Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HHD_Foto

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:21

Voor de mensen die bij deze stal gewerkt hebben en het opnemen voor Wanda: jullie loyaliteit siert jullie en dat meen ik. Betekent denk ik ook dat Wanda hart heeft voor haar mensen en dieren, anders zouden jullie je niet zo hard maken voor haar en haar bedrijf.

Maar ik denk wel dat het bedrijf haar boven het hoofd is gegroeid en zeker 'afgeroomd' (stom woord) moet worden. Of dat op deze manier had gemoeten betwijfel ik, maar dat is nu al gebeurd. DB is een log apparaat die niet zomaar in actie komt, dus betwijfel of ze nog nooit op dit bedrijf zijn geweest, misschien is de eigenaresse hier niet helemaal eerlijk over uit schaamtegevoel.

Ik heb zelf koudbloeden, die zeer schraal gehouden worden, je voelt de ribben, maar ziet ze niet. Dit zijn paarden die best wat stevig behoren te zijn. Ook ken ik een melkerij met koudbloeden en die merries zien er allemaal zeer goed uit, ook al staan ze maanden met veulen en worden ze gemolken.

Ik denk dat dit geen discussie moet gaan worden over wie wel of niet gelijk heeft, dat zal de rechter uiteindelijk wel bepalen. Voor de mensen die Wanda een hart onder de riem willen steken: zet je schouders er onder en zorg er met z'n allen voor dat het weer een goedlopend bedrijf wordt met gezonde, happy paarden !

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:26

Heb de foto's eens bekeken die dit bedrijf zelf via een link erop gezet heeft en de enige met voldoende vlees op haar ribben is de dame die op de foto staat. Financieel hoeft het geen probleem te zijn want paardenmelk kost een vermogen.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:30

De DB begint met een waarschuwing, daarna en eis, en pas daarna inbeslagname.

Dit is dus al geruime tijd aan de gang!!!

Loyaliteit is leuk maar hier zijn nu duidelijk grenzen overschreden en is de ingreep volledig terecht geweest.

PS: als jullie willen weten wat de dierenbescherming per jaar doet, kijk dan even hier:
http://www.dierenbescherming.nl/content ... d=1&sid=96

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:32

Ik vind sommige reacties erg vermoeiend (en nu worden er veel mensen boos denk ik).
Ik heb alles gelezen en het verbaasd mijn de hoeveelheid penny-reacties die ik te lezen krijg.
Ook roepen veel mensen in het wilde weg maar een reactie, op basis van een paar foto's.
Wordt er een beetje moe van.

NEE, ik ben geen werknemer of ex-werknemer van Wanda, ik ken haar alleen van zien als ze met haar aanspanning langs mijn deur rijdt. Even zwaaien naar elkaar. Ik ken haar niet persoonlijk.
Ik weet hoe ze te boek stond hier in de buurt en dat is niet mooi. Maar tis een verdomd klein klote roddel-dorp en hier gaan de roddels snel en worden ze aangedikt tot en met. (ikzelf heb hier al eens eens keer te horen gekregen dat ik gecondoleerd werd met het overlijden van mijn vriend... die op dat moment thuis naast me op de bank zat, kortom: tis wat dat betreft een rot-gat)

Ze stond (let op: STOND) vroeger bekend als iemand die niet goed voor haar paarden zorgde. Maar als ik (zowat iedere dag) langs de weien rijdt waar ze op staan, is daar toen -en nu zeker- geen sprake meer van.
Maar eenmaal een stempel...

Dat er magere paarden stonden, ik heb er misschien 1 of 2 kunnen zien, niet meer.
Dat de hoeven te lang zijn: als IK mijn paard niet iedere 3 weken laat bekappen, dan zien haar hoeven er serieus even erg uit. Lange hoeven is geen indicatie naar mijn idee.
Een achterstand aan hoefverzorging zie je terug in de beenstanden, en kijk maar naar welke foto dan ook, geen maffe beenstanden te ontdekken. Worden dus goed onderhouden.
Dat oog: Die merrie heeft een klein veulen aan de voet, is dus geen optie om dat naar de kliniek te vervoeren, zo'n veulen moet veel beweging hebben, in een kliniek wordt een paard een stal in gemikt totdat de boel genezen is. Kan weken duren. De desbetreffende dierenarts is ook MIJN dierenarts, goudeerlijk en verstand van zaken. Niets mis mee.

Ik hoop echt voor Wanda en de mensen die daar werken dat de meegenomen paarden zo snel mogelijk weer teruggebracht worden.

