Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:52

Wie zegt dat ze zich niet heeft gemeld bij de politie?

Ik geloof de jongetjes van die leeftijd tegenwoordig niet meer op hun woord...wil eerst het hele verhaal weten van 2 kanten.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:52

Waarom maken mensen zich toch zo druk om mest? Het is in een paar dagen verdwenen, tenzij je paard vlees eet. Daarentegen blijft hondenpoep veel langer liggen door het vlees, en stinkt imo soms wel erger Nagelbijten / Gniffelen

Voor de rest ga ik met de rest mee... Ik ben benieuwd of ze genoeg lef heeft om hier eens te posten als ze hier op bokt zit.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:53

Ik kan begrijpen dat mensen het vervelend vinden als het in een woonwijk ligt.. Kinderen kunnen ermee gaan dollen of iemand stapt erin, niet erg lekker..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:58

runningkawa schreef:

Ik geloof de jongetjes van die leeftijd tegenwoordig niet meer op hun woord...wil eerst het hele verhaal weten van 2 kanten.

Miss_Montana schreef:
De politie wil graag in contact komen met de amazone. Ze is tussen de 12 en 18 jaar, heeft halflang donkerblond haar net over de schouders en ze droeg geen cap. Het paard was lichtbruin van kleur. Getuigen worden verzocht te bellen met het wijkteam Westerwatering via 0900-8844.

De beginpost.
Lijkt me niet dat de politie op zoek is als ze zichzelf al gemeld heeft.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:00

ik zeg altijd maar dat er 2 kanten zijn van een verhaal.
Tot nu toe hebben we alleen de kant van het jongetje gelezen, maar wie weet wat hij dat meisje/paard heeft aangedaan. Je reageert niet zomaar zo door op iemand in te rijden... Dan moet er meer zijn gebeurt dan alleen maar een opmerking of je je stront wilt opruimen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:02

casjuh schreef:
ik zeg altijd maar dat er 2 kanten zijn van een verhaal.
Tot nu toe hebben we alleen de kant van het jongetje gelezen, maar wie weet wat hij dat meisje/paard heeft aangedaan. Je reageert niet zomaar zo door op iemand in te rijden... Dan moet er meer zijn gebeurt dan alleen maar een opmerking of je je stront wilt opruimen...

Als je maar een beetje fatsoen en normbesef in je donder hebt reageer je nergens op met op iemand in te rijden met je paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:05

Wie zegt dat ze niet zomaar reageert? Zinloos geweld is niet raar tegenwoordig.
Zolang die amazone zich niet durft te melden, geloof ik nog de jongen. Als hij fout zit, heeft zij toch niet te verbergen?

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:09

Hmmz idd, het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor manier en wát het jongetje precies heeft gezegd,
maar expres met een paard richting(bijna opp!!) iemand rijden is toch wel gevaarlijk..you never know;)

allie_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:12

12 jarige jongetje
Dan denk je toch bij eigen dat tie nog wel wijzer word als ruiter zijnde?
en als je dan wat wil doen stap dan af stuur dan niet zo laf je paard erop af!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:12

Maaikeee schreef:
Hmmz idd, het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor manier en wát het jongetje precies heeft gezegd,

Het zal wel aan mij liggen hoor maar volgens mij zit er ook iets niet goed bij iemand die zichzelf het zo aantrekt wat een 12 jarig jochie over haar of over haar paard zegt dat ze er agressief van wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:15

Ik wou net zeggen, mocht dat jongentje aan het etteren geweest zijn, dan is negeren nog beter.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:16

Misschien heeft het meisje zich ondertussen gemeld?
De ouders zullen zodra ze dit bericht horen/lezen ook wel weten dat het over hun dochter gaat, niet?

OP

Adil

Volgens mij geeft het overgrote deel van de mensen op dit topic een beeld van een 12-jarig jongetje als een lief klein blond engeltje wat niet anders dan geheel onschuldig kan zijn....Hmm, zouden ze dan alleen in Twente van die lange knuppels met een een grote bek fokken...? Clown Haha!

kelliiee1993

Dit is echt te erg voor woorden, zo'n 12 jarig jongetje gewoon "mishandeld" door een ruiter van ongeveer ietsje ouder.

Er had echt zo veel fout kunnen gaan, die jongen had bijvoorbeeld kunnen vallen en dan had het paard per ongeluk over hem heen kunnen gaan lopen.

Maaikeee schreef:
maar expres met een paard richting(bijna opp!!) iemand rijden is toch wel gevaarlijk..you never know;)

Nee, dat vind ik niet, al zeg je het niet echt vriendellijk, oke, maar stap dan van je paard af, en zeg er iets van.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:18

Adil18 schreef:
Volgens mij geeft het overgrote deel van de mensen op dit topic een beeld van een 12-jarig jongetje als een lief klein blond engeltje wat niet anders dan geheel onschuldig kan zijn....Hmm, zouden ze dan alleen in Twente van die lange knuppels met een een grote bek fokken...? Clown Haha!

