Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ballon

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:20

Tavanta schreef:
Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat ik hier nergens mag buitenrijden vanwege de verstoring van de natuur en zo terwijl hier de hele zomer door ballon over scheren (laag tot zeer laag) en landen.
Ik kan je wel vertellen dat de reeën en hazen hier harder voor weg rennen dan voor mijn paard...............

waarom denk je dat? ik heb tal van foto's die ik hier helaas niet kan posten van herten en reeën vanuit de ballon gefotograveerd die rustig blijven staan. soms kijken ze even naar boven maar meer ook niet. en sorry hoor maar ik loop ook wel eens door het bos en dan zie je een compleet door paardenhoeven vertrapt pad waar je niet meer normaal kunt lopen. Ik denk dat een kudde paarden meer schade aan het bos aanbrengt dan een ballon die rustig op de wind overdrijft.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:23

lennie schreef:
Mijn complimenten aan RunningKawa en Jacimatho, goed gereageerd!

Enne misschien moesten we op die opgeblazen kwast die zich Ballon noemt, maar niet al te serieus nemen. Het is mij wel duidelijk dat hij ergens boven de werkelijkheid zweeft, zichzelf en zijn hobby verheerlijkend. Dat dat dan ten koste gaat van anderen, tja, daar staat hij natuurlijk ver boven Clown

en wie begint er weer te schelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:23

Sorry ik ben blond Blond ,maar die gele vlam is dus de koeiebrander??Die zie ik ze idd hier vaak gebruiken.Maar dat ding maakt nog zo'n takke herrie.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:24

Ik heb ook geen moeite met het rustig overzweven maar ik word hier helaas veelal geconfronteerd met landende ballonnen en dat is nogal een verschil.
Als een ballon hier rustig over komt hebben staan ze ze inderdaad rustig na te kijken. Maar ik heb al heel wat reeën in paniek heen en weer zien rennen vanwege landende ballonnen.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:27

het moet zo onderhand eens duidelijk zijn dat ik hier niet ben om het ballonvaren te verheerlijken. waarom heb ik me geregistreerd? om wat misverstanden weg te kunnen halen en antwoord op vragen te kunnen geven. zolang er hier lennies rondlopen zal het helaas moeilijk worden. zij is een typisch geval wat elke goede bedoeling van anderen dusdanig weet te verzieken dat ze het bloed onder de nagels weet uit te halen. nou moet je alleen heel vroeg opstaan wil je mij echt pissed krijgen hoor. het is een beetje alleen-op-de-wereld-ik-weet-alles-beter typje. Oordelen over dingen die je niet kent en vooral niet lezen wat er allemaal geschreven wordt.

mochten er nog mensen serieuze vragen hebben of iets willen weten sta ik die graag te woord.
Laatst bijgewerkt door ballon op 23-08-06 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:29

silvana schreef:
Sorry ik ben blond Blond ,maar die gele vlam is dus de koeiebrander??Die zie ik ze idd hier vaak gebruiken.Maar dat ding maakt nog zo'n takke herrie.

die tweede verwaaide vlam is de koeienbrander en maakt uiteraard wel geluid. je verbrandt vloeibaar gas dat kan helaas niet geruisloos. maar als jij takke herrie zegt denk ik aan de andere brander of een hele oude brander die er nog geen stille brander op heeft zitten en alleen maar slecht verbrandt. de grote brander gaat gepaard met een vrij luide klap op het moment dat ie aangaat. de gele stille brander kan heel geleidelijk aangedaan worden en gaat niet met een klap gepaard.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:35

Is er eigenlijk in de ballonvaart nog iets van een diploma of bewijs wat je moet hebben voor je mag ballonvaren?

