Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

medruze

Re: Verwaarloosde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:04

Netje schreef:
medruze schreef:
Ik heb geen hyves. Ook geen contact meer met mensen van het forum. Op een ander forum schijn ik helemaal zwart gemaakt te zijn. Tja... Niet door Daphne en Simon overigens maar door mensen waarvan ik dacht dat het wel vrienden waren. Als die op die Hyves komen, wil ik daar niet komen.

Zat wel op paardenpraat, maar verder nooit wat gemerkt daar. Geen foto's of wat dan ook. Simon en Daphne heb ik ook nooit ontmoet. Ik denk dus niet dat ik veel zou kunnen toevoegen op de hyves, maar mocht mijn bijdrage wel gewenst zijn, dan wil ik wel proberen of ik me aan kan melden! (haha, ben blond op computer gebied, een forum en msn lukt wel, maar hyves snap ik (nog) niet!!!)

Ik ben heel benieuwd op welk forum je dan doelt? Voorzover ik me kan herinneren was jij toch degene die op paardenpraat het altijd érg eens was met Daphne en Simon; dat je daar een - negatieve - reaktie op krijgt lijkt me logisch gezien de toen al belachelijke houding en uitspraken van deze laatste twee ? Maar ik kan me vergissen in de persoon....

Wel weet ik dat je in het topic van de geredde Friese paarden (het verhaal over Daphne en Simon en hun 'liefdadigheid' t.a.v. de beesten) hier op Bokt het érg opnam voor List en Bedrog, terwijl er ook toen al mensen waren met bewijzen en/of zeer gerede vermoedens van de malafide praktijken van het duo.

Maar ik neem aan dat je inmiddels wel begrepen hebt hoe die twee de boel belazerd hebben Haha! !

Ik weet niet hoe het forum heet, er staat ppforum boven de screenshots die ik toe gespeeld heb gekregen. Ik weet in ieder geval dat H. en T. (t.) daar lid zijn. En nog een aantal mensen uit akersloot en omgeving. Mijns inziens ben je dan precies hetzelfde bezig als waar hier zo tegen geageerd wordt, mensen bedriegen.

frisiangirl schreef:
Er zijn in het verleden veel dingen gebeurd en gezegd. Ik kon in het begin ook moeilijk geloven dat iemand paarden zo kon behandelen. Heb vele verhalen gehoord, maar je hoort het maar van 1 kant. Toen ik dapfne voor het eerst zag en hoorde praten, kreeg ik gewoon een slecht gevoel, dat is iets wat je niet kunt uitleggen. En langzamerhand kwamen er steeds meer verhalen over verwaarloosde paarden bij mij binnen via mail. Je wilt het geloven,maar hard bewijs: nee.
Nadat Carin mij wees op het artikel van de in beslag genomen paarden, wist ik genoeg: die mensen hadden gelijk, ze is niet ok.
Ik kan Medruze begrijpen, het is moeilijk je voor te stellen dat iemand hiertoe in staat is. Daarentegen moet je dan ook begrijpen dat deze mensen erg boos zijn en onbegrepen voelen en dan ook af en toe aanvallend overkomen.
Ik denk dat ondertussen voor iedereen duidelijk is dat dapfne haar paarden niet goed verzorgd en ook zeker veel mensen en hun paarden pijn heeft gedaan. En met elkaar ervoor zorgen dat zoiets niet weer gebeurd....

Ik kan het me ook niet voorstellen dat iemand die zo opgaat in het welzijn van het paardrijden zo met zijn eigen paarden om gaat. Want in de uitleg van de manier van rijden vind en vond ik dat Daphne en Simon wel in veel dingen gelijk hebben/hadden! (Zie bijvoorbeeld het verhaal van de LDR, ook van Ulrike!) Maar dat is een andere discussie.

