Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:37

Jus_dOrange schreef:
Ik vraag me eigenlijk af wat je bereikt met het paard tegen z'n hoofd rossen met een zweep. Blond Maar dat zal dan wel aan mij liggen...
Achterwaarts? Kin op de borst? Concentratie? Vliegles?

Ik ben wel benieuwd naar de film, wellicht kunnen we dan haar gezicht wat beter zien... Voor 't geval ze vrijgesproken wordt en ik haar 'ns tegenkom... Schijnheilig
Want: Waar mijn peopleskills ophouden... Hamer

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:40

Suzanne F. schreef:
Denk je dat zoiets nooit bij Anky gebeurt? Haha!
Er gebeurt zoveel meer als je denkt. Zo heel schokkend vind ik die foto nog niet. Ik keur het niet goed, absoluut niet zelfs maar dit is slechts een van de zoveel gevallen. Deze is nou net aan het licht gekomen. Ik kan natuurlijk niet oordelen of deze mevrouw altijd zo reed, (wel heel lief paard dan trouwens) of dat dit incidenteel was want dan ken ik heel wat meer topruiters die er zo een keer aan werken hoor.

Moet het eerst nog erger voordat er iets over naar buiten gebracht mag worden c.q. voordat er iets aan gedaan mag worden? Verward

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:43

Chantalll schreef:
Ik kan je er zowiezo al 2 opnoemen die volgens keiharde methodes hun paard proberen te controleren ... Hier in Nederland die hoog in de ranglijsten staan.
Je wil gewoon niet weten hoe vaak dit gebeurt.

Het is wel vreemd dat uitgerekend topruiters dergelijke methoden toepassen.
Het zijn toch mensen waarvan je mag verwachten dat ze ruitergevoel hebben(niet alleen op wedstrijden) en op de grote wedstrijden laten ze zich toch ook van een heel andere kant zien. Daar rijden ze allemaal heel anders zonder gesjor in de mond en dergelijke.
Waarom zijn het dan thuis heel andere ruiters.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:59

Ben nu wel benieuwd naar dat filmpje. Want de foto op zich is echt niet fijn, maar zegt mij als momentopname niet zo heel veel. Behalve dat het dier flink in zijn mond wordt getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:00

De foto vind ik niet zo shockerend, van Anky kan je uit filmpjes ook stills maken waarvan je denkt 'waar is die mee bezig' om maar wat te zeggen. Ben benieuwd wanneer de video ergens uitlekt en online komt..

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:07

Ik vind de foto ook schokkend als je zo aan zijn mond trekt en ook het slaan e.d.
Die beelden zullen echt wel schokkend zijn anders wordt je niet veroordeeld...............dat de straf hoger moet daar ben ik het ook mee eens.
Wat een beul zeg. Boos!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:07

Heb al gezocht maar kan niets vinden wel verklaringen van werkneemster van haar die in 2004 al naar de politie schijnt te zijn gestapt.......en niet voor niets volgens haar zeggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:10

WildWings schreef:
De foto vind ik niet zo shockerend, van Anky kan je uit filmpjes ook stills maken waarvan je denkt 'waar is die mee bezig' om maar wat te zeggen. Ben benieuwd wanneer de video ergens uitlekt en online komt..

Als Anky dit soort praktijken er ook op na houdt, mag dat van mij ook meteen bekend worden, zodat er iets aan gedaan wordt. Van iedereen die dit doet, recreatieruiter of sportruiter. En dan meteen een zware straf er op laten volgen, GRAAG!!!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:11

Suzanne F. schreef:
Pion schreef:
Ze zit met haar arm zo ongeveer boven haar hoofd!
Dit is toch niet normaal meer!

En de Duitsers maar zeuren over de rij-methode van Anky.
Laat ze eerst maar eens even in hun eigen land goed rondkijken.

Denk je dat zoiets nooit bij Anky gebeurt? Haha!
Er gebeurt zoveel meer als je denkt. Zo heel schokkend vind ik die foto nog niet. Ik keur het niet goed, absoluut niet zelfs maar dit is slechts een van de zoveel gevallen. Deze is nou net aan het licht gekomen. Ik kan natuurlijk niet oordelen of deze mevrouw altijd zo reed, (wel heel lief paard dan trouwens) of dat dit incidenteel was want dan ken ik heel wat meer topruiters die er zo een keer aan werken hoor.

Ja dat is ook wel zo, maar ik kijk nu even terug op het 'diep&rond' gebler van de duitsers richting ons landje. Knipoog
Ik weet ook wel zeker dat meer paarden hun hoofd in dezelfde positie hebben gehad zoals het paard op de foto.
Schokkend is de foto nog niet echt, maar wel schokkend is dat er zélfs op dát niveau waarbij zoveel mensen tegen je opkijken je er uberhaupt zulke methodes op na houd.
Ik vind het rijden op deze manier niet bepaald normaal.

Maar ook niet vergeten: iédereen heeft zn paard wel eens een snaai gegeven.
En als je daar dan een foto van maakt en deze plaatst krijg je de gehele paardenwereld over je heen. Knipoog

De video duid overigens wel aan dat dit geen moment opname is geweest...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:19

wat jammer dat zij het zover heeft mogen weten te schoppen
dit is haar niet gegund

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:20

Nadya schreef:
WildWings schreef:

Als Anky dit soort praktijken er ook op na houdt, mag dat van mij ook meteen bekend worden, zodat er iets aan gedaan wordt. Van iedereen die dit doet, recreatieruiter of sportruiter. En dan meteen een zware straf er op laten volgen, GRAAG!!!