Wij ruiters hebben het ruiterbewijs, hoewel dat ook niet alles zegt.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:36

ballon schreef:
het moet zo onderhand eens duidelijk zijn dat ik hier niet ben om het ballonvaren te verheerlijken. waarom heb ik me geregistreerd? om wat misverstanden weg te kunnen halen en antwoord op vragen te kunnen geven. zolang er hier lennies rondlopen zal het helaas moeilijk worden. zij is een typisch geval wat elke goede bedoeling van anderen dusdanig weet te verzieken dat ze het bloed onder de nagels weet uit te halen. nou moet je alleen heel vroeg opstaan wil je mij echt pissed krijgen hoor. het is een beetje alleen-op-de-wereld-ik-weet-alles-beter typje. Oordelen over dingen die je niet kent en vooral niet lezen wat er allemaal geschreven wordt.

mochten er nog mensen serieuze vragen hebben of iets willen weten sta ik die graag te woord.

Ik respecteer het enorm dat je je hier vertoont, het is ook niet mijn bedoeling alleen maar negatief te zijn maar helaas woon ik in een gebied waar veel geland wordt en ik heb ervaren dat het effect niet bij alle ballonvaarders echt duidelijk is. Dit is ook de reden dat ik ze aanspreek om hier over te praten (op een gezellige manier).
Je merkt al een groot verschil bij degene die zelf dieren thuis hebben.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:38

Tavanta schreef:
Ik heb ook geen moeite met het rustig overzweven maar ik word hier helaas veelal geconfronteerd met landende ballonnen en dat is nogal een verschil.
Als een ballon hier rustig over komt hebben staan ze ze inderdaad rustig na te kijken. Maar ik heb al heel wat reeën in paniek heen en weer zien rennen vanwege landende ballonnen.

oh ja dat kan heel goed. ik geloof direct dat reeën soms op de vlucht slaan voor een herriemakende ballon. maar ik denk toch dat de reden dat jullie niet het bos in mogen vanwege verstoring en wij er wel overheen mogen te wijten is aan het verwoestende karakter van de hoeven van het paard. een ree die wegrent stopt vanzelf weer die paden die kapot getrapt worden hebben veel langer nodig om te herstellen en zeg eens eerlijk: die paden gaan vervelen he. ik loop elke dag met de honden door het bos en kom zo vaak paarden buiten de ruiterpaden tegen dat ik me best kan voorstellen dat staatsbosbeheer daar een stokje voor gestoken heeft en het hele buitenrijden verboden heeft. en ik denk aan jou lokatie te zien dat het om dezelfde omgeving gaat als waar ik loop. (omg. barneveld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:41

Die bij ons over gaan maken dus in één keer zo'n hard lawaai.Maar dan gebruiken ze die koeiebranders dus gewoon niet.Wat ik me ook afvraag,is dat het bij ons beschermd natuurgebied is en er een vlieg verbod is.Dit geld dus blijkbaar niet voor ballonvaarders???(helicopter eigenaren lappen deze regel ook vaak aan hun laars hoor)

En wat bij ons vaak voor paniek zorgt is dat we julie niet zien aan komen julie komen achter de bomen vandaan,hangen boven de wei en doen dan wwwwoeoesch.Nu zijn de paarden al aardig balon bestendig maar met de koeien lukt het iets minder.Dusregelmatig hangt er één of twee in het prikkeldraad.

Zijn julie er eigenlijk ook van bewust dat julie een gevaar voor honden zijn?Er zijn er bij die er heel eigenaardig op reageren.We hadden op de boerderij net een hond van 4 jaar er bij, er komt een ballon aan en ik sta naar de dieren te kijken,was die hond er vandoor.
Ook op de honde school heb ik gelijk aardige tratrelen gezien.ligt ineens mijn halve klas op zijn buik achter zijn hond aan Haha! .(Een A-klasje welleswaar)

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:46

Tavanta schreef:
Ik respecteer het enorm dat je je hier vertoont, het is ook niet mijn bedoeling alleen maar negatief te zijn maar helaas woon ik in een gebied waar veel geland wordt en ik heb ervaren dat het effect niet bij alle ballonvaarders echt duidelijk is. Dit is ook de reden dat ik ze aanspreek om hier over te praten (op een gezellige manier).
Je merkt al een groot verschil bij degene die zelf dieren thuis hebben.