On topic, ik kan me niet voorstellen dat je dit je paarden aandoet en ik vraag me af WAAROM je zoiets doet. Terwijl je er dus al vanaf verschillende kanten op gewezen bent. Steek je dan niet je kop in het zand als je zegt dat mensen je zwart willen maken om een meningsverschil?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-08 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen op verzoek aangepast.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:25

Ik heb van veel mensen gehoord dat Simon een erg kundig man is en heb hem zelf ook aan het werk gezien. Het probleem bij hem is alleen de manier waarop hij lesgeeft. Hij kleineert mensen tijdens de les en de mensen lopen bij hem weg. Hij is ook al gedeeltelijk afgeserveert als kreistrainer.
Het laatste stukje wat je schrijft begrijp ik niet helemaal, kun je dat nog even uitleggen?

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:34

Het laatste stukje, Daphne leek er van overtuigd dat mensen haar een hak wilden zetten. Hoe en wat precies weet ik niet maar dat begreep ik wel uit haar reacties op die rechtzaken die er gevoerd zijn. En als je een verhaal van maar één kant hoort, kan je je onmogelijk een mening vormen. De andere kant van het verhaal heb ik nooit gehoord. Dat hoor ik nu pas. Dan nog ben ik er niet bij geweest en weet niet exact hoe de vork in de steel zit, ik weet ook niet of ik het wel wíl weten. Feit is dat er paarden de dupe zijn geworden, onschuldige dieren, en dat kan ik niet begrijpen. Dan vraag ik me af WAAROM die dieren...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:44

Ok, ik kan begrijpen dat je de kant van daphne neemt als je aangevallen wordt en daarnaast weet ze blijkbaar heel goed hoe ze mensen kan overtuigen van haar 'onschuld'. Dat kan niemand je denk ik ook kwalijk nemen.
En dat ze haar paarden verwaarloosd: ik geloof dat niemand in staat is zoiets te begrijpen...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:53

Nou ja, uiteindelijk zijn er toch veel mensen afgehaakt die haar niet meer geloofden.

Medruze, ik zit nog op dat forum waar jij het over hebt. Toch heel apart dat jij dingen hebt gezien van een "besloten" forum, waar niets zichtbaar is als je geen lid bent. Je hebt toen een kant gekozen, terwijl wij de andere kant opgingen. En persoonlijk ben ik bij het forum van Daphne afgehaakt, omdat bij alles waar Daphne en/of prof het niet mee eens was, je kop eraf werd gehakt.

Het wordt op deze manier een beetje "de pot verwijt de ketel, en dat lijkt me hier niet de bedoeling. Het gaat er hier om dat deze mevrouw nooit meer paarden gaat houden. En Medruze, dat het zo gegaan is, dat het zo erg was, heeft mij in ieder geval erg verrast. Wat ik verder persoonlijk van haar vind is nu niet meer belangrijk. Misschien moet je dat ook van je afzetten.

carin115

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:10

hallo luitjes
ja inderdaad het gaat om
de dieren geen een paard of hond of wat voor dier dan ook mag ooit in zo,n situatie komen
daar vecht ik voor
het zal mij een worst zijn wat dapfne en dump en die simon verder in hun leven gaan doen
zo lang ze maar niet meer met dieren kunnen werken
en wie mijn verhaal niet geloofd oke mag hoor
maar tik voor de lol onder google stal duin daal
in oeps wat zie je dan veel
al vanaf 2001
kijk als het nu 1 persoon is
maar hebben jullie de het laaste in de krant gelezen 29 verschillende meldingen alleen bij haar manege
ja sorry zelfs brooke hospital spreekt er schande van
maar jah ik weet wat ik mee heb gemaakt
en nog twee meisjes met hun paardjes
en een man met zijn paard
er is een duitse mevr die daar heeft gestaan
die heeft haar paard opgezadeld
had steeds stiekum wat mee genenomen
en vertelde daar dat ze een buitenrit ging maken
heeft haar paard naar een andere stal gereden
die was zo bang voor hun dat ze op deze manier is vertrokken
dat is toch gewoon schandalig of vergis ik me nu
daarom voer ik strijd
dat deze mensen geen paarden of andere dieren meer mogen houden niets meer niets minder
groetjes carin

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:40

mbkaatje schreef:
Medruze, ik zit nog op dat forum waar jij het over hebt. Toch heel apart dat jij dingen hebt gezien van een "besloten" forum, waar niets zichtbaar is als je geen lid bent. Je hebt toen een kant gekozen, terwijl wij de andere kant opgingen. En persoonlijk ben ik bij het forum van Daphne afgehaakt, omdat bij alles waar Daphne en/of prof het niet mee eens was, je kop eraf werd gehakt.

