Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:25

Ik heb een heel jong paard, ik heb hem rustig de tijd gegeven om op te groeien en ben nu bezig met de serieuze training. Door omstandigeheden ietsje later als geplant: hij is nu 7 jaar. Met 8 jaar is een paard volgroeid, vanaf die leeftijd kan je dus verder met zwaardere training. Een paard dat zo langzaam aan het werk gewent raakt, kan tot in zijn 20-er jaren vol belast worsden. (als 'ie natuurlijk geen ongelukken, of een enge koliek krijgt)

Ik vind rijkunst dus rijkunst. Maar iedereen met liefde en gevoel kan daar heel ver in komen. En gek genoeg is het veel minder vermoeiend als de ''Moderne wedstrijd dressuur''

En als ik klaar ben met mijn instructeurs opleiding zijn jullie allemaal welkom.

En ik geloof best dat anky haar best doet, alleen als ik dat zie, toch echt in de verkeerde richting.
http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqGKhE&mode=related&search=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:25

Het is niet de bedoeling om dit soort zaken erbij te halen.
Kan het niet ontopic blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:26

ElCid schreef:
Bij wijze van spreken! De trainings methoden zullen er niet minder om zijn. Een 4-jarige hoort i.m.o ook nog geen L dressuur te lopen, maar nog compleet aan het begin van de basisopleiding te staan en geen wedstrijden o.i.d. te lopen. En met basis opleiding ben ik minstens een jaar bezig..........

Stap, draf, galop en een pasje opzij......das toch het begin van de basisopleiding Verward Verward Verward

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:27

Kan het filmpje niet kijken, maar ben blji dat er eindelijk een grotere straf dan " 2 weken geen wedstrijden" is gezegt.
Oke, langer dan 2 jaar mag ook wel, maar ik ben al blij genoeg dat het 2 jaar is. Normaal geven ze een paar weekjes straf en dan is het over. Gelukkig word dit harder aangepakt. Ja

(Het is niet dat ik het eens ben met 2 jaar hoor, het liefst het hele leven lang geen paarden meer!)

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:29

ElCid schreef:
Castello schreef:
Als ik jou zo hoor moet je wel gruwelijk goed kunnen rijden! misschien moet iedereen bij jou gaan lessen Clown

Ze kan ws beter rijden dan jij kan lezen.

Dat durf ik te betwijfelen Vork

En ik zeg hier ook nergens dat je wedstrijden moet rijden om goed te kunnen paardrijden, al ziet het er vaak thuis in de achtertuin beter uit dan men denkt.

misschien moet jij beter lezen Knipoog

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:30

Het valt me wel op dat de mensen die zoveel kritiek hebben op mensen zoals Anky zelf geen verstand van de dressuursport.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:30

Cayenne schreef:
Het is niet de bedoeling om dit soort zaken erbij te halen.
Kan het niet ontopic blijven?

We mogen dus wel stevig kritiek leveren op de Duitse amazone, maar niet laten zien dat er in Nederland op soortgelijke manier getraind wordt.
Let wel: de filmpje van de Nederlanders zijn gemaakt terwijl degenen wisten dat ze gefilmd waren....

Beetje hypocriet om zo te doen over deze amazone terwijl we onze Nederlanders bedekken met de mantel met liefde.
Volgens mij ook compleet on topic, maar ik zal het, zoals gewoonlijk, wel weer helemaal fout hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:31

Miss_R_Horse schreef:
Het valt me wel op dat de mensen die zoveel kritiek hebben op mensen zoals Anky zelf geen verstand van de dressuursport.

Waarom hebben al die mensen dan wel kritiek op deze Duitse amazone? Of zijn dat alleen de mensen die verstand hebben van de dressuursport en zelf op dit niveau rijden?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:31

Dat is niet hypocriet, maar het verwijtengedeelte kun je beter op een ander gedeelte van Bokt doen. Het is niet de bedoeling dat ieder topic hierover steeds op een rel uitloopt. Dan kan er net zo goed geen nieuws meer worden geplaatst over dit onderwerp Lachen
Een normale discussie kan altijd Ja Dat vind ik ook interessant trouwens Haha!