Ik denk dat de manier waarop je je voorstelt al heel belangrijk is. Toon ook eens intresse voor het ballonvaren en profileer jezelf niet meteen als een Lennie door hoog van de toren te gaan blazen want ik denk dat jij wel snapt dat je daar geen bal mee bereikt. Een ballonvaarder is nooit te beroerd om mensen die intresse hebben te woord te staan. Ook al heeft hij dezelfde vragen al 1000 keer beantwoord. Maar hou ook rekening met de spanning van het varen, vooral vlak na de landing zit je nog vol met adrenaline want het is echt niet hetzelfde als bij een auto op de rem trappen. het lijkt zo simpel maar believe me, it's not. Denk eens terug aan je eerste auto rijles. of een examen met het paard. of op school ik noem maar wat stressgerelateerde punten. elke keer is het voor een ballonvaarder ook weer net zo spannend als de eerste keer. En juist dat geeft de kick om het weer te doen.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:04

Stennisje schreef:
Is er eigenlijk in de ballonvaart nog iets van een diploma of bewijs wat je moet hebben voor je mag ballonvaren?

Wij ruiters hebben het ruiterbewijs, hoewel dat ook niet alles zegt.

ja dat is er zeker. er is een theoretisch en een praktijk gedeelte. het theorie gedeelte was tot voor kort gelijk aan dat wat een 747 piloot moet hebben. sinds een jaar of 2 is het vak boordwerktuigkunde vervangen door materiaalkennis wat meer toegespitst is op ballonvaren. alle vakken zijn:
Meteorologie (kennis van het weer),
Navigatie (vrij zinloos omdat je niet kunt sturen),
Luchtvaartwetten-voorschriften,
Ballontechniek (materiaalkennis),
Vliegfysiologie (hoe reageert het lichaam op bepaalde omstandigheden zoals zuurstof tekort (komt in nederland niet voor maar het brevet is internationaal)) en
Radiotelefonie (communicatie via de luchtvaart radio met verkeersleidingen van vliegvelden)

Het praktijk gedeelte vol je bij een piloot die zelf tenminste 150 vaarten van een uur gemaakt heeft.

Het examen mag je doen na 16 lessen (in de praktijk meestal zo'n 75 lessen)
als je instructeur je geschikt vind om examen te doen,
als je je theorie hebt gehaald,
als je ten minste 1 solo vlucht gemaakt hebt,
als je tenminste 2 onder-nul vaarten (dus bij een temperatuur van minder dan 0 graden) hebt gemaakt en
als je door de lichamelijke keuring heenkomt. (deze is weer hetzelfde als voor piloten op vliegtuigen geldt)

Als je dat allemaal overleeft hebt mag je examen aanvragen bij de Inspectie Verkeers en Waterstaat divisie Luchtvaart (voorheen Rijksluchtvaartdienst) Die wijzen ad-random een van de 5 (kunnen er ook 6 zijn ondertussen) examinatoren aan waar je dan een afspraak mee moet maken om een ballonvaart uit te voeren. Tijdens deze vaart zul je moeten laten zien dat je kunt varen en vooral kunt landen. Sommige eisen tenminste 3 tussenlandingen (sorry jongens) anderen zijn tevreden met 2 of als het weer het toelaat met 1. Dit is een beetje afhankelijk van het weer en de omstandigheden natuurlijk. Na het examen hoor je direct of je geslaagd bent of niet.

Al met al ben je een jaar of twee bezig en het is dus niet zo dat je het bij een pakje boter krijgt of zo eenvoudig te behalen is als een autorijbewijs.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:12

Ik ben onder de indruk.

En het is als ballonvaarder verplicht om dit te halen, zonder vliegen is strafbaar? (joyvliegen Haha! ).

Is er in het examen ook opgenomen hoe met dieren om te gaan?
Dit is namelijk ook een hekel punt bij het examen voor het rijbewijs.

