Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:43

Arabesk schreef:
Ik ben het eens met Slimmerik. Al die valse sentimenten waarbij mensen nu ineens een zielig paardje willen opnemen, maar vanavond gewoon weer kistkalf of bioindustriekop eten.

Waar komen die paarden terecht? Onder zes dekens in een stal met drie dichte zijwanden en uitzicht op een blinde muur?

Dat bedoel ik......... Hoe weet jij nou in vredesnaam hoe ik mijn paarden houd..... En hoe weet jij wat ik eet???

*niet dat het jou ook maar iets aan gaat, maar goed*

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:45

Bij sommige mensen kun je denk ik nooit iets goed doen Djuno.......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:52

BitchyWitchy schreef:

Behalve als je je paarden tijdens een storm met waarschuwing voor zeer hoog wat op een hoger gelegen land jaagt, vervolgens blijf zegt en dan lekker gaat slapen.
En als de paarden dan niet blijven geef je iedereen de schuld behalve jezelf. (met dank aan Paars Haha!)

Vooral de mensen die wel de hele nacht doorgingen om hun paarden achter de dijk te krijgen (die jaagde ze immers het water in) en natuurlijk ook de hulpverlening die het allemaal helemaal fout deed. Natuurlijk is ook de landeigenaar fout, die had op zijn strepen moeten staan toen hij zijn paarden na 15 oktober liet staan.

Dat is het enige wat ik uit die boer heb horen komen, niets geen verdriet over zijn paarden alleen maar het afschuiven van zijn verantwoordelijkheid en dan ook nog eens op een behoorlijk agressieve manier. En elke dag kwamen er weer andere verhalen uit zijn mond. Maar ja daar zal die man dan wel weer niets aan kunnen doen, die kan zich blijkbaar niet goed uiten. (Ik zeg het zelf maar, want ik heb natuurlijk geen mensenkennis).

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:54

ThePast03 schreef:
BitchyWitchy schreef:

Behalve als je je paarden tijdens een storm met waarschuwing voor zeer hoog wat op een hoger gelegen land jaagt, vervolgens blijf zegt en dan lekker gaat slapen.
En als de paarden dan niet blijven geef je iedereen de schuld behalve jezelf. (met dank aan Paars Haha!)

Vooral de mensen die wel de hele nacht doorgingen om hun paarden achter de dijk te krijgen (die jaagde ze immers het water in) en natuurlijk ook de hulpverlening die het allemaal helemaal fout deed. Natuurlijk is ook de landeigenaar fout, die had op zijn strepen moeten staan toen hij zijn paarden na 15 oktober liet staan.

Dat is het enige wat ik uit die boer heb horen komen, niets geen verdriet over zijn paarden alleen maar het afschuiven van zijn verantwoordelijkheid en dan ook nog eens op een behoorlijk agressieve manier. En elke dag kwamen er weer andere verhalen uit zijn mond. Maar ja daar zal die man dan wel weer niets aan kunnen doen, die kan zich blijkbaar niet goed uiten. (Ik zeg het zelf maar, want ik heb natuurlijk geen mensenkennis).

Hopenlijk wel paardenkennis Knipoog Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:56

BitchyWitchy schreef:

Volgens sommige mensen vast niet Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:59

ThePast03 schreef:
BitchyWitchy schreef:

Volgens sommige mensen vast niet Haha!

Hahaha, dat zijn dezelfde mensen die zonder mij te kennen, weten hoe mijn paarden gehouden worden denk ik Clown Misschien kunnen die bij Jomanda gaan werken.... Met helderziendheid valt goed te verdienen Knipoog

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:01

Je kunt dit gewoon niet vergelijken met je familie uitmoorden. Dat die man nalatig geweest is zou kunnen, weet ik niet, maar hij zal die paarden echt niet bewust dood hebben laten gaan. Dat is nl. zijn brood wat daar loopt.

Prima, een wet voor dierenwelzijn, maar EERST de situatie in de (mensen)verzorgingstehuizen verbeteren.

