Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke99

Re: Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:21

je antwoord is precies wat ik bedoel
jammer dat lezen al moeilijk is blijkbaar

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:40

Hey nog een Anky?
maar het ging hier toch over C van B?
Ziek

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:44

Heej er klopt echt totaal niks van wat die coby allemaal uitkraamd! Ze zegt dat het een foutje van haar leerling was maar ze staat er wel leuk naar te kijken op de foto en doet er niets aan! En daarna is er een draffoto te zien. Hallo! Je gaat toch niet in de 1e minuut al draven en dan laat je die teugels toch niet zo zitten. Ze staat er gewoon dood leuk naar te kijken. Bah ik kan echt niet tegen dat soort mensen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:34

ikke99 schreef:
ik denk om commentaar te kunnen geven dat je moet weten waarover je praat
uit bv ervaring ofzo
de meesten hier denk ik hebben die ervaring niet en vinden het gewoon "zielig" ofzo
zonder verder na te denken over hoe en wat.
Nogmaals het antwoord van CvanB is ook twijfelachtig, maar hoe je een paard moet leren te buigen, strekken etc is denk ik wel aan die persoon over te laten. Je moet ook wel eens iets proberen.
En ook nogmaals dat geld voor iedere sport, of denk je dat iedere atleet lenig geboren wordt
Als je sport wilt doen zul je vaak verder moeten gaan
en ja er zijn vele wegen naar rome

Ik snap best wat je bedoelt, en misschien heb je gelijk, maar dat kun je anders verwoorden, en je hoeft het er dan niet meteen over Haflingers en Fjorden te hebben. Dat vind ik nogal vooroordelig en ik neem het ook persoonlijk omdat ik ook een Haf had. Nee ik reed er dan geen topsport mee, maar ik was wel serious ermee bezig!! Dus om meteen te zeggen dat 'zulke' mensen 'eigenlijk niet eens een mening hierover moeten hebben' klopt ook weer niet he Knipoog

Daarbij heb ik 2 jaar lang stage gelopen op een (top)dressuurstal, en ik mocht alles. Ik heb zat meegemaakt. Mn stagebegleidster trainde zelf ook bij Coby.

Weet je wat ik jammer vind, is dat Coby idd met zo'n l*lverhaal komt. Ik geloof eigenlijk niets van haar verhaal, maar ik had liever dat ze er gewoon voor uitkwam waarom ze P&P zo vastzet. Anky doet dat toch ook?
Mensen die er tegen zijn zien het nut er gewoon niet van in. Ik ook niet trouwens, ik snap niet dat je op zo'n manier kiest om je pony zijn hals los te maken terwijl het ook op vele betere manieren kan. Manieren die je pony ook nog eens okee vindt en waar die wat aan heeft. Want ik geloof gewoon niet dat Power dit een prettige houding vindt Dat kan gewoon niet...

Daarbij vind ik het wel jammer als Coby nu op deze manier (meer) gaat trainen. Zo trainde ze eerst echt niet. Het zat er mooi tussen, soms liett ze haar leerlingen wat extra buigen maar dat was zelden. Het was meer richting klassieke dressuur, daarom lesde mn stagebegleidster ook bij haar, dat was ook haar manier van rijden. En tuurlijk, oefeingen als passage en piaffe e.d dat is nu eenmaal abnormaal voor een paard om te doen, dus moet je ook op hele andere maniere leren (bv. iemand op de grond met een zweep) en oefenen.

Maar dit? Nee dit hadden Angela en Coby anders kunnen oplossen IMO...JUIST omdat ze beide op hoog niveau trainen!!

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:14

Citaat:
Daarbij vind ik het wel jammer als Coby nu op deze manier (meer) gaat trainen. Zo trainde ze eerst echt niet. Het zat er mooi tussen, soms liett ze haar leerlingen wat extra buigen maar dat was zelden. Het was meer richting klassieke dressuur, daarom lesde mn stagebegleidster ook bij haar, dat was ook haar manier van rijden. En tuurlijk, oefeingen als passage en piaffe e.d dat is nu eenmaal abnormaal voor een paard om te doen, dus moet je ook op hele andere maniere leren (bv. iemand op de grond met een zweep) en oefenen.

Jammer inderdaad. Ik had hoge menig over haar.
Als ze zo gaat treinen is ze voor mij van haar voetstuk gevallen.
Ik denk dat ze zag dat Anky hiermee bij de jury scoort en daarom ook gaan proberen.
Echt jammer.

fransie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:14

traint anky dan ook zo?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:05

Jeetje Jirina, jij hebt een fantasie!!! Coby doet iets omdat Anky het doet???? Sjonge zeg, dit wordt bijna het toppunt van onzin verspreiden!

