Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:32

Jemig wat een verhaal zeg... echt erg!
En op die foto's zien de paarden er echt zo slecht nog niet uit hoor! Heb weleens erger gezien.

maar hoe kunnen ze zoiets maken zeg? Wat gebeurd er nu met die paarden?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:33

Arabesk schreef:
nogmaals dat paard was onder behandeling bij een VA, de rekeningen hiervan zijn er gewoon

1 paard met een slecht oog op 40 gezonde paarden

Op de cormeijhoeve in Slootdorp stond ook een paard met zo'n oog, dat lieten ze ook gewoon zo, omdat het paard een veulen had.

Nou mooi VA die z'n paard op de weide laat staan!!

Die hoord in de kliniek!!
In een schone droge stal!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:33

ik wil wel even vertellen wat er met dit soort paarden gebeurd.
de paarden uit mijn onderschrift 2005, zijn afgevoerd naar Bunnik, stonden daar in hokken waar ze hun hoofd telkens stootten en waar geen daglicht binnenkwam

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:38

daantjuhhh schreef:
Arabesk schreef:
nogmaals dat paard was onder behandeling bij een VA, de rekeningen hiervan zijn er gewoon

1 paard met een slecht oog op 40 gezonde paarden

Op de cormeijhoeve in Slootdorp stond ook een paard met zo'n oog, dat lieten ze ook gewoon zo, omdat het paard een veulen had.

Nou mooi VA die z'n paard op de weide laat staan!!

Die hoord in de kliniek!!
In een schone droge stal!

In 1 van de 2 topics is al uitgelegd dat een wei stukken hygienischer is dan een stal. Een moeder haal je niet zomaar even bij een veulen weg om in een kliniek te zetten. Ja, dat oog ziet er niet uit. Maar dat betekent niet dat het achteruit gaat. Ik kan er iig geen oordeel over vellen. Ik kan me wel voorstellen dat als een dierenarts zegt: "Het is het beste om haar in de wei te laten en haar dit en dat als medicatie te geven", dat je dat dan doet.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:39

Hmmm... Volgens mij valt dat in Bunnik nog al mee zie de in beslag genomen dieren regelmatig in de wei staan, net als de andere dieren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:41

We zijn er geweest ik weet echt wel wat ik gezien heb.

Overigens dit is hetzelfde paard maar dan een maand geleden:

Afbeelding
Zo hard kan een oogontsteking gaan!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:43

arno8 schreef:

In 1 van de 2 topics is al uitgelegd dat een wei stukken hygienischer is dan een stal. Een moeder haal je niet zomaar even bij een veulen weg om in een kliniek te zetten. Ja, dat oog ziet er niet uit. Maar dat betekent niet dat het achteruit gaat. Ik kan er iig geen oordeel over vellen. Ik kan me wel voorstellen dat als een dierenarts zegt: "Het is het beste om haar in de wei te laten en haar dit en dat als medicatie te geven", dat je dat dan doet.

Nee een moeder word ook niet weggehaald bij der veulen om naar de kliniek te gaan!
Die gaan samen!!

Ja ik kan me dus niet voorstellen dat ik zou luisteren als een DA mij dit voorschotelde.
Ik was waaarschijnlijk de zelfde avond nog met trailer en al naar emmerloord gereden!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:44

Het spijt me, maar ik zou me doodschamen als mijn opaarden er zo bijliepen als deze kudde. Verwaarloosd, veel te lange hoeven, veel te mager. Ik hoop dat de dierenbescherming net zoveel parden in beslag neemt tot mw er een stuk of 5 over heeft die ze wel behoorlijk kan verzorgen en onderhouden.
Er wordt altijd geklaagd dat de dierenbescherming niet ingrijpt, nu doen ze het wel, is het weer niet goed.....

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:45

Maar dat zegt dus niet niet dat de dieren altijd in het donker opgesloten staan. Geloof me ik woon heel dicht bij en die dieren komen ook buiten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:47

Citaat:
Ze is vier weken geleden met haar oog in een afgebroken tak gelopen, in eerste instantie leek dat niet zo erg maar de laatste week was dat heel erg aan het ontsteken. Ik gaf haar iedere dag cubarmix en het was alweer aan het slinken.

Een dergelijke verwonding kan van het ene uur op het andere ontstaan zelfs.. Maar als een oog na 4 weken behandeling er nog zo uit ziet, dan ga je toch informeren of je wel op de juiste manier behandelt?!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:47

jeannaa schreef:
Maar dat zegt dus niet niet dat de dieren altijd in het donker opgesloten staan. Geloof me ik woon heel dicht bij en die dieren komen ook buiten.

dat zeg ik ook niet.
en heb dat geloof ik ook nog niemand horen zeggen, er staan allemaal foto's dat ze buiten staan!
dus??

maar ook buiten hoor je je dieren te verzorgen..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 09:47

Billy schreef:
Het spijt me, maar ik zou me doodschamen als mijn opaarden er zo bijliepen als deze kudde. Verwaarloosd, veel te lange hoeven, veel te mager. Ik hoop dat de dierenbescherming net zoveel parden in beslag neemt tot mw er een stuk of 5 over heeft die ze wel behoorlijk kan verzorgen en onderhouden.
Er wordt altijd geklaagd dat de dierenbescherming niet ingrijpt, nu doen ze het wel, is het weer niet goed.....

De andere 45 waren wel gezond

de foto's van de 5 kneuzen zijn gemaakt door een exwerknemer die vorig jaar ontslagen is Cool

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:48

Chubby schreef:
Citaat:
Ze is vier weken geleden met haar oog in een afgebroken tak gelopen, in eerste instantie leek dat niet zo erg maar de laatste week was dat heel erg aan het ontsteken. Ik gaf haar iedere dag cubarmix en het was alweer aan het slinken.

