"Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:40

Wendy schreef:
mariekie schreef:
Pardon Verward

Hoe weet jij dat nou Slapen Slapen

Beetje eigen ervaring, beetje onderzoek (sociologie, psychologie) en een beetje bokt Clown


Erg breed dus.....

Not Clown

Mijn pony is zo al 29 jaar geworden ( dekens, ijzers, brok, stal enz) moet de jouwe nog maar zien te halen. Knipoog


sorry hoor maar zo'n opmerking maak je tog niet, wat vals zeg !!

mijn overgroot opa die 97 is geworden heeft non stop 70 jaar lang gerrookt, hij heeft echt nog nooit van zijn leven in het ziekenhuis gelegen en is aan ouderdom gestorven. Mijn andere opa was ineens op zijn 45/50e ofzo begonnen met roken uit het niets en rookte niet zo bar veel en is 25 jaar later overleden aan zware long emfyseem...
dan zal je je afvragen wat heeft dit met paarden te maken heeft maar ik noem dit als een voorbeeld vergelijking dat de 1 het nou eenmaal langer volhoud dan de ander in wat voor omstandigheden dan ook....



Ik ben vals weet ik Duivel

Mijn vader heeft nooit gerookt en heeft twee keer kanker gehad Bloos
Wat wil je er nu meer zeggen?[/quote]

jaa maar dat is geen leuke opmerking want met andere woorden wens je haar paard dus dood he ...

dat het de aard van het beesiej is hoe oud en gezond die word , ongeacht of hij nouw 23 uur per dag op stal staat met een deken hoefijzers etc. of dat hij met een wintervacht in een wei staat seizoen in seizoen uit ...

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:41

__KELLY schreef:
omdat jou pony niet beter weet Knipoog

mijn pony kan 's zomers ook nog geen 3 minuten op stal staan omdat ze normaliteiten gewoon 24 uur per dag 's zomers op het land staat , maar als het herfstig word en drassig op het land en dr vald niet zoveel meer te halen van het vertrapte gras is ze tog wel weer blij dat ze lekker met een plakje hooi in de bak staat overdag en 's avonds met een plakje hooi op stal staat en is ze ook weer blij als ze 's ochtends weer lekker in de bak mag staan.
dit omdat ze het zo al dr hele leven is gewent, niet meer niet minder.
en zo geld het ook voor jou paard/pony , die weet niet beter en wil dat zijn leventje ook zo blijft en een sportpaard weet ook niet beter als dat die 1 uur per dag uit zn stal komt voor een training, een half uur misschien aan de hand mag grazen of lopen en dat dat het dan weer was...


Nou, hij heeft bij mij in totaal 2x 3 dagen op stal gestaan en hij vond het helemaal niets, nee. Knipoog
En ik ook niet, want ik vond het vreselijk in die dagen om hem zo opgesloten achter te laten. Zodra we gingen wandelen hinnikte hij alleen maar naar de kudde, hij miste ze enorm.
Ik geloof er niets van dat sportpaarden niet beter weten dan dat uurtje training en wat mag lopen in de bak of aan de hand. Dat gaat er echt niet in bij mij.
De sportpaarden bij ons staan in de zomer een aantal uren overdag buiten en hebben tot december een aantal uurtjes buiten gestaan. Nu is het land echt te nat door de regenval van de laatste tijd. Zodra ze de bak ingaan, gaan ze los van de opgekropte energie.

pastel
Berichten: 727
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Pekela's

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:41

Moeten ze van de regering/ gemeente ook eens stoppen met al het land in te pikken voor bouw van woningen of aanleg van parkeerplaatsen of voetbalvelden.
vele manege's hebben niet eens meer weidegang en dat vind ik dus echt niet normaal.
de manege waar ik gebruikt maakte van de bak had ook geen weidegang, voorheen hadden ze dat wel maar de gemeente moest het hebben voor woningbouw.
ik zou persoonlijk mijn paard nooit op zo een manege zetten maar soms heb je weinog keus zeker niet in de randstad.
verder vind ik het heel goed dat ze meer aandacht besteden aan het welzijn van paarden want dat is soms echt om te huilen.

nu weet ik niet of het al ergens heeft gestaan maar waarom worden staarten van veulens gecoupeerd?
waar dient dat voor?

