Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Dierenbescherming krijgt klachten over beschilderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:01

Foeilelijk...maar laat de dierenbescherming zich maar bezig houden met verwaarloosde beesten en honden die aan de boom worden geknoopt omdat de baas op vakantie wil e.d.

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:50

Durante schreef:
Ik vind 't voor geen meter staan.. zo onnatuurlijk.. laat een paard gewoon 'n paard zijn Knipoog

Tja, daar zeg je wat, er is geen een paard in Nederland die gewoon paard kan zijn.
Op de wilde paarden in natuurgebieden na dan.

Wat een noncence zeg, hoe erop gereageerd kan worden.
Een hele dag gepimpt worden , vlechtjes in de manen, na het uitdunnen ervan, een dag op de trailer, om kunstjes te doen in een ring met witte hekjes?
Ook hiervoor is een paard niet op de wereld gezet!

Toe dan zeg, er wordt natuurlijke verf gebruikt, het paard geniet van zijn weidegang, en het is kunst.
Kleine kindjes genieten ook altijd van een schminck middagje.
Het paard zie je genieten van de aandacht die hij krijgt.
Het is niet zielig, het paard krijgt erg veel positieve energie, van de kunstenares, is goed voor hem. Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:13

Gerner schreef:
Durante schreef:
Ik vind 't voor geen meter staan.. zo onnatuurlijk.. laat een paard gewoon 'n paard zijn Knipoog

Tja, daar zeg je wat, er is geen een paard in Nederland die gewoon paard kan zijn.

Wat een noncence zeg, hoe erop gereageerd kan worden.
Een hele dag gepimpt worden , vlechtjes in de manen, na het uitdunnen ervan, een dag op de trailer, om kunstjes te doen in een ring met witte hekjes?
Ook hiervoor is een paard niet op de wereld gezet!

Toe dan zeg, er wordt natuurlijke verf gebruikt, het paard geniet van zijn weidegang, en het is kunst.
Kleine kindjes genieten ook altijd van een schminck middagje.
Het paard zie je genieten van de aandacht die hij krijgt.
Het is niet zielig, het paard krijgt erg veel positieve energie, van de kunstenares, is goed voor hem. Haha!

Haha! Goed verwoord maar daar denken de meeste mensen voor het gemak niet over na Duivel

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:20

Maar wat is hier nou kunt aan? De gebruikte patronen zijn zo afgezaagd...! het enige verschil is dat het op een paard aangebracht is...

Von het werk van Herman Brood geen kunst en dit vind ik ook geen kunst.

Tis gewoon echt monsterlijk lelijk...

En dat kun je van een paar mooi gevlochten knotjes toch niet zeggen Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:23

Dat is jou mening, zullen genoeg mensen ook anders over denken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:25

Het is mijn mening iig niet. Ik vind het leuk en ook wel mooi voor een dagje Haha! Het moet alleen niet pal langs een snelweg zijn of zo....brengt de verkeersveiligheid behoorlijk in gevaar. Ja

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:34

slimmerik schreef:
Het is mijn mening iig niet. Ik vind het leuk en ook wel mooi voor een dagje Haha! Het moet alleen niet pal langs een snelweg zijn of zo....brengt de verkeersveiligheid behoorlijk in gevaar. Ja

Mooi of niet mooi, dat zijn meningen.
Gelukkig houdt niet iedereen vanhet zelfde, dan zou het erg saai worden.
En verkeersveiligheid, in Vilsteren?
Misschien zou je eens kunnen kijken dit weekend.
Hooguit de konijnen en reeen zullen hun ogen uitkijken daarzo.
Ze staan niet aan een snelweg, maar gewoon ergens achteraf in het landschap.

Ik vind het ook niet mooi, maar het zelfdenkende creatieve vermogen van deze kunstenares, kan ik wel waarderen.

Joh, doe gewoon ook eens een keer gek, zet je eigen haren eens op de kop, spuit er glitter in, je zal zien wat een lol je kan hebben.

