Tijgertje86 schreef:Ik vind dat je gewoon niet met een zware crosmoter (met veel lawaai) in de buurt van dieren moet willen komen. Iedereen kan op zijn vingers natellen, dat er eventueel problemen kunnen komen. Je moet je verantwoordelijkheid nemen en met een 'lawaai-motor' crossen op een plek waar niemand (mens en dier) last van je hobby heeft. Er zijn voldoende crosbanen en (zand)wegen waar je geen andere mensen/ dieren tegenkomt. Mocht je toch een dier (onder het zadel of in een weiland) tegen komen, passeer dan langzaam en zonder al te veel lawaai). De paarden in het desbetreffende weiland zullen vast met hoge snelheid gepasseerd zijn. Het lijkt me sterk dat een rustige/ bijna stiller crosser de dieren zo kan opjagen....
Dat weet je gewoon niet, misschien zijn de paarden wel alleen geschrokken van het aanzicht van de crossmotor. Mijn paard schrikt zich compleet lam van een ligfiets terwijl die echt geen geluid maken. Het is zo makkelijk om te gaan speculeren.
Daarnaast hebben andere mensen een andere hobby en dus ook andere prioriteiten, jij wilt dat alles wijkt voor paarden maar daar is niet iedereen het over eens. En er zijn zoveel mensen die last hebben van paarden, maar dat wil toch ook niet meteen zeggen dat paarden verboden moeten worden??
Ik erger me er zo aan dat iedereen maar de waarheid invult richting het paard terwijl niemand hier de situatie kent.