Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:16

slimmerik schreef:
tamorka schreef:
Bijna nergens mogen honden los. En dan zijn er geen alternatieven en dan kiezen baasjes voor het welzijn van hun hond.

Tja als je niks kunt vinden en je bent te lui om die gebieden op te zoeken dan moet je geen hond nemen of idd heel diervriendelijk aan de lange lijn.

Ik denk dat jij te gemakkelijk oordeelt. Je kunt niet zomaar vanuit iedereen praten.
Kijk, ik heb het best gemakkelijk. Ik woon op het platteland. Mensen laten hier trouwens doorgaans hun hond nooit uit, want die hebben alle ruimte op het terrein. Dat hebben wij ook wel. Maar we hebben de honden niet voor de waak, maar echt als hobby en we willen er ook quality time aan besteden. En dus gaan we er mee lopen. Hier zijn veel zandwegen en velden. De honden gaan alleen een wei in als er geen koeien of schapen in staan (zijn ze bang voor en dat komt mij wel zo goed uit). Het wandelen vinden ze echt geweldig, daar kijken ze naar uit. Ze rennen en spelen volop met elkaar, aan de lijn (lang of kort) is dat onmogelijk. Als je hond niet eens echt hond kan zijn, dan noem ik dat niet diervriendelijk. Net zo min als een paard paard kan zijn als hij nooit eens tijd voor zichzelf in de wei krijgt, liefst met andere paarden. Dat is vergelijkbaar.

Maar in de stad is het moeilijker. Ik heb er ook heel bewust voor gekozen om uit de stad weg te trekken.

corine1981 schreef:
Honden worden ook steeds verder teruggeduwd in een hokje.
Regeltje zus, regeltje zo: resultaat, hond mag alleen nog los op sporadisch te vinden ieniemienie kleine speelweides.
Daarbuiten: nope.

Is ook belachelijk, opgevoed of niet.

Precies, dat bedoel ik nou!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:18

corine1981 schreef:
Regeltje zus, regeltje zo: resultaat, hond mag alleen nog los op sporadisch te vinden ieniemienie kleine speelweides.

Als je dát vindt dan is je omgeving niet geschikt voor een hond, dus moet je hem niet aanschaffen. Mijn omgeving is groot genoeg om een hond los te laten.(60 ha eigen weiland) Maar neem hem ook iedere dag mee voor een wandeling van 5 km te voet en 5 km aan de fiets (aangelijnd) Haha!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:20

slimmerik schreef:
corine1981 schreef:

Als je dát vindt dan is je omgeving niet geschikt voor een hond, dus moet je hem niet aanschaffen. Mijn omgeving is groot genoeg om een hond los te laten.(60 ha eigen weiland) Maar neem hem ook iedere dag mee voor een wandeling van 5 km te voet en 5 km aan de fiets (aangelijnd) Haha!

En dat bepaal jij, dat IK geen hond aan moet schaffen.
Sorry hoor, maar dat is wel erg kort door de bocht. Zeg ik dat IK de moeite niet neem om te rijden? Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige baasjes er hun buik vol van hebben Misselijk Misselijk

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:23

Dan kunnen veel mensen geen hond of kat meer hebben Slimmerik, want ook katten zijn niet ideaal in de bouw, want die vallen ook anderen lastig en nog wel op eigen grondgebied.

Mensen wonen in Nederland hutjemutje, en het is eigenlijk hier en daar veel te dichtbebouwd. Maar mensen hebben geen keuze. Wonen is duur hoor.

Maar ik vind wel dat als je een hond of kat neemt, als je je dat kunt permitteren, dat je wel degelijk rekening houdt met de plek die je uitkiest om te wonen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:24

Ik bepaal niet of jij een hond mag nemen. Maar heb er wel commentaar op dat je je hond niet aanlijnt in en op gebieden waar dat moet. Heb jij bezwaar tegen aanlijnen in die gebieden dan ben je idd geen hond waard en stel je je eigen niet sociaal op naar andere dieren en mensen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:26

tamorka schreef:
Dan kunnen veel mensen geen hond of kat meer hebben Slimmerik, want ook katten zijn niet ideaal in de bouw, want die vallen ook anderen lastig en nog wel op eigen grondgebied.

