Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:01

Vind het goed dat ze erover klagen, ben benieuwd wat er uit 'het onderzoek' gaat komen! Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:02

als daar niks uitkomt, is misschien aangifte doen bij de dierenbescherming nog een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:02

Ik vrees dat dat onderzoek niets oplevert en uiteindelijk wel in de doofpot terechtkomt. Lips are sealed

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:04

Wuis schreef:
Ik vrees dat dat onderzoek niets oplevert en uiteindelijk wel in de doofpot terechtkomt. Lips are sealed

ik denk zo maar van niet Cool Pling

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:05

dank voor verwijderen maya Knipoog

ik vind het idd niet echt gehoord! met julie eens. maar ik weet niet of we er wel veel aan kunen doen Knipoog want achter de rug van iedereen kan het weer gebeuren toch?!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:07

als we met z'n allen de druk hoog genoeg opvoeren, zullen ze uiteindelijk wel zwichten.

Het is als topsporter niet zo leuk als je eigen land en je eigen fans je de rug toekeren

daniella74

CharleyT schreef:
Al deze lichtelijk overspannen reacties komen alleen maar los omdat Coby van Balen toevallig bekend is in de paardenwereld. Was dit een foto geweest van tante Truus met haar topdressuurtinker die in de krul gejankt wordt dan schat ik in dat er 50% minder reacties waren geweest.

Stop met dit hysterische gedoe en richt je diervriendelijke pijlen op foute verhuurbedrijven, vierspanrijders die door de het parcours rossen etc etc. Er zijn helaas heel veel paarden en pony's die het veeeeel beroerder hebben dan golden wonderboy Power en Paint. Ohja, stel me niet teleur en reageer Haha! Haha! Haha!

Ik stel je niet teleur.
Wie het ook is, dit kan en mag niet. Of de pony een prinsheerlijk leventje verder heeft is niet van belang. Op deze manier kun je heel veel groot en klein mensen- en dierenleed goedpraten.

Ik ken een aantal bekende vierspan- en enkelspanrijders en ik kan je verzekeren dat dat het "rossen" zoals jij het noemt toch echt niet de werkelijkheid is. Deze paarden vinden het echt leuk om dit te doen want anders waren ze wel bij een andere gebruiker terechtgekomen met een ander gebruiksdoel omdat ze niet bruikbaar zijn voor dit "crossen" zoals jij het noemt.

Ik ben het met je eens dat er nog veel paardenleed is maar we moeten wel realistisch blijven dat een gebruiksdoel of discipline niet noodzakelijkerwijs paardonvriendelijk is.

Riddikulus

Wuis schreef:

Waarschijnlijk wel. Wat kan er bewezen worden? Opzet? Coby beweerst dat het onschuldig was en enkele seconde duurde. Een filmpje, zoals bij die duitse amazone die ook veroordeeld is, zou beter zijn als "bewijsstuk".
Verder denk ik dat een veroordeling sowieso wel ver gezocht is. Als ik af en toe zie wat mensen hun paard aandoen in het recreatieve circuit valt je ook niets meer in.
Wat uiteraard niet wegneemt dat dit absoluut onacceptabel is, ZEKER omdat Coby van Balen een voorbeeldfunctie heeft als proffesioneel amazone voor velen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:08

Arabesk schreef:
als daar niks uitkomt, is misschien aangifte doen bij de dierenbescherming nog een optie.

Verward Mijn hemel. Maak je liever druk om dieren die daadwerkelijk mishandeld worden. Kan me heugen dat je deze opmerking in het vorige topic ook al maakte. Toen hoopte ik dat je het niet serieus meende, maar blijkbaar dus wel...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:09

Arabesk schreef:
als we met z'n allen de druk hoog genoeg opvoeren, zullen ze uiteindelijk wel zwichten.

Het is als topsporter niet zo leuk als je eigen land en je eigen fans je de rug toekeren

Denk niet dat ze er vannacht 1 seconde wakker van ligt of wij op concours lauw reageren als zij de ring in rijdt.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:10

ik vind het ook zielig voor het dier. maar zeg mensen! hou het realistisch... een opstand? nee dat gaat niet werken. en het meeste is gewoon voor geld dus veel haalt het niet uit als we hen de rug toe keren; ook vele paardenmensen weten dit niet..

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:11

daniella74 schreef:
Arabesk schreef:

Denk niet dat ze er vannacht 1 seconde wakker van ligt of wij op concours lauw reageren als zij de ring in rijdt.

idd Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:12

Ik denk wel dat ze wakker ligt als ze een soortgelijk proces aan d'r broek krijgt als die Duitse amazone.

Topsport ten koste van het dier, zoals de manier waarop dit gebeurde, móet gewoon stoppen. En er zijn meer mensen dan alleen de grote boze Arabesk, die er alles aan zullen doen om dit soort dierenmishandeling te stoppen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 26-09-07 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:13

Dit is absoluut geen LDR meer (waar ik overigens voor ben) Power drukt zijn rug weg en loopt nog hoog ook. Idd triest dat Coby hierover niet eerlijk kan zijn. Niet slim van Coby om te zeggen dat het een minuut was terwijl je er donder op kunt zeggen dan er ook foto's zijn gemaakt van de draf en dan natuurlijk (en terecht)geplaatst worden. Verder zul je mij niks negatiefs horen zeggen maar dit kan gewoon niet en hoop dat er wel iets aan gedaan wordt (ondanks dat het coby van baalen is)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:13

CharleyT schreef:
Al deze lichtelijk overspannen reacties komen alleen maar los omdat Coby van Balen toevallig bekend is in de paardenwereld.
Was dit een foto geweest van tante Truus met haar topdressuurtinker ............