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:34

Tiessie schreef:
Jeetje Jirina, jij hebt een fantasie!!! Coby doet iets omdat Anky het doet???? Sjonge zeg, dit wordt bijna het toppunt van onzin verspreiden!

Nee Tiessie, lees goed.
Zij deed het niet- en ze doet het nu, omdat deze manier van treinen blijkbaar punten oplevert.
Hoe kun je anders zo'n grote professionele 'fout' bij P&P verklaren ?
Zo kort bijzetten lukt geen amateur, hihi.
Pony werd waarschijnlijk te sterk voor de berijder en dan hebben ze hem bijgezet om hem 'te soften'...
En goed praten achteraf en bijzet-fout op het meisje gooien?
Niet echt netjes.

Ik vind dit gewoon een verkeerde weg in de ruitersport.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:25

Ik las het goed, jij insinueert gewoonweg dat Coby dit bij Anky gezien zou hebben.
Ik blijf het herhalen: mogen mensen geen fouten maken? en daarvan leren?

By the way: het is trAinen, niet treinen, dat doe je met zo'n geel langwerpig voertuig.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:51

Twee zaken vallen mij op :

A. Als het niet zo erg , waarom moet CvB zich dan voor de tuchtcommissie verantwoorden ? De commissieleden zullen ook uit prof of semi profs bestaan.

B. Profs hebben een voorbeeld functie, je zal ze de kost moeten geven die na het zien denken "Oh maar Coby doet het ook dus het zal wel geen kwaad kunnen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:54

Zowizo kan het niet waar zijn dat zij nooit op deze manier traint, als zij dit voor de eerste keer doet zal die pony ook heel anders gereageerd hebben.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:55

O maar dat ze een voorbeeldfunctie heeft dat ben ik met je eens. Ze heeft ook een fout gemaakt. Alleen heeft ze het toegegeven, dat is voor veel mensen al moeilijk genoeg, en ze heeft gezegd ervan geleerd te hebben. Is het dan nodig dat ze afgebrand wordt of krijgt ze nog een kans?
Of gaan jullie zo rigoreus met iedereen om die iets fout doet? Zo van nu fout dan altijd fout? Laat de heksenjacht beginnen, haal de rieken uit de schuur? Zou je dat zelf fijn vinden als mensen zo over jou zouden praten?

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:46

31/10/2007 Power and Paint-kwestie aan de orde in Global Dressage Forum

Onvermijdelijk kwam dinsdag tijdens het Global Dressage Forum in Hooge Mierde de discussie op gang over het longeren door Van Baalen van Power and Paint op het EK voor pony’s.

“Het was een kort moment dat Power and Paint zo liep, de pony is goed getraind en had er geen moeite mee. Het duurde kort, hij heeft niet hard gewerkt en niet gezweet”, reageerde Coby van Baalen dinsdag tijdens het Global Dressage Forum.
Daarna gaven trainer Johan Hinnemann, KNHS voorzitter George de Jong en chef d’equipe Katrina Moore van de Britse ponyruiters hun visie. Hinnemann was van mening dat het allemaal niet belangrijker moet worden gemaakt dan het is. George de Jong gaf aan dat hij het belangrijk vindt dat de sport fair is, maar dat hij respect heeft voor Van Baalen en Hinnemann. Moore, die zag dat Power and Paint gelongeerd werd tijdens het EK vond de hengst als gevolg van zijn training een mooi ontspannen beeld gaf in Hooge Mierde.
Na de discussie lieten Van Baalen en Hinnemann zien hoe ze jonge talenten trainen. Daarbij kwam ondermeer Power and Paint in de ring onder zijn nieuwe amazone, de elfjarige Rachel Fokker. Coby van Baalen verschijnt op 22 november voor de tuchtcommissie van de KNHS.