Nee hoor, de meeste 12-jarige jongens die ik ken zijn alles behalve een engeltje.

Maar ik voel me er ook niet dusdanig door bedreigd als ze me uitschelden dat ik er agressief van word gelukkig.
Anders had ik voor mij gevoel echt een psychiater nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:19

Adil18 schreef:

Is dat een reden om iemand omver te rijden? Je verlagen tot het nivo van een etterbakje? Nee sorry, ik vind de amazone ontzettend verkeerd! Zeg iets of niets tegen zo'n joch (negeren werkt toch het beste) maar je gaat hem niet aanvallen. Hij is pas 12! Bovendien zat zij op een paard, en dat is wel minstens 500 kilo wat je op zo'n jochie afstuurd....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:26

ThePast03 schreef:
Adil18 schreef:

Nee hoor, de meeste 12-jarige jongens die ik ken zijn alles behalve een engeltje.

Maar ik voel me er ook niet dusdanig door bedreigd als ze me uitschelden dat ik er agressief van word gelukkig.
Anders had ik voor mij gevoel echt een psychiater nodig.

Was dit agressief dan? Stoof ze in een overdonderende galop op deze jongen af of zette ze haar paard voor de jongen neer, bewoog deze onrustig heen en weer omdat hij de spanning voelde en stapte hij daarbij per ongeluk op de jongens' voet....?

Ik denk dat je uit dit artikel niet meer dan voorbarige conclusies kan trekken...het enige wat ik met zekerheid kan vaststellen is dat ik niet weet in wat voor toestand de jongen verkeerd...maar als ik het artikel zo lees zou het ook om een blauwe plek om zijn voet kunnen gaan....Volgens mij heeft hij niks gebroken en ligt hij niet in het ziekenhuis...Ik denk dat het verhaal vanuit een drmatisch perspectief wordt bekeken omdat de politie hier in een keer zo veel aandacht aan schenkt (Ga toch boeven vangen!!!! Clown Tong uitsteken Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:31

ThePast03 schreef:
runningkawa schreef:

Miss_Montana schreef:
De politie wil graag in contact komen met de amazone. Ze is tussen de 12 en 18 jaar, heeft halflang donkerblond haar net over de schouders en ze droeg geen cap. Het paard was lichtbruin van kleur. Getuigen worden verzocht te bellen met het wijkteam Westerwatering via 0900-8844.

De beginpost.
Lijkt me niet dat de politie op zoek is als ze zichzelf al gemeld heeft.

Ja dat heb ik gelezen, maar hoeveel uur zijn we ondertussen verder?

Dus nogmaal, wie zegt dat ze zich niet heeft gemeld bij de politie? Lachen

nina88

Adil18 schreef:
Was dit agressief dan? Stoof ze in een overdonderende galop op deze jongen af of zette ze haar paard voor de jongen neer, bewoog deze onrustig heen en weer omdat hij de spanning voelde en stapte hij daarbij per ongeluk op de jongens' voet....?

Ik denk dat je uit dit artikel niet meer dan voorbarige conclusies kan trekken...het enige wat ik met zekerheid kan vaststellen is dat ik niet weet in wat voor toestand de jongen verkeerd...maar als ik het artikel zo lees zou het ook om een blauwe plek om zijn voet kunnen gaan....Volgens mij heeft hij niks gebroken en ligt hij niet in het ziekenhuis...Ik denk dat het verhaal vanuit een drmatisch perspectief wordt bekeken omdat de politie hier in een keer zo veel aandacht aan schenkt (Ga toch boeven vangen!!!! Clown Tong uitsteken Knipoog )

Amen! *LOL*

ThePast03

Adil18 schreef:

Ik zie hier toch aardig wat posten voorbij komen van mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om agressief te reageren op schelden. En dat bij een 12 jarig jochie.

Jij trekt ook een voorbarige conclusie door te stellen dat deze jongen dit verhaal misschien wel verzint.
Verder vind ik niet dat de politie alleen boeven moet vangen maar juist ook bij dit soort dingen moet ingrijpen.
Het gaat er ook niet om wat die jongen precies aan zijn voet heeft, maar om de daad van het meisje.
Blijkbaar vindt de politie het belangrijk genoeg om er aandacht aan te besteden en dat zal niet voor niets zijn lijkt me.