Ik heb juist GEEN kant gekozen... Ik heb zelf dat forum ook niet kunnen vinden, anders had ik me wel proberen aan te melden. Jullie kwamen inderdaad met een hele groep niet meer. Toch treffend dat er ook vermeld werd dat er een andere dame van het forum ook niet lid mocht worden van het besloten forum omdat die met mij om ging. Ik heb via mail screenshots gehad, die waren niet echt aardig. Voornamelijk over Daphne en Simon. Ik kan me niet herinneren dat jullie door mij zo behandeld zijn op het forum van Daphne. Beetje achterbaks om dan zo over mij te gaan praten. Gek he, dat je dan eerder iemand gelooft die wel aardig doet? Maar ja, ik zal wel weer een meeloper zijn in jullie ogen. Omdat ik juist geen partij wilde trekken. Heel jammer dat niemand van jullie de moeite neemt om ook eens de andere kant te horen. Ik ben er heel teleurgesteld om geweest, zeker om te ontdekken dat mensen die je "vriendin" noemt, het tegenover gestelde blijken te zijn.
De discussies op paardenpraatforum gingen trouwens meestal over rijtechnische dingen. En daarin ben/was ik het in veel dingen eens met Simon. Jullie hebben schijnbaar een andere kant gekozen omdat jullie een andere manier van rijden hebben. Dat is ieders goed recht, maar ga elkaar daar niet om lopen veroordelen...

Veroordeel mensen die hun paarden mishandelen, dat is een beter manier om je energie in te stoppen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:11

Volgens mij gaat het bij jou (medruze) om 2 dingen: je bent het eens met de rijwijze van Simon. Daar kan ik wel inkomen (al is zijn manier van uitleg een beetje betweterig en denegrerend).
En het andere punt is de verwaarlozing van dieren: daar ben je (net als 'de rest' tegen).

En daar we in dit topic over verwaarlozing praten denk ik dat je nu rustig kan zeggen dat je bij 'de rest' hoort qua mening. De mensen die je omschrijft als vriendinnen, ik denk dat dat hele andere mensen zijn dan die nu hier schrijven....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:22

medruze schreef:
Ik heb juist GEEN kant gekozen... Ik heb zelf dat forum ook niet kunnen vinden, anders had ik me wel proberen aan te melden. Jullie kwamen inderdaad met een hele groep niet meer. Toch treffend dat er ook vermeld werd dat er een andere dame van het forum ook niet lid mocht worden van het besloten forum omdat die met mij om ging. Ik heb via mail screenshots gehad, die waren niet echt aardig. Voornamelijk over Daphne en Simon. Ik kan me niet herinneren dat jullie door mij zo behandeld zijn op het forum van Daphne. Beetje achterbaks om dan zo over mij te gaan praten. Gek he, dat je dan eerder iemand gelooft die wel aardig doet? Maar ja, ik zal wel weer een meeloper zijn in jullie ogen. Omdat ik juist geen partij wilde trekken. Heel jammer dat niemand van jullie de moeite neemt om ook eens de andere kant te horen. Ik ben er heel teleurgesteld om geweest, zeker om te ontdekken dat mensen die je "vriendin" noemt, het tegenover gestelde blijken te zijn.
De discussies op paardenpraatforum gingen trouwens meestal over rijtechnische dingen. En daarin ben/was ik het in veel dingen eens met Simon. Jullie hebben schijnbaar een andere kant gekozen omdat jullie een andere manier van rijden hebben. Dat is ieders goed recht, maar ga elkaar daar niet om lopen veroordelen...