Nederland wordt steeds drukker en paardrijden steeds populairder.
De kans dat men in het verkeer paarden tegenkomt is steeds groter en steeds minder mensen lijken te weten hoe er mee om te gaan.
Ik heb namelijk gewoon voorrang als ik van rechts kom, ik ben een bestuurder.
Maar weinigen weten dit, dus ik krijg zelden voorrang.
Hier kan ik uren over doorgaan, maar het punt wat ik wil maken is; kan er niet meer aandacht aan dierkennis bij dat examen besteed worden?

Hoe kan een ballonvaarder zo snel mogelijk een bang dier herkennen en hoe moet ie dan handelen?

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:17

silvana schreef:
Die bij ons over gaan maken dus in één keer zo'n hard lawaai.Maar dan gebruiken ze die koeiebranders dus gewoon niet.Wat ik me ook afvraag,is dat het bij ons beschermd natuurgebied is en er een vlieg verbod is.Dit geld dus blijkbaar niet voor ballonvaarders???(helicopter eigenaren lappen deze regel ook vaak aan hun laars hoor)

En wat bij ons vaak voor paniek zorgt is dat we julie niet zien aan komen julie komen achter de bomen vandaan,hangen boven de wei en doen dan wwwwoeoesch.Nu zijn de paarden al aardig balon bestendig maar met de koeien lukt het iets minder.Dusregelmatig hangt er één of twee in het prikkeldraad.

Zijn julie er eigenlijk ook van bewust dat julie een gevaar voor honden zijn?Er zijn er bij die er heel eigenaardig op reageren.We hadden op de boerderij net een hond van 4 jaar er bij, er komt een ballon aan en ik sta naar de dieren te kijken,was die hond er vandoor.
Ook op de honde school heb ik gelijk aardige tratrelen gezien.ligt ineens mijn halve klas op zijn buik achter zijn hond aan Haha! .(Een A-klasje welleswaar)

welke brecht woon jij? in België bij het groot schietveld ?? ik heb geen kaarten van Belgie omdat ik er eigenlijk zeer zelden vaar. Als ik er ben is dat op uitnodiging bij een of ander ballonfeestje en dan krijgen we meestal wel kaarten van de omgeving. Ik kan dus zo 1-2-3 niet nagaan of daar een vliegverbod geldt. Overigens kan het heel goed zijn dat er voor motor vliegtuigen andere regels gelden als voor ballonnen of zweefvliegtuigen. voor zover ik weet gelden voor helicopters dezelfde regels als voor motorvliegtuigen.
Grappig dat het bij jou juist andersom is als wat het meestal is. meestal gaan paarden op de draf en blijven koeien juist stilstaan.

Ik heb ooit een landing moeten maken tussen de koeien omdat de volgende 15 km er geen mogelijkheid meer was vanwege een stuk bos, ik had op dat moment kunnen kiezen om door te gaan maar dat zou me nog een goed uur gekost hebben en dan was ik qua tijd in de knoop gekomen. Je wil namelijk niet in het donker landen omdat je dan juist helemaal geen vee etc. meer ziet. Maar die koeien bleven zo eigenwijs en rustig staan dat ik moest branden omdat ik anders een koe geplet had. Het ging heel langzaam met een voorwaartse snelheid van een knoopje of 2 (2x1.8=3,6 km/h) dus ik kon hem precies over het koebeest heen zetten. Uiteraard had ik wel gezien dat ze heel rustig bleven anders was ik er nooit geland maar toen ik aan de grond stond met de ballon nog overeind kwam de koe een paar stappen dichterbij en legde haar kop op de mand. Een geweldige ervaring. De eigenaar kwam niet meer bij van het lachen en we hebben de rest van de avond gezellig bij hem in de deel gezeten met 6 passagiers, de grondcrew en ik en een heerlijke avond gehad. Nou zijn dat unieke situaties maar maakt het wel erg avontuurlijk.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:33

Stennisje schreef:
Ik ben onder de indruk.

