Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SamCo

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:49

runningkawa schreef:
Nadya schreef:
Dan ken ik heel wat valse paarden, die in de dagelijkse omgang met mensen met paardenkennis prima te handelen zijn.......

En dat is waarom ik ook tot mijn antwoorden kom...paarden die met 2 benen in het slachthuis stonden want gemeen en onhandelbaar en noem het maar op...
Maar onder die noemer vallen maar erg weinig paarden...niet begrepen, niet juist behandeld (en dat kan ook verwend zijn) dan kloppen de woorden denk ik beter Lachen

Ik ken zulke paarden ook, ik heb zelf dergelijke paarden (gehad: natuurlijk dood gestorven Haha! ) c.q. getraind voor anderen...
Grens blijft: GEEN ernstig letsel naar mensen... danwel een poging daartoe.
Indien deze grens gepasseert (dreigt) te worden, is mijns inzien, zo'n paardje niet meer te "redden".
Ook hengstenhouders zullen dergelijke paarden richting slachthuis brengen.

Ik blijft het persoonlijk dierenmishandeling vinden om zo'n paardje proberen te "redden". Zo'n dier heeft toch geen dierwaardig bestaan? Hoe zien jullie het leven van een onbetrouwbaar paard nadat deze een kind heeft gedood?

En daarbij, we weten natuurlijk niet hoe het 18-jarig leven van een hengst in Australie eruit heeft gezien... Ze hebben daar zoveeeeeeeel meer ruimte dan hier in ons kikkerlandje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:50

saskiakefie schreef:
Wat is dit voor belachelijks!! Het paard afmaken! Ze hadden hem dan ook wel voor de zekerheid kunnen laten casteren en bij andere ruinen neerzetten, dat is toch een veel betere stap?

Na 18 jaar hengst zijn is een paard zijn hengstenkuren niet kwijt.
En wat wil je met een ruin doen die de reputatie heeft als gevaarlijk en moordend?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:51

_Henrieke schreef:
Shezzit schreef:
Voor de ouders van het kind zeg ik: eigen schuld dikke bult! Als je zo graag kinderen wilt, dan let er verdomme op waar je ze laat!

Ik vind het echt heel erg dat je dit zegt.
Denk je echt dat een weldenkende ouder zomaar hun kind bij een hengst laten, zonder toezicht?
Het klinkt nu een beetje alsof het hun eigen schuld is dat hun kind dood is.

Ik geloof ook dat het afmaken van die hengst zowiezo een daad uit emoties is, als je kind overlijdt ben je echt niet meteen in staat om 'objectief' te kijken. Hun eigen kind is dood.

ben ik met je eens... het is natuurlijk slecht dat ze niet beter opgelet hebben maar zulke dingen gebeuren gewoon. Ze kunnen dat kindje ook niet aan een boom vastbinden..

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:52

scoxxx schreef:
Ik blijft het persoonlijk dierenmishandeling vinden om zo'n paardje proberen te "redden". Zo'n dier heeft toch geen dierwaardig bestaan? Hoe zien jullie het leven van een onbetrouwbaar paard nadat deze een kind heeft gedood?
.

Mee eens Ja

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:52

En als ik nou straks op weg naar huis per ongeluk een kind dood rij die plotseling de snelweg op rent en het kindje komt te overlijden... moet ik dan ook dood? Omdat ik nog steeds in een auto blijf rijden en dat kan wel eens gevaarlijk zijn!!!????

scoxxx schreef:

Onbetrouwbaar paard? Het heeft het kind niet expres vermoord!!!!
Het paard zou bij mij welkom zijn en ik vermoed dat ik niet de enige ben die het paard op zou willen vangen.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop + quote gerepareerd.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:55

Jammer dat het kind dood is, maar dat daarvoor nog een levend wezen vermoord moet worden dat zijn instinct volgt? Daar klopt iets niet.. Vreselijk dat dat kind overleden is, maar dit kan er bij mij echt niet in!

Al die criminelen die mensen vermoorden en pijn doen om kwaad te doen zitten lekker warm met een TVtje, kachel, lekker bed in een privécel en een dier wat zijn instinct volgt wat helaas een naar ongeluk veroorzaakt heeft wordt afgemaakt. Sorry, maar hier kan ik met mijn hoofd niet bij.

jorincka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:55

waarom nou weer het paard afgemaakt
hij wou allen maar zijn kudde beschermen Boos!
dat doen ze nou eenmaal dat is hun instinkt
we zielig voor het jongetje .
het is ook de schuld van de ouders want je gaat je toch geen peuter van 18 maanden
allen laten buiten spelen Verdrietig teminste ik niet
mogen ze allenbij rust hebben nu Huilen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:56

Vanessa schreef:
En als ik nou straks op weg naar huis per ongeluk een kind dood rij die plotseling de snelweg op rent en het kindje komt te overlijden... moet ik dan ook dood? Omdat ik nog steeds in een auto blijf rijden en dat kan wel eens gevaarlijk zijn!!!????

aan de ene kant heb je gelijk wat je zegt maar aan de andere kant is het toch wel wat anders dan een paard. Jij kon er niks aan doen en het paard wel, die had het kindje niet perse hoeven vast pakken. Een paard kan niet nadenken over zulke dingen, dus je kan hem moeilijk gevangenisstraf geven en jij wel. Maar toch vind ik ook wel dat ze het anders hadden kunnen oplossen

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:56

Vanessa schreef:

Die vergelijking kun je niet trekken, je bent een mens met hersenen en een geweten. Paarden hebben alleen een insticit en geen gevoel.