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:42

Nadya schreef:
Snap ik, Shan Knipoog , van die bestemmingsplannen van agrarische grond enzo. Maar als ik even als voorbeeld naar het dorp waar ik in woon kijk, ligt het dus meer aan de eigenaren van de grond of er wel of geen paarden in lopen. En aan de eigenaren van de paarden zelf. Veel paardeneigenaren denken dat paarden het koud hebben buiten 's winters. Jaaaaa, ik sta er zelfs vaak van te kijken hoe sommige mensen hun paard als een 'watje' zien.
Zo omschrijf ik het maar even. Haha!


Eigenaren van grond zijn niet verplicht hier paarden op te laten lopen, integendeel ze hebben daar weer extra vergunningen voor nodig.
Ik reageerde eigenlijk meer op het feit dat iemand zij, maak maar eens een luchtfoto van Nederland, grond zat! Haha!
Dat is dus een loze kreet.
We zijn een dicht bevolkt land en ieder stukje grond behoort aan iemand toe en met ieder stukje grond mogen maar bepaalde dingen gedaan worden!
Sommige paarden zullen het idd koud hebben 's winters en die zijn er bij gebaat om in ieder geval s'nachts lekker op stal te staan.
Ik ben met je eens dat er veel mensen watjes maken van paarden, 3 dekens op en bovenluiken dicht gaat best ver (waarom wil je dan een buitenbox? Haha! )
Maar er zit ook nog iets tussen in, en ik vind het zowieso heel erg afhankelijk van ras en van waarvoor men het paard gebruikt)

mariekie
Berichten: 5174
Geregistreerd: 10-02-04

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:44

mariekie schreef:
Pardon Verward

Hoe weet jij dat nou Slapen Slapen

Beetje eigen ervaring, beetje onderzoek (sociologie, psychologie) en een beetje bokt Clown


Erg breed dus.....

Not Clown

Mijn pony is zo al 29 jaar geworden ( dekens, ijzers, brok, stal enz) moet de jouwe nog maar zien te halen. Knipoog


sorry hoor maar zo'n opmerking maak je tog niet, wat vals zeg !!

mijn overgroot opa die 97 is geworden heeft non stop 70 jaar lang gerrookt, hij heeft echt nog nooit van zijn leven in het ziekenhuis gelegen en is aan ouderdom gestorven. Mijn andere opa was ineens op zijn 45/50e ofzo begonnen met roken uit het niets en rookte niet zo bar veel en is 25 jaar later overleden aan zware long emfyseem...
dan zal je je afvragen wat heeft dit met paarden te maken heeft maar ik noem dit als een voorbeeld vergelijking dat de 1 het nou eenmaal langer volhoud dan de ander in wat voor omstandigheden dan ook....[/quote]


Ik ben vals weet ik Duivel

Mijn vader heeft nooit gerookt en heeft twee keer kanker gehad Bloos
Wat wil je er nu meer zeggen?[/quote]

jaa maar dat is geen leuke opmerking want met andere woorden wens je haar paard dus dood he ...

dat het de aard van het beesiej is hoe oud en gezond die word , ongeacht of hij nouw 23 uur per dag op stal staat met een deken hoefijzers etc. of dat hij met een wintervacht in een wei staat seizoen in seizoen uit ...[/quote]


Lees even terug
Nee zei beweert dat ik het verkeerd doet.
Vandaar mijn opmerking Clown
Laatst bijgewerkt door mariekie op 25-01-08 18:49, in het totaal 2 keer bewerkt