Bron: De Paardenkrant

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:01

Tiessie schreef:
O maar dat ze een voorbeeldfunctie heeft dat ben ik met je eens. Ze heeft ook een fout gemaakt. Alleen heeft ze het toegegeven, dat is voor veel mensen al moeilijk genoeg, en ze heeft gezegd ervan geleerd te hebben. Is het dan nodig dat ze afgebrand wordt of krijgt ze nog een kans?
Of gaan jullie zo rigoreus met iedereen om die iets fout doet? Zo van nu fout dan altijd fout? Laat de heksenjacht beginnen, haal de rieken uit de schuur? Zou je dat zelf fijn vinden als mensen zo over jou zouden praten?

ik ben het wel met je eens, maar dit is niet 'zomaar' een fout. dit is niet iets wat je perongeluk fout doet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:09

Dat zeg ik toch ook niet? Ik vind het ook leijke foto's, absoluut. Het gaat mij erom dat iemand zo 'afgemaakt' wordt. Dat vind ik belachelijk. De KNHS doet toch al onderzoek?

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:11

oke, dan ben ik het helemaal met je eens Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:30

liezzie schreef:
ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. dat kan niemand hier op bokt, want niemand stond er bij. Ik blijf achter coby staan omdat ik weet hoe ze traint en dat is absoluut geen dierenmishandeling. Ze traint haart paarden goed en met respect. Anders kom je ook niet op dit nivo

Haha vreemd, want laatst was er nog een Duitse amazone die op hoog niveau in de dressuursport reed en die had ook belachelijke trainigsmethoden, tot bloedens toe zelfs. En heb ook Z amazones gezien die er een zeer onvriendelijke training op na hielden. Dus ga dan niet zeggen dat je niet op hoog niveau kan rijden zonder een idiote trainingsmethode er op na te houden.

En ken je Coby dan persoonlijk, ben je bij elke training aanwezig? Soms kunnen mensen in het bijzijn van een ander heel anders overkomen en doen met hun paard dan in werkelijkheid...

En inderdaad je gaat mij niet vertellen dar het maar een halve minuut zo was... Ik bedoel als je, je paard zo vast zet dan moet je meteen al zien dat het niet goed zit dus zelfs een halve minuut zou teveel zijn geweest.

Maar goed vind het ook niet nodig dat Coby zo de grond in gestampt word, het onderzoek zal wel het één en ander uitwijzen..

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:46

Ben het helemaal met je eens Sony. En dat mensen zeggen: Ja ze maakte een fout maar ze heeft het toegegeven.. Nou dat heeft haar toch ook wat moeite gekost.
Eerst zei ze: Zodra we zagen dat we hem veel te strak hadden bijgezet hebben we het verandert, totdat ze hoorde dat er bij de foto's ook tijden stonden van wanneer de foto's waren gemaakt en dat waren helemaal niet de 2 seconde die zij had beschreven. Nu maakt ze ervan dat het niet zo erg was en dat Power er geen last van had.
Ik zie hier niks van meteen eerlijk de waarheid vertellen in.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:50

Tiessie schreef:

By the way: het is trAinen, niet treinen, dat doe je met zo'n geel langwerpig voertuig.

Dank je wel Tissie dat je mij mijn taalfout heb gewezen; OK dan!
ik zal daarvan leren!
Hopelijk nooit meer fout.
Jirina
Afgod

fransie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:15

Ik geloof niks van wat ze allemaal zegt. Ze moet gewoon toegeven dat ze zo traint en het niet stiekem doen en dan het meisje de schuld geven.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 03:16

"De pony is goed getrained en had er dus geen last van" Huh??? Oftewel, hij is het idd gewend... Oftewel, Coby traint iig P&P vaker zo..Oftewel, waarschijnlijk ook meerdere paarden zo traint.. Oftewel............................Nagelbijten / Gniffelen

Nouuu Ik volg het niet meer. Het was eerst idd een 'foutje', okee, beetje rare fout van zo'n iemand maar vooruit, fouten zijn menselijk. Nu beweert ze dat het 'toch' niet ernstig was wat ze deden en de pony geen last van had/heeft, ach hij kan 't wel hebben...Dussssssssss?

Ik snap het ECHT meer!

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:19

Tiessie schreef:
Ik las het goed, jij insinueert gewoonweg dat Coby dit bij Anky gezien zou hebben.

je zegt net. mogen mensen geen fouten maken.
Schrijft iemand het perongeluk verkeerd, dus ook een foutje gemaakt, ga je daarop ook reageren? Niet zo slim he

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:16

nog steeds geen nieuws?

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:58

tiessie je hoeft me geen emailtjes te sturen waarom je het hebt gezegd je kan het ook gewoon hier neer zetten hoor

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:50

Off-topic: Kellyy_, ik vind het netter om eventuele meningsverschillen die niks met het onderwerp an sich te maken hebben via de PM uit te"spreken".