slimmerik schreef:tamorka schreef:Bijna nergens mogen honden los. En dan zijn er geen alternatieven en dan kiezen baasjes voor het welzijn van hun hond.
Tja als je niks kunt vinden en je bent te lui om die gebieden op te zoeken dan moet je geen hond nemen of idd heel diervriendelijk aan de lange lijn.
Ik denk dat jij te gemakkelijk oordeelt. Je kunt niet zomaar vanuit iedereen praten.
Kijk, ik heb het best gemakkelijk. Ik woon op het platteland. Mensen laten hier trouwens doorgaans hun hond nooit uit, want die hebben alle ruimte op het terrein. Dat hebben wij ook wel. Maar we hebben de honden niet voor de waak, maar echt als hobby en we willen er ook quality time aan besteden. En dus gaan we er mee lopen. Hier zijn veel zandwegen en velden. De honden gaan alleen een wei in als er geen koeien of schapen in staan (zijn ze bang voor en dat komt mij wel zo goed uit). Het wandelen vinden ze echt geweldig, daar kijken ze naar uit. Ze rennen en spelen volop met elkaar, aan de lijn (lang of kort) is dat onmogelijk. Als je hond niet eens echt hond kan zijn, dan noem ik dat niet diervriendelijk. Net zo min als een paard paard kan zijn als hij nooit eens tijd voor zichzelf in de wei krijgt, liefst met andere paarden. Dat is vergelijkbaar.
Maar in de stad is het moeilijker. Ik heb er ook heel bewust voor gekozen om uit de stad weg te trekken.
corine1981 schreef:Honden worden ook steeds verder teruggeduwd in een hokje.
Regeltje zus, regeltje zo: resultaat, hond mag alleen nog los op sporadisch te vinden ieniemienie kleine speelweides.
Daarbuiten: nope.
Is ook belachelijk, opgevoed of niet.
Precies, dat bedoel ik nou!