’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:51

Ik vind het vreselijk voor die mensen om zo hun kind te verliezen.

Maar kinderen laten spelen op een manege, het erf van een ander vind ik niet kunnen, zeker een manege waar paarden lopen. Te gevaarlijk voor kinderen. Kennelijk hebben ze molen aan kunnen zetten, ook iets wat kinderen geleerd dienen te worden om van spullen van anderen af te blijven en zeker zo iets, zo een groot iets ergens. Ik schat dat de andere kinderen ouder waren en beter moesten weten.

Een noodlottig ongeluk, maar de ouders zijn ook te verwijten dat ze een 6 jarige uit het oog verliezen en dat die kennelijk los liepen op het erf, kinderspeelsigheid aan het uitvreten waren. Ik persoonlijk ben altijd bang voor de gierput. Bij ons is hij nu helemaal afgedekt, maar hij ligt vaak bij het luik half open, de boer doet gewoon zijn werk. Moet ook kunnen en kinderen vallen onder de verantwoording van hun ouders.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:01

Ik denk toch dat de manege eigenaar aansprakelijk word gesteld.De tredmolen voldeed n.l. niet aan de veiligheids normen.Een manege is idd. geen speelplaats voor kinderen,en ze hebben ook overal van af te blijven.Maar het zijn en blijven kinderen,die vinden alles intressant.Ik vind dat ze de eigenaar van de manege er NIET voor aansprakelijk kunnen stellen,maar ben bang dat het door die kromme wetgeving van ons toch zal gebeuren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:02

Diablo schreef:
Vroeger renden de kinderen ook rond in restaurants hoor. Alleen let je er nu zelf veel meer op en valt het je dus op. De kinderen van toen en nu kunnen geen allen lang stil zitten.
Mijn kinderen moeten zich gedragen als we ergens zijn. Meestal gaat dat goed, maar er zijn van die dagen....kun je ze wel achter het behang plakken. Dan zijn ze lastiger dan anders en doen toch dingen die niet mogen. Ze denken er nl niet altijd bij na dat ze later op hun kop krijgen, dat is nou eenmaal zo.

Ja

Misschien dat jouw moeder het nu meer in het oog springt RK omdat ze ook wat ouder wordt en het een tijd geleden is dat jullie klein waren. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:15

mijn moeder is nog niet zo oud en heeft altijd met kinderen gewerkt, dus is wel wat gewend en er nooit uit geweest

nee, de brutaliteit van nu hadden wij toen niet

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:17

[runningkawa] Je hebt helemaal gelijk! Het is idd. zo, de keiharde waarheid.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:18

runningkawa schreef:
mijn moeder is nog niet zo oud en heeft altijd met kinderen gewerkt, dus is wel wat gewend en er nooit uit geweest

Ik wil ook niet zeggen dat je moeder oud is.
Maar doordat ze wat ouder wordt het misschien anders kan gaan zien...

Ik denk dat het ook nooit objectief is, kinderen van anderen of van jezelf trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:22

omdat ze altijd met kinderen heeft gewerkt denk ik niet dat ze dat anders is gaan zien

mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen?
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?
De groente uit de groentesoep vissen omdat je die niet lust?
enz enz..nou wij iig niet...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:26

RK: doet me denken aan mij toen ik klein was.. als we uit eten waren moest ik gewoon aan tafel blijven zitten, zo niet, kreeg ik een enkeltje auto...
en als ik dan begon te "jengelen" dan kreeg ik altijd te horen: "huilen? pas maar op, anders heb je straks een reden om te huilen.."

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:27

Liezel1 schreef:
RK: doet me denken aan mij toen ik klein was.. als we uit eten waren moest ik gewoon aan tafel blijven zitten, zo niet, kreeg ik een enkeltje auto...
en als ik dan begon te "jengelen" dan kreeg ik altijd te horen: "huilen? pas maar op, anders heb je straks een reden om te huilen.."

Hadden wij dezelfde ouders? Haha!

Peuk

Heel triest voor de ouders en het jochie natuurlijk maar om het nou te laten verbieden om tredmolens neer te zetten. Dat vindt ik te ver gaan. Het is een ongeluk. De ouders hebben even niet opgelet en weg is het kindje. Als zo iets dan gebeurt, kan gebeuren.
Het controleren lijkt me wel een goed idee maar om nou alle tredmolens weg te halen...

Diablo

runningkawa schreef:

Mmm, mijn moeder was vroeger kinderverzorgster (ja, zo heette dat toen) en er is niet zoveel veranderd hoor. De ene ouder is en was strenger dan de andere. Dat was toen zo en dat is nu zo. Al ben ik het wel met je eens dat het streng van toen op een andere manier streng was dan nu.
En ook vroeger had je vervelende, onopgevoede rotkoters.