Denk dat heel veel mensen dan geen paarden meer zouden mogen houden op deze aardbol

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:21

Lekkere vrienden heeft die griet trouwens Nagelbijten / Gniffelen

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:21

Dit soort dingen gebeuren zoveel vaker dan dat we denken.
Het is beestenleed..mensen die hun eigen frustraties op een dier afreageren.
En het ergste is nog dat z'n dier nog voor hun door het vuur gaat ook.
Wordt je elke dag zo hard geslagen en ze laten de ruiter zo weer opstappen...

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:00

Zo'n paard zal natuurlijk nooit echt goed gaan lopen, maar als ik zie waar je hier allemaal punten voor krijgt, en hoe onzettend slecht de paarden in de hoogste klasses lopen, en tòch punten krijgen, dan denk ik dat we ook verder moeten kijken en jurys moeten aanstellen die wèl verstand van paardrijden hebben.

Ook op Aachen zie ik de ''Top'' even lekker de hak omhoog en naar binnen draaien om even goed die spoor in de zijkant te porren. Hier zie ik de ''dressuur'' ruiters al met kin op de borst naar de bak lopen: wee je gebeente als je paard zijn hals eens strekt, of correct in aanleuning zou gaan. Maar dit destructieve rijgedrag wordt wel door onwetende jury-leden beloont op wedstrijden, want als die hals maar krom is (ook al is dat op de verkeerde plaats, ook al slingert de achterhand een mater àchter het zwaartepunt) dan rijd je goed.

Ik vind het vreselijk om te zien, en het zal wel een afschuwlijk filmpje zijn, maar ik denk dat zij lang niet de enige is die zó met z'n paard omgaat.
Het lijkt mij ook vreselijk vermoeiend om zo te rijden, daar ben ik veel te lui voor.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:08

Sjongejonge..

Als je op die manier (letterlijk over de rug van je paard) aan de top moet komen, dan zeg ik geef mijn portie maar aan fikkie. Want ook halverwege de berg kun je heel fijn skieën.

Kinderachtig, van de duitsers op dat forum dat meteen heel nederland dan maar over een kam word geschoren, en dat alle nederlanders meteen zo zouden rijden.

Hoe kun je nou lol hebben in iets wat je sámen doet, als degene waarmee je het sámen doet, er zo'n hekel aan heeft..?

Triest, diep triest.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:34

Het is trouwens Christine Wels Knipoog
Ik ben wel benieuwd naar de video-opnamen Ja

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:39

ik ook wel, hoewel ik bijna zeker weet dat ik 'm na 2 minuten af zet..

Hoe kan iemand zoiets doen.. met een zweep op het hoofd slaan? Jezus. hoe verzin je het? Onmacht, en gebrek aan kennis.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:40

Ben in het gelukkige bezit van de St Georg heb een abonnement erop.
En die fotos in dat blad van mevrouw Christiane W liegen er niet om en zijn je reinste dierkwellerij.
Als de rechter dit ook vind kan mevrouw tot drie jaar vrijheidsstraf veroordeeld worden wegens dierkwellerij.

Al in het voorjaar werd mevrouw veroordeeld en mocht zich niet meer bezighouden met paarden.
Ik heb het artikel van a tot z gelezen. En het ergelijke is nog wel dat er zelfs eigenaren van paarden zijn die haar gewoon de paarden laten houden en zelfs nieuwe voor haar kopen.
Verachtelijk het dier was uitgebonden met een dreieckzügel en om hem niet te bezer onder de borst zat er een schapenbontje om. Ze heeft het dier een uur lang getrakteerd op sporen en zweepslagen en sloeg de merrie gewoon op het hoofd. Het dier kon echter geen kant op en volgens het artikel is dit niet eenmalig geweest maar bezigde christian w dit al jaren zo.

In 1992 was ze op de negende plaats in de welt cup, ze heeft dankzij haar rijden een goldenes reitabzeichen wat je bij zoveel winst in ik geloof de S dressuur krijgt.

Het is te gek voor woorden maar gelukkig zijn er mensen die het lef hebben hier tegen op te treden.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:42

Ben wel benieuwd naar de rest van de foto's,kan je ze niet inscannen? Tong uitsteken

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:43

Kafue schreef:
En die fotos in dat blad van mevrouw Christiane W liegen er niet om en zijn je reinste dierkwellerij.
Als de rechter dit ook vind kan mevrouw tot drie jaar vrijheidsstraf veroordeeld worden wegens dierkwellerij.
.

Zou je wat van die foto's kunnen inscannen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:44

Ik hoef het filmpje niet te zien, ik geloof het zo ook wel. Heb al genoeg ellende met paarden in het dagelijks leven gezien (en zie het nog), dus ik bedank er graag voor. Word kotsmisselijk van zulke mensen. Misselijk
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 25-07-07 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:44

dat rotwijf verdiend het niet om met zulke mooie dieren te werken!!!

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:46

XchantjuhX schreef:
Kafue schreef:
.

Zou je wat van die foto's kunnen inscannen?

Ben ik ook benieuwt naar...

xxx

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:46

Wat een lief diertje dan... jeetje moet je bij mijn merrie doen, die ligt meteen op dr rug.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:48

Kafue, wil je die foto's inscannen?