En het is als ballonvaarder verplicht om dit te halen, zonder vliegen is strafbaar? (joyvliegen Haha! ).

Is er in het examen ook opgenomen hoe met dieren om te gaan?
Dit is namelijk ook een hekel punt bij het examen voor het rijbewijs.

Nederland wordt steeds drukker en paardrijden steeds populairder.
De kans dat men in het verkeer paarden tegenkomt is steeds groter en steeds minder mensen lijken te weten hoe er mee om te gaan.
Ik heb namelijk gewoon voorrang als ik van rechts kom, ik ben een bestuurder.
Maar weinigen weten dit, dus ik krijg zelden voorrang.
Hier kan ik uren over doorgaan, maar het punt wat ik wil maken is; kan er niet meer aandacht aan dierkennis bij dat examen besteed worden?

Hoe kan een ballonvaarder zo snel mogelijk een bang dier herkennen en hoe moet ie dan handelen?

dat is een akelige vraag waar ik dan ook maar een akelig eerlijk antwoord op moet geven. HELAAS !!!!!!!! is het op het moment zo achterlijk gestelt in dit land dat de overheid in haar eeuwig durende wijsheid besloten heeft om het ballonbrevet niet verplicht te stellen wanneer je geen betalende passagiers hebt. Nou is het zo dat wanneer je niet met betalende passagiers mag varen het een bijna niet te bekostigen hobby is omdat je je ballon nooit terug verdient.

Een 6 persoonsballon kost zo grofweg uit het blote koppie: €45.000 dit is exclusief verzekering, vergunninge, auto, aanhanger en gas. Als je een beetje knappe auto wilt waar je nog wat zinnigs mee kunt in een drijfnat weiland kom je al snel op een 4x4 uit en ben je nog eens een 35000 kwijt. al met al een behoorlijk kapitaal. Als je dat niet kunt terug verdienen moet je een aardige portemonee hebben om dat te kunnen bekostigen.

In de praktijk weet ik van 1 limburgse piloot die met zo'n mickeymouse brevet een tijdje gevaren heeft maar ondertussen wel officieel examen heeft gedaan. voor zover ik nu weet is er niemand meer die zonder brevet de lucht ingaat. Het wereldje van ballonvaarders zal vermoedelijk lijken op dat van ruiters. iedereen kent elkaar. en je wordt gewoon niet serieus genomen als je geen brevet hebt en wel wilt varen. Ballonvarend nederland hoopt dat het snel teruggedraaid wordt. De druk van de KNVVL en PBN is erg hoog iig.

De vakken die je moet doen heb ik net genoemt. Er wordt dus in het theoretische gedeelte geen extra aandacht aan besteed. Wel wordt de praktijk kennis van de instructeur overgedragen en de meeste mensen die piloot willen worden lopen al een aantal jaar mee als volger (crew) dus die weten ook aardig wat. Maar het onderwerp is natuurlijk vrij simpel samen te vatten en daarom is er ook geen apart examen vak voor.

-begin van de les-
les 1: varen over weilanden met dieren.
Paarden, koeien schapen en alles wat er verder in de wei rondloopt KAN schrikken van de brander. Houdt hier dus rekening mee en gebruik de stille brander.

les 2: Landen vlakbij dieren.
Paarden, koeien schapen en alles wat er verder in de wei rondloopt KAN schrikken van een ballon die laag overkomt en moet landen. Houdt hier dus rekening mee en gebruik de stille brander.

-einde van de les- Doei!

maar ff serieus: wat meer moet je vertellen. het is bekend. elke piloot weet het en de meeste houden er ook wel rekening mee.

