Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
kaatje77 schreef:kaatje77 schreef:Ook nog even off-topic.![]()
Ik heb het geluk dat mijn paarden de hele dag naar buiten kunnen,maar ik ken ook zat stallen waar de paarden allen hun stal maar uit komen voor arbeid en vaak ook maar 4 x per week.
Heel treurig, maar het is niet anders.
Ik zie het heel erg graag anders, maar je kunt het niet iedereen kwalijk nemen dat hun paard niet zo lang naar buiten kan.
Bij sommige stallen zijn er regels die negaleefd moeten worden en als je als eigenaar het er niet mee eens bent, kun je op zoek naar een andere stal en dat geeft vaak een probleem.
Vandaar dat ze bij die stal blijven.
Weet niet met zekerheid of het zo is, is gis ook maar.
Moniek ook voor jou.
Cheveyo schreef:laat het rusten Moniek
kaatje77 schreef:@Moniek.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je paard zo is en jij kent hem toch het beste? Jij hebt het beste met hem voor en ja het kan gebeuren dat een paard na 3 uur weer naar binnen wil.
Helaas heb jij de pech om zo'n paard te hebben. ( niet kwaad bedoelt, hoor)
Je hoeft je echt niet te verantwoorden, hoor.
Ik ken wel andere gevallen......
Paarden die een moord doen om maar even 5 minuten de benen te strekken.
Ik had ook een raar paard:
Mijn merrie wou niet stilstaan in de trailer, ze draaide helemaal door als ik weg liep.
Elke keer als we wedstrijd hadden moest ik alles uitrekenen tot op de minuut hoe laat we weg moesten, etc.......
Iedereen verklaarde me voor gek. Moest ik barrage rijden, stond ik te wachten met mijn paard in de hand.
Ze is al een keer van ellende over de stang gesprongen, en op deze manier kon ik mij goed redden.
Ik wist immers waarom..............
Alani schreef:pmarena schreef:Stalbedekking en brokken duurder.....misschien heeft dat wel het gunstige effect dat meer mensen hun paarden naar buiten doen zodat ze geen stalbedekking meer hoeven gebruiken , en het dier gras binnenkrijgt waardoor er ook minder brokken nodig zijn. Voor de paarden zelf een stuk interessanter !
En als baasje hoef je niet meer steeds uit te mesten en heen en weer te zeulen met dat paard : die vermaakt zich wel in de wei immers.
Of je nu mest uit de wei of de stal haalt? Ik zie het voordeel niet. Ook is in de winter de hoeveelheid gras (en voedingswaarde beperkt) zodat minder brok voeren ook een heel relatief begrip is. Ook de wei goed houden is voor veel mensen onmogelijk. Als je een stukje hebt van pak en beet 2.500 m² dan blijft er als weiland niet veel van over, maar veranderd het in een modderpoel.
Moniek schreef:Jolliegirl schreef:Moniek : een paard wat maar 4 uur uit de stal komt vind ik dus best sneu...
ongeacht of het een sportpaard is of niet, ik ben blij dat mijn vz-paarden lekker altijd buiten staan en zo nu en dan een nacht op stal.
ja klopt mijn paard is ontzettend zielig weet het.
Heb hier al zo vaak verteld waarom etc ga ik nu niet meer aan beginnen.
Niet iedereen kan zijn paard de hele dag op het land zetten,het verbaasd met dat hier nog steeds raar over word gedaan,en mij erop aankijkt dat ik het niet goed zal doen en mijn paard dus een zielig beestje is.
Word daar nu echt een beetje misselijk van.
prom schreef:Zielig dat een paard "maar" 4uur uit stal komt? Bedoel je dit nu sirieus?