Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:55

Kimberley77 schreef:
Ik heb een hele nare nasmaak hierbij als ik eerlijk ben.
Zit je laatste mail van haar te lezen en het woordje OK erachter zint me niet en weet je waarom?
Ik gok dat ze het aanvoelde, meelas of had jij dr gemail dat je je aanbod in zou trekken?
Ik kan totaal verkeerd zitten hoor, maar dit hele verhaal rommelt en gok dat jij er nog een nare nasmaak aan over houd ook..

...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:56

Wat een superlief gebaar van je! Dat kom je niet vaak meer tegen. Wat me overigens net als een aantal zorgen baart dat iemand die zo lang voor 2000 euro gaat sparen een paard neemt. Niet dat ik het de mensen misgun, integendeel. Ik heb echter de laatste 2 weken een paard gehad die geopereerd is aan koliek en een paard met een peesprobleem (scan, inspuiten enz). Wat doet zij als ze zulke kosten krijgt? Niet behandelen? Als ze 2 jaar moet sparen voor 2000 euro zit verzekeren er echt niet in.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:56

Mireille1970 schreef:
Kimberley77 schreef:
Zit je laatste mail van haar te lezen en het woordje OK erachter zint me niet en weet je waarom?
Ik gok dat ze het aanvoelde, meelas of had jij dr gemail dat je je aanbod in zou trekken?
Ik kan totaal verkeerd zitten hoor, maar dit hele verhaal rommelt en gok dat jij er nog een nare nasmaak aan over houd ook..

...

??? Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:58

Daar zei ik al misschien leest ze mee. Maar hoe dan ook, blijft dit van een mooi gebaar Ja

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:59

Kimberley77 schreef:

Precies mijn onderbuikgevoel toen ik de mail las, Kimberley77.

En daarom, nogmaals: het advies die mensen in real live te ontmoeten, met iemand erbij die in tegenstelling tot jijzelf niet de menselijke kant van de zaak ziet, maar vooral de zakelijke kant.
En dan goed door te vragen hoe ze alles aan denken te pakken en te bekostigen.
En misschien voor je een contract opmaakt, nog eens met een juridisch onderlegde adviseur overleggen over de geldigheid van een en ander.

Niet dat ik meteen wil zeggen dat deze mevrouw niet te goeder trouw is, maar situaties kunnen zo snel veranderen.
Je hebt een mooie cobmerrie, de ponys zijn weer duur...

Ik hoop echter dat er inderdaad iets heel moois uit voortkomt, voor jou.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:59

Kimberley77 schreef:
??? Clown

Ik bedoelde dat ik er niets aan toe te voegen had.

Weet je, het verbaast me dat paardenliefhebbers zo reageren op het weggeven van een veulen aan mensen die grotere problemen hebben dan het niet hebben van een paardje...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:00

Kimberly77, ik kan me je zorgen goed indenken. Ik kreeg dat gevoel ook een beetje.
Maar gelukkig staat het op papier dat het paard niet verkocht mag worden, dus ik ga er vanuit dat marialvl het paard terug krijgt mocht ze het niet meer kunnen betalen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:00

Marialva ik vind je top! Ik hoop alleen wel dat je nu niet heel erg gaat twijfelen aan je besluit. Gezien de reacties hier!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:01

Nee, erg leuk aanbod, maar ik zou het niet gedaan hebben.

Over dat meelezen: dat kan makkelijk en het zou me niets verbazen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:02

Miryamk schreef:
Marialva ik vind je top! Ik hoop alleen wel dat je nu niet heel erg gaat twijfelen aan je besluit. Gezien de reacties hier!

Misschien zijn die reacties niet emotioneel genoeg, maar wel net zo eerlijk ! (misschien heeft ze er dus wel heel veel aan)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:03

Babeth schreef:
Kimberly77, ik kan me je zorgen goed indenken. Ik kreeg dat gevoel ook een beetje.
Maar gelukkig staat het op papier dat het paard niet verkocht mag worden, dus ik ga er vanuit dat marialvl het paard terug krijgt mocht ze het niet meer kunnen betalen.

ja dat komt r ook in te staan dat als ze op een of ander manier het paard niet meer kunnen onderhouden of bekostigen dat ik het paard weer terug neem en uiterraard dat het paard onder geen beding verkocht mag worden of zelfs naar de slacht gebracht mag worden zonder een schriftelijke verklaring van een erkend dierenarts, ik ben er ook erg voorzichtig mee en zet alles op papier.
groetjes marialva

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:04

marialva wat ben jij een geweldig lief mens!
Ik heb er echt bewondering voor hoor! hoeveel mensen zouden dit nou doen voor die mensen.
Super van je!!!!!!!!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:06

Zachte heelmeesters...

