Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleenn

Re: Anky valt van paard tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:02

Begrijp best dat anky de schrik wel te pakken heeft. Voor haar naam is het niet goed en voor haar zelf. Ze is natuurlijk wel voorzichtig met haar lichaam, aangezien de OS er aan komt.
Ze heeft wel pech de laatste tijd, hopen dat het weer beter gaat met dr!

WinSel

mistral ben het met je eens
mensen vergeten vaak dat anky ook gewoon een mens van vlees en bloed is.
ze is een topruiter dat weten we allemaal, maar iedereen kan die overkomen dus ook anky

Anoniem

Moderatoropmerking:
SVP terug ontopic, en zouden jullie het hier vriendelijk en gezellig willen houden tegenover elkaar?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:03

noortje schreef:
djuno, fijn voor je dat jij zo goed alle bokken uit kan zitten, maar het is geen zonde als iemand niet zo goed die bokken uit kan zitten.

neen...dat is zeker geen zonde. Mijn uitspraak had te maken met iemand die mij uit de tent probeerde te lokken met het feit dat ik zulke boksessies alleen gezien zou hebben...dus met andere woorden....zelf nooit uitgezeten. Dat wilde ik dus alleen even weerleggen.

Aradis

djuno schreef:
ja ....gezien. Zie het bij ons op stal bijna wekelijks en daar is dit van vanmiddag een "eitje"

en ja....ook ik heb zulk soort bokken uitgezeten en zelfs zonder zadel Knipoog

die uitspraak Vork

MISTRAL94

runningkawa schreef:
tuurlijk......
Ik heb ook een zwarte arabieren hengst die ik alleen maar kan rijden...was vroeger ook mishandeld....

ownee, verkeerde forum...dacht ff dat ik op penny.nl zat...

Whoosh!

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:04

anky is niet echt een heldin volgensmij.
Wel rottig voor haar en de mensen die keken die verheugen zich ook op een leuke clinic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:04

runningkawa schreef:
tuurlijk......
Ik heb ook een zwarte arabieren hengst die ik alleen maar kan rijden...was vroeger ook mishandeld....

*LOL* *LOL* dat vat het wel een beetje samen ja *LOL*

R_ajingo; ze staat bekent om haar dressuur rijden, niet omdat ze een heldin is. Daarvoor moet je richting stripboekjes trekken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-10-07 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:05

marleenn schreef:
Begrijp best dat anky de schrik wel te pakken heeft. Voor haar naam is het niet goed en voor haar zelf. Ze is natuurlijk wel voorzichtig met haar lichaam, aangezien de OS er aan komt.
Ze heeft wel pech de laatste tijd, hopen dat het weer beter gaat met dr!

Ondanks dat ik stik van de Ankypads is het niet zo dat ik een enorme fan van haar ben Haha! Moet zeggen dat ik door deze gebeurtenissen wel steeds meer respect voor haar krijg!

D_nies

djuno schreef:
ja ....gezien. Zie het bij ons op stal bijna wekelijks en daar is dit van vanmiddag een "eitje"

@ Djuno: mag ik vragen wat de reden is dat jij dit soort opmerkingen plaatst? Om aan te geven dat het 'vreemd' is dat ze de bokken niet uit kon zitten?

xx_Irisje

Ze heeft wel echt pech de laatste tijd!

Heeft iemand het op film?

sjorsie

runningkawa schreef:
tuurlijk......

idd zonder zadel en geblinddoekt Clown

Cardy

_Lindy_ schreef:
Ik heb het ook IRL gezien. Ik heb het trouwens ook op film staan, maar ik weet niet of het wel zo aardig is om dat op internet te zetten.

Ik vind eerlijk gezegd dat Anky wel redelijk snel bang te maken is. Ik had 2 maand geleden ook al een clinic van haar gezien, en toen was het ook al 'Ik moet hem heel erg bij me houden, anders vliegt hij er zo met me vandoor' , terwijl het beest in mijn ogen niet zoveel verkeerd deed.

