Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Vroeger renden de kinderen ook rond in restaurants hoor. Alleen let je er nu zelf veel meer op en valt het je dus op. De kinderen van toen en nu kunnen geen allen lang stil zitten.
Mijn kinderen moeten zich gedragen als we ergens zijn. Meestal gaat dat goed, maar er zijn van die dagen....kun je ze wel achter het behang plakken. Dan zijn ze lastiger dan anders en doen toch dingen die niet mogen. Ze denken er nl niet altijd bij na dat ze later op hun kop krijgen, dat is nou eenmaal zo.
runningkawa schreef:mijn moeder is nog niet zo oud en heeft altijd met kinderen gewerkt, dus is wel wat gewend en er nooit uit geweest
nee, de brutaliteit van nu hadden wij toen niet
Liezel1 schreef:RK: doet me denken aan mij toen ik klein was.. als we uit eten waren moest ik gewoon aan tafel blijven zitten, zo niet, kreeg ik een enkeltje auto...
en als ik dan begon te "jengelen" dan kreeg ik altijd te horen: "huilen? pas maar op, anders heb je straks een reden om te huilen.."
runningkawa schreef:mijn moeder is nog niet zo oud en heeft altijd met kinderen gewerkt, dus is wel wat gewend en er nooit uit geweest
runningkawa schreef:omdat ze altijd met kinderen heeft gewerkt denk ik niet dat ze dat anders is gaan zien
mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen? nee
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?nee
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...nee
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)ja
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?nee
enz enz..nou wij iig niet...
runningkawa schreef:omdat ze altijd met kinderen heeft gewerkt denk ik niet dat ze dat anders is gaan zien
mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen?
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?
De groente uit de groentesoep vissen omdat je die niet lust?
Diablo schreef:runningkawa schreef:mijn moeder is nog niet zo oud en heeft altijd met kinderen gewerkt, dus is wel wat gewend en er nooit uit geweest
Mmm, mijn moeder was vroeger kinderverzorgster (ja, zo heette dat toen) en er is niet zoveel veranderd hoor. De ene ouder is en was strenger dan de andere. Dat was toen zo en dat is nu zo. Al ben ik het wel met je eens dat het streng van toen op een andere manier streng was dan nu.
En ook vroeger had je vervelende, onopgevoede rotkoters.
Es79 schreef:runningkawa schreef:omdat ze altijd met kinderen heeft gewerkt denk ik niet dat ze dat anders is gaan zien
mocht jij vroeger op de hakken rijden met een winkelwagen? nee
Het rekje waar oorbellen en kettinkjes inhangen heel hard ronddraaien, uiteindelijk zo hard dat het op de grond valt met grof geweld...en dan hoefde je geen sorry te zeggen je moeder peipte er vlug met je weg?nee
Mocht jij vroeger door grote mensen heen praten, laten we het dan maar niet hebben over de scheldwoorden...nee
Mocht jij op een verjaardag van grote mensen mee komen en dan tot 12 uur opblijven (dus niet de verjaardag van je vader of moeder maar ergens heen)ja
Mocht jij daar graaien in de bakjes op tafel?nee
Maar dat geldt ook voor mijn kinderen wat jij hierboven schrijft.
Bij de DA krijgen ze altijd een snoepje, mijn zoontje kreeg er 1 en wilde geen dankjewel zeggen...
De verkoopster zei, het is goed.
Ik zei, nee, het is niet goed.
Dus ben ik ruim 5 minuten blijven staan totdat hij dankjewel zei.![]()
Dus er bestaan wel degelijk ouders die hun kind juist willen opvoeden maar ik maak ook fouten in de opvoeding, dat weet ik zeker!
russel schreef:Ik vind het vreselijk voor die mensen om zo hun kind te verliezen.
Maar kinderen laten spelen op een manege, het erf van een ander vind ik niet kunnen, zeker een manege waar paarden lopen. Te gevaarlijk voor kinderen. Kennelijk hebben ze molen aan kunnen zetten, ook iets wat kinderen geleerd dienen te worden om van spullen van anderen af te blijven en zeker zo iets, zo een groot iets ergens. Ik schat dat de andere kinderen ouder waren en beter moesten weten.
Een noodlottig ongeluk, maar de ouders zijn ook te verwijten dat ze een 6 jarige uit het oog verliezen en dat die kennelijk los liepen op het erf, kinderspeelsigheid aan het uitvreten waren. Ik persoonlijk ben altijd bang voor de gierput. Bij ons is hij nu helemaal afgedekt, maar hij ligt vaak bij het luik half open, de boer doet gewoon zijn werk. Moet ook kunnen en kinderen vallen onder de verantwoording van hun ouders.
IndianLady schreef:Nou is het kind niet getrapt door een paard, maar hij kwam wel ergens waar hij niet hoorde te komen. Maar daar hoor je niemand over.
Citaat:Ouders zijn ooooozo makkelijk tegenwoordig dat ik er naar van word..
Ik werk in een supermarkt als bijbaantje en word werkelijk waar gek van onopgevoede kinderen niet normaal meer. Schreeuwen omdat ze hun zin niet krijgen en de ouders maar lachen. Verpakkingen open trekken en de ouders maar braaf afrekenen en het aan hun kind geven. Gooien met artikelen of hondsbrutaal voetbalplaatjes en knikkers achter je kassa weg gappenEn dan heb ik het nog niet over mijn neefjes die nog geen 10 die een vocabulair hebben waarvan ik achter over sla.. moet niet gekker worden.
Als ik me zo gedroeg werd ik buiten gezet bij de supermarkt in mijn buggy en kon ik janken wat ik wou maar ik kreeg echt niks. Ouders geven alles en iedereen altijd de schuld tegenwoordig behalve hun bloedeigen kind, want die is altijd zo braaf (niet dus!).