Manege en fitness dicht in Ridderkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: Manege en fitness dicht in Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:48

en we wachten weer geduldig af Huilen

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:02

gijs schreef:

Na het weekend zou er tog meer nieuws zijn? hopelijk wel vandaag of morgen..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:58

pris87 schreef:
gijs schreef:

Na het weekend zou er tog meer nieuws zijn? hopelijk wel vandaag of morgen..

ja na het weekend
maar dat kan net zo goed vrijdag worden, toch?
ik hoop dat ik mijn box ergens anders nog een poosje kan reserveren

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:46

hoe zit het eingelijk met jullie verzekering. Mocht er nu iets gebeuren zijn jullie dan wel verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:50

Ik had toch wel meteen een ander onderkomen voor mijn paard geregeld. Lijkt mij dat je nog altijd terug kunt komen toch?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:53

Jij denkt dat niemand wat geregeld heeft? Als het moet is praktisch iedereen morgen op een andere stal.

Maar als het niet hoeft gaan we niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:01

Wat heeft het voor nut als het niet veilig is?
Ik las dat ze nieteens een brandalarm installatie hebben...

Kom op zeg... 1 keer eerder brand, en dan "vergeet" je gewoon een brandalarm installatie te installeren, of zelfs een rookmelder? Er zijn daar echt hele grove fouten gemaakt.

Nodig of niet nodig, ik had hem allang naar een veilige plaats verhuisd, als ik zo aan het lijntje gehouden zou worden!!!
Zeker als je in training bent.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:06

ShannaY schreef:

Kom op zeg... 1 keer eerder brand, en dan "vergeet" je gewoon een brandalarm installatie te installeren, of zelfs een rookmelder? Er zijn daar echt hele grove fouten gemaakt.

Nodig of niet nodig, ik had hem allang naar een veilige plaats verhuisd, als ik zo aan het lijntje gehouden zou worden!!!

Daarom vraag ik me af hoe het met verzekeringen zit.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:25

windhond schreef:
esch schreef:
Als mijn paarden daar hadden gestaan zou ik niet afwachten en zelf een tijdelijke stal regelen voor mijn paarden.

Dat valt niet mee hoor. Ik heb er 2 paarden staan. In geval van nood kan ik naar een vriendin maar die woont helemaal in Brabant. Ik zie er echt tegenop om elke dag zo'n eind te moeten rijden. Daarom blijf ik als het enigszin kan staan. Daar komt bij dat 1 van mijn paarden nogal heimwee heeft. Dus voor hem is het helemaal beter om hem te laten staan.

Hello, bij mij op stal zijn er ook nog stallen leeg waar je terecht kan dat is in nieuwerkerk a/d ijssel snelweg op je gaat er nieuwerkerk af en je bent er.. misschien zou dat een betere optie zijn dan naar brabant??

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:38

Elaine schreef:
Jij denkt dat niemand wat geregeld heeft? Als het moet is praktisch iedereen morgen op een andere stal.

Maar als het niet hoeft gaan we niet weg.

En gelukkig zjin er ook een paar mensen die er wel on geloven dat we kunnen blijven staan toch. Lachen
En er vertrouwen in hebben dat er een oplossing komt.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:39

esch schreef:
ShannaY schreef:

Daarom vraag ik me af hoe het met verzekeringen zit.

ik heb hippo zorg gebeld
paard is gewoon verzekerd
wat er ook gebeurd

en zo super onveilig is het er nu ook niet ineens hoor
we lopen er nu al jaren zo, dus kan die ene maand er ook wel bij

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:00

Ik denk trouwens niet dat dit de manege en erg goede naam zal geven..
Als je aan een 'buitenstaander' vraagt of ze Reyerbos kennen.. dan is het vaak: Ja waar zo'n brand is geweest toch?

En dan nu toch niet brandveilig zijn..
Ik hoop echt dat er snel wat meer uit komt over hoe en wat Lachen!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:06

Het punt is denk ik dat we gewoon pech gehad hebben dat ze bij ons als eerste kwamen controlen. Ik denk dat ze op KVL, Waalzicht of andere stallen in de buurt ook wel iets gevonden hebben.
Volgens mij blijkt het allemaal wel mee te vallen en hebben de hoge pieten bij de gemeente niet helemaal goed beseft dat we niet 'zomaar' met al die paarden de straat op kunnen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:09

Tuurlijk is het ook pech hebben.. maar het is alsnog niet echt goed voor de naam van de manege Lachen

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:18

Elaine schreef:
Het punt is denk ik dat we gewoon pech gehad hebben dat ze bij ons als eerste kwamen controlen. Ik denk dat ze op KVL, Waalzicht of andere stallen in de buurt ook wel iets gevonden hebben.
Volgens mij blijkt het allemaal wel mee te vallen en hebben de hoge pieten bij de gemeente niet helemaal goed beseft dat we niet 'zomaar' met al die paarden de straat op kunnen.