Vanmiddag liep haar paard in het begin heel rustig 3 rondjes, om vervolgens vanuit het niets een gekke bui te krijgen en een paar flinke bokken te geven, waarna zelfs een rodeoruiter er vanaf zou zijn gevallen, dus ook Anky. Knipoog
Wat ik alleen wat minder vond was hoe ze het daarna oploste: ze draafte nog een paar rondjes, paard was hartstikke braaf. Vervolgens kondigde ze aan dat ze de ring ging verlaten omdat 'hij heel voorwaarts is en ze wat last had van haar been'. Tot zover vond ik dat nog oke, maar dat ze toen de presentator haar vroeg om nog 1 rondje te stappen dat weigerde, vond ik echt wat minder . Ik bedoel: 3 kwart van de zaal was speciaal voor haar gekomen, had daar speciaal 13 euro voor betaald. En als ze nog 3 rondjes kan draven met een gewond been moet 1 rondje extra stappen ook nog wel lukken, desnoods met 2 grooms ernaast die haar paard in bedwang houden. Maar nee, dat kon echt niet volgens haar.
Verder zou ze een uur na haar optreden ook nog een handtekeningensessie houden, maar tegen die tijd was ze al naar huis vertrokken. Verward Er was daar vast ook wel een arts aanwezig geweest, dan had die toch even naar haar been kunnen kijken, dan had ze daarna nog handtekeningen uit kunnen delen. Als je nog 3 rondjes kunt paardrijden, kun je toch ook wel een uur later handtekeningen uitdelen? (overigens denk ik dat het er ook wel mee te maken heeft dat ze nog steeds aan het huilen was enzo, dat snap ik dan ook wel weer)

Ik denk dat het het beste zou zijn als Anky nog 1 keer de wereldbeker ofzo zou winnen, en dat ze dan stopt met zulke hoge wedstrijden enzo rijden, want als ze zich zo snel bang laat maken enzo kan ze toch ook niet meer leuk zulke clinics enzo geven. Ik denk dat het dan leuker voor haar is om gewoon zich meer met haar kinderen bezig te houden . Lachen Maar goed, ik ben nooit zo'n Ankyfan geweest. Tong uitsteken

Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt met Anky tijdens een clinic... Was (gelukkig) niks met bokkende paarden..

Ze gaf een clinic op het paard van de zus van Sjef (volgens mij) en dit zag er erg leuk uit. Het leukste was dat je kon zien dat Anky bijna nooit dit paard reed. Omdat niet alles vlekkeloos verliep, zoals je normaal gewend van haar was (moet je nagaan hoe goed ze haar paarden traind Lachen ).

Maargoed hier ging het niet om Tong uitsteken : Op een gegeven moment vond zij het wel genoeg en wilde, voordat haar tijd voorbij was, alweer de ring gaan verlaten! Alleen de organisatoren daar vertikte het om de ring te openen en heeft ze dus toch maar eventjes doorgereden...
Dit noem ik nou sterallures...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:06

djuno schreef:
Marjo_x schreef:
@ Djuno: Je kunt nu wel heel stoer praten, maar jij zat er daar niet op met dezelfde omstandigheden als Anky, nogal sneu dat je er zulke uitspraken over durft te doen!

watvoor uitspraken??? Het enige wat ik gezegd heb is dat ik het flauw vond dat het "afscheidsrondje" er niet meer af kon.
En als de opmerking "dat de ruiter bij ons op stal zulke bokken makkelijk uitzit" sneu is....dat is dan jammer maar wel de waarheid.

Goh, en heeft die ook al eens zijn of haar been gebroken? Misschien was ze -omdat ze al pijn had en datzelfde been al eerder had gebroken- bang dat het nu weer zover was, en wou ze zsm iemand er naar laten kijken?

Maakte het paard precies dezelfde hoek met bokken zoals Nelson deed of Painted? Was je daar bij?
Erg makkelijk om te oordelen Elk paard is weer anders, en dat is maar goed ook Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:07

sjorsie schreef:
runningkawa schreef:
tuurlijk......

