Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:29

Citaat:
02-11-2006
Partij voor de Dieren doet aangifte bij de politie in Friesland na verdrinkingsdood 18 paarden

Amsterdam, 2 november 2006 -

De Partij voor de Dieren gaat vandaag aangifte doen bij de politie naar aanleiding van de verdrinkingsdood van 18 paarden in de Friese plaats Marrum. 120 Paarden, die in een buitendijks gebied staan, zijn niet op tijd voor de storm in veiligheid gebracht door de eigenaar en terreinbeheerder it Fryske Gea. Al sinds 15 oktober zijn de eigenaar en terreinbeheerder it Fryske Gea op de hoogte van een naderende wateroverlast. Ze hebben echter ondanks een groot aantal verontruste meldingen van burgers verzuimd in te grijpen en zijn daarom in elke geval in morele zin en mogelijk ook juridisch aansprakelijk te stellen voor de dood van tenminste 18 paarden. De PvdD vraagt it Fryske Gea openbare verantwoording af te leggen over het door haar gevoerde beleid dat dieren in ernstige problemen heeft gebracht. Tevens wil de PvdD weten welke maatregelen er getroffen worden om soortgelijke misstanden in de toekomst uit te sluiten.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 02-11-06 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:30

Die andere boer die zei dat het iedere beste veeboer kon overkomen zal wel een goede klant van deze man geweest zijn Lips are sealed

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:32

Cayenne schreef:
Die andere boer die zei dat het iedere beste veeboer kon overkomen zal wel een goede klant van deze man geweest zijn Lips are sealed

Wat zei je "Boeren" Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:34

ceasario schreef:
Cayenne schreef:

Wat zei je "Boeren" Haha!

Inderdaad Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:36

arme dieren... Wiens schuld het ook is.. Zij zijn er het duppe van.. Boos! Verdrietig

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:38

De eigenaar had blijkbaar niet kunnen bedenken als je de paarden naar een hoger gelegen stuk grond brengt je dit gedeelte ook moet afsluiten zodat ze niet kunnen teruglopen. wat helpt het nou de paarden in een weiland te verplaatsen terwijl je geen maatregelen neemt om te voorkomen dat ze teruglopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:42

Wat ik me afvraag hoe je er hengsten en koeien wel tussenuit kunt krijgen op het laatste moment???

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:42

eigenaar moet wel gestraft worden want ik vind het onverantwoordelijk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:43

Hoorde net op de radio dat de eigenaar beweert dat hij/zij wel die paarden naar een ander stuk had gebracht, maar dat ze daar met schijnwerpers aan het werk waren en dus de paarden weer terug zijn gegaan naar het eerste stuk????

Ik geloof hier dus echt niks van en anders ga je je paarden toch niet naar een ander stuk brengen, maar haal je ze daar allemaal weg!!!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:45

sarabande schreef:
Wat ik me afvraag hoe je er hengsten en koeien wel tussenuit kunt krijgen op het laatste moment???

Misschien stonden die op een met draden/hekwerk afgeschermd stuk wat nog niet onder gelopen was?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:46

ja precies, het helpt gewoon neit omdat het 1 grote vlakte is.. dus die paarden rennen daarheen wat hun instinct zegt.. naar de dijk dus..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:47

Ann schreef:
[
Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar sta er wel een beetje bij stil hoe die hier overkomt.

Elkaar hierover een beetje "opvoeden" als paarden"mens", lijkt me toch geen overbodige luxe. Ach gut

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:52

Mik_ schreef:
Ja om die kerel te laten dokken. Denk je dat Klijntje alleen aan geld denkt? Lijkt me niet ...

Dankjewel, nee natuurlijk denk ik niet alleen aan geld.
Was gewoon benieuwd... Maar dat zei ik dus al
Dat mag toch wel?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:53

Wat schandalig! Arme paarden! Wat shit dat die reddingsactie niet mocht baten.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:53

Wat ik trouwens ook ergerlijk vind, is dat heel veel mensen erheen gaan om de dode paarden te bekijken en hoe ze daar vast staan half te verzuipen in het water...
Je hindert de reddingswerkers alleen maar, echt van die rampentoeristen bah

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:54

Loretta schreef:
De eigenaar had blijkbaar niet kunnen bedenken als je de paarden naar een hoger gelegen stuk grond brengt je dit gedeelte ook moet afsluiten zodat ze niet kunnen teruglopen. wat helpt het nou de paarden in een weiland te verplaatsen terwijl je geen maatregelen neemt om te voorkomen dat ze teruglopen.