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:57

Vanessa schreef:

Ja zo kun je het inderdaad ook stellen, zoiets doe je niet expres en het paard idd ook niet
komt zo enorm hard over maar zo heb je het wel goed idd..ppff belachelijk en enorm zielig voor het paard

_Henrieke

jorincka_ schreef:
waarom nou weer het paard afgemaakt
hij wou allen maar zijn kudde beschermen Boos!

Hoe weet je of hij zijn kudde beschermd of gewoon wil laten zien dat hij zo'n kind wel aankan of gewoon agressief is?

Up_to_Date

_Henrieke schreef:
Shezzit schreef:
Voor de ouders van het kind zeg ik: eigen schuld dikke bult! Als je zo graag kinderen wilt, dan let er verdomme op waar je ze laat!

Denk je echt dat een weldenkende ouder zomaar hun kind bij een hengst laten, zonder toezicht?

Als de ouders beter op hadden gelet, was dit niet nodig geweest!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:58

_Henrieke schreef:
Vanessa schreef:

Die vergelijking kun je niet trekken, je bent een mens met hersenen en een geweten. Paarden hebben alleen een insticit en geen gevoel.

paarden hebben geen gevoel?? Gestoord
dacht het toch even wel..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:59

Precies _henrieke, instinct = instinct. Ieder paard zou dus zoiets kunnen doen en in principe zouden we dan alle dieren wel kunnen afslachten of ophokken. Want ze hebben tenslotte allemaal een instinct en kunnen allemaal in 1x - in onze ogen - gekke dingen gaan doen - wat voor hen dus doornormaal is en wat je ze dus ook niet kwalijk kunt nemen! - .

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:00

Up_to_Date schreef:
_Henrieke schreef:

Als de ouders beter op hadden gelet, was dit niet nodig geweest!

Je kunt niet altijd alleen bezig zijn met opletten op je kind.

Natuurlijk, je hebt verantwoordelijkheidsgevoel voor dat kind, maar kinderen zijn snel en wendbaar en kunnen je soms zo ontglippen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:01

Redrumfox schreef:
Precies _henrieke, instinct = instinct. Ieder paard zou dus zoiets kunnen doen en in principe zouden we dan alle dieren wel kunnen afslachten of ophokken. Want ze hebben tenslotte allemaal een instinct en kunnen allemaal in 1x - in onze ogen - gekke dingen gaan doen - wat voor hen dus doornormaal is en wat je ze dus ook niet kwalijk kunt nemen! - .

jaa, daarom...

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:02

saskiakefie schreef:

En wat voor soort gevoel hebben ze dan?

Een paard maakt het niet uit wie hem eten en onderdak geeft.

geerke

dus je maakt een paard af omdat hij,als je niet op je kind let,ermee speelt,en ongelukkigerwijs het een dodelijke afloop heeft? Ik zou eerder de schuld bij mijzelf zoeken,maar goed ,wie ben ik.........

Ninx

Er worden dieren en mensen geboren met ernstige karakterfoutjes... In fysieke opmaak is er dan al iets fout gegaan.
Maar dat komt natuurlijk al heel vroeg aan het licht.
In dit geval pas na 18 jaar? Klinkt niet logisch....
Dit paard heeft de kudde willen beschermen, dat is nobel. Het kind had er niets te zoeken en het is verbijsterend dat zoiets kan gebeuren. Ik begrijp dat je soms als ouder je aandacht even laat verslappen, je bent tenslotte ook maar mens.
Maar ik geloof niet zo in die oog om oog, tand om tand mentaliteit.... zoals de doodstraf bijvoorbeeld.
Ik begrijp dat je het niet meer aankunt het dier nog te zien, maar om er dan maar en kogel doorheen te jagen omdat jij je kind niet in de gaten hield... tja.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:03

_Henrieke schreef:
saskiakefie schreef:

En wat voor soort gevoel hebben ze dan?

Een paard maakt het niet uit wie hem eten en onderdak geeft.

Ze kunnen iemand wel missen..

christel1976

geerke schreef:
dus je maakt een paard af omdat hij,als je niet op je kind let,ermee speelt,en ongelukkigerwijs het een dodelijke afloop heeft? Ik zou eerder de schuld bij mijzelf zoeken,maar goed ,wie ben ik.........

iemand die slim is in ieder geval Knipoog

KiWiKo

Dirkje_

Ouders kunnen dus niet altijd opletten..

Maar omdat paard nou af te maken, is ook wel hoog gegrepen.
idd instinct = instinct..

Hoogstwaarschijnlijk was het ook nog alleen speels ook nog, ik bedoel.. ik heb nog nooit een wild paard (met instinct Clown ) een puma bij zijn nekvel zien pakken en omhoog zien gooien Knipoog

_Henrieke

saskiakefie schreef:
Redrumfox schreef:

jaa, daarom...

Maar een hond die alleen maar bijt wil jij toch ook niet in jou huis hebben?
Denk je dat iemand dat wil?
Varkens zijn bijvoorbeeld als huisdieren best heel lief, maar als ze vrij worden gelaten zijn ze in een paar dagen agressief en woest.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:04