__KELLY
Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-09-05

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:47

Nadya schreef:
__KELLY schreef:
omdat jou pony niet beter weet Knipoog

mijn pony kan 's zomers ook nog geen 3 minuten op stal staan omdat ze normaliteiten gewoon 24 uur per dag 's zomers op het land staat , maar als het herfstig word en drassig op het land en dr vald niet zoveel meer te halen van het vertrapte gras is ze tog wel weer blij dat ze lekker met een plakje hooi in de bak staat overdag en 's avonds met een plakje hooi op stal staat en is ze ook weer blij als ze 's ochtends weer lekker in de bak mag staan.
dit omdat ze het zo al dr hele leven is gewent, niet meer niet minder.
en zo geld het ook voor jou paard/pony , die weet niet beter en wil dat zijn leventje ook zo blijft en een sportpaard weet ook niet beter als dat die 1 uur per dag uit zn stal komt voor een training, een half uur misschien aan de hand mag grazen of lopen en dat dat het dan weer was...


Nou, hij heeft bij mij in totaal 2x 3 dagen op stal gestaan en hij vond het helemaal niets, nee. Knipoog
En ik ook niet, want ik vond het vreselijk in die dagen om hem zo opgesloten achter te laten. Zodra we gingen wandelen hinnikte hij alleen maar naar de kudde, hij miste ze enorm.
Ik geloof er niets van dat sportpaarden niet beter weten dan dat uurtje training en wat mag lopen in de bak of aan de hand. Dat gaat er echt niet in bij mij.
De sportpaarden bij ons staan in de zomer een aantal uren overdag buiten en hebben tot december een aantal uurtjes buiten gestaan. Nu is het land echt te nat door de regenval van de laatste tijd. Zodra ze de bak ingaan, gaan ze los van de opgekropte energie.



toevallig hebben we hier in de buurt een springstal en die paarden staan echt heel rustig in hun stal ('s zomers) en als je in de box komt stormen ze er ook niet uit blijven ze netjes staan, aan die houding zie ik gewoon dat ze niet beter weten en gewoon lekker in hun stal staan te knabbelen,
als ik nouw het zelfde met mijn pony zou doen, in de zomer op stal laten staan terwijl zijn gewoonte is dat hij 's zomers 24 uur op de wei staat, ik hoef de box nog niet open te doen of hij raced er uit, ze zal echt de heletijd rondjes in haar stal lopen, schrapen, schuren, hinniken, gewoon onrustig doen.
daarom heb ik zo mijn iddee dat paarden of ze op stal staan en een wereld verzorging krijgen, of dat ze lekker als een echt paard met een dikke vacht in een wei staan, ze zijn allebij gelukkig want zij zijn waarscheinlijk niks anders gewend en denken dat hun gewoon een leuk leven hebben
(je kan tog ook wel die film, babe, die ging altijd met honden om en wist niet beter dus dat hij een hond was en was niet ongelukkig dus in zijn omstandigheden omdat hij niet beter wist Knipoog )
zo'n iddee heb ik dr dan van....

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:49

runningkawa schreef:
Maar wel slechte verzorging, dat kan natuurlijk breder opgevat worden dan zit in dikke modderige wintervacht Lachen


Ja maar waar maak je uit op dat de pony's slecht verzorgd worden?
Alleen om het feit dan de omheining niet mooi is? En er misschien een paar takken op de wei liggen?
Je kunt het opvatten zoals je wilt. Maar het feit dat een Shetlander niet bijgevoerd word en geen onderdak heeft, wil niet zeggen dat hij slecht verzorgd word.
(Jouw en mijn conclusie zijn wat dat aan betreft evenveel waard) We lezen het maar op Bokt en kunnen er geen van beide een oordeel over vellen omdat we de situatie niet werkelijk kennen.
Het kan zijn dat Martine helemaal gelijk heeft, het kan ook zijn dat er eigenlijk helemaal niets aan de hand is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:00

Het is niet altijd mogelijk om je paarden buiten te hebben. Op twee pensionstallen waar ik in het verleden heb gestaan hebben ze geen wei meer (of althans, de ene heeft niets meer, de ander heeft het al MOETEN verkopen). Waar blijf je dan met je paard? Ik woon in het midden, zie hier ook genoeg groen, maar alles heeft idd een bestemmingsplan.