Mensen die schrijven dat ze hopen dat de DB alles meeneemt vindt ik stompzinnig en kort door de bocht. Penny-reacties die ontstaan door niet-nadenken en meepraten met de rest.

Eerst zien en DAN oordelen. Teveel gevraagd misschien?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:35

er worden genoeg merries met veulen naar de kliniek gebracht hoor

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:39

Vreemde reactie, lijkt toch erg veel op verdedigen!!

Ik ken geen van de betrokkenen in deze gebeurtenis maar als ik met 1 van deze paarden bij een veearts zou komen dan kreeg ik een spuitje van ze zouden ze proberen het paard te redden.

De foto's zijn duidelijk genoeg en de verhalen over 1 of 2 paarden waren wat mager zijn hierdoor gelijk naar het fabeltjesbos verwezen.

Ik mag inderdaad hopen dat de DB deze dame alle beesten ontzegd zodat deze beesten een echt leven krijgen.
En het zou zelfs een stap verder mogen gaan met boetes en eventueel hechtenis. Deze dame doet alles verkeerd en zoals zelfs jullie Wanda-fans schrijven "ze had een slechte naam", "ze was soms te laat".

Nu is het echt te laat voor haar!!!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:58

arabesk: ik lees idd en heb daarna een mening!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:00

Ik snap ook niet waarom je zo iemand zou verdedigen. Zij is fout geweest. Niet iemand anders. En als het nodig is om elke 3 weken je smid te laten komen omdat de hoeven er anders zo bedroefd uitzien, dan laat je hem maar elke drie weken komen. Je kiest voor een paard, dan heb je de hele verzorging erbij. Anders moet je geen paard nemen en zeker niet zoveel. Het kost nou eenmaal geld, dat weet je. Kun je het niet betalen, zoek dan een verzorgpony. Er kunnen ineens hoge kosten aan een paard vastzitten en dan kun je niet zeggen, ik wacht even een weekje.

Ik ben dus geen penny, maar iemand die kotsmisselijk wordt van dit soort trieste praktijken en ook van verdedigers. Gedver,.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:08

annemiekkvm: ik ga helemaal met je mee!

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:10

Het zal toch echt niet zo wezen dat er niets aan dat paardje wordt gedaan met dat onstoken oog nu het in beslag is genomen?

Men zegt hier van niet totdat de rechtzaak is geweest,maar is dat werkelijk zo? Kan het me niet voorstellen dat dat zo zou zijn,dat ze zo'n dier nog langer laten lijden dan nodig is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:11

Jaila schreef:
Het zal toch echt niet zo wezen dat er niets aan dat paardje wordt gedaan met dat onstoken oog nu het in beslag is genomen?

Men zegt hier van niet totdat de rechtzaak is geweest,maar is dat werkelijk zo? Kan het me niet voorstellen dat dat zo zou zijn,dat ze zo'n dier nog langer laten lijden dan nodig is.

kan da ook moeilijk geloven. Dat die paarden die de normale verzorging krijgen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:15

Nee hoor, medische zorg krijgen ze direct.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:17

janderegelaa schreef:
Nee hoor, medische zorg krijgen ze direct.

awel dacht ik dus ook. Maar als je leest in het voorgaande reply's zijn er een paar overtuigd dat het niet zo is. En ze dus beter op de wei konden blijven staan Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:17

Ik heb de foto's in het andere topic bekeken... mager en schraal kan, zie je wel vaker bij merries met veulens aan de voet e.d.

Maar dat oog nee dat gaat er bij mij niet in!
En dat de VA niet wilde doorverwijzen naar de kliniek vindt ik echt geen excuus. Wanneer mijn VA dat flikt ga ik direct naar een ander en zorg ik ervoor dat mijn paard meteen in Utrecht staat... desnoods breng ik haar zelf.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:28

Een paard met een oog dat dusdanig beschadigd is zoals op de foto te zien is, gaat allereerst naar de kliniek om het oog te laten verwijderen en zal daarna MISSCHIEN terug op de wei gezet worden, maar dan afgedekt ivm beestjes. Kan toch niet zo... Sterk verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:39

