Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: Vrijspraak inzake tuchtcollege longeren Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:51

Whisperke schreef:
Okeej ik begrijp ook 1 ding niet... waarom coby niet van de trainingsmethode mocht afwijken... Een instructrice is er toch er voor om je van zulke trainingsmethodes af te houden?? Die moet ingrijpen voor het gebeurt.. Begrijp wel aan een kant, dat ze angela heeft willen laten zien waarom het fout is... Dan zie je het veel beter, en dan weet je het ook waarom je dat niet meer hoeft te doen!!

Hoe komt een jonge dressuuramazone überhaupt op het idee om een pony (of paard) zo kort vast te zetten? Dat moet toch ergens vandaan komen...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:53

ja ik niet... maar ja wat is nu waar, dat angela te kort heeft bijgezet... Ik heb zoiets ze heeft toch ook gezond verstand... Maar ja... kijk als ze mij om zoiets hadden aangeklaagd, dan was ik ook blij als ik vrijuit was gegaan... Mijn paard die doet dat van zich zelf om zo te lopen, ook met bijzet(okeej die zit dan niet zo strak) maar ja als iemand van ver af foto's maakt lijkt dat misschien wel zo!! (okeej bij P en P is het wel duidelij)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:54

oke, dat wist ik niet.
Ik dacht dat we het hier over p&p hadden en niet over het paardenwelzijn in het algemeen.

Nou wat betreft p&p..kan me niet voorstellen dat ie er beter van wordt?
vooral omdat het vermoeden er is dat hij vaker soortgelijk wordt getrained (zoals het rapport zo mooi zegt, dat p&p een pony is met een pittig karakter, die wel in protest zou komen; oid)..

Verder denk ik dat ie niet mag klagen, over zn stalling, voer etc.

@urielle: lijkt mij niet heel verstandig, aangezien je pony er wellicht niet zo goed op reageert als verwacht/gehoopt

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:54

Uuhhmm ik probeer ook wel eens dingen uit, om te kijken of dat werkt. Ik heb die van mij ook wel eens korter gebonden (niet zo kort) maar ja zag meteen dat die zijn rug weg drukte dus meteen langer gemaakt... en zo zijn er nog wel dingen die ik uitprobeer... Ik moet nog een trainingsmethode bij die van mij vinden!!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:56

Whisperke schreef:
ja ik niet... maar ja wat is nu waar, dat angela te kort heeft bijgezet... Ik heb zoiets ze heeft toch ook gezond verstand... Maar ja... kijk als ze mij om zoiets hadden aangeklaagd, dan was ik ook blij als ik vrijuit was gegaan

dus ze hield zich van de domme (laten we er vanuit gaan dat ze over een normaal/gemiddeld, zo niet boven gem. iQ beschikt) en ze heeft mazzel, omdat ze minderjarig is en traint bij een geliefd lid van de knhs Clown

Whisperke schreef:
Uuhhmm ik probeer ook wel eens dingen uit, om te kijken of dat werkt. Ik heb die van mij ook wel eens korter gebonden (niet zo kort) maar ja zag meteen dat die zijn rug weg drukte dus meteen langer gemaakt... en zo zijn er nog wel dingen die ik uitprobeer... Ik moet nog een trainingsmethode bij die van mij vinden!!

Natuurlijk probeer je wel eens wat uit..maar (in de aanloop) op een EK??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-07 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:58

Neej ik niet... scheelt dat ik daar nooit aan mee zal doen, zo'n groot talent ben ik ook weer niet... maar zelfs voor een wedstrijd niet... Poeh kan het me niet permiteren dat die dan boos op me is, en me proef verneukt Clown

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:08

dát was juist het punt.
dat je zoiets meestal niet doet voor een belangrijke wedstrijd..

andersom, wordt dus weer het vermoeden een klein beetje versterkt.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:15

Born2BCrazy schreef:
dát was juist het punt.
dat je zoiets meestal niet doet voor een belangrijke wedstrijd..

andersom, wordt dus weer het vermoeden een klein beetje versterkt.

.......dat het hier niet om een éénmalig, kortdurend incident gaat......(en dus een trainingsmethode is)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:18

precies, jij snapt m! Go jij! Go jij!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:19

Gelukkig jij, en vele anderen ook.....