Het lijkt me dat een ieder doet wat hij/zij goeddunkt en ja, er zijn altijd wel 'verkeerde' mensen te vinden, maar niet alleen onder het paardenvolk.

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:18

__KELLY schreef:
toevallig hebben we hier in de buurt een springstal en die paarden staan echt heel rustig in hun stal ('s zomers) en als je in de box komt stormen ze er ook niet uit blijven ze netjes staan, aan die houding zie ik gewoon dat ze niet beter weten en gewoon lekker in hun stal staan te knabbelen,
als ik nouw het zelfde met mijn pony zou doen, in de zomer op stal laten staan terwijl zijn gewoonte is dat hij 's zomers 24 uur op de wei staat, ik hoef de box nog niet open te doen of hij raced er uit, ze zal echt de heletijd rondjes in haar stal lopen, schrapen, schuren, hinniken, gewoon onrustig doen.
daarom heb ik zo mijn iddee dat paarden of ze op stal staan en een wereld verzorging krijgen, of dat ze lekker als een echt paard met een dikke vacht in een wei staan, ze zijn allebij gelukkig want zij zijn waarscheinlijk niks anders gewend en denken dat hun gewoon een leuk leven hebben
(je kan tog ook wel die film, babe, die ging altijd met honden om en wist niet beter dus dat hij een hond was en was niet ongelukkig dus in zijn omstandigheden omdat hij niet beter wist Knipoog )
zo'n iddee heb ik dr dan van....


De sportpaarden bij ons staan nogal hoog in het voer. Lijkt mij wel handig bij presterende paarden Knipoog. Ik heb er zelf persoonlijk verder niets mee, met die sport en bij het voornamelijk binnen houden van deze paarden, maar ze barsten wel degelijk van de energie als ze eruit komen.

Overigens geloof ik niet zo in de theorie van 'het dier weet niet beter'. Het instinct, de natuurlijke behoeften van veel bewegen, de hele dag zoeken naar eten, het sociale contact e.d. zit ook nog in die stalpaarden, hoor. Daar ben ik van overtuigd. Kijk maar eens wat ze doen als je ze buiten zet bij elkaar na urenlang op stal gestaan te hebben. Lachen

Anoniem

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:20

mmm raar..de springstallen waar ik kwam stond alles voor de deur te denderen...ook al kwamen die wel dagelijks buiten...
Natuurlijk waren ze goed opgevoed en deden dat uiteindelijk niet, maar dat was opvoeding, niet omdat ze niet wilde Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:21

Het zelfde zie je tijdens speelkwartier op een basisschool Lachen

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:25

mijn paard vind het prettig om op stal te staan. niet de hele dag natuurlijk. om 9 uur sòchtends ga ik met haar werken, dan ghaat ze het land op, om 5 uur wil ze dan toch heel gtraag lekker in der stalletje. lekker eten, lekker droog. ze staat dan echt bij het hek te drammen.

als een paard het gewend is om altijd buiten te staan vind ie t vreselijk, om ineens binnen te staan, en idem dito,
nu met dit weer, vind mijn paard er niks aan buiten, ze staan maar te kijken, en zijn blij als ze weer naar binnen mogen. ze is eigenlijk de hele dag hooi aan het eten.


en... de dierenbescherming mag heel weinig. want er zijn zo weinig regels voor het hobbymatig houden van dieren. als ze maar voer en medische zorg krijgen kan de dierenbescherming niet veel doen.



een heel groot deel van de telefoontjes komt van mensen af die totaal geen verstand hebben van paarden, die bellen over bij wijze van shetjes die in de sneeuw staan.
en dat die sufferds bij de tel van de DB niet kunnen beoordelen welk telefoontje serieus genomen moet worden en welke niet, is dan wel weer jammer.
maar er is helaas wel meer jammer bij de dierenbescherming.