Een dergelijke verwonding kan van het ene uur op het andere ontstaan zelfs.. Maar als een oog na 4 weken behandeling er nog zo uit ziet, dan ga je toch informeren of je wel op de juiste manier behandelt?!

Dan ga je naar een andere DA..
dat deed ik ook met mijn hond toe ze bleef overgeven zelfs na de operatie..
andere da erbij en die kwam achter de oorzaak!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:49

Arabesk schreef:
Billy schreef:

De andere 45 waren wel gezond

de foto's van de 5 kneuzen zijn gemaakt door een exwerknemer die vorig jaar ontslagen is Cool

Eeuuh, ze zei zelf dat ze er lange na geen 50 meer had!!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Waarom is die persoon ontslagen? Misschien wel omdat hij /zij klaagde over het matige verzorgingsbeleid dat hier gehouden wordt.

lesilla

waarom zetten ze dan in de kliniek de paarden niet direct op de wei?
op mijn stage in de paardenkliniek werd me geleerd dat het beste een heel goed ontsmette stal is Knipoog

avanoort

Moeilijke situatie.
Ik zou mij doodschamen als mijn paard er zo bij staat.
Mijn paard staat s'avonds in een heerlijke droge warme stal met een warme deken en lekker muesli in zijn voerbak.
En dat zou ik ieder paard gunnen, sommige "naturals" gaan echt te ver. En zoals in eerdere pagina's besproken: ik heb ook geen hoge pet op van Arabesk. Als je een paard natuurlijk wilt houden, moet je hem maar terugzetten in de natuur.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:50

daantjuhhh schreef:
jeannaa schreef:

dat zeg ik ook niet.
en heb dat geloof ik ook nog niemand horen zeggen, er staan allemaal foto's dat ze buiten staan!
dus??

maar ook buiten hoor je je dieren te verzorgen..

Ging over buiten staan in Bunnik, niet op de stal waar de paarden nu uit de wei zijn gehaald...

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:50

Daantjuhhh: ik had het over Bunnik zie even hier boven.

MaraYvette

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:51

@t arabesk misschien zou je om misverstanden te voorkomen ook even wat anfdere foto's plaatsen van de andere paarden bijv??

Het is maar een tip hoor want ik denk dat veel mensen nu ook uit emotie reageren bij t zien van die foto's snap je?? Ik begrijp de reactie's ook wel..Alleen voor mezelf vindt ik niet dat ik t recht heb te oordelen omdat ik de algwhele situatie nie ken zie mijn eedere comment

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:51

avanoort schreef:
Moeilijke situatie.
Ik zou mij doodschamen als mijn paard er zo bij staat.
Mijn paard staat s'avonds in een heerlijke droge warme stal met een warme deken en lekker muesli in zijn voerbak.
En dat zou ik ieder paard gunnen, sommige "naturals" gaan echt te ver. En zoals in eerdere pagina's besproken: ik heb ook geen hoge pet op van Arabesk. Als je een paard natuurlijk wilt houden, moet je hem maar terugzetten in de natuur.

Bah, vervelende reactie.. Een paard loopt van nature buiten, maar dient -zoals eerder ook al gezegd- wel verzorgd te worden.. Dat omdat een hectare niet overeenkomt met de echt wilde oorsprong..

Deze paarden werden niet "natural" gehouden, deze paarden werden i.m.h.o. verwaarloosd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:53

Moet zeggen dat ik Arabesk in andere topics ook tegengekomen ben en daar vond ik haar wel leuk maar daar ben ik nu echt van terug gekomen. Net als Arno8 trouwens. Ik vind het ongelofelijk dat mensen zo'n plaat voor hun kop kunnen hebben. Natuurlijk horsemanship is prima maar dat heeft niets te maken met wat je hier ziet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het echte verhaal achter 'verwaarloosde paarden Ulicoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:54

Ik zou me eerlijk gezegd ook kapot schamen als mijn paarden er zo uit zouden zien. Hoe kun je zoiets in godsnaam rechtvaardigen?

Daarnaast springt de DB echt niet zo snel tot in beslag name over. Daar gaat echt wel het nodige aan vooraf.
Ik ben echt geen penny of wat dan ook, heb dan ook netjes alle reacties doorgelezen voordat ik ging nadenken over een reactie, maar ik zie niet waarom mensen dit nog verdedigen. Dan moet je toch echt wel enorme oogkleppen op hebben

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:55

Je kunt de reacties op bokt in 2 groepen verdelen.
de naturals nemen het voor de vrouw uit Ulicoten op en de overige bokkers neemt het voor de paarden op.
Het gaat in deze discussie er helemaal niet om of het een wraakactie van een exwerknemer is of niet.
Als heeft heel de wereld een hekel aan mij.
Zulke foto's zullen ze van mijn paarden nooit en te nimmer kunnen maken.
Mensen, laten we het welzijn van de parden voorop houden.
Een blinde kan nog wel zien dat er hier wel dekelijk iets mis is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:56

Arabesk schreef:

Rotsmoes! Cheap tricks om eronderuit te komen! Ik zou me kapotschamen als ik zulke paarden had lopen, dat oog... Echt te verschrikkelijk voor woorden. De eigenaresse kan dan misschien goed zijn voor de rest van haar paarden, die met dat ontstoken oog heeft echt de DA nodig. Ik vind het erg veel als 10% van de paarden ziek is en tevens heel toevallig dat ze zoveel kneusjes heeft lopen.

Ik kan verder geen mening vormen over of dat de eigenaresse voor de andere paarden goed is of het met deze goed voor had, zo te zien aan de foto's is ze in deze wel nalatig geweest en hoop ik dat de dieren een beter plekje krijgen.

Typisch geval van dierenverzamelaars.