MamboBeach

runningkawa schreef:
omdat ze altijd met kinderen heeft gewerkt denk ik niet dat ze dat anders is gaan zien

mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen? nee
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?nee
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...nee
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)ja
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?nee

Maar dat geldt ook voor mijn kinderen wat jij hierboven schrijft.

Bij de DA krijgen ze altijd een snoepje, mijn zoontje kreeg er 1 en wilde geen dankjewel zeggen...
De verkoopster zei, het is goed.
Ik zei, nee, het is niet goed.
Dus ben ik ruim 5 minuten blijven staan totdat hij dankjewel zei. Knipoog

Dus er bestaan wel degelijk ouders die hun kind juist willen opvoeden maar ik maak ook fouten in de opvoeding, dat weet ik zeker!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:28

runningkawa schreef:

mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen?
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?
De groente uit de groentesoep vissen omdat je die niet lust?

Nee dat mocht ik niet.
Maar dat mogen mijn kinderen ook niet. En ik denk dat veel kinderen dat niet mogen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:28

Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, dit wens je niemand toe. Maar ik ben het met RK eens dat een kinderspeelplaats veilig moet zijn voor kinderen (en zelfs dan kunnen er ongelukken gebeuren) en een tredmolen moet veilig zijn voor paarden.
Dit is een oud model, maar wel eentje die zodra een paard stilstaat stopt met draaien. Vraag ik me af waarom niemand een van de armen heeft gepakt om hem stil te zetten.... (bij de motor werkt niet, die kracht is niet groot genoeg, einde van een van de armen wel)

En nee, ik mocht vroeger niet door volwassenen heen praten, moest op mijn beurt wachten, en er zijn tegenwoordig nog maar weinig kinderen die dat geduld kunnen opbrengen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:31

Diablo schreef:
runningkawa schreef:

Mmm, mijn moeder was vroeger kinderverzorgster (ja, zo heette dat toen) en er is niet zoveel veranderd hoor. De ene ouder is en was strenger dan de andere. Dat was toen zo en dat is nu zo. Al ben ik het wel met je eens dat het streng van toen op een andere manier streng was dan nu.
En ook vroeger had je vervelende, onopgevoede rotkoters.

klopt
maar dat was nu de uitzondering, nu is het bijna de regel...

ik heb ook dezelfde ouders als hierboven Lachen
Janken, pas maar op dat je niks te janken hebt
Kindjes die vragen worden over geslagen en kindjes die zeuren moeten klapjes beuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:33

Es79 schreef:
runningkawa schreef:

mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen? nee
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?nee
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...nee
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)ja
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?nee

Maar dat geldt ook voor mijn kinderen wat jij hierboven schrijft.

Bij de DA krijgen ze altijd een snoepje, mijn zoontje kreeg er 1 en wilde geen dankjewel zeggen...
De verkoopster zei, het is goed.
Ik zei, nee, het is niet goed.
Dus ben ik ruim 5 minuten blijven staan totdat hij dankjewel zei. Knipoog

Dus er bestaan wel degelijk ouders die hun kind juist willen opvoeden maar ik maak ook fouten in de opvoeding, dat weet ik zeker!

Fouten maken is niet erg, kan niet zonder Lachen
En ja ik ken ook nog mensen die nog ouderwets opvoeden, maar helaas veeeeeel meer die verwende alles mogende kinderen hebben. En er niet op letten.
gebuerd er dan wat zoals hier, dan is het de schuld van andere...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:52

Het begint steeds meer een opvoedtopic te worden. Clown
Ik zat van de week in de bioscoop naar Die Hard 4.0 te kijken, geweldige film. Zat er achter mij een Turks/Marokaanse vader en kind van een jaar of 10 misschien. Kind heb de hele tijd vragen zitten stellen. Is die vrouw van de FBI, wat gaan ze nou doen, waarom doen ze dat.
Op een gegeven moment was ik het zat en draaide me om. Ik zei tegen die vader dat hij volgende keer beter kan wachten totdat de dvd uitkwam. Die man keek me een beetje veronschuldigend aan en zei tegen zn zoon dat hij zn mond moest houden. Gelukkig deed het kind dat (niet de hele film, maar toch al een stuk minder) De mensen om ons heen zaten ook steeds te verzuchten als dat kind weer wat vroeg en waren maar al te blij dat iemand (ik dus) zn mond open trok.