Veroordeel mensen die hun paarden mishandelen, dat is een beter manier om je energie in te stoppen.

Nou, dit wordt gezellig.
Allereerst, er is inderdaad een forum opgericht voor degenen die ontevreden waren bij Paardenpraat. Het ging niet zozeer om de manier van rijden, maar meer over dat er geen andere mening werd geduld dan van D en P zelf. In dat geval werden er allerlei theorieen op je afgevuurd en werd er totaal niet geluisterd naar er gezegd werd. Er is gekozen om het forum besloten te houden, eerlijk gezegd om het leuk te houden. Dat er af en toe frustraties naar boven kwamen is, vind ik wel logisch. Ik heb het niet over een meeloper gehad.

Over wat je zegt over vriendschappen, kan ik verder niet oordelen.

Zoals ik zelf al zei, is dit forum hier niet voor, maar gaat het over mishandeling. Als je verder nog iets wil zeggen, stel ik voor dat je het per pb doe. Ook al zou ik het best openbaar willen houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-08 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:18

medruze schreef:
mbkaatje schreef:

Ondanks dat dit topic hier niet over gaat, vind ik het raar dat je je baseert op screenshots (die alleen maar verkregen kunnen zijn door in te breken op het forum). Er is een nieuw forum opgericht voor een clubje mensen die gewoon gezellig met elkaar omgingen en gaan, dit voor de meesten nádat ze van paardenpraat geknikkerd waren en we inmiddels D&S spuugzat waren. Een enkeling heeft zich daar later bijgevoegd (die waren ook nog lid van het forum van D&S). Wij hebben, bij mijn weten, nooit iemand geweigerd als deze zich netjes had voorgesteld. We bedriegen niemand, we liegen niemand voor en we delen alleen onze dagelijkse paardenzaken; niets om ons voor te schamen en niets om mensen daar weg te houden. Maar het is en blijft een gesloten forum (en dat is niet verboden in Nederland) van onze eigen vriendenclub Haha! Dat er ingebroken en meegelezen werd op ons forum (wie zou dat nou doen, ik heb zo'n idee dat ik het weet) was ons wel duidelijk na een tijdje, vandaar dat we toen de zaak écht dichtgetimmerd hebben (we hadden geen zin in weer een forum à la Paardenpraat). Hoop dat dit genoeg uitleg is (meer valt er niet over te zeggen) Haha!
Overigens dat het alleen om rijtechnische zaken ging bestrijd ik, maar dat kan verder via PB (anders wordt alles wel erg off-topic).

En nu weer on topic: ik ben het met iedereen hier eens dat het moet gaan over de weggehaalde paarden, om ervoor te zorgen dat dit nooit meer voor kan komen !

carin115

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:01

hallo allemaal
ja er zullen altijd zwarte schapen zijn
maar wat ons heel erg heeft gestoord
dat het 7 jaar heeft moeten duren
en nu pas word ingegrepen
dat vinden wij het ergste
wij werden voor leugenaar uit gemaakt
maar jah net wat mijn oma altijd vertelde
AL IS DE LEUGEN NOG ZO SNEL DE WAARHEID ACHTER HAALD HEM WEL
en dat is inderdaad gebeurt
en dat is een goed gevoel
nu zeggen ze allemaal
goh meid je had toch gelijk
ja zeker ik had gelijk maar waarom komen ze er nu pas mee
ach ja er zijn weer een paar paarden gered
dat is het belangrijkste
groetjes van carin

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:30

Jongens misschien is dit raar, maar waar gaat dit over. Ik snap dat er behoorlijk wat spanningen zijn, maar dit is oh zo niet belangrijk. Mensen die het op wat voor een forum het opnamen van Simon of Daphne, die kennen niet hun achtergrond. En rijtechnisch heeft iedereen zijn eigen idee over hoe iets wel of niet moet toch?

