runningkawa schreef:Nadya schreef:Dan ken ik heel wat valse paarden, die in de dagelijkse omgang met mensen met paardenkennis prima te handelen zijn.......
En dat is waarom ik ook tot mijn antwoorden kom...paarden die met 2 benen in het slachthuis stonden want gemeen en onhandelbaar en noem het maar op...
Maar onder die noemer vallen maar erg weinig paarden...niet begrepen, niet juist behandeld (en dat kan ook verwend zijn) dan kloppen de woorden denk ik beter
Ik ken zulke paarden ook, ik heb zelf dergelijke paarden (gehad: natuurlijk dood gestorven

Grens blijft: GEEN ernstig letsel naar mensen... danwel een poging daartoe.
Indien deze grens gepasseert (dreigt) te worden, is mijns inzien, zo'n paardje niet meer te "redden".
Ook hengstenhouders zullen dergelijke paarden richting slachthuis brengen.
Ik blijft het persoonlijk dierenmishandeling vinden om zo'n paardje proberen te "redden". Zo'n dier heeft toch geen dierwaardig bestaan? Hoe zien jullie het leven van een onbetrouwbaar paard nadat deze een kind heeft gedood?
En daarbij, we weten natuurlijk niet hoe het 18-jarig leven van een hengst in Australie eruit heeft gezien... Ze hebben daar zoveeeeeeeel meer ruimte dan hier in ons kikkerlandje.