Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:50

Happywoman schreef:
@June
Denk je nou werkelijk dat anderen geen last hebben van roken in de buitenlucht? Ik moet zigzaggend de straat over om die rotzooi te vermijden. Als je lekker in het bos wil wandelen, moet er nog al eens een spurt getrokken worden om de walmende voorganger in te halen. Op een terras moet je kijken waar gerookt wordt en hoe de wind staat zodat je veilig kan zitten. En dan de reeds genoemde rookgordijnen, om maar wat te noemen,hoe zo geen last? Vergeet ik nog bijna de stank van rokers ' kleren, handen en adem. Het is vervelend om een rokershuis over te nemen, meeroken, kosten medische sector. Ik weet echt niet hoe je er bij komt geen last. Rokers zijn de egoisten, niet de rest die er last van heeft.

Afbeelding

Ze worden alleen nog niet vergoed door het ziekenfonds Knipoog

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:55

Happywoman schreef:
@June
Denk je nou werkelijk dat anderen geen last hebben van roken in de buitenlucht? Ik moet zigzaggend de straat over om die rotzooi te vermijden. Als je lekker in het bos wil wandelen, moet er nog al eens een spurt getrokken worden om de walmende voorganger in te halen. Op een terras moet je kijken waar gerookt wordt en hoe de wind staat zodat je veilig kan zitten. En dan de reeds genoemde rookgordijnen, om maar wat te noemen,hoe zo geen last? Vergeet ik nog bijna de stank van rokers ' kleren, handen en adem. Het is vervelend om een rokershuis over te nemen, meeroken, kosten medische sector. Ik weet echt niet hoe je er bij komt geen last. Rokers zijn de egoisten, niet de rest die er last van heeft.

zigzaggen over de straat om de rotzooi te vermijden??
Iemand er ooit over nagedacht, dat toen de niet rokers geen respect hadden voor de rokende mens, en die daarom alleen maar buiten kunnen/mogen roken!! (als er namelijk wederzijdse respect was geweest was een aparte ruimte net zo goed geweest voor beide partijen)

Dus ik denk dat de niet rokers, en de rokende mensen allebei net zo erg zijn. Vroeger werd er nooit gezeurd over het roken. Bijna iedereen rookte. Van roken KUN je idd kanker krijgen ja, maar mijn oma die nog nooit van haar leven een sigaret aangeraakt heeft is ook aan kanker overleden! Het moet toch niet gekker worden. tegenwoordig kun je overal kanker van krijgen!
Als er wat meer wederzijdse respect was geweest, dan was het nooit zover gekomen. Ik ben inmiddels zover, dat als ik buiten ben ik mn peuk opsteek waar ik dat wil! Binnen is inmiddels ingepikt door de niet rokers, dan pik ik het buiten wel in Clown

Voorbeeld: Ik sta gezellig met een groepje bij elkaar, er word gerookt en we hebben het echt super gezellig. Een niet roker komt erbij, en die begint te zeiken over de rook. Wij staan al buiten, dus de niet roker mag voor mijn part opzouten dan! Wij stonden hier incl peuk, en als de nietroker er voor de gezelligheid bij wil staat moet die de rook maar voor lief nemen!

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:25

Nooit heb ik in een kroeg of kantine gezeur gehoord dat het er rokerig is en dat mensen er echt last van hebben. En nu het verbod er komt heeft volgens mij iedereen ineens last van al dat rook. Heel raar hoor Blond . Of ze zijn bij ons gewoon zeer sociaal. Rokers en niet rokers. Clown Of in het noorden zeuren ze gewoon niet

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:34

Chiqa schreef:
Happywoman schreef:
@June

Afbeelding

Ze worden alleen nog niet vergoed door het ziekenfonds Knipoog

Een ronde vissenkom op de kop om het hoofd van een roker vind ik effectiever. Ja

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:40

nog ff en roken buiten word ook verboden,
kijk maar op het station...
je staat eigelijk gewoon buiten maar nee je mag niet meer dan 3 meter van een domme rookpaal staan, en die palen staan nog niet eens op elk station/perron.

Snap best dat als niet roker het roken erg vervelend is, maar ook ik heb er nog nooit wat over gehoord in kroeg enzo...

ik pak ook automatisch me peuk, nu nog zelfs op het perron waar het dus eigelijk niet mag, soms denk ik ohnee mag niet de andere keer rook ik hem gewoon op en denk achteraf oeps...

ben dus blij dat ik niet meer op de manege en in kroegen kom...
heb ik ook geen last van deze wetgeving..

nog ff en rokers mogen nergens meer komen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:41

Rokers mogen overal komen...alleen als zij rokende zijn moeten ze ff weg. Haha!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:46

Ik rook op het station gewoon mn peuk op. Als ik buiten ben heb ik er echt schijt aan. En dat heeft niks met asociaal te maken, maar gewoon omdat een roker binnen niet mag roken, en dus buiten wel recht heeft om het te doen. En ik doe het dus gewoon ook!!!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:49

slimmerik schreef:
Rokers mogen overal komen...alleen als zij rokende zijn moeten ze ff weg. Haha!

haha wat een lol No Cheer

als je een beetje nadenkt bedoel ik dus als ze rokende zijn...
Voor mij zijn Rokers die zichtbaar een peuk roken...
zie je dit niet zijn ze als ieder ander...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:50

chantalvdv schreef:
Ik rook op het station gewoon mn peuk op. Als ik buiten ben heb ik er echt schijt aan. En dat heeft niks met asociaal te maken, maar gewoon omdat een roker binnen niet mag roken, en dus buiten wel recht heeft om het te doen. En ik doe het dus gewoon ook!!!!