Ik heb geen flauw idee hoe het vroeger was toen ik jonger was. Maar mijn ouders hadden mij bij de eerste vraag waarschijnlijk al duidelijk gemaakt dat ik mn mond moest houden.

Ik snap heus wel dat kinderen ongeleidde projectielen zijn en dat ouders niet altijd kunnen opletten, maar juist op en rond dieren moet je ze in de gaten houden. Hoe vaak zie je wel niet dat een kind gebeten word door een hond in een onbewaakt ogenblik. Nou is het kind niet getrapt door een paard, maar hij kwam wel ergens waar hij niet hoorde te komen. Maar daar hoor je niemand over.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:52

russel schreef:
Ik vind het vreselijk voor die mensen om zo hun kind te verliezen.

Maar kinderen laten spelen op een manege, het erf van een ander vind ik niet kunnen, zeker een manege waar paarden lopen. Te gevaarlijk voor kinderen. Kennelijk hebben ze molen aan kunnen zetten, ook iets wat kinderen geleerd dienen te worden om van spullen van anderen af te blijven en zeker zo iets, zo een groot iets ergens. Ik schat dat de andere kinderen ouder waren en beter moesten weten.

Een noodlottig ongeluk, maar de ouders zijn ook te verwijten dat ze een 6 jarige uit het oog verliezen en dat die kennelijk los liepen op het erf, kinderspeelsigheid aan het uitvreten waren. Ik persoonlijk ben altijd bang voor de gierput. Bij ons is hij nu helemaal afgedekt, maar hij ligt vaak bij het luik half open, de boer doet gewoon zijn werk. Moet ook kunnen en kinderen vallen onder de verantwoording van hun ouders.

Ohh Russel en runningkawa sorry maar ben het weer eens met jullie EENS, maar ja volgens mij waren jullie ook kinderloos, dus misschien dat het daar aan ligt dat we elke keer dezelfde meingen over zoiets hebben.
Ik vind het ook heel erg wat er gebeurt is maar tja sorry dan moeten ze beter op de kinderen passen en al helemaal niet op een manege ed zonder toezicht vrij rond laten lopen.
Ik stoor me mateloos aan het makkelijke gedrag van ouders die NIET op hun kinderen passen. Wij hebben hier ook een Privestal en door een paar mensen uit de buurt word de binnenbak gehuurd om er les te geven of gewoon te rijden, Sommige van deze mensen nemen ook hun kinderen mee en die lopen dus vrij rond op MIJN terrein terwijl ze zelf aan het rijden zijn, Ik heb laatst een jongetje betrapt die met stenen en stokken op onze en van klanten de auto´s aan het gooien waren. Of er word van alles gesloopt enz. of op plaatsen gelopen die echt Prive zijn waar ze gewoon niet mogen komen. Ook denken mensen met kinderen die hier komen vaak dat we een of andere oppascentrale zijn geloof ik want niet alleen worden hun eigen kinderen meegenomen maar ook de vriendjes want dat is wel gezellig en natuurlijk erg leuk om op zo´n groot spannend terrein vrij rond te lopen. Ik vind het echt ronduit schandalig dat mensen hun kinderen zo zonder toezicht laten, En natuurlijk krijg ik nu reacties van mensen MET kinderen die het er niet mee eens zijn , maar tja tenslotte hoor je het nu wel eerlijk uit de mond van een kinderloze (tegen)partij. Echt ouders niet alle mensen zijn gediend van loslopende kinderen.
En dan vind ik het ook nog belachelijk dat nu die manegehouder zijn tredmolen weg moet halen omdat deze gevaarlijk is. Tja misschien is deze molen wel niet een van de veiligste en zou ik er mijn paard ook niet in laten lopen. Maar dat is dan de keuze van de eigenaar, dat geeft nog steeds niet het recht om je kinderen daar te laten spelen.
Inderdaad een gierput, een tractor, een hond, overal schuilt gevaar.

Maar ik snap ook niet wat het mensen bezielt om bijv naar een pensionstal waar je toevallig met je paard staat, je hond mee te nemen. dat is hetzelfde,
Ik denk gewoon dat als je met een niet ongevaarlijke en serieuze sport als paardrijden bezig bent dat je kinderen en honden thuis moet laten. Je kunt geen 6 paar ogen hebben om alles in de gaten te houden en tegelijk met je sport bezig zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:00