EERST niks want we hebben het hier over paarden en niet over mensen
en je moet het wel goed neerzetten want zoals jij het heenzet lijkt het alsof er een welzijnswet voor dieren moet komen en daarna pas aan de mensen wordt gedacht. Knipoog

er IS AL een welzijnswet voor dieren. deze moet opgenomen worden in de grondwet gaf ik aan. Pling

tuurlijk moet er aan de mensen gedacht worden en aan de verzorgings tehuizen dat ben ik ronduit met je eens meid, maar dat is nu niet ter sprake ik wil hier best met je over discusseren, maar dan of op een ander forum Of een nieuw topic openen! Haha!

ten 2e

ik vergelijk dit wel met familie uitmoorden, dat zie je toch? dat is mijn mening!
sowieso.

waarom kun je het volgende niet vergelijken

ik weet dat er storm op komst is dus mij 18 familie-leden LEVENDE WEZENS, laat ik buiten overnachten in de weet er een kans is dat ze dit niet overleven. Tevens ben ik gewaarschuwd! de 18 levende wezens zijn inmiddels bezweken. de 100 (voor t gemak) andere levende wezens waar ik voogd van ben worden mij afgenomen omdat ik schijnbaar geen verantwoordelijksheid gevoel heb.

uiteindelijk kom ik in de bak terecht omdat ik medeplichtig ben! Desondanks ik deze andere levende wezens misschien ter adoptie wilde opgeven, af zou moeten staan als pleegkind.... kortom ook niet bij mij zou houden.

ik weet dat er storm op komst is dus mij 18 paarden LEVENDE WEZENS, laat ik buiten overnachten in de weet er een kans is dat ze dit niet overleven. Tevens ben ik gewaarschuwd!de 18 levende wezens zijn inmiddels bezweken. de 100 (voor t gemak) andere levende wezens waar ik eigenaar van ben worden mij afgenomen omdat ik schijnbaar geen verantwoordelijksheid gevoel heb.

uiteindelijk krijg ik de paarden terug. Desondanks ik ze voor de handel heb

kortom ik zou ze niet bij mij houden.

leg mij dan eens uit wat het verschil is want die zie ik niet!!!!

een paard heeft gevoel en leeft

een mens heeft gevoel en leeft.

de eigenaar heeft gewoon verzuimd en totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel jegens zijn bezittingen. Want als bezittingen/voorwerpen worden dieren beschouwd in de wet!

je kunt niet willens en wetens zo'n groot risico nemen als je verantwoording hebt. Dus dat dit mannetje wel alles heeft gedaan wat in zijn macht lag is bull-shit. evenals het is zijn brood dus zal hij er wel alles aan hebben gedaan...

not not not

lees maar eens op het fryskegea.nl staat letterlijk;

Ondanks herhaalt aandringen van It Fryske Gea heeft de eigenaar van de paarden pas op het laatste moment actie ondernomen. Toen kon hij echter niet alle dieren meer afvoeren naar een veiliger plek.

GUILTY ASS HELL!!!!!!!

i rest my case!

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:06

en nee mensen ik bedoel dit niet agressief dit is een manier van uitdrukken.....

dus nee ik ga mijn mondje ook niet met zeep spoelen want dat vind ik vies.... hahahahaha

Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:07

En toch zouden "enters" het wat prettiger maken. Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:07

Als die man nalatig is geweest (is iets anders dan moord) wordt ie daar door de rechter voor veroordeeld. Niet door mij of een andere Bokker.

Ik vind echt dat je overdrijft.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:12

Sjoert schreef:

*grinnik*....moest ff goed nadenken...maar nu vat ik hem Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:14

IKbenEllen schreef:
Als die man nalatig is geweest (is iets anders dan moord) wordt ie daar door de rechter voor veroordeeld. Niet door mij of een andere Bokker.

Ik vind echt dat je overdrijft.