Ook katten mogen niet loslopen tamorka. Het wordt gedoogd omdat het te duur is die katten te vangen en op te vangen. Maar officieel mag het niet. En kattenbaasjes die hun kat laten scheiten bij andere in de tuin en aan andermans vollières laten hangen, vind ik idd erg niet-sociaal.

edit: maar we dwalen af Bloos Bloos Bloos
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 19-09-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:27

slimmerik schreef:
Ook katten mogen niet loslopen tamorka. Het wordt gedoogd omdat het te duur is die katten te vangen en op te vangen. Maar officieel mag het niet.

Serieus? Dat wist ik helemaal niet!

maar als ik alles zo overlees, vind ik wel dat we in een anti-dierenmaatschappij beland zijn zeg!

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:29

waar ik mn hond uitlaat mag ze ook niet loslopen, als ik naar het purmerbos moet iedere dag 3 keer zodat ze lekker kan rennen en doen moet ik of een uur lopen, en tegen de tijd dat ik dan in het bos ben heeft ze er al geen zin meer in en gaat ze dwars doen, dus dat is geen optie of moet ik 3 keer per dag de auto nemen voor een kwartiertje heen en terug karren om met die hond een paar kilometer te lopen...
dan maar langs de golfbaan waar ze eigenlijk niet los mag, maar er loopt daar bijna nooit iemand en als er mensen aankomen fluit ik haar terug, laat haar zitten en blijven, ben ik daarom een aso?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:29

Citaat:
Ook katten mogen niet loslopen tamorka. Het wordt gedoogd omdat het te duur is die katten te vangen en op te vangen. Maar officieel mag het niet.

Uit interesse: waar staat dit dan of waar kan ik dit vinden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:31

Daar gaat dit topic niet om, blijf wel ontopic als het mogelijk is Lachen anders zal de tolerantie naar dit soort onderwerpen steeds minder en minder worden

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:32

Wij hebben bij ons voor een megapark voor de deur.
Mogen honden daar los? Officieel niet nee... Zonde, is super veilig, geen auto's te bekennen, ze kunnen lekker rennen over het gras, pootje baden in de sloot, kortom, uitleven.

Iedereen bij ons in de buurt heeft lak aan die regels. Ze waarschuwen wanneer er van die bonnenuitdelers aankomen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je hond perfect luistert!
En dat je de stront opruimt, want dat is bah Misselijk

Dus ja, ik ben zo asociaal om mijn hond bij ons voor los te laten, voor haar dagelijkse welzijn (ze mag nog niet naast de fiets gezien haar leeftijd) gaat ze lekker los mee op de ronde 's avonds (ook niet 's ochtens of 's middags, dan is het te druk) dan loopt er toch niemand meer buiten.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:36

Tsja, ik vind het heel terecht als een baasje voor de belangen van zijn/haar hond op komt. En Corine doet dat.

En wat betreft losloop terreinen, die zijn er hier en daar bitter weinig. En voordat je er bent, en je moet er niet 1x per dag naartoe maar minstens 3x per dag, dan is de lol er zo van af en ga je op zoek naar alternatieven.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:37

precies! dat bedoel ik dus ook, als je geen opties hebt maak je ze zelf...

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:38

Guardian schreef:

En overtreed je de regels, want dat is de enige optie die eigenlijk overblijft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:53

tamorka schreef:
Guardian schreef:

En overtreed je de regels, want dat is de enige optie die eigenlijk overblijft.

Kwats..... Een hond wordt er niet slechter van om aangelijnd uitgelaten te worden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:53

slimmerik schreef:
Ik bepaal niet of jij een hond mag nemen. Maar heb er wel commentaar op dat je je hond niet aanlijnt in en op gebieden waar dat moet. Heb jij bezwaar tegen aanlijnen in die gebieden dan ben je idd geen hond waard en stel je je eigen niet sociaal op naar andere dieren en mensen.

