Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
asjemenou schreef:Ik ben op zich meningloos over deze kwestie.
Maar alles zit in de nek en bekken.
Door een buigproef komen ze dan misschien wel heen, en ook worden die delen meestal niet op de foto gezet.
En daarnaast zijn sommige DA ook een klein beetje partijdig.
Denk dat de problemen met deze pony pas beginnen (gekeken naar de klachten) als hij een zadel op zijn rug krijgt en afgebogen moet lopen.
Muffin_ schreef:asjemenou schreef:Ik ben op zich meningloos over deze kwestie.
Maar alles zit in de nek en bekken.
Door een buigproef komen ze dan misschien wel heen, en ook worden die delen meestal niet op de foto gezet.
En daarnaast zijn sommige DA ook een klein beetje partijdig.
Denk dat de problemen met deze pony pas beginnen (gekeken naar de klachten) als hij een zadel op zijn rug krijgt en afgebogen moet lopen.
maar hoe komen ze dan tot die conclusie dat de pony het heeft wanneer het niet echt uit de tests/keuringen te concluderen valt? Dan wordt het juist moeilijk om met bewijzen te gaan komen lijkt me
knabbelgirl schreef:ik zou toch echt zelf mijn pony klinisch en röntgonologisch laten keuren voor dat geld. En zoals gezegt, ze heeft hem toch ook gereden daar? Of niet
runningkawa schreef:Wie zegt dat hij niet gekeurd is?
Maar die delen zetten ze nooit standaard op de foto.
En een beetje verdoving erin en met rijden merk je niks aan het paard omdat hij dan geen pijn heeft.
Ik zeg overigens niet dat dit hier zo gegaan is hoor. Maar dit is iets wat wel in de paardenwereld gebeurd.
Muffin_ schreef:in de hoefslag van vandaag, 7-2, staat een ingezonden brief over deze kwestie van Fa. Trachsler
runningkawa schreef:knabbelgirl schreef:ik zou toch echt zelf mijn pony klinisch en röntgonologisch laten keuren voor dat geld. En zoals gezegt, ze heeft hem toch ook gereden daar? Of niet
Wie zegt dat hij niet gekeurd is?
Maar die delen zetten ze nooit standaard op de foto.
En een beetje verdoving erin en met rijden merk je niks aan het paard omdat hij dan geen pijn heeft.
Ik zeg overigens niet dat dit hier zo gegaan is hoor. Maar dit is iets wat wel in de paardenwereld gebeurd.
joyce B schreef:nee, lijkt me dat als je zeer bekend bent en moet rondkomen van de paarden en afhankelijk bent van je goede naam, zowel als trainer, instructeur en handelaar/tussenpersoon, dat je niet bewust iemand gaat bedonderen, want je kan er van op aan dat dat toch uitkomt en een flinke deuk in je reputatie zal geven...
Denk dat het ook belangrijk is om te weten (voor de rechter) hoe de pony zich op stal van Baalen gedroeg en hoe hij daar getraind werd. Door volwassenen gereden? of door kinderen? Een pony die daar door volwassenen braaf gereden was, kan natuurlijk bij een minder ervaren/sterke/dappere ruiter ernstig gaan uitproberen.
In hoeverre leidden de gevonden blessures van de pony tot problemen in de tijd dat de pony getraind werd bij van Baalen?
In hoeverre zijn de blessures te behandelen met behulp van manuele/fysio/chiropractische behandelingen?
Pijnbehandelingen geven hoeft niet alleen via pijnstillende medicijnen, maar kan bijvoorbeeld ook met acupunctuur gebeuren. Dat lijkt me moeilijker aan te tonen. Kan ook onderdeel van een behandeling van de klachten zijn.
Zoveel sportpaarden worden tegenwoordig regelmatig nagekeken en behandeld door een fysio/manueel therapeut, osteopaat, sportmasseur, accupuncturist etc... Gewoon om ze gezond in hun lijf te houden. Zat (top)sportpaarden mankeren regelmatig wat en heel vaak herstellen ze ook weer dankzij goede behandelingen en goede begeleiding...
Ik zou over dit geval dus niet even durven oordelen.
Alane schreef:een bok of glijpartij kan al een blessure tot gevolg hebben.
Ik ken de kopers niet, en mijn volgende uitspraak is dan ook niet persoonlijk bedoelt...
Het ligt altijd aan een ander, of de smid, verkoper, afstamming, zadel/zadelmaker, instructie etc etc maar nooit aan de kunde/onkunde van de ruiter en dan nog maar te zwijgen over de standvastigheid van die ruiter (nogmaals niet persoonlijk richting de koper bedoelt)
Sommige kopers vergeten dat ze alleen het paard kopen en niet de combinatie paard/ruiter (ruiter= ervaring/talent/kunde) en weigeren zich aan te passen en lijken te eisen dat het dier zich aanpast.
en ik blijf erbij, om te bedonderen/oplichten heb je altijd 2 partijen nodig, de oplichter en de opgelichte.
Alane schreef:Ik ken de kopers niet, en mijn volgende uitspraak is dan ook niet persoonlijk bedoelt...
Het ligt altijd aan een ander, of de smid, verkoper, afstamming, zadel/zadelmaker, instructie etc etc maar nooit aan de kunde/onkunde van de ruiter en dan nog maar te zwijgen over de standvastigheid van die ruiter (nogmaals niet persoonlijk richting de koper bedoelt)