Wees juist blij dat ze zijn komen controleren, nu weet je dat er iets aan gedaan word (als het goed is). Het is wel je lieveling die daar op stal staat. Ze kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg controleren, zeker als er al een grote brand is geweest. Heb zelf 10 nov. brand in huis gehad en dit is verder goed afgelopen, maar ik vertrouw geen enkel apparaat meer in huis, en alles gaat uit ook de tv niet meer stand-bij.

VEILIGHEID VOOR ALLES.
Ik heb trouwens niks vernomen van de brand op jullie stal. Zijn er ook paarden omgekomen in de brand??

Hoop dat de manege snel maatregelen neemt en dat jullie paardjes kunnen blijven.
sterkte er mee.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:33

Natuurlijk is het goed dat ze komen controleren, maar het had anders gekund. Nu moesten wij ineens schrikken en iets gaan regelen voor ons paard. Dat bedoel ik meer met pech.

In de brand zijn geen paarden omgekomen.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:48

Elaine schreef:
Natuurlijk is het goed dat ze komen controleren, maar het had anders gekund. Nu moesten wij ineens schrikken en iets gaan regelen voor ons paard. Dat bedoel ik meer met pech.

Dat blijft dus ook ieder fout herhaalt worden. Dat paard is niet in de brand omgekomen, maar tijdens het vervoer naar een andere stal. Dit had door de stress bij ieder paard kunnen overkomen.
Er zijn meerdere manege's waar ooit branden zijn geweest (hooibrand of andere kleine brandjes), maar omdat daar toen nooit een paard bij om gekomen is word dat niet vermeld.
Ik ken in ieder geval al 3 manege waar eens brand is geweest en nooit iets is veranderd.
Normaal moet daar de brandweer elk jaar toch een aantekening van maken en ze eerst waarschuwen voordat ze met sluiting dreigen.
Hoewel ik niet op die manege sta of rijd, vind ik het gewoon schandalig hoe ze dit doen. En ik ken de manege als heel veilig en netjes.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:24

Misschien is er wel een aantekening geweest wie zou het zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:26

Hij heeft meerdere brieven gehad van de gemeente dat het moest veranderen, maar hij zegt dat hij die nooit "gehad" heeft..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:28

Tja vind het persoonlijk maar erg raar allemaaal.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:46

Elaine schreef:

met de brand is uniek toch uit bang zijn in de sloot gesprongen en ingeslapen??

Maja Mogen jullie nou wel blijven staan?? zou wel ff mooi zijn

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:15

Ze is tijdens het laden uitgegleden en heeft toen haar rug gebroken. Ik weet niet of er al iets bekend is. Zal wel niet anders had ik het wel geweten neem ik aan.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:51

Probleem met een brand met paarden is dat paarden ook altijd richting het vuur vluchten inplaats van richting de uitgang. Dus ook al zouden er klapdeuren komen, bij een brand blijft het altijd noodzakelijk om de paarden aan het halster naar buiten te leiden.
Een oud collega van mij heeft ooit eens op een stoeterij in Belgie brand mee gemaakt. Die stoeterij had hooibrand, het hooi lag in een aparte ruimte opgeslagen maar vanwege de rookontwikkeling moesten de 120 paarden verplaatst worden. Bij hun stonden de deuren die aan het eind van de gang waren en die aan de weien grensde open, dus zij dachten we gooien de staldeuren open en de parden vluchten vanzelf naar buiten. Maar helaas dat deden ze dus niet. Zij hebben ook alles echt naar buiten moeten jagen.
Hoe goed je ook iets veilig maakt, het blijft bij een brand toch altijd moeilijk om te evacueren.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:23

Ik belde net voor wat informatie over privelessen,waarschijnlijk beginnen de lessen pas in januarie weer.Toch blijf ik het vreemd vinden dat pensionklanten niet beter geinformeerd worden.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:14

We mogen blijven.