Nog meer onzin.
Ik ben juist sociaal naar andere dieren: die kunnen lekker met mijn hond spelen.
En ook naar andere mensen: ik zit nooit om een praatje verlegen hoor Lachen
Hebben hele hondenuitlaatvriendschappen opgebouwd. Wat is er mooier Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:01

corine1981 schreef:
Nog meer onzin.
Ik ben juist sociaal naar andere dieren: die kunnen lekker met mijn hond spelen.
En ook naar andere mensen: ik zit nooit om een praatje verlegen hoor Lachen
Hebben hele hondenuitlaatvriendschappen opgebouwd. Wat is er mooier Lachen

En die mensen die bang zijn voor honden "vergeet" je maar ff voor je gemak Schijnheilig

Daar zul je dan ook weinig last van hebben. Ze komen nl. niet naar je toe om dat te vertellen. Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:04

slimmerik schreef:
Kwats..... Een hond wordt er niet slechter van om aangelijnd uitgelaten te worden.

Onzin, een hond moet vrij kunnen rennen als ze daar thuis de mogelijkheden niet toe hebben. Dus zorg je als baas dat ze dat kunnen doen.
De mensen die geen weiland als achtertuin hebben mogen van jou dus geen hond. Nu ja, blijf maar huilen dan.

Als ik mijn hond alleen aan de lijn uit zou laten... zie het al voor me, die wordt compleet gestoord omdat ze haar energie niet kwijt kan.
En nee, ik heb geen tijd om dagelijks een uur heen en weer te rijden tot ik een geschikt uitlaatplekje gevonden heb. Er zit wel een veldje (ter grootte van mijn achtertuin) op een half uur lopen, maar daar komen ook al geen honden en dan zijn ze zo verveeld... Nog geen lichaamsbeweging.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:06

slimmerik schreef:
En die mensen die bang zijn voor honden "vergeet" je maar ff voor je gemak Schijnheilig

Daar zul je dan ook weinig last van hebben. Ze komen nl. niet naar je toe om dat te vertellen. Knipoog

Klopt, daar heb ik helemaal geen last van.
Je loopt toch niet als een kip zonder kop je hond uit te laten of wel soms?
Tenminste, ik niet hoor. Je ziet snel genoeg aan mensen of ze bang zijn of niet, dat betekent dan dat Femi te volgen heeft en dat ik desnoods omdraai en de andere kant weer op ga. Femi zoekt uit zichzelf ook geen vreemde mensen op, dus dat voordeel heb ik dan weer.

En zoals ik al zei (mocht je toch nog een beetje goed lezen) loopt ze bij mij alleen 's avonds los, wanneer er toch bijna niemand (behalve andere hondenbaasjes) in het park is.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:39

Nanne schreef:
En ik ben van mening dat een hond niet vals is, maar zo gemaakt word. Als jij je hond goed opvoed en duidelijk bent voor je hond en reeel, zal een hond nooit zomaar uithalen. Dat is gewoon zo.

Nooit zomaar. Wel in jouw ogen 'zomaar'. Onze hond heeft een 'dominante' periode doorgemaakt, maar toen moest je hem ook gewoon niet te lang in zijn ogen kijken of meneer was aan het grommen.. Of een kind hem rond zijn nek laten vliegen... Of een vreemde hem van bovenaf over zijn kop laten aaien. Allemaal dingen die heel onschuldig lijken. Maar voor hem genoeg waren om uit te halen. En geloof mij, hij is goed opgevoed hoor.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:41

katiavl schreef:
tantjeuh schreef:

Heb je wel gelijk in hoor. En het mag niet buiten rekening gehouden worden. Maar kijk eens naar 100 honden, hoeveel daarvan gaat te maken hebben met die soorten van agressie? Een aantal, ja. Veel, nee.

En dat is dus wat we niet weten, omdat de tests post mortem worden uitgevoerd. En veel worden er ook niet getest. Maar wat ze wel vrezen is een verschijving in de evolutie van agressie die naar de slechte kant toe gaat.
Daarom wil ik dus zeggen, zeg nooit nooit Haha! maar we zitten inderdaad op dezelfde lijn.