Het lijkt me logisch dat men juist op Coby fel is: zij is immers bekend als een groot tegenstander van dit systeem: Foto's van Marlies en andere pupillen van stal van Baalen staan in het boek van Ulrike Thiel (als voorbeeld van hoe het wel moet). Over de hetze die Ulrike voert tegen LDR, rolkur, etc. loopt elders op bokt een interessant topic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:14

en het allerschijnheiligst is nog wel dat ze eerst een brief schrijft waarin het maar zou gaan om 'eventjes' en 'per ongeluk'. Maar nu die draffoto is verschenen, begint het verhaal toch wel zachtjes te rammelen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:15

lana_te schreef:
daniella74 schreef:

idd Knipoog

De enige die wellicht niet blij is is haar grote adviesgevende sponsor die nu zijn bedrijfsnaam verbonden ziet aan een "onverkwikkelijk incident" waar een van zijn ruiters bij betrokken is.

MissJ

Arabesk schreef:
Ik denk wel dat ze wakker ligt als ze een soortgelijk proces aan d'r broek krijgt als die Duitse amazone.

Topsport ten koste van het dier, zoals de manier waarop dit gebeurde, móet gewoon stoppen. En er zijn meer mensen dan alleen de grote boze Arabesk, die er alles aan zullen doen om dit soort dierenmishandeling te stoppen.

Kan jij aantonen dat Coby haar paarden stelselmatig mishandelt en kwelt? Kan jij foto's en video's laten zien met bloedende paarden? Nee, dat kan je niet. En zo lang dat niet kan vind ik dit soort reacties echt veel te ver gaan.

VValar

Mensen, als wij ons eens gaan druk maken over paarden met ingegroeide halsters, paarden die verhongeren of pony's die als sardientjes op transport naar Italië worden vervoerd... niet om een pony die op een gouden dienblad wordt gedragen. Reken maar dat Power and Paint niks te klagen heeft over zijn leven.

Wie zijn jullie overigens om te beoordelen of Coby de waarheid niet gesproken heeft? Waren jullie erbij soms? Zo niet, dan niet met zulke uitspraken op de proppen komen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:16

VValar schreef:
Mensen, als wij ons eens gaan druk maken over paarden met ingegroeide halsters, paarden die verhongeren of pony's die als sardientjes op transport naar Italië worden vervoerd... niet om een pony die op een gouden dienblad wordt gedragen. Reken maar dat Power and Paint niks te klagen heeft over zijn leven.

Wie zijn jullie overigens om te beoordelen of Coby de waarheid niet gesproken heeft? Waren jullie erbij soms? Zo niet, dan niet met zulke uitspraken op de proppen komen.

De foto's spreken boekdelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:18

VValar schreef:

ik durf eigenlijk te wedden van wel, en om t niet te geloven is omdat het verschrikkelijk rammelt aan alle kanten. P&P schijnt niet eens te weten hoe een wei eruit ziet, elke dag dressuur of zo gelongeerd worden, jaja luizenleventje hoor...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:19

Idd en waarom moet het dan in het openbaar?? In de paardenkrant stond overigens dat de singel naar voren getrokken was (kun je duidelijk zien) en dat Power zich er tegen verzet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:19

VValar schreef:

Wie ben jij om te beweren dat ze de waarheid wel gesproken heeft??

Foto's blijken duidelijk anders.

En zeker maak ik mij druk om andere mishandelingen, tevens ook van andere dieren. Dat is de reden waarom ik mij dan ook inzet voor o.a. dierenasiels, opvangen en dierenambulances.

Citaat:
niet om een pony die op een gouden dienblad wordt gedragen

Pony kan er niks aan doen dat hij een rijkeluisleven lijdt met wellicht gouden dekensluitingen en gouden hoefijzers (bij wijze van).
Pony is niet geinteresseerd in het materiele, maar des te meer in een leven zoals een apard die behoort te hebben, dus met weide, paddock, etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:20

Wuis schreef:
VValar schreef:

Wie ben jij om te beweren dat ze de waarheid wel gesproken heeft??

Foto's blijken duidelijk anders.

Zal ik er eens een mooie draai aan geven? Wie zijn wij om er uberhaupt een oordeel over te geven? Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:20

Dan hoor ik toch af en toe een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd dat zich niet kan voorstellen dat iemand die zo veel ervaring heeft en zo lang op hoog niveau met de sport bezig is, willens en wetens een superpony om zeep zou helpen.
Overal lees ik dat je een paard met dwang niet op zo'n niveau kan krijgen, dat als een paard het niet leuk vind je blijft hangen op een bepaald niveau ...........

Het is maar een heel klein stemmetje hoor Haha!