Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:nogmaals dat paard was onder behandeling bij een VA, de rekeningen hiervan zijn er gewoon
1 paard met een slecht oog op 40 gezonde paarden
Op de cormeijhoeve in Slootdorp stond ook een paard met zo'n oog, dat lieten ze ook gewoon zo, omdat het paard een veulen had.
daantjuhhh schreef:Arabesk schreef:nogmaals dat paard was onder behandeling bij een VA, de rekeningen hiervan zijn er gewoon
1 paard met een slecht oog op 40 gezonde paarden
Op de cormeijhoeve in Slootdorp stond ook een paard met zo'n oog, dat lieten ze ook gewoon zo, omdat het paard een veulen had.
Nou mooi VA die z'n paard op de weide laat staan!!
Die hoord in de kliniek!!
In een schone droge stal!
arno8 schreef:
In 1 van de 2 topics is al uitgelegd dat een wei stukken hygienischer is dan een stal. Een moeder haal je niet zomaar even bij een veulen weg om in een kliniek te zetten. Ja, dat oog ziet er niet uit. Maar dat betekent niet dat het achteruit gaat. Ik kan er iig geen oordeel over vellen. Ik kan me wel voorstellen dat als een dierenarts zegt: "Het is het beste om haar in de wei te laten en haar dit en dat als medicatie te geven", dat je dat dan doet.
Citaat:Ze is vier weken geleden met haar oog in een afgebroken tak gelopen, in eerste instantie leek dat niet zo erg maar de laatste week was dat heel erg aan het ontsteken. Ik gaf haar iedere dag cubarmix en het was alweer aan het slinken.
jeannaa schreef:Maar dat zegt dus niet niet dat de dieren altijd in het donker opgesloten staan. Geloof me ik woon heel dicht bij en die dieren komen ook buiten.
Billy schreef:Het spijt me, maar ik zou me doodschamen als mijn opaarden er zo bijliepen als deze kudde. Verwaarloosd, veel te lange hoeven, veel te mager. Ik hoop dat de dierenbescherming net zoveel parden in beslag neemt tot mw er een stuk of 5 over heeft die ze wel behoorlijk kan verzorgen en onderhouden.
Er wordt altijd geklaagd dat de dierenbescherming niet ingrijpt, nu doen ze het wel, is het weer niet goed.....
Chubby schreef:Citaat:Ze is vier weken geleden met haar oog in een afgebroken tak gelopen, in eerste instantie leek dat niet zo erg maar de laatste week was dat heel erg aan het ontsteken. Ik gaf haar iedere dag cubarmix en het was alweer aan het slinken.
Een dergelijke verwonding kan van het ene uur op het andere ontstaan zelfs.. Maar als een oog na 4 weken behandeling er nog zo uit ziet, dan ga je toch informeren of je wel op de juiste manier behandelt?!
Arabesk schreef:Billy schreef:Het spijt me, maar ik zou me doodschamen als mijn opaarden er zo bijliepen als deze kudde. Verwaarloosd, veel te lange hoeven, veel te mager. Ik hoop dat de dierenbescherming net zoveel parden in beslag neemt tot mw er een stuk of 5 over heeft die ze wel behoorlijk kan verzorgen en onderhouden.
Er wordt altijd geklaagd dat de dierenbescherming niet ingrijpt, nu doen ze het wel, is het weer niet goed.....
De andere 45 waren wel gezond
de foto's van de 5 kneuzen zijn gemaakt door een exwerknemer die vorig jaar ontslagen is
daantjuhhh schreef:jeannaa schreef:Maar dat zegt dus niet niet dat de dieren altijd in het donker opgesloten staan. Geloof me ik woon heel dicht bij en die dieren komen ook buiten.
dat zeg ik ook niet.
en heb dat geloof ik ook nog niemand horen zeggen, er staan allemaal foto's dat ze buiten staan!
dus??
maar ook buiten hoor je je dieren te verzorgen..
avanoort schreef:Moeilijke situatie.
Ik zou mij doodschamen als mijn paard er zo bij staat.
Mijn paard staat s'avonds in een heerlijke droge warme stal met een warme deken en lekker muesli in zijn voerbak.
En dat zou ik ieder paard gunnen, sommige "naturals" gaan echt te ver. En zoals in eerdere pagina's besproken: ik heb ook geen hoge pet op van Arabesk. Als je een paard natuurlijk wilt houden, moet je hem maar terugzetten in de natuur.
Arabesk schreef:de foto's van de 5 kneuzen zijn gemaakt door een exwerknemer die vorig jaar ontslagen is