Edit: zin viel weg.

Maya zegt precies wat ik bedoel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:32

Moderatoropmerking:
SVP ontopic blijven en niet mensen persoonlijk gaan aanvallen. Ik kan begrijpen dat dit een onderwerp is waar mensen fel over worden, maar let svp op je wijze van verwoorden Lachen

Wat mij betreft mag er gerust een algemene discussie (enja, die mag ook fel zijn, zolang hij maar goed onderbouwd is) opgestart worden naar aanleiding van dit onderwerp, over trainingsmethoden.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:33

Over Anky is een keer 1 filmpje op internet gekomen waar ze niet op een vriendelijke manier traint dat filmpje was nog steeds veel vriendelijker als het filmpje uit dit topic en bij Anky was het 1 keer!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:35

Cayenne schreef:
Dat is niet hypocriet, maar kun je op een ander gedeelte van Bokt doen. Het is niet de bedoeling dat ieder topic hierover steeds op een rel uitloopt. Dan kan er net zo goed geen nieuws meer worden geplaatst over dit onderwerp Lachen

Of misschien het nieuws in zijn totaliteit en realiteit brengen.
De realiteit is dat dit geen uitzondering meer is en niet alleen deze amazone zich schuldig maakt aan dit soort praktijken.
Zij is alleen "zo stom" geweest om zichzelf te laten filmen.

Als je op elk topic zo gaat modereren kan elk topic wel gesloten worden want dan kan er geen discussie meer plaatsvinden.
Alleen reacties van: Oh wat erg en wat een lage straf schiet ook niet op.
De discussie zou moeten zijn of we deze manier van trainen accepteren en blijkbaar doen we dat bij onze "eigen" ruiters wel, dus hebben we geen recht om kritiek te leveren op deze amazone.

Anoniem

Uhmm ik heb denk ik wat gemist, maar waar is iemand persoonlijk geworden en waar word er fel gediscusseerd Verward Verward Verward

Tarqsgirl

mevr. W heeft nòg een rechtszaak te gaan, misschien wordt de straf wel zwaarder.
De mensen die haar het eerst aangegeven hebben, ook met filmpje kregen niets gedaan, de politie vond het niet belangerijk, en het filmpje was geen ''bewijs'' Pas toen er meerdere aangiftes gedaan werden begon de politie met een onderzoek, Mevr. W moest weg van die stal, maar was even later argens anders weer volop bezig. Er lopen dus twee zaken tegen haar.
Frappant is, dat er zoveel tegenzin is in optreden, pas als er meerdere mensen angifte doen, en de politie blijven porren, gebeurt er iets. Uit dit oogpunt is de uitspraak al een hele stap.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:36

maar 2 jaar...
Die beelden.. bah!

Waar gaat het heen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:36

ThePast03, nogmaals het gaat mij er niet om dat het onderwerp wordt aangesneden over Nederlandse ruiters. Dat is juist interessant in de discussie en heb ik geen probleem mee. Als ze fout zijn dan zijn ze gewoon fout bezig, en dan maakt het niet uit of ze uit Nederland komen of van Antartica.

Alleen om dan maar argeloos neer te zetten dat een ruiter "om te kotsen is", en dat een aantal bokkers na het geven van hun mening opeens volgens andere bokkers "niet kunnen rijden" vind ik dan weer nergens op slaan en niet ontopic, omdat het niet onderbouwt was Lachen Dat was trouwens niet naar aanleiding van jouw post Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:38

Pipo schreef:
Uhmm ik heb denk ik wat gemist, maar waar is iemand persoonlijk geworden en waar word er fel gediscusseerd Verward Verward Verward

Enkele pagina's terug heb ik toch al enkele persoonlijke steken gelezen die niet relevant zijn voor de inhoud van de discussie. Iets over beter lezen en iets over hoe goed iemand kan rijden enzo... Daar ga ik op dit moment niks bijzonders mee doen, maar ik wijs jullie er enkel op dat dat toch niet de bedoeling is Lachen

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:39

Eh, waarom we nu zo over een duitse amazone heenvallen? Omdat je een beetje misselijk wordt als je het bloed uit een paard zijn mond ziet druipen.