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:24

Ik lees het net... maarja het was ook wel te verwachten. Deze foto's zijn slecht voor de reputatie van de Nederlandse dressuursport maar deze uitspraak ook.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:40

zonde van die mooie pony, dat hij zo 'getraind' wordt.
En dat dat ook nog eens ongestraft blijft..
Boos!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:49

Okee ik heb geen zin om alle pagina's met reacties door te spitten. Dus excuses als dit dubbelop is:
Schandalig dat ze zijn vrijgesproken, zowel Angela als Coby. Angela zit al jaaaaaren in de hoge dressuursport, dus dan is ze zeker geen leek. Het zo kort vastzetten van een paard? Daar had ingegrepen moeten worden, ookal hoort de 'leerling' te verstellen en niet de 'trainer'. Schandalig. Ok, als je wilt laten zien hoe het niet goed werkt trek dan voorzichtig even zijn hoofd naar beneden (P&P is flexibel en word op een soortgelijke manier getraint) maar laat hem er niet mee lopen!!! My god. Buiten dat, het dier werd uiteindelijk van extreem strak naar alsnog te strak bijgesteld, dus om dat nou als argument te gebruiken.

Het buitenland valt massaal over ons heen. De methode van Anky was al veelbesproken, terecht of niet... daar laat ik me niet over uit. Maar deze foto's circuleren all over the world, enoig idee hoe er over 'ONS' gedacht word?? Hoe 'WIJ' paarden trainen? Ik ben trots op de paardensport in Nederland maar hier wil ik niet mee geassocieerd worden, zij is daarentegen wel 1 van de boegbeelden van de dressuur en hoort dus inderdaad een voorbeeldfunctie te bekleden.Voorbeeld... van hoe het niet moet!

Ik eis geen gevangenisstraf, maar wel sancties of een boete. Gewoon uit waarschuwing. Nu zijn er zat wannabe's die denken 'hmm, Coby doet het ook, het word niet als dierenmishandeling afgedaan, kom ik ga het bij mijn paard ook eens proberen'. En niet gaan zeggen "er zijn ergere dingen", "waar maak je je druk om?" dit is gewoon fout en het feit dat ze zich er in het geheel niet voor schaamt... wat voor beeld draagt dat uit??

Even for the record, ik BEN bij hen op stal geweest, maar ik mocht echt niet zomaar aanwandelen en daar een kijkje nemen hoor, het was op uitnodiging en ik moest me hier en daar en zus en zo melden en gedoe. Uiteindelijk gekeken en rondgelopen, de paarden worden buiten de traing om fantastisch behandeld, daar dromen de meeste paarden van. Dat pleit voorze maar ook tegen ze... Ze weten dus wat een paard nodig heeft, wil, kan en zou moeten...
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 22-12-07 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:49

Foto's dienen zelfs al niet meer als bewijs, belachelijk!
Wat dat betreft heeft het recht wat betreft dieren nog heel wat bij te schaven! Jammer hoor, ben benieuwd wanneer die pony zich verstapt en zijn nek breekt door die taferelen van hun!

Lang leve dit proces, zal ze al niet veel goed doen denk ik. Helaas niet de uitspraak die we hoopten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:50

Gezien ik toch weer enkele berichten heb moeten editten even een herhaling van mijn modopmerking Lachen
Maya schreef:
Moderatoropmerking:
SVP met respect over en weer discussiëren. Val de argumenten van een persoon aan, niet de persoon zelf. Probeer daarnaast ook jezelf rustig en onderbouwd te verwoorden. Je kan het met iemand oneens zijn, maar je hoeft het niet gelijk persoonlijk te trekken door te vragen wat iemand met zijn eigen paarden doet. Dat is niet altijd relevant.

