Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCid schreef:Bij wijze van spreken! De trainings methoden zullen er niet minder om zijn. Een 4-jarige hoort i.m.o ook nog geen L dressuur te lopen, maar nog compleet aan het begin van de basisopleiding te staan en geen wedstrijden o.i.d. te lopen. En met basis opleiding ben ik minstens een jaar bezig..........
ElCid schreef:Castello schreef:Als ik jou zo hoor moet je wel gruwelijk goed kunnen rijden! misschien moet iedereen bij jou gaan lessen
Cayenne schreef:Het is niet de bedoeling om dit soort zaken erbij te halen.
Kan het niet ontopic blijven?
Miss_R_Horse schreef:Het valt me wel op dat de mensen die zoveel kritiek hebben op mensen zoals Anky zelf geen verstand van de dressuursport.
Cayenne schreef:Dat is niet hypocriet, maar kun je op een ander gedeelte van Bokt doen. Het is niet de bedoeling dat ieder topic hierover steeds op een rel uitloopt. Dan kan er net zo goed geen nieuws meer worden geplaatst over dit onderwerp
Pipo schreef:Uhmm ik heb denk ik wat gemist, maar waar is iemand persoonlijk geworden en waar word er fel gediscusseerd![]()
![]()
Miss_R_Horse schreef:Over Anky is een keer 1 filmpje op internet gekomen waar ze niet op een vriendelijke manier traint dat filmpje was nog steeds veel vriendelijker als het filmpje uit dit topic en bij Anky was het 1 keer!!
Aafke_ schreef:Eh, waarom we nu zo over een duitse amazone heenvallen? Omdat je een beetje misselijk wordt als je het bloed uit een paard zijn mond ziet druipen.
Maar ik ben ook ten volle bereid om over nederlandse amazones heen te vallen!![]()
En als iemand over mij wil heenvallen: je bent altijd welkom om langs te komen en mij met mijn paard te beoordelen
Aafke_ schreef:Ik heb een heel jong paard, ik heb hem rustig de tijd gegeven om op te groeien en ben nu bezig met de serieuze training. Door omstandigeheden ietsje later als geplant: hij is nu 7 jaar. Met 8 jaar is een paard volgroeid, vanaf die leeftijd kan je dus verder met zwaardere training. Een paard dat zo langzaam aan het werk gewent raakt, kan tot in zijn 20-er jaren vol belast worsden. (als 'ie natuurlijk geen ongelukken, of een enge koliek krijgt)
Ik vind rijkunst dus rijkunst. Maar iedereen met liefde en gevoel kan daar heel ver in komen. En gek genoeg is het veel minder vermoeiend als de ''Moderne wedstrijd dressuur''
En als ik klaar ben met mijn instructeurs opleiding zijn jullie allemaal welkom.
En ik geloof best dat anky haar best doet, alleen als ik dat zie, toch echt in de verkeerde richting.
http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqGKhE&mode=related&search=