Eventing-amazone Amy Tryon schuldig aan mishandeling

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeltjeW

Re: Eventing-amazone Amy Tryon schuldig aan mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:55

op het filmpje zie je het toch duidelijk en als je dat niet aanvoelt als ruiter ben je dus echt geen goeie ruiter!!! Wat heb ik een medelijde met dat paard ,!!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:11

Jemig, wat een straf! Zo iemand moeten ze verbieden ooit nog in de buurt van paarden te komen! Boos!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 00:57

Had ik door gereden als ik Tyron was geweest? ... Daar weet ik het antwoord niet op omdat ik niet op dat moment op dat paard zat en gevoelt heb wat Tyron gevoelt heeft.
Ik vind dat niemand kan en mag zeggen dat hij/zij het wel of niet gevoelt zou hebben dat dat paard niet goed liep, omdat niemand daadwerkelijk op dat moment in die situatie op dat paard zat.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 06:40

Lappie_Lap schreef:
Had ik door gereden als ik Tyron was geweest? ... Daar weet ik het antwoord niet op omdat ik niet op dat moment op dat paard zat en gevoelt heb wat Tyron gevoelt heeft.
Ik vind dat niemand kan en mag zeggen dat hij/zij het wel of niet gevoelt zou hebben dat dat paard niet goed liep, omdat niemand daadwerkelijk op dat moment in die situatie op dat paard zat.

Hier sluit ik me bij aan. Misschien zie je het inderdaad als hij struikeld, maar op het laatste zie je het ook niet zo heel goed en al helemaal niet als je er niet per se op let. Tja en NIEMAND weet hoe het voor haar voelde!

Ik geloof nooit dat ze het wist, en dom expres door reed om te winnen. Winnen zat er toch niet in, ze was over de tijd. En kijk hoe ze afstapt, ze lijkt mij behoorlijk verbaasd.

Maar goed, typisch Bokt zijn die reacties wel Slapen

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:46

Skitter schreef:
Lappie_Lap schreef:

Hier sluit ik me bij aan. Misschien zie je het inderdaad als hij struikeld, maar op het laatste zie je het ook niet zo heel goed en al helemaal niet als je er niet per se op let. Tja en NIEMAND weet hoe het voor haar voelde!

Ik geloof nooit dat ze het wist, en dom expres door reed om te winnen. Winnen zat er toch niet in, ze was over de tijd. En kijk hoe ze afstapt, ze lijkt mij behoorlijk verbaasd.

Maar goed, typisch Bokt zijn die reacties wel Slapen

persoonlijk denk ik wanneer je een prof. ruiter bent je heel goed aanvoeld hoe je top paarden lopen. en dus ook weet hoe ze lopen wanneer ze niet goed zijn. je ziet dat paard na de struikeling van galop verwisselen en geen één goede stap meer nemen.
ben het met jullie eens dat je niet té snel mag oordelen, maar in dit geval is het duidelijk. wanneer een prof. dit niet voelt, dan mag het geen prof zijn.

geen idee hoe het zit met puntentelling, classering, sponsering etc zit wanneer je bij eventing je rit niet uit rijdt. misschien heeft dit meegespeeld waarom ze door ree?

nog steeds diep respect voor het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:50

Ze moet iets gemerkt hebben aan haar paard, kijken doet ze niet eens, een beloning na de rit kan er ook niet af. Nee hij wordt meteen aan de grooms gegeven, alsof het een ding is.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:02

Denk je nu werkelijk dat je dat kunt aflezen aan die paar seconden film die je nu gezien hebt?
Ken je haar soms?

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:04

jij wel dan...is toch duidelijk te zien...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:05

Het is toch voor een jury of een aantal mensen gekomen van bekwame mensen die het ge analyseerd hebben neem ik aan? Voor de straf gekregen is

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:07

fleurbartels schreef:
geen idee hoe het zit met puntentelling, classering, sponsering etc zit wanneer je bij eventing je rit niet uit rijdt. misschien heeft dit meegespeeld waarom ze door ree?

Dat doet er niet echt toe. Of het nu is omdat ze haar rit staakt of omdat het paard niet door de nakeuring komt, het resultaat is dus hoe dan ook uitsluiting.

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:09

thnak you god

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:09

Marliesje schreef:
Denk je nu werkelijk dat je dat kunt aflezen aan die paar seconden film die je nu gezien hebt?
Ken je haar soms?

Bedoel je dat ik niet gezien heb wat ik gezien heb? En zoals Katiavl zegt er is een jury geweest met ervaren mensen die weten waar ze over praten en die hebben een uitspraak gedaan.