Jep idd zo denk ik er dus ook over...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:02

marielleaartsen schreef:
nog ff en roken buiten word ook verboden,
kijk maar op het station...
je staat eigelijk gewoon buiten maar nee je mag niet meer dan 3 meter van een domme rookpaal staan, en die palen staan nog niet eens op elk station/perron.

Snap best dat als niet roker het roken erg vervelend is, maar ook ik heb er nog nooit wat over gehoord in kroeg enzo...

ik pak ook automatisch me peuk, nu nog zelfs op het perron waar het dus eigelijk niet mag, soms denk ik ohnee mag niet de andere keer rook ik hem gewoon op en denk achteraf oeps...

ben dus blij dat ik niet meer op de manege en in kroegen kom...
heb ik ook geen last van deze wetgeving..

nog ff en rokers mogen nergens meer komen...

ik denk dat die palen er eerder staan zodat de peuken gewoon daar terecht komen en niet overal verspreid over het station Lachen vind die palen ook niet zo erg, sta er altijd ver weg vandaan Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:04

Heel goed idee, bespaard veel passieve slachtoffers, met name mensen die niet gekozen hebben aan bootstelling van klasse a stoffen, de wereld zou raar zijn. Als mensen daarvoor moeten wegblijven inplaats van omgekeerd.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:06

Ok, ik al niet roker ga me er ff mee bemoeien: Ik vind de hele situatie belachelijk. Arme rokers, niet meer in de kroeg mogen roken en nu voor de paardenmensen ook al niet meer in de paardensport. Waar gaat het over? Ik vind het wel erg ver gaan. Ik heb er geen last van als andere mensen roken. Wat mij betreft paffen ze lekker verder.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:09

Ohww Jeeeh!! Haha! Weg met die stinkdingen!! Bloos
Het is niet leuk voor de mensen die roken, maar ik ben er blij mee!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:11

Emilia schreef:
Ok, ik al niet roker ga me er ff mee bemoeien: Ik vind de hele situatie belachelijk. Arme rokers, niet meer in de kroeg mogen roken en nu voor de paardenmensen ook al niet meer in de paardensport. Waar gaat het over? Ik vind het wel erg ver gaan. Ik heb er geen last van als andere mensen roken. Wat mij betreft paffen ze lekker verder.

Ik heb er bewust voor gekozen om niet te gaan roken om mijn longen (voor zover mogelijk) roze te houden Haha! dus zit er eerlijk gezegd niet op te wachten dat ze zwartgeblakerd worden door andermans zooi!! Ik ben helemaal voor het verbod!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:13

Maar men kan toch wel andere oplossingen bedenken? Waarom meteen zo drastisch en nergens meer mogen roken?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:14

ze mogen toch buiten roken Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:17

Ik denk dat ze het bij ons op stal nog moeilijk gaan krijgen! Ach gut
Ik vind het niet erg dat er niet meer gerookt mag worden in de kantine, ik rook zelf niet namelijk. Ik ga trouwens ook niet zo ver als Happywoman. Heel veel vrienden en familie roken en soms vind ik het wel eens vervelend maar over het algemeen ondervind ik er niet super veel hinder aan

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:18

Nannes schreef:

Nu nog wel ja Haha!
Wordt ook vast nog wel verboden.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:19

Emilia schreef:
Nannes schreef:

Nu nog wel ja Haha!
Wordt ook vast nog wel verboden.

dat zien we dan wel weer *LOL*

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:20

Ik geloof dat ik de enige niet-roker ben die het dom vind.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:22

Wat mij betreft gaan ze alcohol dan ook verbieden in de kroegen. Heb meer last van die dronken mensen dan van de rokers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:24

Emilia het is immers bewezen dat massapropaganda mensen angst opjaagd, dus kan je het ze kwalijk nemen?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:25

Nannes schreef:

Ja kan ook andersom. Buiten hebben jullie frisse lucht. Gaan jullie toch buiten jullie neus lekker ophalen in de gezonde buitenlucht... Lips are sealed

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:25

chantalvdv schreef:
Nannes schreef:

Ja kan ook andersom. Buiten hebben jullie frisse lucht. Gaan jullie toch buiten jullie neus lekker ophalen in de gezonde buitenlucht... Lips are sealed

dan word m'n patat zo snel koud...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:27

Kijk, er zijn een heleboel plaatsen waar het blauw staat als je binnenkomt, maar daar kan men toch wat aan doen? Betere ventilatie bv.