En nog afsluitend een huishoudelijke mededeling Lachen Het zou fijn zijn als jullie goed nadenken voor je een bericht plaatst, kijk dus even of je overal op gereageerd hebt waar je wat over wilde zeggen. Meerdere berichten onder elkaar zijn niet de bedoeling, je kan ook editten Lachen Ook goed quoten is wel zo fijn, dat de juiste naam boven de juiste tekst staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:02

Ik had het al voorspeld, toen wilde niemand me geloven.

joep10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:19

Wat mij vooral opvalt is de rol die de KNHS speelt in deze zaak. Het draait puur en alleen om geld, ze zijn nu gefuseerd met de recreatiesportvereniging die nu dus ook geplukt gaan worden om de duurbetaalde mensen van het KNHS te sponseren. DE KNHS kon en wilde DVB niet laten vallen, kijk nog eens goed naar de foto`s van P&P en je kunt zien dat mevr. van Baalen staat te liegen dat het gedrukt staat. Deze tucht zaak draait uiteindelijk op procedure en evt. vormfouten waar lang naar gezocht is door duurbetaalde advocaten. Ben trouwens best benieuwd wie die advocaten betaald heeft.

lalala1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:23

SUPER Haha! eidelijk gerechtigheid!!!! jullie lopen allemaal onzin te lullen!! zelf kunnen jullie helemaal niet rijden! ga maar is kijken op mange''s pony's die 7 keer per dag worden gereden en dan vervolgens in een stend gedoudt!! Bloos

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:02

lalala1 schreef:
SUPER Haha! eidelijk gerechtigheid!!!! jullie lopen allemaal onzin te banketstaaf!! zelf kunnen jullie helemaal niet rijden! ga maar is kijken op mange''s pony's die 7 keer per dag worden gereden en dan vervolgens in een stend gedoudt!! Bloos

lalala let een beetje op je spelling
en volgensmij ben jij degene die onzin uitkraamt, ik ken geen manege waar de pony's 7 uur moeten lopen hoor.
en wat is een stend?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:14

Tja dit was te verwachten natuurlijk No Cheer

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:38

lalala1 schreef:
SUPER Haha! eidelijk gerechtigheid!!!! jullie lopen allemaal onzin te banketstaaf!! zelf kunnen jullie helemaal niet rijden! ga maar is kijken op mange''s pony's die 7 keer per dag worden gereden en dan vervolgens in een stend gedoudt!! Bloos

Dan kan ik liever niet rijden, dan dat ik mijn paarden zo met de kop vastbindt Haha!
Dan maar wat minder goed rijden.
En let idd op je spelling, je bent zelf degene die onzin lult met je nietkloppende woorden Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:39

idd...laat mij dan maar een basis ruitertje blijven..
Als ik dit moet gaan doen om verder te komen ga ik wel dammen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:44

Als ik de reaktie lees van Coby op haar webpagina vind ik die duidelijk, maar wat ik niet kan begrijpen dat als je zo ervaren bent je de fout maakt om de bijzet zo te strak te zetten als je begint met longeren. Mij is nl altijd geleerd op te bouwen en pas op zijn lengte te stellen nadat hij eerst even heeft kunnen losstappen en wat rondjes kunnen draven. Dan gaat pas het gaatje erbij.

Lengtes inschatten voor instellen is iets waar je oog voor hebt als je zo lang in de paarden zit. Het gaat er bij niet in als zoete koek.

Maar iig is er een brede discussie gekomen over trainingen. Ook kamervragen over welzijn van paarden zijn er al gesteld. Het gaat de goede kant op. OK dan!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:54

Lovely1 schreef:
Ik lees het net... maarja het was ook wel te verwachten. Deze foto's zijn slecht voor de reputatie van de Nederlandse dressuursport maar deze uitspraak ook.

Nou ja dat is dan jammer. Sinds anky haar eerste gouden plak won is in mijn ogen het dierenwelzijn behoorlijk naar beneden gezakt.

Ik vind het jammer dat er geen waarschuwing is gekomen. Maar goed vroeger toen ik klein(10 of 11 jaar denk ik) was was er ene duitse springruiter Paul S die behoorlijk in de publiciteit kwam doordat iemand foto's had gemaakt van hoe hij zijn paarden aan het mishandelen was tijdens de spring training. Dat heeft tot de dag van vandaag behoorlijke indruk gemaakt op mij. Zijn straf weet ik niet meer.

Echter zag ik enkele weken geleden een docu over deze man en laat nou iedereen weg lopen met die vent. Hij traint mensen voor de Olympische Spelen van volgend jaar.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:13

Jammer, en wat zonde van die pony zeg