Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FloortjeM schreef:Ariebren schreef:En die zgn. advocaat kan bluffen, maar ik weet dat hij nu flink geld verdiend aan een verloren zaak.
ok, en bedankt, ik ben dus die advocaat!
Heb geen enkele behoefte tekst en uitleg te geven over de inhoud van de zaak, maar dit schiet me even verkeerd. Ik raad clienten met een verloren zaak af te gaan procederen, maar in dit geval hebben mijn clienten echt recht van spreken.
Dus: eerst zeker weten, dan een populistisch standpunt verkondigen.
Perrokai schreef:Lees gewoon eens wat er staat i.p.v. weer gelijk sielugh paard en domme ouders te roepen.
Dat is iets waar ik me altijd tegen zal blijven verzetten hier op bokt........altijd eerst roepen sielugh paard en vergeten te lezen wat er staat.
Als het geen goede combi is en er is geen klik, dan is het paard ook ongelukkig en kan beter naar iemand toe gaan die er wel mee om kan gaan om zo wel de klik van beide kanten te krijgen. Reslutaat, gelukkig paard en gelukkige eigenaar.
amondi schreef:Maar wie weet was de verkoopster wel helemaal blij dat ze het paard verkocht had....
bv, omdat ze geen band met hem had, zelf een goede klassering heeft, hem ff uitbrengt in het M, 1 keer een puntje scoren en hops, snel in de verkoop.... Ppard kan je dan als M met wedstrijdervaring verkopen en dat is erg leuk voor de prijs.
of: deze kon ze goed verkopen en ze heeft het geld al uitgegeven aan een ander paard en dus kan ze geen geld terug geven.....
beantsje schreef:jij leest zelf ook niet maar reageert op slechts enkele posts...
Ik heb in mijn post aangegeven dat er meerdere factoren kunnen meespelen. Je kunt niet puur op basis van dit topic zeggen of het meisje te dom/slecht is of de verkoopster de boel belazerd heeft. Misschien is geen van beiden het geval; een paard is geen brommer; een paard kan in een nieuwe situatie onverwacht reageren. Tja, in dat geval is het toch het probleem van de koper...
Natuurlijk mag je 'moreel' verwachten dat de verkoper een zo eerlijk mogelijk beeld geeft van het paard maar juridisch mag je hem er niet op afrekenen als het toch niet blijkt te klikken. (Mits de verkoper niet de zaak belazerd heeft, maar dan moet het toch wel heel ernstig zijn). Laten we wel wezen, 12.000 is een boel geld; je mag inderdaad verwachten dat de kopers ook niet over 1 nacht ijs gaan (waarmee ik niet wil zeggen dat dat in dit geval gebeurd is) en je kan ook niet verwachten dat een verkoper dan maar zegt; ik neem hem wel weer terug (met alle financiële consequenties) omdat het anders sielug is voor het paard. Laten we een beetje nuchter zijn, daar is het gewoon teveel geld voor. Heel gemakkelijk om dat een ander op te leggen, maar om het zelf te doen...
beantsje schreef:Het is een krantenbericht; hierin staat dat de advocaat van de koper komt met 'beoordelingen waaruit zou blijken dat het paard tijdens wedstrijden dominantieproblemen had'...
Yeah right. Dit is het woord van de (advocaat van de) koper.
Wat houdt dat dan wel niet in? Voor het zelfde geld is het een wedstrijdprotocol waarop een keertje 'verzet' genoteerd staat....
Ik vind het veel te kort door de bocht om dit klakkeloos als feit te accepteren.
Nadya schreef:Wat dus eigenlijk inhoudt dat een hoop mensen hier die het per definitie voor de kopers opnemen net zo goed aan het speculeren zijn.
Dat is nou eenmaal internet, he....
beantsje schreef:Deze hele discussie loopt zo langzamerhand uit op totaal zinloos giswerk.
Wij hebben geen info, weten niets van de verkoper, koper en paard in kwestie. Het heeft dus helemaal geen zin om over deze specifieke situatie te discussieren, hooguit over wat kan en niet kan bij een 'mislukte' aankoop in het algemeen.
'k zou dus een beetje voorzichtig zijn met dit soort uitspraken of met aannames over de koper.
Nadya schreef:Wat dus eigenlijk inhoudt dat een hoop mensen hier die het per definitie voor de kopers opnemen net zo goed aan het speculeren zijn.
Dat is nou eenmaal internet, he....
beantsje schreef:Het is een krantenbericht; hierin staat dat de advocaat van de koper komt met 'beoordelingen waaruit zou blijken dat het paard tijdens wedstrijden dominantieproblemen had'...
Yeah right. Dit is het woord van de (advocaat van de) koper.
Wat houdt dat dan wel niet in? Voor het zelfde geld is het een wedstrijdprotocol waarop een keertje 'verzet' genoteerd staat....
Ik vind het veel te kort door de bocht om dit klakkeloos als feit te accepteren.
Perrokai schreef:Het is jammer dat jullie blijkbaar niet beseffen dat je als koper deze rechten hebt en als verkoper dus automatisch plichten omdat dit de verkoop van paarden en dus de paarden zelf juist ten goede komt. Dit paard heeft een klein gebrekje maar in combinatie met een 14 jarige een groot en gevaarlijk gebrek. Andere paarden worden met een onoverkombaar verzwegen gebrek verkocht voor aardige bedragen en nu is er een wet die dit tegen gaat en dan zijn jullie er tegen ? Is het dan de schuld van de koper ? Dus moet die het paard maar naar de slacht brengen dan ?