, mijn kinderen zijn mijn kinderen en niet de verantwoordelijkheid van een ander.

Oh ja even terzijde ik ben werkzaam bij een verzekeraar als behandelaarster op het gebied aansprakelijkheidsrecht en weet dus enigzins hoe het zit, het dossier m.b.t het ongeval met de stapmolen is bij mij dus ook bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:57

Nadya en iepsel
asertief is alleen maar fijn Ja Kan me voorstellen dat je het fijn vind als je een kind hebt dat voor zichzelf op durft te komen. Zelfs voor een ander op durft te komen Ja
Brutaal is wat anders.

jengelende kinderen aan de kassa
kinderen die met een zweep langs de stralies van de stal rennen voor het leuke geluid en wat hier allemaal al eens voorbij is gekomen heeft niets te maken met de maatschappij.
Dat mag hopelijk toch wel duidelijk zijn Lachen
Evenals jullie kinderen zoiets niet keer op keer doen dat je niet op de kast moet gaan zitten, maar denken dat gaat over andere.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:14

runningkawa schreef:
jengelende kinderen aan de kassa
kinderen die met een zweep langs de stralies van de stal rennen voor het leuke geluid en wat hier allemaal al eens voorbij is gekomen heeft niets te maken met de maatschappij.
Dat mag hopelijk toch wel duidelijk zijn Lachen
Evenals jullie kinderen zoiets niet keer op keer doen dat je niet op de kast moet gaan zitten, maar denken dat gaat over andere.

Jengelende kinderen aan de kassa kon vroeger niet...de boodschappen werden aan huis gebracht of de moeders deden de boodschappen onder schooltijd. Wat nu met die werkende moeders niet kan.

Langs de tralies? Waar kon dat vroeger? Er waren amper maneges/pensionstallen. Wat nu wel op iedere hoek van de straat is.

Als de kinderen terug moeten naar het gedrag van vroeger dan moet je daar zelf ook aan meedoen....niet of nauwelijks paardrijden en dan de paarden gewoon aan huis houden b.v. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:17

Nou dat vroeger is dan wel heel erg lang geleden..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:18

RK, ik heb het eens nagevraagd bij mijn moeder, maar de kinderen waren vroeger echt niet veel anders dan nu. Maar wij woonden in de stad, misschien dat dat verschil maakt....

Nog een incident wat ik vorig jaar meemaakte: we (man, dochter Daphne van toen 8 en ik) waren alle drie in het land, bij de paarden. Ik lette goed p, maar plotseling werd één van mijnpaarden (de nu helaas overleden is, maar ze was zo mak als een lammetje) bang voor één van de andere paarden en schoot in paniek weg.
Mijn dochter, die daar weer van schrok, rende weg, zo snel, dat k haar niet meer kon tegenhouden en ze rende natuurlijk net de verkeerde kant op. Het paard, wat in paniek was, keek nergens naar en rende zo mijn dochter ondersteboven. Echt, har hoeven suisden langs het hoofd van mijn dochter, het ging nét goed.
Normaal was dit paardje echt zó cool en voorzichtig met kinderen en wij waren erbij, en tóch ging het verkeerd. Sommige dingen gebeuren gewoon, daar heeft niemand schuld aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:19

Wat ik trouwens vergeet, bij ons in het regelement staat dat er geen kinderen mee naar stal genomen mogen worden. Tevens mogen er bij ons ook geen pony's gestald worden!

Slimmerik : Kind onvriendelijk topic? Het kind IS de ouder.. hoe een kind zich gedraagd, reflecteert allemaal terug naar de opvoeding die ze gehad hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:19

ohh... bij ons is nooit wat gebracht en wij gingen meestal mee hoor... raar dat het bij jou zo anders is
Natuurlijk werden er ook wel eens boodschappen onder schooltijd gedaan, maar dat ging ook niet altijd.

nou.. op de plaatsen waar ik mijn hele leven bij de paarden kom waren gewoon een rij stallen...
En daar werd ook volop gereden door mensen met kinderen, maar die waren er idd niet bij.
Toen sleurde je ze niet overal mee heen. Pas als ze ouder waren. Dat klopt wel

Ik weet niet hoe oud jij bent en wat jij gedaan hebt, maar geen van jou voorbeelden passen bij mijn ervaringen. En toch heb ik de indruk dat we qua leeftijd geen mijlen uit elkaar liggen