Perrokai schreef:Een miskoop is als je een paard koopt met verborgen gebreken, waar over gelogen is.
een veborgen gebrek is een gebrek dat voor niemand zichtbaar is...
Perrokai schreef:Dat noem ik een miskoop. En het word nog erger als je al het mogelijk hebt gedaan als koper om hem bijvoorbeeld te laten keuren maar bijvoorbeeld geen bloed hebt laten trekken. Hier keek de kliniek me aan alsof ik gek was, dat doe je toch niet bij zo'n paard was zijn reactie. En dan er achter komen dat ze hem een pijnstiller hebben gegeven om hem niet kreupel te laten lopen. Dat is oplichting en als je het meemaakt heb je dus een miskoop gedaan.
Hier is het standaard bij een klinische keuring... (ik laat nooit keuren, maar dat is mijn keuzen
)
Een miskoop doen hoeft helemaal niet gepaard te gaan met een zichtbaar of ontzichtbaar gebrek, je kunt er ook achter komen dat de combinatie niet past, kan de verkoper of het paard niets aan doen...
Perrokai schreef:Afhankelijk van wat het is en hoe ernstig kun je de verkoper er op aanspreken of er voor kiezen om het zelf op te lossen. Als het te erg is zou ik ook terug naar de verkoper gaan en eens gaan praten.
Als de koper niet met het paard om kan gaan, waarbij het aan de combiantie koper/paard ligt, dat is niet mijn verantwoording als verkoper, en kom je weer terug bij de vraag:"Moet ik mijn verkl*te paard terug nemen? "
Perrokai schreef:Ik zie nog het beeld voor me van de man met zo'n kraag om zn nek. Ik heb hem op de foto. En de blikken naar elkaar toen ik vertelde dat hij je met wagen en al de greppel in duwde als je hem liet stoppen. Maar goed, ik vond dat niet het belangrijkste omdat ik liever rij dan men en helmaal na mennen met hem dacht, iedereen heeft gelijk, ik zit er liever op dan voel ik me veiliger. Maar dat is puur persoonlijk. Als ik liever had gereden en daar was geen beginnen aan dan was het anders geweest.
Je moet echt ieder geval afzonderlijk bekijken denk ik voordat je gaat wijzen.En dan zoals hier in het begin gelijk de trend was om te wijzen naar een verwende 14 jarige bangert met rijke ouders en zielig paard was gewoon niet juist en dat is gebleken.
Het tegendeel van wat jij beweerd is gebleken bij uitspraak van de rechter, die stelde namelijk de verkoper in het gelijk...
Krantenknipsels zijn 10 % waarheid, de rest is onwaar en sensatie...
Ik heb het al eerder geschreven, het paard van mijn dochter is vorig jaar op wedstrijd ook geflipt, steigeren, bokken en vervelend doen, en toch zou ik haar nu verkopen als super braaf gemakkelijk te rijden paard... omdat het niet meer het paard van vorig jaar is, haar training is doorgegaan etc... Iedereen kent het paardje, en in zo'n sitautie als in waarover ht topic gaat, zouden zich dezelfde wedstrijdcoupons (verzet, uit de ring gevlogen, tegen de hand) en dezelfde 'getuigen' zich kunnen melden...
Ku je op ons paard een bange ruiter zetten? ja hoor...
is het paard braaf in de omgang? jahoor
wedstrijd ervaring? ja hoor..
trailer mak? ja hoor..
makkelijk te rijden? ja hoor, wordt gereden door mijn 13 jarige dochter, zou het paard gevaarlijk zijn zou ik mijn dochter er niet op zetten...
En daarom doe ik geen uitspraken over wie er gelijk heeft.. mede ook omdat de wedstrijdcoupons niets vertellen, en getuigen die een paard wel eens op wedstrijden hebben meegemaakt in het verleden, mij evenmin veel zeggen...
Het lit er zo dik bovenop dat de kopers gelijk hebben, dat ze derden nodig hebben en het alleen met het paard niet kunnen aantonen dat het dier niet voldoet aan de gestelde eisen zoals afgesproken bij de verkoop...
En nee ik geef de verkoper geen gelijk, maar wie eist, bewijst...
en vooralsnog lijkt het paard minder gevaarlijk dan men wil doen geloven anders had de rechter wel anders beslist, lijkt mij... en dat is mijn mening, geen feit, gevormd naar de aannames en hetgeen geschreven is in dit topic en het vorige topic, icm met mijn eigen ervaringen..