Jij hebt mijn zien rijden Ja

Dat moet wel, je weet er alles van af namelijk Tong uitsteken Clown

Jolliegirl

waarom wil iederene het zo graag op film zien?? Scheve mond
Sensatietekorten ofzo?

Er zal heus aanleiding geweest zijn dat Anky zich evt. niet fit voelde (moe ) en het paard gewoon te fris was.

Marloes_R

Wat een tegenvaller voor Anky, logisch dat ze daardoor van slag was.
Hopelijk heeft ze niet te veel last van haar been..Dat blijft toch een zwakke plek lijkt me.

djuno

D_nies schreef:
djuno schreef:

@ Djuno: mag ik vragen wat de reden is dat jij dit soort opmerkingen plaatst? Om aan te geven dat het 'vreemd' is dat ze de bokken niet uit kon zitten?

zie eerdere uitleg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:08

Maya schreef:
Moderatoropmerking:
SVP terug ontopic, en zouden jullie het hier vriendelijk en gezellig willen houden tegenover elkaar?

Kuch Lachen

Zou fijn zijn als iedereen terug ontopic ging Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:09

runningkawa schreef:

Jij hebt mijn zien rijden Ja

Dat moet wel, je weet er alles van af namelijk Tong uitsteken Clown[/quote]
Rk van jou weten we het allemaal al Ja Misschien moeten we anky een keer inlichten over je! Ja

Schijnheilig

edit; excuus, t laat gezien.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:09

Maar goed nog even ontopic...

Ik vind het echt heel erg sneu voor Anky. Een paar keer achter elkaar van je paard afvallen voor het grote publiek is niet leuk. Hoop echt dat ze zich niet erg bezeerd heeft en dat haar vertrouwen niet beschadigd is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:10

ER zijn inderdaad mensen die alle bokken gewoon uitzitten (Gert van 't Hof bijvoorbeeld).
Het nadeel van Anky is dat ze gewoon bekend is, velen kwamen apart voor haar. En dan is vallen extra zuur, want iedereen blijft erover praten, zet het op de foto, enz. Als ze dan valt en vervolgens de clinic afbreekt, dan krijg je wel reacties. Ze zal zich wel pijn gedaan hebben, maar de paarden van Christa Laarakkers, Emmelie Scholtens en Bart Bax (Universeel) waren wel gewoon te hanteren. En dat zijn ook sensibele dieren. Ze heeft gewoon pech gehad, ik hoop ook gewoon dat ze morgen weer fris op het paard zit. Maar ik had er net als velen meer van verwacht.
Dat van geen afscheidsrondje willen rijden kwam gewoon zwak over. De paarden van de paralympische sporters werden in het begin ook vastgehouden. Waarom had Anky dan niet een rondje kunnen stappen met evt. iemand ernaast? En dan het verzoek om niet te klappen. Ze zal echt wel pijn gehad hebben, dat geloof ik best, maar het kwam nu gewoon raar over.
Laatst bijgewerkt door germie op 14-10-07 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Cayenne schreef:
Maakte het paard precies dezelfde hoek met bokken zoals Nelson deed of Painted? Was je daar bij?
Erg makkelijk om te oordelen Elk paard is weer anders, en dat is maar goed ook Lachen

ja...ik was er vanmiddag bij en zat er met mijn neus bovenop Knipoog

Anoniem

@pharagirlke
Nee niet mij...een ander in dit topic...ik zat gewoon op een fout forum...excuses daarvoor Tong uitsteken

Edit: sorry maya
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-07 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Jolliegirl schreef:
waarom wil iederene het zo graag op film zien?? Scheve mond
Sensatietekorten ofzo?

Er zal heus aanleiding geweest zijn dat Anky zich evt. niet fit voelde (moe ) en het paard gewoon te fris was.

Ik ben nieuwgiseirg ja, wil graag met mn eigen ogen zien wat er gebuert is en liever niet op enkel verhalen af gaan.