Het zijn niet gewoon weilanden het gebied bestaat uit honderden hectaren verdeeld in een paar gebieden, een stuk snel even afzetten kan dus niet.
En de hengsten en merrie's lopen natuurlijk niet allemaal door elkaar Cool

Ik heb ook gelezen dat de eigenaar ze wel degelijk naar een hoger gelegen stuk heeft gebracht, maar dat 's avonds er andere eigenaren (misschien waren niet al deze paarden van deze mensen?) met schijnwerpers zijn geweest die hun paard er hebben weggehaald en dat daardoor de andere dieren van het hoger gelegen gebied zijn gegaan.
Als dat idd zo is zijn er dus mede schuldigen, want paarden zijn kuddedieren en volgen elkaar en ook komen ze op het licht af.

Ze moeten het maar eens goed uitzoeken allemaal.

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:54

Ik had vanmorgen op T.v gehoord dat de eigenaar alle kosten moet gaan betalen van De reddingsactie en dat ze om 11 uur aan de slag gaan omdat dan het water peil het laatste staat ik hoop dat dit alles gou in orde komt!!!!! Boos!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:55

rensju schreef:
Wat ik trouwens ook ergerlijk vind, is dat heel veel mensen erheen gaan om de dode paarden te bekijken en hoe ze daar vast staan half te verzuipen in het water...
Je hindert de reddingswerkers alleen maar, echt van die rampentoeristen bah

Dat bedoelde ik met die lieden op de foto's met hun handen in/aan de "Zak". Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:56

Nou, dan maar weer opnieuw de duimen op elkaar en hopen dat ze de dieren zo over krijgen...

Laura_Jarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:58

Er gaan ook heel veel verhalen rond...op 1 site staat defensie red paarden door een vlot, maar vanochtend op het nieuws zeiden ze dat de reddingsactie was mislukt doordat het vlot vast liep, omdat het water zo snel zakte...maarja het is en blijft verschrikkelijk!!! Die man is ontzettend dom bezig geweest. Iedereen heeft het wel over de stommigheid van die man, maar eerst de paarden maar veilig en daarna moet die man flink gestraft worden vind ik!!!

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:01

Echt verschrikkelijk!
Ik snap echt niet dat je als eigenaar niks doet. Hij was van te voren gewaarschuwd, door de nieuwsberichten! Maar vond het vast teveel werk om 100 paarden ergens anders heen te brengen. Het zal wel een handelaar geweest zijn...
Nou nu heeft hij zn verdiende loon, 15 paarden verloren (flink verlies dus) en zeker te weten een slechte naam. Hij kan het als handelaar wel vergeten denk ik!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:03

Verschrikkelijk dit !!!
Hier zijn gewoon geen woorden meer voor,arme paardjes!!

Wat ik niet begrijp : Ze zitten nu al te mekkeren wie die koste gaat betalen van de reddingsactie,mekker niet er redt die paarden...
Sorry maar 18 paarden redden [was gisteravond] vind ik weinig over een hele dag,
Tuurlijk doen ze hun best,maar om nu al over de kosten te gaan zanikken gaat er bij mij niet in Sigaar

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:05

marlou16 schreef:
Echt verschrikkelijk!
Ik snap echt niet dat je als eigenaar niks doet. Hij was van te voren gewaarschuwd, door de nieuwsberichten! Maar vond het vast teveel werk om 100 paarden ergens anders heen te brengen. Het zal wel een handelaar geweest zijn...
Nou nu heeft hij zn verdiende loon, 15 paarden verloren (flink verlies dus) en zeker te weten een slechte naam. Hij kan het als handelaar wel vergeten denk ik!

Dit soort opmerkingen vind ik echt slecht!
Is 1 van jullie erbij geweest? Misschien hebben die mensen hun best wel gedaan om die paarden in veiligheid te brengen, maar het was raadselachtig hoe erg het weer zou zijn, dus het was hoedan ook een grote gok!
Er is toch ook een afsluitdijk kapot gegaan omdat het water 3 meter hoger dan normaal rond deze tijd staat.
Ik vind het erg kort door de bocht en tuurlijk is het heel triest dat die paarden om het leven komen, maar door meteen met een beschuldigende vinger te gaan staan wijzen, bereik je ook niets!

Nienke86

marlou16 schreef:
Echt verschrikkelijk!

Handelaar is hij al TE lang !!
als je e=het aan mij vraagt
Een die slechte naam heeft hij ook al !! heel erg lang !
Die word nu nog slechter
Maar wat ik hoop is dat hij een verbod krijgt ooit nog dieren te houden !

Ann

De reddingsactie gaat heus wel door ondanks het "gemekker" over wie de rekening gepresenteerd krijgt.