Wij met elkaar moeten Daphne en Dump en Simon in de gaten houden. Weet iemand wanneer Simon les geeft of Daphne en waar? Dan kunnen we eens met elkaar daar een kijkje gaan nemen. We moeten de boel in de gaten houden. Wat spoken ze uit in Klausheide, zijn ze daar al gezien? Aan de almeloseweg 101 zitten ze niet meer, telefoon wordt in ieder geval niet opgenomen.

Heeft iemand ze op een forum gespot? Of ergens anders op internet? Dat zijn dingen die ik wil weten.

Mijn paard heb ik daar maart 2002 voor de dood weg gehaald. Ze was broodmager. Carin kan dit bevestigen, van alle foto's die ik heb gezien was mijn paard er het slechts aan toe. Ze is daar blind geworden aan 1 oog. En als Daphen en Dump haar de verzorging hadden gegeven die ze nodig had dan was dat helemaal niet nodig geweest. In een week of 6 ruim 80 kg aan komen. Dat kun je niet voorstellen dat zo iets kan. En met minimaal voer. Anders kreeg ze koliek. Ik en mijn paard zijn door een hel gegaan. Net zo als Carin en vele meer.

Daar doen we het voor. Dat dit nooit meer gaat gebeuren.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:03

Ik zou heel graag foto's willen ontvangen. Mensen die willen weten waar ze nu les geven: Simon geeft les als kreistrainer in duitsland. Is vast wel ergens te 'googelen'.
Daphne weet ik niet, maar vast niet meer in nederland! Ik weet waar ze les heeft gegeven, maar dat geef ik liever aan via PB...

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:31

Nou ik heb alvast gegoogeld en ik vond dit, misschien kan iemand bevestigen of dit klopt.

Tel. 05921/4759 Kreistrainer Simon Evenblij Am Esch 20 48465 Samern

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:37

Oei, dit is vlakbij.
kan het eventueel natrekken. Bloos

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:47

Heb even via gelbe seiten gekeken: Simon Hendrik Evenblij, Emsburenerstr. 24 in Schuttorf...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:02

da's echt vlakbij. Boos!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:11

Nou kaatje, ga maar eens koffieleuten zou ik zo zeggen.... Haha! Haha! Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:21

Whahaha.
Ik ken ze niet, dus het is wel een optie.
Ik snap echt niet dat ze ongestraft door kunnen gaan.

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:27

Kaatje woon jij net zo als ik in Schüttorf?

Simon Hendrik Evenblij, Emsburenerstr. 24 in Schuttorf

Vind het wel een beetje een eng idee dat die gast zo dicht bij me woont, ik zal er eens langsrijden en dan kan ik zo kijken of ik Daphne daar zie.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:43

Ik vind het wel een beetje moeilijk om simon persoonlijk te beschuldigen van verwaarlozing: van hem is dat niet bekend! Natuurlijk is hij niet vrij te spreken, tenslotte doet hij veel met dapfne samen en kan ik me niet voorstellen dat hij daar niets van af weet...
nu hoop ik niet dat ik een golf van kommentaar over me heen krijg na dit gezegt te hebben...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:47

Ik ben het eigenlijk wel met je eens hoor. Je zou alleen zeggen dat hij het zeker gezien moet hebben, want hij kwam daar ook over de vloer.
Maar ik heb ze allebei nog nooit ontmoet en ik weet niet eens of hij zelf paarden heeft.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:54

Mmm, vast wel, ik ga even op maps.google kijken wat voor huis daar staat..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:58

Geloof niet dat hij daar paarden heft staan, lijkt me te klein..

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:39

ik beschuldig simon ook niet direct, maar hij als kreistrainer is veel daphne geweest en heeft daar zelfs les gegeven.
Als kreistrainer zou je daar normaal gesproken iets van zeggen of je er op zin minst van distancieren, kan me niet voorstellen dat je als kreistrainer met zoiets geascosieerd wil worden.