Weet je ook, wat lol hebben is;
op je shabrakje laten borduren; LOL OP JE KNOL!
Geweldig die reakties allemaal, springruiters liggen in een deuk, conservatieve dressuurruiters halen hun neus op.
Ik heb tijdens mijn proef nog nooit zoveel plezier gehad.
Jammer genoeg kon de eerste jury het niet waarderen, of zou het aan het rijden gelegen hebben?
Ach, het maakte niet uit. We hadden samen erg veel plezier, en daar is paardrijden voor bedoeld volgens mij.
Samen plezier hebben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:37

Maar wat zijn de bewezen effecten en wat is onbewezen? Trekken de feklle kleuren juist niet meer insecten aan? Zijn sommige paarden overgevoelig voor de verf en gaat het jeuken? Wat voor middelen moeten gebruikt worden om de verf er weer af te krijgen? Komt de verf ook op de huid en blokkeert dit zaken als zuurstof wat niet meer in contact kan komen met de huid en de huid dus verstikt? etc. etc. etc.?

Nogmaals, ik vind dit geen taak voor de dierenbescherming, maar ik heb geen idee of hier overal rekeing mee gehouden is en daarom kan ik me sommige reacties wel voorstellen...

Op een canvas zou toch ook kunnen?

@ Slimmerik: je had nog steeds niet mijn vraag beantwoord trouwens... Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:39

@ Adil18 misschien het topic even lezen. Dan zie je hoe zorgvuldig er mee omgegaan is. Heb je ook problemen met fel gekleurde dekens en bandages?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:44

slimmerik schreef:
@ Adil18 misschien het topic even lezen. Dan zie je hoe zorgvuldig er mee omgegaan is. Heb je ook problemen met fel gekleurde dekens en bandages?

Zou ze zelf niet op een paard leggen, mar een dekje zit niet in de huid zeg maar...

En ben helemaal tegen bandages...maar das een andere discussie...

Maar er zijn zoveel vragen die onbeantwoord zijn? verstikt het namlijk niet de huid waardoor het paard al meer transpireert dan 'normaal' bij dit weer? Trekt ook weer insecten aan. Op één foto van de site zie je dat ze verf op de hals verlopen is, van het transpireren lijkt me....Ik kan me dus gewoon voorstellen dat mensen hier twijfels bij hebben...

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:17

Adil18 schreef:
Maar er zijn zoveel vragen die onbeantwoord zijn? verstikt het namlijk niet de huid waardoor het paard al meer transpireert dan 'normaal' bij dit weer? Trekt ook weer insecten aan. Op één foto van de site zie je dat ze verf op de hals verlopen is, van het transpireren lijkt me....Ik kan me dus gewoon voorstellen dat mensen hier twijfels bij hebben...

Precies, met dat soort vragen zit ik ook. Niemand kan bewijzen dat het helemaal niet slecht is, of juist wel. Zolang die twijfel er is, blijf ik het afkeuren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:20

Allereerst zit de verf op de haren en niet op de huid en smeer jezelf maar eens in met die verf.... echt niet benauwd

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:45

slimmerik schreef:
Allereerst zit de verf op de haren en niet op de huid en smeer jezelf maar eens in met die verf.... echt niet benauwd

Ik krijg toevallig zelf al bij waterverf een uitslag op mijn huid...En natuurlijk zit het wel op de huid. Niet zo bedekkend als op de haren misschien, maar het zit zeker op de huid!

en benauwend is het zeker: smeer eens creme op je gezicht en kijk eens op je neus: je gaat meer transpireren omdat de huid even niet kan ademen. Daarom is veel en vaak make-up dragen ook slecht voor de huid...!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:50

Als de paarden er jeuk of uitslag van zouden hebben dan zouden ze rollen en bleef de verf niet zitten....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:21

slimmerik schreef:
Als de paarden er jeuk of uitslag van zouden hebben dan zouden ze rollen en bleef de verf niet zitten....

Goed, dus waarschijnlijk geen jeuk of uitslag, maar hoe zit het met de ademing van de huid? En ook de vraag of bepaalde kleuren juist niet insecten aantrekken.

Ook het zweet trekt vliegen aan en de staart is gevlochten, bij een zwiep raakt hij dus niet een groot oppervalk als normaal...

