Ik denk inderdaad dat er meer campagnes moeten komen voor de veiligheid van ruiter en paard.
En ik hoop dat dieje chauffeur een grote boete krijgt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Vrees dat ik je dat toch nog een keer ga laten schrikken. Ik vind dat een anderhalf jarige niet langs de weg hoort maar in een weiland.xLuus schreef:Dit is gebeurt bij ons ongeveer aan 't einde van de straat, echt verschrikkelijk.. maar wat ik ook al dacht, wie gaat er eigenlijk met een 1.5 jarige hengst wandelen
Eigenlijk schrik ik van dergelijk uitspraken uit de mond van paarden kenners....
montiesmama schreef:Dit is gewoon onzin de oude grindweg is namelijk een hoofd weg tussen oirschot en boxtel ik woon er namelijk zelf! sinds kort is deze weg vervangen met er langs een vrij fietspad geplaatst. eerst kwam er geen 1 ruiter over deze weg nu wel met dit vrijliggende fiets pad. nu kunne jullie allemaal wel zeggen wie gaat er nu met een 1.5 jarige hengst maar dat is het probleem helemaal niet! de hengst was rustig maar toen de vrachtwagen claxoneerde is de 1.5 jarige hengst geschrokken en daardoor in de hele diepe sloot gekomen het is immers wel een diepe sloot zoals vele hier zeggen van niet nou dan kom maar even kijken hoe 'ondiep' deze sloot is huhum! dit 1.5 jarige hengst stond helemaal niet in die wei die jullie allemaal op de foto zien deze hengst stond gewoon bij mensen thuis dus hou je klets ff voor je als het niet weet en meteen een beslissing neemt al zie je die sloot en het weiland. er mogen niet eens paarden op die weilanden komen wat dat is namelijk allemaal beschermde natuurgrond! dus trek je conclussies niet te snel als je het verhaal niet eens helemaal kent of het verhaal helemaal omdraait!Dankzij een geweldige uitvinding: Tomtom, rijdt er steeds meer beroepsvervoer over kleine polderweggetjes.
Deze mensen zijn met hun werk bezig en hebben geen zin/tijd om op recreanten (zoals zij dat zien) te wachten.
Ik vind het echt vreselijk wat er is gebeurd, maar zie bij ons in de polder alleen maar scheurende auto's en zou daarom niet snel met een jong paard langs de weg gaan wandelen.
Katja schreef:Vrees dat ik je dat toch nog een keer ga laten schrikken. Ik vind dat een anderhalf jarige niet langs de weg hoort maar in een weiland.
Laat zo'n beestje eerst een beetje volwassen worden voor je hem aan dergelijke dingen blootstelt.
Neem niet weg dat die chauffeur schofterig gehandeld heeft en ik hoop dat ze hem te pakken krijgen.
runningkawa schreef:Een 3 jarige is wel iets rijper in z'n hoofd en dat wil nog wel eens schelen. En om verkeersmak te maken moet je zorgen dat de omstandigheden zoveel mogelijk kloppen.Dat vind ik idd ook beter, maar dan zet er 3 jarige neer?
Blijft toch hetzelfde, die wordt ook niet verkeersmak geboren, had hetzelfde gedaan...
Je moet nu eenmaal de weg op om ze het te leren
IKbenEllen schreef:Lees net het Eindhovens Dagblad van vandaag, daar staat een stukje in, dat er geen verder onderzoek wordt gedaan naar het voorvalde dader gaat dus vrijuit...
Overigens stond Bokt specifiek in het stukje genoemd, dat hier veel reacties gekomen waren.
runningkawa schreef:IKbenEllen schreef:Lees net het Eindhovens Dagblad van vandaag, daar staat een stukje in, dat er geen verder onderzoek wordt gedaan naar het voorvalde dader gaat dus vrijuit...
Overigens stond Bokt specifiek in het stukje genoemd, dat hier veel reacties gekomen waren.
Dit meen je niet...toch te zot voor woorden....
Ik mag hopen dat er een getuige op de proppen komt en dat die sh*t chauffeur echt er aan gehangen wordt voor andere weggebruikers in gevaar brengen...
runningkawa schreef:Ik??Kom jij Zanda over de weg helpen...die is wat dat betreft geen steek verder...alleen wel sterker als hij echt aan de haal zou gaan