Waarom zit iedereen maar verhalen te verzinnen waardoor het meisje er minder slecht afkomt?
Misschien omdat we liever niet willen geloven dat er amazones zijn die zich zo asociaal gedragen, dan kan ik het nog iets begrijpen.
Maar waarom zou een 12 jarige jongen zo'n verhaal verzinnen alleen vanwege een zere voet? Dan heeft hij wel heel veel moeite gedaan, zijn zat simpelere verhalen te verzinnen waardoor jongens van die leeftijd een zere voet krijgen. Als hij er al een verhaal voor heeft moeten verzinnen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:32

runningkawa schreef:

Jij schrijft het, ik dacht het.

Je rijdt niet zomaar op iemand in. Grote kans dat er meer aan de hand was dan gewoon een opmerking van het jongetje.

En iedereen die schrijft dat zoiets absoluut niet kan:
Er zijn wel enkele situaties waarin ik het zelf ook zou doen.
En ik heb het zelfs al eens gedaan en heb er absoluut geen spijt van.
Het was een volwassen man van een jaar of 50. Hij fietste voorbij en 10meter voor mijn paard haar neus zet hij plots zijn fiets dwars op de weg en begint te roepen en te tieren. Dat er niet genoeg plek was om te passeren of zoiets. (Terwijl hij dus al zonder probleem gepasseerd was, ik gewoon rechts op de weg reed en een halve minuut daarvoor een auto er blijkbaar ook gewoon langs kon Rolleyes ) Die man blokkeerde dus de weg met z'n fiets en bleef ondertussen maar roepen en hij werd aardig agressief. Hij greep mijn paard bij de teugel en probeerde mij eraf te trekken.
M'n paard stond stil, maar toen hij fysiek werd, heb ik haar niet al te zachtzinnig aangespoord Bloos en recht op die man ingereden. En er dan snel vandoor gegaan. Ik zou niet weten, of hij er iets aan over heeft gehouden, maar ik was nou ook niet van plan om te blijven en het hem te vragen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 13-04-07 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:33

ThePast03 schreef:
Maaikeee schreef:

Het zal wel aan mij liggen hoor maar volgens mij zit er ook iets niet goed bij iemand die zichzelf het zo aantrekt wat een 12 jarig jochie over haar of over haar paard zegt dat ze er agressief van wordt.

Als iemand toch bijv een steen raak gooit, dan trek ik het me toch echt wel aan.
Dan had hij aan mij toch ook de verkeerde uitgekozen...
Ik zou hem niet expres omrijden, maar zou hij perongeluk op de voet gaan staan zou ik er ook geen medlijden mee hebben, niet eens een beetje

Maar nogmaals, we kennen dus de andere kant niet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:34

Luckystory schreef:
Er zijn wel enkele situaties waarin ik het zelf ook zou doen.
En ik heb het zelfs al eens gedaan en heb er absoluut geen spijt van.
Het was een volwassen man van een jaar of 50. Hij fietste voorbij en 10meter voor mijn paard haar neus zet hij plots zijn fiets dwars op de weg en begint te roepen en te tieren. Dat er niet genoeg plek was om te passeren of zoiets. (Terwijl hij dus al zonder probleem gepasseerd was, ik gewoon rechts op de weg reed en een halve minuut daarvoor een auto er blijkbaar ook gewoon langs kon Rolleyes ) Die man blokkeerde dus de weg met z'n fiets en bleef ondertussen maar roepen en hij werd aardig agressief. Hij greep mijn paard bij de teugel en probeerde mij eraf te trekken.
M'n paard stond stil, maar toen hij fysiek werd, heb ik haar niet al te zachtzinnig aangespoord Bloos en recht op die man ingereden. En er dan snel vandoor gegaan. Ik zou niet weten, of hij er iets aan over heeft gehouden, maar ik was nou ook niet van plan om te blijven en het hem te vragen. Knipoog

Dat heb ik al gezegd:
De enige uitzondering is als je wordt aangevallen door een ouder iemand, maar dan heet het ook gewoon verdediging. Knipoog
Dat is toch geen vergelijking met een 12-jarige jongen die wat roept?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:37

ThePast03 schreef:
Dat heb ik al gezegd:
De enige uitzondering is als je wordt aangevallen door een ouder iemand, maar dan heet het ook gewoon verdediging. Knipoog
Dat is toch geen vergelijking met een 12-jarige jongen die wat roept?

Hoe weet jij dat hij alleen maar wat geroepen heeft?
Moest er toen een 12-jarig agressief jochie aan mijn paard gehangen hebben ipv van een volwassen man dan had ik er echt net zo goed overheen gereden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:40

Je kan niet over iemand heenrijden als die al aan je paard hangt. (flauw Nagelbijten / Gniffelen)

Maar zolang die amazone zich niet gemeld heeft vind ik het verdacht... (als je niets te verbergen hebt... meld je dan gewoon). Bovendien had ik sowieso die jongen geholpen als hij niet meer kon staan op de voet. Je weet toch dat hij pijn heeft? Bel dan zelf zijn vader/politie/dokter. Dan laat je je tenminste van je goede kant zien.