Tuurlijk is het heel sociaal en lief van Marialva... En nu maar hopen dat ze naast een nieuw veulen ook een goed baan krijgen om alles te kunnen blijven bekostigen...

Succes!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:08

Mireille1970 schreef:
Kimberley77 schreef:
??? Clown

Ik bedoelde dat ik er niets aan toe te voegen had.

Weet je, het verbaast me dat paardenliefhebbers zo reageren op het weggeven van een veulen aan mensen die grotere problemen hebben dan het niet hebben van een paardje...

... en ook daar heb ik niets aan toe te voegen.
Heb de uitzending niet helemaal gezien, het laatste stukje en het verhaal van de vrouw met de tweeling kreeg ik wat van mee..dat greep me ontzettend aan, want hoe nu verder met die kinderen? Volgens die vader heeft hij 20 mille gegeven, dat is meer dan genoeg zei hij..alsof geld het gemis van een vader opvult..met daarbij kloptte dat verhaal ook nog niet eens..
maargoed, daar ging dit topic niet over.

Een contract opstellen is erg leuk, maar zal deze voor de zekerheid bij de notaris laten vastleggen, want een vogel is zo gevlogen zoals je ziet in het vb van Serge zelf.
Vergeet hierbij niet n te laten opnemen wat te doen bij ziekte..stel dat men onverhoopt het veulen bij de slager brengt onder het mom van, hij is ernstig ziek, blablabla..sorry dat ik de ergste scenario''s erbij haal en het 'positieve' gebaar in het 'negatieve' trek, maar aan alles moet je denken..niet dat je uit impulsiviteit gaat handelen met wat voor reden dan ook in je achterhoofd.
Heb gezien uit een ander topic dat jijzelf de naam van oplichtster met je meedroeg en dat de rechter je heeft vrijgesproken...
haal hier dan je voordeel wat het recht betreft uit door alles soepeltjes te laten verlopen, voordat meneer de rechter je weer ziet..
En ik bedoel het overigens heel goed hoor, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 denk ik dan maar Knipoog

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:09

wat een super actie. Duivel

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:10

Probeer goed een vinger aan de pols te houden. Ik heb dat ooit ook eens gedaan. Ik heb een paard voor een schijntje verkocht en ze laten tekenen dat bij afmaken of verkoop ik altijd als eerste benaderd zou worden. Heb geprobeerd het paard te volgen maar na verhuizing betrokkene nooit meer kunnen traceren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:13

ik vind het een super gebaar, met heb net als vele mensen hier mijn twijfels.
toch heb ik ook het idee dat marialva er goed over nagedacht heeft en haar ongeboren veulen niet zomaar meegeeft.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:18

Ik vind dit zo ontzettend goed van je dat je dit wil doen voor die familie! Let er wel een beetjes mee op he Knipoog

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:20

contract opstellen is erg leuk, maar zal deze voor de zekerheid bij de notaris laten vastleggen, want een vogel is zo gevlogen zoals je ziet in het vb van Serge zelf.
Vergeet hierbij niet n te laten opnemen wat te doen bij ziekte..stel dat men onverhoopt het veulen bij de slager brengt onder het mom van, hij is ernstig ziek, blablabla..sorry dat ik de ergste scenario''s erbij haal en het 'positieve' gebaar in het 'negatieve' trek, maar aan alles moet je denken..niet dat je uit impulsiviteit gaat handelen met wat voor reden dan ook in je achterhoofd.
Heb gezien uit een ander topic dat jijzelf de naam van oplichtster met je meedroeg en dat de rechter je heeft vrijgesproken...
haal hier dan je voordeel wat het recht betreft uit door alles soepeltjes te laten verlopen, voordat meneer de rechter je weer ziet..
En ik bedoel het overigens heel goed hoor, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 denk ik dan maar Knipoog[/quote]

kijk en daar heb je iemand weer die het verhaal niet van 2 kanten kent!!ik heb daarover altijd mijn mond gehouden omdat ik geen type ben die met vuur gaat spugen terwijl er niets van het verhaal klopt ik heb toen zoiets gehad ik laat het aan de rechter over en er is bewezen dat ik absoluut geen oplichtster ben, buiten het feit dat ik op een hele vieze manier er ben ingeluisd en de personen mij kapot wilde maken door een vriendschap die in een ruzie was geeindigd ik ga hier verder nog steeds niet op in want ik hou niet van ruzie en is het een persoonlijke zaak en wat men ook over mij beweerd daarover kan ik je zeggen dat het van geen kant klopt!!!
en ik heb zit zelf niet goed bij kas dus als ik werkelijk een oplichtser zou geweest zijn dan had ik toch echt wel geld gevraagd voor het veulen wat ik niet eens weg wilde doen!!! als je ook het andere topic leest van geboren en overleden dan kan je prescies lezen dat ik gek ben op mijn dieren en dat ik er voor leef!
ook kan je alles op mijn eigen forum lezen ik heb niets maar dan ook niets voor mensen te verbergen , dus alsjeblieft hou je oordeel voor je als je me niet kent, je weet meschien zelf dat in de paardenwereld er veel mesne zijn die je het leven zuur willen maken , nou ik niet ik wardeer iedereen en laat iedereen in zijn of haar waarde en hou absoluut niet van ruzie, en trek ik me het leed van brigitte en de andere vrouwen aan en geloof me als ik hetgeld had gehad had ik al die mensen die daar hebben gezeten allemaal stuk voor stuk geld gegeven maar dat heb ik helaas niet, dus vandaar dit gebaar Haha! groetjes marialva