Nogmaals, ik zie het ook echt niet als een geval voor de dierenbescherming, maar ik zet er wel vraagtekens bij...
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-05-08 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:24

Natuurlijk mag je je vraagtekens hebben. Ja

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 01:08

ik ga er gewoon vanuit dat het niet schadelijk is, dat de dieren er geen last van hebben en dat dus ook een DB inschakelen nonsens is.. maarrrr, en dat zei ik al eerder, waarom? en wat kunnen hier de neveneffecten van zijn? dat er meer mensen hun dier gaan beschilderen? ( en dan zonder voorkennis van zaken) we weten tenslotte allemaal, dat copy cats geen vreemd fenomeen is in de wereld.

dus nogmaals, nee geen dierenleed in dit geval, maar misschien wel een grens tever, dieren voor puur kunst gebruiken vind ik niet juist.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 02:29

Citaat:

in nl ?? meen je dat nu serieus >>??
ja tuurlijk zijn die beter af Lips are sealed
in een te kein te voer arm gebied om te overleven
maar bijgevoer dword er niet want dat is tegen de natuur Frusty
of dat die hekken die ze binnen die te kleine overlevings ruimte houd
ook maar enigzins natuurlijk zijn Hamer

db kan zich beter bezig houden met zak(k)en zoals nu in groningen ..
als ze daar nu een paar MAANDEN eerder opgetreden waren ...

maar nee
bureaucratisch getrouw trek in groningen
en in het westen staan ze aan je deur als
men evt zou kunnen vermoeden dat je pony misschien wel eens zieluggggg zou kunnen zijn
(denk aan shet in de winter met schuilstal maarja zonder deken bv ,..)

zucht .. teld tot 10 .. herstel 10.000

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:06

Die paarden zien er ook zo ontzettend zielig uit, kijken ook vreselijk zuur op die foto's ROFL Dus zo slecht voelen ze zich erbij Vork

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:34

Laat ik dan nog maar weer eens reageren ( terug lezen wil volgens mij ook goed helpen tegen beantwoorden van de vragen!!!
Allereerst GERNER he he die snapt het gewoon, lees de berichten van Gerner en volgens mij is er dan al veel verwoord!!!
MISTRAL: welke foto welk paard(en ) kijkt zielig????
Het is dat ik niet snap hoe ik foto's naar deze site krijg anders kon ik je heel wat foto's van vrolijke , gezellige beschilderde paarden sturen!!! ( mail me maar)
ADIL: het is absoluut plantaardige verf met puur natuurproducten aan gemaakt om er een verf van te krijgen, dat de verf uitloopt is niet van het zweten ,maar omdat er zonnebloemolie in verwerkt zit en dat niet (snel) droogt, wanneer je eind van de dag kijkt en je aait erover is je hand gekleurd , het zit er "los"op, daarom vervagen de kleuren en patronen ook bij het rollen, dus wanneer ze jeuk zouden hebben, zag je geen kleur meer!!!
Dit is ook de reden dat je duidelijke patronen ( stippen, strepen etc ) moet schilderen, omdat een ander patroon al na een uur niet meer te achterhalen is... Gister een driejarige!!!! geschilderd, zelfs hij stond als een lammetje , vond al dat gefriemel en aandacht geweldig, mocht daarna met een geschilderd merrietje in de weide voor landgoed Hessum, nou zijn (DE) TUIN DER LUSTEN was compleet...
Gaat er trouwens nog iemand naar toe naar het festival "de tuin der lusten"???

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:43

O ja, de tuinslang er over en de verf is al bijna helemaal weg, anders even paardenshampoo erbij voor de kleur rood/rose /oranje die zijn nu eenmaal wat duidelijker..
Maar grotendeels is de kleur eind van de dag al weg, ze worden dan ook elke avond gewassen en de volgende dag weer gekleurd! ( niet altijd dezelfde paarden/pony's hoor!)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:44

De opmerking van Mistral was een beetje sarcastisch bedoeld hoor...let maar op de smileys

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:48

Volgens mij is Mistral sarcastisch... Haha!

Ik vind dat schilderen leuk, waar kan ik Abel opgeven?

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:58

Lieveli: Jammer dat Alkmaar wat ver van Vilsteren is...veel mensen hier vinden het ook prima ( en erg leuk) om hun paard ( te laten ) schilderen, het is ook leuk om te doen!
Mistral: sarcastisch en dan smileys...past nog minder bij elkaar dan paarden en verf.....dat is namelijk nog leuk ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:53

ARhythmical schreef:
Mistral: sarcastisch en dan smileys...past nog minder bij elkaar dan paarden en verf.....dat is namelijk nog leuk ook

Dit snap ik niet helemaal.