Maar ik ben ook ten volle bereid om over nederlandse amazones heen te vallen! Haha!

En als iemand over mij wil heenvallen: je bent altijd welkom om langs te komen en mij met mijn paard te beoordelen Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:40

hoe achterlijk kunnen sommige mensen zijn zeg!!!!!!

ThePast03

Miss_R_Horse schreef:
Over Anky is een keer 1 filmpje op internet gekomen waar ze niet op een vriendelijke manier traint dat filmpje was nog steeds veel vriendelijker als het filmpje uit dit topic en bij Anky was het 1 keer!!

Dit bedoel ik dus met alles goedpraten.
Ach ja, het is minder erg en er wordt goud mee behaald.

Er staan alleen al in dit topic 2 filmpjes en er zijn (helaas) veel meer filmpjes in omloop. We willen dat alleen niet zien zoals we de beelden van de Duitse amazone bekijken.
Waarom is mij een raadsel. Omdat er geen wonden te zien zijn en geen bloed? Of toch omdat het om "ons nationaal idool" gaat waar niemand ook maar een negatief woord over wil horen.

Blijkbaar houdt de liefde voor paarden op bij een gouden medaille.

Jolliegirl

Aafke_ schreef:
Eh, waarom we nu zo over een duitse amazone heenvallen? Omdat je een beetje misselijk wordt als je het bloed uit een paard zijn mond ziet druipen.

Maar ik ben ook ten volle bereid om over nederlandse amazones heen te vallen! Haha!

En als iemand over mij wil heenvallen: je bent altijd welkom om langs te komen en mij met mijn paard te beoordelen Haha!

Ik kom graag op bezoek Knipoog
wij kennen mekaar Tong uitsteken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:42

Ik heb de wereld aan ellende op mijn pc geïnstalleerd en nog steeds kan ik het filmpje van Anky niet openen. Nagelbijten / Gniffelen

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:43

Het ontbreken van bloed en wonden lijkt me toch wel belangrijk als je iemand wil vergelijken met deze duitsen amazone

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:43

Jeetje, ik heb het filmpje zitten kijken.
Ik vind het supe dat ze eindelijk eens een goede straqf geven..
Dit is 1 voorbeeld, maar zo zijn er nog 100den mensen bezig in de wereld, mischien wel 1000den.
Eindelijk.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:44

Aafke_ schreef:
Ik heb een heel jong paard, ik heb hem rustig de tijd gegeven om op te groeien en ben nu bezig met de serieuze training. Door omstandigeheden ietsje later als geplant: hij is nu 7 jaar. Met 8 jaar is een paard volgroeid, vanaf die leeftijd kan je dus verder met zwaardere training. Een paard dat zo langzaam aan het werk gewent raakt, kan tot in zijn 20-er jaren vol belast worsden. (als 'ie natuurlijk geen ongelukken, of een enge koliek krijgt)

Ik vind rijkunst dus rijkunst. Maar iedereen met liefde en gevoel kan daar heel ver in komen. En gek genoeg is het veel minder vermoeiend als de ''Moderne wedstrijd dressuur''

En als ik klaar ben met mijn instructeurs opleiding zijn jullie allemaal welkom.

En ik geloof best dat anky haar best doet, alleen als ik dat zie, toch echt in de verkeerde richting.
http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqGKhE&mode=related&search=

kan iemand me ff uitleggen wat anky dan zo verkeerd doet in dit filmpje???
kan onozel overkomen,maar ik rijd niet op dat niveau,

en over het topic filmpje,ronduit belachelijk!!!
zijn dat dan sport liefhebbers? of geld liefhebbers?
echt sneu dat bloed in de mond en dan ook nog een stang en trens....kan wel janken