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:23

hoho, niet zo aangevallen voelen, heb met jou gepbt daarover destijds...althans jij pbde mij met jouw uitgebreide uitleg, dus als jij mij de waarheid hebt verteld ken ik het verhaal wel degelijk van twee kanten Lachen Ik OORDEEL dan ook niet, maar wil je juist waarschuwen hoe snel iets gedaan is.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:24

benangelique schreef:
ik vind het een super gebaar, met heb net als vele mensen hier mijn twijfels.
toch heb ik ook het idee dat marialva er goed over nagedacht heeft en haar ongeboren veulen niet zomaar meegeeft.

Dat denk ik ook wel. En ze zullen er goed voor zijn op hun manier. Maarrrrrrrr... het spijt me wel, als je moet sparen voor 2000 euro (en dan langer dan een paar maandjes) dan zit er iets niet goed in je inkomens- of uitgavenspatroon en IK vind dat je dan geen paard moet willen hebben, maar je geld nodig hebt voor eerste levensbehoeften in plaats van voor een luxe iets als een paard hebben...

Ik vind dus niet dat je die mensen helpt door ze een paard te geven. Ja, van de wal in de sloot. Want als straks kleding niet betaald kan worden, en het paard een zware kostenpost is voor iemand die geen honderden euro's over heeft in de maand (die het paard wel kost trouwens), wordt er dan heel slim bij Wehkamp op afbetaling gekocht? Help je ze dan niet van de wal in de sloot?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:27

Kimberley77 schreef:
hoho, niet zo aangevallen voelen, heb met jou gepbt daarover destijds...althans jij pbde mij met jouw uitgebreide uitleg, dus als jij mij de waarheid hebt verteld ken ik het verhaal wel degelijk van twee kanten Lachen Ik OORDEEL dan ook niet, maar wil je juist waarschuwen hoe snel iets gedaan is.

oja nou weet ik het weer maar ik wordt nog steeds bedreigd door die lui en lastig gevallen snap je dat ik het daar niet meer over wil hebben Boos! niet aangevallen voel ik me hoor maar ik wordt nog steeds niet goed van die lui en ja jij weet het van 2 kanten sorry dat ik even zo reageerde maar ben dat geval zo beu:( en ik snap jou tuurlijk ben ik voorzichtig het gaat hier om een levend wezentje en als het waren mijn kindje , daarom stel ik alles op schrift vast, en mocht er iets gebeuren dan komt het kleintje gewoon weer naar huis Haha! toch??

groetjes marialva

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:30

Ik blijf het apart vinden.
Als je zelf in de problemen zit financieel... wie betaald deze ludieke actie dan? Het UWV? De staat wellicht? Ik misschien?
Zou je dan niet zelf verstandig doen en er een aantal opruimen? Voor geld weliswaar... zodat je zelf uit de financiele problemen komt?

Ik begrijp dit echt niet.

Vast heel lief bedoeld...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:34

Mireille1970 schreef:
Ik blijf het apart vinden.
Als je zelf in de problemen zit financieel... wie betaald deze ludieke actie dan? Het UWV? De staat wellicht? Ik misschien?
Zou je dan niet zelf verstandig doen en er een aantal opruimen? Voor geld weliswaar... zodat je zelf uit de financiele problemen komt?

Ik begrijp dit echt niet.

Vast heel lief bedoeld...

ik zeg absoluut niet dat ik finacieel probleem heb allen dat ik niet goed bij kas zit en dat komt omdat wij net 2 weken onze eigen locatie hebben met eigenstallen bak weide ectra dus problemen heb ik niet !!!! maar heb mijn starters kapitaal gebruikt om op te starten, wat denk jij dat het kost en eigen fok en dekstal op te zetten?? en super mooie en luxe boxen te maken?? en een eigen grote opfok??en heb absoluut geen problemen (financieel) groetjes marialva
Laatst bijgewerkt door marialva op 09-05-07 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:36

Chapeau. Zo zijn er niet veel meer. Echt super. Lachen