Om deze reden is het op onze manege dan ook niet toegestaan jonge kinderen te droppen, zonder toezicht. Ook niet de leskinderen.
Van de week nog meegemaakt, ook iemand die de binnenbak gebruikt om zelf te rijden. Die had haar twee zoontjes meegenomen ( 6 en 8 ofzo) en die maar losgelaten op het erf. Zelf lekker aan het rijden.
Eerst heb ik ze al voetballend tussen de auto's vandaan kunnen trekken. en dan vind ik blikschade aan de auto's nog het minste risico, iemand zal maar zijn kreupele paard op het verharde erf willen stappen en dan een voetbal voor zijn hoofd krijgen, met alle gevolgen van dien.
Daarna hebben ze de voorraad koffiekoeken in de kantine spoorloos laten verdwijnen en later hoorde ik ze met mestvorken in de stalgang rennen.
Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt, maar ze zullen maar eens de box van een van de jonge paarden open trekken en overlopen worden. Ik moet er niet aan denken, en ik denk die moeder ook niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:01

Maar ben ik dan grof als ik zeg dat ik het voor de kindjes erg vind dat er dan wat mee gebeurd..maar voor de moeder niet....
Tuurlijk wens je geen erge dinge toe, maar iets waar moeders van schrikt en eens gaat nadenken...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:03

Tja, ik vind het voor de moeder ook erg hoor, maar ik kan er ook echt niet bij hoe stom mensen kunnen zijn. Ze zien gevaren gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:05

Ik vind het ook niet erg als iemand met de kop door de voorruit knalt als ze geen gordel aan hebben
Weet je dat je dat risico loopt als je dat ding niet aan hebt...
Dit vind ik eigenlijk hetzelfde, niet achteraf lopen miepen als het verkeerd gaat, kun je ook vooraf bedenken...
De kindjes kunnen dat niet bedenken..daarvoor hebben ze als het goed is de ouders die dat wel kunnen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:06

IndianLady schreef:
Nou is het kind niet getrapt door een paard, maar hij kwam wel ergens waar hij niet hoorde te komen. Maar daar hoor je niemand over.

Verward Daar gaat het de hele tijd juist over!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:11

Ouders zijn ooooozo makkelijk tegenwoordig dat ik er naar van word..
Ik werk in een supermarkt als bijbaantje en word werkelijk waar gek van onopgevoede kinderen niet normaal meer. Schreeuwen omdat ze hun zin niet krijgen en de ouders maar lachen. Verpakkingen open trekken en de ouders maar braaf afrekenen en het aan hun kind geven. Gooien met artikelen of hondsbrutaal voetbalplaatjes en knikkers achter je kassa weg gappen En dan heb ik het nog niet over mijn neefjes die nog geen 10 die een vocabulair hebben waarvan ik achter over sla.. moet niet gekker worden.
Als ik me zo gedroeg werd ik buiten gezet bij de supermarkt in mijn buggy en kon ik janken wat ik wou maar ik kreeg echt niks. Ouders geven alles en iedereen altijd de schuld tegenwoordig behalve hun bloedeigen kind, want die is altijd zo braaf (niet dus!).
De ouders van dit kindje moeten eens naar zichzelf gaan kijken want hun zijn net zo goed fout geweest. Maar dat doen ze niet alleen maar met het beschuldigende vingertje richting de manegehouder wijzen. Zij hadden ook kunnen zien dat het ding gevaarlijk was en hun kind kunnen waarschuwen om er vandaan te blijven... Een manege is geen dumpplaats en dat moeten ouders echt een keer gaan begrijpen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:15

Citaat:
Ouders zijn ooooozo makkelijk tegenwoordig dat ik er naar van word..
Ik werk in een supermarkt als bijbaantje en word werkelijk waar gek van onopgevoede kinderen niet normaal meer. Schreeuwen omdat ze hun zin niet krijgen en de ouders maar lachen. Verpakkingen open trekken en de ouders maar braaf afrekenen en het aan hun kind geven. Gooien met artikelen of hondsbrutaal voetbalplaatjes en knikkers achter je kassa weg gappen En dan heb ik het nog niet over mijn neefjes die nog geen 10 die een vocabulair hebben waarvan ik achter over sla.. moet niet gekker worden.
Als ik me zo gedroeg werd ik buiten gezet bij de supermarkt in mijn buggy en kon ik janken wat ik wou maar ik kreeg echt niks. Ouders geven alles en iedereen altijd de schuld tegenwoordig behalve hun bloedeigen kind, want die is altijd zo braaf (niet dus!).

Zo te horen hebben jullie aaaaaaaaaaaaaaaallemaal de juiste opvoeding gehad en tegenwoordig is het helemaal niets meer!
Ach, kom op! Niet zo "heilig" doen hoor!

Lovely1, dan is het hard achteruit gehold met de opvoeding, want zo oud ben jij denk ik ook nog niet! Knipoog