Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke99 schreef:ik denk om commentaar te kunnen geven dat je moet weten waarover je praat
uit bv ervaring ofzo
de meesten hier denk ik hebben die ervaring niet en vinden het gewoon "zielig" ofzo
zonder verder na te denken over hoe en wat.
Nogmaals het antwoord van CvanB is ook twijfelachtig, maar hoe je een paard moet leren te buigen, strekken etc is denk ik wel aan die persoon over te laten. Je moet ook wel eens iets proberen.
En ook nogmaals dat geld voor iedere sport, of denk je dat iedere atleet lenig geboren wordt
Als je sport wilt doen zul je vaak verder moeten gaan
en ja er zijn vele wegen naar rome
Citaat:Daarbij vind ik het wel jammer als Coby nu op deze manier (meer) gaat trainen. Zo trainde ze eerst echt niet. Het zat er mooi tussen, soms liett ze haar leerlingen wat extra buigen maar dat was zelden. Het was meer richting klassieke dressuur, daarom lesde mn stagebegleidster ook bij haar, dat was ook haar manier van rijden. En tuurlijk, oefeingen als passage en piaffe e.d dat is nu eenmaal abnormaal voor een paard om te doen, dus moet je ook op hele andere maniere leren (bv. iemand op de grond met een zweep) en oefenen.
Tiessie schreef:Jeetje Jirina, jij hebt een fantasie!!! Coby doet iets omdat Anky het doet???? Sjonge zeg, dit wordt bijna het toppunt van onzin verspreiden!
Tiessie schreef:O maar dat ze een voorbeeldfunctie heeft dat ben ik met je eens. Ze heeft ook een fout gemaakt. Alleen heeft ze het toegegeven, dat is voor veel mensen al moeilijk genoeg, en ze heeft gezegd ervan geleerd te hebben. Is het dan nodig dat ze afgebrand wordt of krijgt ze nog een kans?
Of gaan jullie zo rigoreus met iedereen om die iets fout doet? Zo van nu fout dan altijd fout? Laat de heksenjacht beginnen, haal de rieken uit de schuur? Zou je dat zelf fijn vinden als mensen zo over jou zouden praten?
liezzie schreef:ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. dat kan niemand hier op bokt, want niemand stond er bij. Ik blijf achter coby staan omdat ik weet hoe ze traint en dat is absoluut geen dierenmishandeling. Ze traint haart paarden goed en met respect. Anders kom je ook niet op dit nivo
Tiessie schreef:Ik blijf het herhalen: mogen mensen geen fouten maken? en daarvan leren?
By the way: het is trAinen, niet treinen, dat doe je met zo'n geel langwerpig voertuig.
Tiessie schreef:Ik las het goed, jij insinueert gewoonweg dat Coby dit bij Anky gezien zou hebben.
Ik blijf het herhalen: mogen mensen geen fouten maken? en daarvan leren?
By the way: het is trAinen, niet treinen, dat doe je met zo'n geel langwerpig voertuig.