Je moet het ook niet als moord zien denk ik, ik bedoel, niet zo zwart/wit... Als je je familieleden buiten laat staan en je weet dat er noodweer komt, ben je ook nalatig... Het is maar net hoe je het noemt... Ik begrijp Bokjeborgeld wel... Je moet het niet te letterlijk nemen IKbenEllen, ik denk dat ze het meer als voorbeeld bedoelt, en net wat ze zelf zegt, ze drukt zich op haar eigenwijze eigen wijze uit Clown

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:15

en inderdaad nalatenschap kun je in de dierenwereld voor opgepakt worden zowel als in de mensenwereld.....

dit valt dan onder de noemer mishandeling....

dit gebeurd in de dierenwereld en ook in de mensenwereld....

als ik mijn kind slecht behandel komt ook de kinderbescherming....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:18

Sjoert schreef:

Moet je wel weer weten waar je ze neer moet zetten Clown

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:19

Pling Pling Pling Pling Pling Pling als iemand zijn paarden te laat zoals zwart op wit staat bij fryskegea.nl binnenhaalt of veilig probeert te stellen....

komt ook de aid....

alleen dezen zijn zo weer weg...

kinderbescherming geeft dit door en je kan in de bak komen....
tevens ben je je kinderen kwijt en worden deze in een pleeggezin geplaatst.

hij moet mijns inziens overal voor opdraaien en ze moeten zijn paarden weg geven!

een soort fosterparents paarden van marrum plan!

snap ie.....

het zijn inderdaad slechts voorbeelden bitchy...

jij leest tussen de regels door... een kunst op zich moet ik zeggen blijkt....hahaahah Pling

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:22

bokjeborgeld schreef:

jij leest tussen de regels door... een kunst op zich moet ik zeggen blijkt....hahaahah Pling

ff offtopic....

Haha! Haha! Is in dit geval ook niet zo moelijk Haha! Haha! Haha!

Nienke86

Firegurl schreef:
Ik heb ergens anders op bokt gelezen dat hij helemaal niet goed voor zijn beesten zorgt,die meiden wonen in t zelfde dorp als hem,dat zegt al genoeg lijkt me!Zij wonen er dichtbij en komen er dan ook geregeld langs!

ik ook Lachen

HummerTime

djuno schreef:
bokjeborgeld schreef:

ff offtopic....

*BOINK*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:24

Pffff..... op geheel eigen wijze ja.... Hyper!
Ze geeft tot 2x toe aan dat ze dat WEL moord mag noemen, nou ja, dat is voor haar rekening.
Het wordt allemaal zooooooo opgeblazen.... tuurlijk is het erg wat er gebeurd is, maar om die man nou publiekelijk op te knopen zonder veroordeling....
Er zijn ergere dingen hier in dit land gaande hoor!
Om Cristina te quoten:

Cristina schreef:
HAAL EERST DE BALK UIT JE EIGEN OOG EN DAARNA DE SPLINTER UIT EEN ANDER Z'N OOG.

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:25

Pling Pling Pling Pling Pling Pling druk jij wel eens op enter? Pling

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:25

djuno schreef:
bokjeborgeld schreef:

ff offtopic....

Haha! Haha! Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:28

nikkiej_86 schreef:
ik ook Lachen

En hoe staan de beestjes erbij?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:29

bokjeborgeld schreef:
een soort fosterparents paarden van marrum plan!

Hier hebben Cristina en ik gisteren al allerlei goede plannen voor gegeven, maar nee hoor, dat is dan weer off topic... Haha!

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:30

nou ellepell, ze is hier hoor... je mag het ook tegen mij richten ipv over mij..... Haha! Haha!

en inderdaad zijn er ergere dingen maar in een forum/topic mag je je mening uiten. Dit doe ik....

als jij je er niet prettig bij voelt dan lees je er toch overheen?

je hoeft het niet te lezen wat ik post....

is geen verplichting...

en het feit dat we het hier over marrum hebben en de paarden neemt niet weg dat er vergeten word dat er ergere dingen in de wereld zijn...

maar ja zo gaat dat in een discussie ellen... bij deze....
en nogmaals Paarden Marrum is hier ter sprake en niet de rest van de wereldellende...

als je het zo erg vind moet je even een ander forum lezen....

ik wil wel een 'gezellig klessebes over de ergere dingen in dit land 'topic openen! speciaal voor jou.... Haha! Haha! Haha! my pleasure meid.....

no hard feelings verder..... Knipoog

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:31

en inderdaad ik sluit me wel aan bij een fosterparents plan Haha!

en hoezo off topic... het gaat toch om deze paardjes en er moet toch actie ondernomen worden... dan mag je het daar toch zeker over hebben over het HOE MOET HET VERDER met de paardjes.....

actie reactie.....

oorzaak - gevolg....

Haha!