wat er ook gaat gebeuren, de mensen die nu goed bezig zijn en in de toekomst ook, die worden er de dupe van. jammer

ik wil niemand aanwijzen ofzo, het is alleen een heel verhaal geworden. Slapen

sandyQ

Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 02:24

Needje schreef:
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ken sowieso 2 plekken waar ze meerdere shetten houden waar werkelijk niets mee gedaan wordt, behalve elk jaar gedekt. Ze worden niet geent en de smid kennen ze niet. Daar wordt niets mee gedaan.


waarom meld je dat dan niet bij de LID !!!
de LID moeten het juist ook hebben van de meldingen

in plaats van hier op het bokt te zetten is help je die pony,s meer door de lid te bellen ,das toch niet zo moeilijk

sandyQ

Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 02:41

zoals ik al jullie berichten lees denkt ieder verschillend over de verzorging van hun paard/pony en als er bij iemand iets misgaat dan wordt er geklaagd over de LID en de regering ,maar dan zal ik jullie nou iets vertellen
de LID moet het hebben van donaties en sponsering om al die inspecteurs te betalen en het matriaal wat ze gebruiken en dan zijn er ook nog is te weinig vrijwilligers ,dus in plaats van op het forum te lopen klagen over mishandeling helpen jullie al die mishandelde dieren meer door wat meer voor de Dierenbescherming te doen zoals geld geven of vrijwilligerswerk te gaan doen ,want hoe kunnen ze de LID draaiende houden zonder geld ???? hebben jullie daar wel is over nagedacht
zonder geld geen auto,s voor de inspecteurs geen voer en opvang voor de inbeslaggenomen dieren ...enz enz

de regering is een gekozen regering daardoor is minister verburg aangesteld ,of te wel door het nederlandse volk ,dan moet je ook niet klagen dat zij haar werkl slecht doet maar een daad stellen ,met alleen maar klagen kom je er niet

ik heb een daad gesteld en heb m,n BOA-diploma(BuitenGewoon Opsporingsambtenaar) gehaald om daarmee de praktijkopleiding te kunnen gaan doen als LID-Inspecteur
de veehouderij wordt echt wel aangepakt maar het kost tijd ,geld en moeite om het voor mekaar te krijgen en daarbij ook moeten de inspecteurs daarvoor op pad om te controleren of er aan de nieuwe regels word gehouden dus met geld meer matriaal en inspecteurs voor de LID zodat ze hun werk kunnen doen
en mocht er weer verkiezingen komen denk wat harder na voor je stemt zodat je zeker weet dat je voor je zelf op de goeie diervriendelijk ministers hebt gestemd ,als meer mensen dit zouden doen ziet het er voor de dieren al een stuk beter uit

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 08:50

De minister is zeer begaan met paarden, maar zal niet wakker liggen van een shetlander in de sneeuw, daarvoor heeft ze er teveel verstand van.

Ik denk niet dat je die de schuld kan geven van ieder geval van slechte verzorging.

Ze is meer bezig met het uitzetten van de grote lijnen.
[VN] Verburg: In april nieuwe regels voor veetransporten

Anoniem

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:13

sandyQ schreef:
zoals ik al jullie berichten lees denkt ieder verschillend over de verzorging van hun paard/pony en als er bij iemand iets misgaat dan wordt er geklaagd over de LID en de regering ,maar dan zal ik jullie nou iets vertellen
de LID moet het hebben van donaties en sponsering om al die inspecteurs te betalen en het matriaal wat ze gebruiken en dan zijn er ook nog is te weinig vrijwilligers ,dus in plaats van op het forum te lopen klagen over mishandeling helpen jullie al die mishandelde dieren meer door wat meer voor de Dierenbescherming te doen zoals geld geven of vrijwilligerswerk te gaan doen ,want hoe kunnen ze de LID draaiende houden zonder geld ???? hebben jullie daar wel is over nagedacht
zonder geld geen auto,s voor de inspecteurs geen voer en opvang voor de inbeslaggenomen dieren ...enz enz


Genoeg over nagedacht
En als je dan meerderemalen laat weten dat je 3 ha grasland hebt en dus wei over.
2 buitenstallen die als schuilstal kunnen bieden maar als het nodig moet zijn ook dicht kan.
En dat ik de verzorging van arme stumperdjes wel op me wil nemen...dan hoor je niks nada noppes meer....