Waarom is het zo slecht dat rottweiler instaat, deze hondensoort heeft het toch ook gedaan, voor mij is dat juist interessant om te weten, ik heb er zo mijn persoonlijke gedachten van. En dan is dat wel leuk om te staven.

Gevaarlijke uitspraak, geen verstand tegenover miscommunicatie van beide baas en hond. Zoiets kan bij de beste gebeuren Lachen al is het vaak makkelijker om te oordelen buitenaf Lachen

Wij zitten op dezelfde lijn te denken Clown . Ik vind het ook niet meer dan juist dat het ras erbij vermeld staat. Er staat niet "alle rottweilers zijn slecht". Er staat gewoon een feit beschreven. Niets dat het ras slechtmaakt zou ik denken.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:59

slimmerik schreef:

En een paard wordt er neit slechter van om altijd op stal te staan>?
Dat is hetzelfde.

slimmerik schreef:

Er zijn ZOVEEL plaatsen waar geen honden komen, zoveel meer dan plaatsen waar wel honden zijn. Dan gaan ze toch daarnaartoe? Maar honden moeten ook los kunnen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:21

@ Corinne: Je weet dat je geen grote tuin hebt voordat je een hond neemt. Je weet dat je geen mogelijkheid hebt om in de korte omgeving zonder lijn te wandelen voordat je een hond neemt. Je weet al die dingen, en toch neem je een hond. En ja, je kiest zelfs voor een actievere hond. Wees dan ook verantwoordelijk voor je hond, en rijdt een stukje naar een plaats waar ze wel zonder lijn mogen.. Of laat de lijn er gewoon aan. Je wist waar je aan begon.
Als iedereen denkt zoals jij nu, dan gebeuren er ongelukken zoals er gebeurt is met de Rottweiler. Regels zijn er niet zomaar.

Ik heb trouwens het geluk dat ik in een klein boerengat woon, waar er weinig/geen regels zijn in de bossen en paden die hier lopen. Maar ik kom dan ook zelden tot nooit andere honden/mensen tegen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:38

tamorka schreef:
slimmerik schreef:

Er zijn ZOVEEL plaatsen waar geen honden komen, zoveel meer dan plaatsen waar wel honden zijn. Dan gaan ze toch daarnaartoe? Maar honden moeten ook los kunnen.

En daarom moet jij naar de plaatsen met je hond waar ze wél los mogen lopen. Niet de dingen omdraaien...

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:42

slimmerik schreef:

Wat een onzin. Mijn omgeving is super geschikt voor een hond, woon in een klein dorpje. Prachtig veel bos in de directe omgeving. Maar in die meer dan 800 hectare bos in de omgeving is er geen officieel losloopgebied ingesteld. Dus zou ik geen hond moeten hebben? Dus dan zouden de bosbeheerders (staatsbosbeheer, natuurmomumenten enz) bepalen of het in mijn omgeving geschikt is om een hond te hebben. Bosbeheerders denken als eerste aan natuurbelang. Hun prioriteit is niet om hondenbezitters tevreden te stellen en zoveel mogelijk losloopgebieden te maken. Logisch ook. Maar je maakt mij niet wijs dat er in die 800 hectare geen geschikt stukje van bijvoorbeeld 15 hectare zou zijn wat geschikt is om je hond los te laten. Dus ik vind zeker dat er meer officiele losloopgebieden zouden moeten komen. Dan voorkom je ook dat mensen gaan smokkelen in gebieden waar het niet geschikt is. Ik ben ook zeker bereid om wat verder te reizen voor een losloopgebied, maar geen 45 minuten. Dus ja, ik laat mijn hond ook los in gebieden waar het officieel niet is toegestaan.

Overigens vind ik het natuurlijk verschrikkelijk wat er met dat meisje en dat paard gebeurd is. Maar dit had dus net zo goed in een losloopgebied voor honden kunnen gebeuren, dus daar heeft het niks mee te maken.