Even een "misverstandje" uit de wereld helpen dat er door het "Wanda kamp" in is gebracht.
Als dieren in beslag genomen zijn gaan ze NIET naar een loods van justitie maar naar een schutstalhouder.
Hier zijn er verschillende van in NL welke allemaal strikt geheim worden gehouden om problemen met eigenaren te voorkomen.
Bij de schutstalhouder worden ze prima verzorgd en uiteraard voorzien van alle nodige medische zorg.
Als de rechter besluit dat de dieren NIET te terug gaan naar de eigenaar worden ze niet afgemaakt maar gaan ze naar mensen die zich daar voor ingeschreven hebben en geselecteerd zijn.
Alleen dieren die dusdanig slecht zijn dat het niet humaan is ze te laten leven worden ingeslapen.
Het verhaal van een loods met "cellen" van justitie is gewoon een fabeltje en bestaat absoluut niet!!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:45

dan heeft de inspecteur van de LID me tot 5 x toe voorgelogen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:47

Morrie schreef:
dan heeft de inspecteur van de LID me tot 5 x toe voorgelogen....

Ilindra schreef:
Hier zijn er verschillende van in NL welke allemaal strikt geheim worden gehouden om problemen met eigenaren te voorkomen.

Waarschijnlijk met een reden Knipoog

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:48

@arno8 toevallig weet ik dat de des betreffende DA daar niet is weggestuurd maar zelf niet meer van plan was om op te komen dagen. daar mevrouw oud haar rekeningen niet betaalde. dat zegt toch ook wel genoeg denk ik.
deze DA is pas mee gegaan na meerdere malen aandringen van de DB dus weigerde in eerste instantie.
ken deze DA persoonlijk en heb errrrrug goede ervaringen met deze man.
weet zeker dat hij uit het beste oogpunt gehandeld heeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:51

ik ben niet de eigenaar hoor Ilindra en ik ben ook niet zo mobiel dat ik het hele land af kan reizen, ben nogal aan 1 plek gebonden door omstandigheden.
Was ook niet van plan ze te gaan bezoeken ofzo, wilde alleen even e.e.a. doorgeven over het ras en een tel.nr. doorgeven van iemand die precies weet hoe je dergelijke paarden dient te voeren en dat soort onbelangrijke details..... om te voorkomen dat ze straks onder de huidproblemen zitten van een overdosis biks en ander krachtvoer...... de goede man had nog nooit van zijn leven van het ras Noriker gehoord zelfs

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:54

@morrie zeg morrie waarom word er niet gereageerd op de vraag van timokyana??? hoe jij denkt dat een noriker eruit hoort te zien.
laten we t toch eens zijn over t feit dat morrie er gewoon perfect uitziet. hij schijnt plezier te hebben in wat hij doet en lijkt mij perfect afgericht te zijn. zeker op basis van de parelli.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:08

vraag ?? welke vraag, heb geen vraag gezien, ben even een paar uur de deur uit geweest....
Maar hier kan je een rasbeschrijving lezen.
Morrie is van de Elmarlijn, dat is de zwaarste en meest compacte variant, de andere lijnen zijn veel lichter gebouwd.
Wanda heeft niet 1 paard van de Elmarlijn staan, nooit gehad ook.

Over hoe een Noriker eruit dient te zien verschillen de mensen van het stamboek nogal van mening, mail een willekeurig hengstenstaion in Oostenrijk en je krijgt overal een ander verhaal te horen....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:10

ik hekel altijd de DB omdat ze niet ingrijpen......... en als ze ingrijpen is het vaak al veel te laat.

Men kan TE ver gaan.......... een er TE bijzondere mening op nahouden.

Ik wordt gezien als een mishandelaar, omdat mijn paard zeker wel 15 uur per dag op stal staat, met deken en ijzers als het moet....... maar de DB is nog niet bij mij geweest.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:13

ja ok maar de foto s die ik toch overal nu te zien krijg met paarden geven in mijn ogen een goed beeld van hoe ze er niet uit moeten zien.
helaas ben ook ik dus van mening dat mevrouw oud ook wel van goede wil is maar dat ze er dus gewoon teveel heeft.
dat er altijd wel 1 slechter of ziek paard tussen staat hoeft helemaal niet.
heb zelf ook een zwaar verwaarloosd en mishandeld paard staan nu. heb hem inmiddels 8 jaar staan en weet wat t dus is om zo n paard weer terug op zijn niveau te krijgen. kost veel bloed zweet en tranen en vooral ook geld voor dierenartskosten.
maar nu 8 jaar later is mijn paard nog steeds kerngezond en staat mega happy in de wei te wezen.
en mijn complimenten voor t feit dat je zo n grove koudbloed met zo n halstertje onder bedwang kunt houden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:25

En de redenen die ze geeft vind ik echt kul!
Toevallig hebben ze allemaal wat (en dat is te weinig verzorging!)