En dat zowel bij aid als DB
En weet wat ik dan ga denken...zak in de stront...zoek zelf wel wat stumpertjes om op te knappen en liefde en veiligheid te geven

Anoniem

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:46

Ze doen heel moeilijk over adressen, er zijn er wel, maar ik weet zeker dat ze een overvloed van adressen zullen kunnen krijgen. Waar een wil is, is een weg.

Er wordt elk jaar een collecte gehouden en er zijn ontzettend veel dierenliefhebbers die grif geven. Dan zijn het ook nog organisaties die in dienst van de overheid werken, daar is geen geld te kort, bij die instanties nooit, hoe het geld uitgegeven wordt is altijd weer een andere kwestie......

Mazoe

Berichten: 1332
Geregistreerd: 04-08-06

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:22

Nou dat is behoorlijk alarmerend zeg! En dan denk je, ooh in nederland gaat het wel goed met de paarden, en andere dieren. Maar niet dus...
Ik kijk heel vaak naar animal planet en daar komen de gruwelijkste beelden voorbij, misschien moeten ze dit ook eens van de nederlandse dierenbescherming uit gaan zenden, zodat ook wij hier wakker worden geschut!!

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:20

rianne67 schreef:
Nou dat is behoorlijk alarmerend zeg! En dan denk je, ooh in nederland gaat het wel goed met de paarden, en andere dieren. Maar niet dus...
Ik kijk heel vaak naar animal planet en daar komen de gruwelijkste beelden voorbij, misschien moeten ze dit ook eens van de nederlandse dierenbescherming uit gaan zenden, zodat ook wij hier wakker worden geschut!!


Dat is een paar maanden geleden ook gebeurd!!

sandyQ

Berichten: 330
Geregistreerd: 06-10-06

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:44

runningkawa schreef:
sandyQ schreef:
zoals ik al jullie berichten lees denkt ieder verschillend over de verzorging van hun paard/pony en als er bij iemand iets misgaat dan wordt er geklaagd over de LID en de regering ,maar dan zal ik jullie nou iets vertellen
de LID moet het hebben van donaties en sponsering om al die inspecteurs te betalen en het matriaal wat ze gebruiken en dan zijn er ook nog is te weinig vrijwilligers ,dus in plaats van op het forum te lopen klagen over mishandeling helpen jullie al die mishandelde dieren meer door wat meer voor de Dierenbescherming te doen zoals geld geven of vrijwilligerswerk te gaan doen ,want hoe kunnen ze de LID draaiende houden zonder geld ???? hebben jullie daar wel is over nagedacht
zonder geld geen auto,s voor de inspecteurs geen voer en opvang voor de inbeslaggenomen dieren ...enz enz


Genoeg over nagedacht
En als je dan meerderemalen laat weten dat je 3 ha grasland hebt en dus wei over.
2 buitenstallen die als schuilstal kunnen bieden maar als het nodig moet zijn ook dicht kan.
En dat ik de verzorging van arme stumperdjes wel op me wil nemen...dan hoor je niks nada noppes meer....