Ik hoef haar niet te kennen, ik zie wat ik zie. Als mijn paard raar aanvoelt en verschillende redenen van raar aanvoelen gaf hij het laatste stukje, kijk ik hem meteen na. Het is mijn paard en hij is belangrijk voor mij, zijn welzijn staat voorop. Dat is wat in niet zag bij die amazone.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:10

Winterpee schreef:
thnak you god

Wat heeft deze reactie met het topic te maken?
Verder niet op de man spelen aub dan kun je hier beter niet reageren.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:31

Ik zie ook wat ik zie hier, maar kan aan de hand hiervan niet over haar oordelen, misschien is ze inderdaad keihard en denkt ze alleen aan haar eigenbelang, maar misschien ook niet.
Straf is imo terecht, aangezien ze iig een hele stomme fout heeft gemaakt, maar of dit een fout is, of bewust mishandeling van het paard, ik durf het niet te zeggen.

In tegenstelling tot andere topic wat ik net zag, dat noem ik bewuste paardenmishandeling.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:33

Ik vind het zo bijzonder, dat een dressuuramazone die er wat on-orthodoxe trainingsmethoden op na houdt helemaal afgebrand wordt, en dat een haar paard de dood in drijvende eventing-amazone de hand boven het hoofd gehouden wordt.
In mijn ogen staan ze op hetzelfde lage niveau, voor zover je nog van niveau kunt spreken.
Wat is de wereld toch krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:37

Marliesje schreef:
Ik zie ook wat ik zie hier, maar kan aan de hand hiervan niet over haar oordelen, misschien is ze inderdaad keihard en denkt ze alleen aan haar eigenbelang, maar misschien ook niet.
Straf is imo terecht, aangezien ze iig een hele stomme fout heeft gemaakt, maar of dit een fout is, of bewust mishandeling van het paard, ik durf het niet te zeggen.

In tegenstelling tot andere topic wat ik net zag, dat noem ik bewuste paardenmishandeling.

Ik geef weer wat ik zie. Dat jij daar keihard en eigenbelang nu aan toevoegd, is jouw waardebeoodeling.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:39

Ik hou niemand de hand boven het hoofd, maar in geval van deze amazone kan ik niet oordelen wat ze op dat moment precies gevoeld heeft, en waarom ze gedaan heeft wat ze deed.

Voor de dressuuramazone zou ik geen reden kunnen bedenken om een paard zo te behandelen, daarnaast doet ze dit vaker, anders was ze niet gefilmd. Zoiets vind ik walgelijk. Misselijk

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:50

Marliesje schreef:
Voor de dressuuramazone zou ik geen reden kunnen bedenken om een paard zo te behandelen, daarnaast doet ze dit vaker, anders was ze niet gefilmd. Zoiets vind ik walgelijk. Misselijk

is dat zo.. dat je bij eventing wordt gefilmd als je je niet altijd aan de regels houdt?

over welk ander topic heb jij het met dierenmishandling?

en over welk dressuur ruiter met minder orthodoxe methode gaat het?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:53

Kijk maar bij nieuws, ik heb het dus ook over het filmen van de dressuuramazone, niet over de eventing..

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:24

corine1981 schreef:
Ik vind het zo bijzonder, dat een dressuuramazone die er wat on-orthodoxe trainingsmethoden op na houdt helemaal afgebrand wordt, en dat een haar paard de dood in drijvende eventing-amazone de hand boven het hoofd gehouden wordt.
In mijn ogen staan ze op hetzelfde lage niveau, voor zover je nog van niveau kunt spreken.
Wat is de wereld toch krom.

het gaat allemaal om 1 ding.......... making money....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:32

viewtopic.php?f=11&t=808977

Zo, hier het bewijs dat dit niet alleen in de eventing gebeurt.
aangezien er een paar page's terug een paar waren die zeiden dat het bij de dressuur o-zo-meevalt.

Dit is er een die gepakt is, omdat iemand het gefilmt heeft. er lopen er zeker meer rond die hun paard zó behandelen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:36

Je bent een beetje laat, aangezien dit ook al in dit topic ter sprake is gekomen Clown

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:43

Cayenne schreef:
Je bent een beetje laat, aangezien dit ook al in dit topic ter sprake is gekomen Clown

ja ik zag het al. Nagelbijten / Gniffelen ben net wakker Knipoog

Maargoed.. het standpunt lijkt me duidelijk Lachen

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:28

Waar ken je dit filmpje zien pm me!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:34

russel schreef:
Ze moet iets gemerkt hebben aan haar paard, kijken doet ze niet eens, een beloning na de rit kan er ook niet af. Nee hij wordt meteen aan de grooms gegeven, alsof het een ding is.

Ze kijkt niet eens naar het been zelf.. ze wacht gewoon op de mensen die aangestormt komen Verward