En dat zowel bij aid als DB
En weet wat ik dan ga denken...zak in de stront...zoek zelf wel wat stumpertjes om op te knappen en liefde en veiligheid te geven



das wel lief aangeboden dat je voor die pony,s wil zorgen maar dat mag dus niet ,alleen als je schriftelijk toestemming hebt van de eigenaar van de pony,s ,maar ja als die ze al verwaarloosd is het alleen de LID en/of de AID die er wat aan mogen doen en als ze tot inbeslagname overgaan dan worden die dieren weggebracht naar speciale opvang ,en dat is maar goed ook ,daar krijgen ze de zorg die ze nodig hebben om weer gezond te worden en lijden ze teveel ,tja dan is het helaas maar dan worden ze wel humaan ingeslapen<heb ik zelf gezien tijden de opleiding voor BOA >

de LID en de AID willen wel maar ja zonder middelen vanuit de regering kunnen ze weinig

SaintAissa

Berichten: 626
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Aarschot

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:05

russel schreef:
Mensen die weten waar ze over praten. Hout wordt altijd beknabbelt en een aangewroten houten hok hoeft geen reden te zijn voor mishandeling. Misschien zijn die planken al 50 jaar oud en komen die paarden overdag gewoon buiten.


Frusty Een paard eet alleen maar hout wanneer het een tekort heeft aan koolhydraten....

Anoniem

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:20

sandyQ schreef:
das wel lief aangeboden dat je voor die pony,s wil zorgen maar dat mag dus niet ,alleen als je schriftelijk toestemming hebt van de eigenaar van de pony,s ,maar ja als die ze al verwaarloosd is het alleen de LID en/of de AID die er wat aan mogen doen en als ze tot inbeslagname overgaan dan worden die dieren weggebracht naar speciale opvang ,en dat is maar goed ook ,daar krijgen ze de zorg die ze nodig hebben om weer gezond te worden en lijden ze teveel ,tja dan is het helaas maar dan worden ze wel humaan ingeslapen<heb ik zelf gezien tijden de opleiding voor BOA >

de LID en de AID willen wel maar ja zonder middelen vanuit de regering kunnen ze weinig

ja...en waarom kan ik geen speciale opvang zijn?? Ik heb genoeg gezien ondertussen...kan er wel tegen... Ben geen penny meisje van 14...

Ik weet dat ze moeten wachten tot in beslag name...wat verdorie bijna nooit gebeurd...
Ik heb hier een hondje wat volgens de da nog maar 2 weken te leven had...hoe lang had de db daarmee willen wachten dan???

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:44

Gut en ik heb van die zielige mishandelde paarden.
Namelijk paarden die 24/7 buiten staan, en ja het weiland is sop en nat.

Nu heb ik wel hele mooie stallen bij huis.. alleen ze willen niet. En als ze dan eens een keer moeten dan willen ze er ook zo snel mogelijk weer uit.
Grap is ook dat de 2 kleine pony`s ( shet + shet kruising) veel liever op stal staan dan mijn KWPNer die ik eerst moet gaan vangen en dan zo ongeveer half naar binnen moet slepen.
Zijn mijn paarden dan zielig? Ben ik slecht bezig? puur omdat ze 24/7 buiten staan en het weiland een beetje blubberig is?

Ik denk het niet.. zij geven aan wat ze willen, willen ze naar binnen dan mogen ze dat en geven ze dat ook duidelijk aan.
Ze hebben het liever niet, dus lekker waterdicht dekentje op wat iedere dag gecontroleerd wordt en laat maar lopen.

Anoniem

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:48

Maar dat een paard niet op stal wil als hij dat niet gewend is kan ik me voorstellen... Is opzich geen natuurlijke gedraging van een paard. Dat moeten ze echt leren.
Maar een paard dat buiten helemaal nooit op een droog plekje gaat staan als er dat wel is....ik moet de eerste nog tegen komen...
Dus ja, dat vind ik een verplichting van de eigenaar die mogelijkheid te maken...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: "Paarden in Nederland worden barbaars behandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:02

Arabesk schreef:
hehe de DB wordt eindelijk wakker, als ze nu ook eens wat gaan dóen, zou het helemaal schelen Ja


Het gaat er niet om dat de DB wakker wordt maar de regering. Zij zijn - helaas - degenen die bepalen tot hoever de DB mag gaan!