Dieren in het verkeer heb je in de lucht vrij weinig mee van doen natuurlijk. Dat een knol van rechts voorrang heeft leer je inderdaad bij autorijles.
Laatst bijgewerkt door ballon op 23-08-06 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:36

Ja dat brecht woon ik,maar wel geheel aan de andere kant van brecht.Vlak bij de abdij van westmalle (wij wonen te midden van paters en nonnekes)Schiet me ineens te binnen dat het ene een stilteklooster is.Dus ik weet niet of daar het mee te maken heeft dat er een vliegverbod is(doe maar een gok Verward ).Wij hebben een Franse koeien staan,dat is een ander ras mischien is dat die wat feller reageren.Ik zou bij ons ook maar niet in de koeiewei landen.De koeien hebben kalven en de stier loopt er bij.dikke kans dat je met hem wel ruzie krijgt Haha! .Gezien zijn omvang wil je dat niet mee maken. Haha!

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:48

silvana schreef:
Ja dat brecht woon ik,maar wel geheel aan de andere kant van brecht.Vlak bij de abdij van westmalle (wij wonen te midden van paters en nonnekes)Schiet me ineens te binnen dat het ene een stilteklooster is.Dus ik weet niet of daar het mee te maken heeft dat er een vliegverbod is(doe maar een gok Verward ).Wij hebben een Franse koeien staan,dat is een ander ras mischien is dat die wat feller reageren.Ik zou bij ons ook maar niet in de koeiewei landen.De koeien hebben kalven en de stier loopt er bij.dikke kans dat je met hem wel ruzie krijgt Haha! .Gezien zijn omvang wil je dat niet mee maken. Haha!

ik zou het je niet kunnen vertellen. het is vast geen vliegverbod omdat het een stilteklooster is. ik denk dat de mensen die erin zitten weinig te zeggen hebben Knipoog

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 00:03

aangezien de meeste weg zijn ga ik ook slapen. zal morgen eens kijken of er nog wat zinnigs te beantwoorden valt. welterusten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 06:18

Maar ik neem aan dat ballon zich net zo kan ergeren aan medeballonvaarders die champagne staan te klinken terwijl er verderop door hun toedoen een paard wordt afgemaakt, als ik me kan ergeren aan een paar opgeschoten meiden, die het nodig vinden om over een vol strand te galloperen met paarden die ze nauwelijks onder controle hebben.

De ballon mocht daar landen staat op papier en die meiden mochten daar rijden, want het was na 7 uur 's avonds, maar zulke lui verpesten het voor degenen die hun hobby en normen en waarden (die in zulke gevallen zwaarder tellen) wel serieus nemen.

Maar ballon, is er volgens jou verder nog iets te doen om wat meer begrip tussen dierenhouders en ballonvaarders te krijgen?

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:40

Stennisje schreef:
Maar ik neem aan dat ballon zich net zo kan ergeren aan medeballonvaarders die champagne staan te klinken terwijl er verderop door hun toedoen een paard wordt afgemaakt, als ik me kan ergeren aan een paar opgeschoten meiden, die het nodig vinden om over een vol strand te galloperen met paarden die ze nauwelijks onder controle hebben.

De ballon mocht daar landen staat op papier en die meiden mochten daar rijden, want het was na 7 uur 's avonds, maar zulke lui verpesten het voor degenen die hun hobby en normen en waarden (die in zulke gevallen zwaarder tellen) wel serieus nemen.

Maar ballon, is er volgens jou verder nog iets te doen om wat meer begrip tussen dierenhouders en ballonvaarders te krijgen?

nou dat er verderop mensen champagne staan te drinken terwijl er een paard afgemaakt moet worden had ik inderdaad ergens gelezen en vind ik zo bizar dat ik me afvraag of ze wel wisten wat er gebeurt was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er zulke lompe $%#$%#@$% zijn die dat willens en wetens zouden doen.

Overigens vind ik de vergelijking een beetje raar. paarden op een vol strand door aangeschoten meiden kunnen volgens mij heel wat meer ellende teweegbrengen als een ballon die in een leeg weiland land. (schrikreactie van paarden daargelaten) En dan heb ik niet eens over de plakken met stront die overal liggen. Doen paarden wel eens wat anders als schijten trouwens ? Kwam hier net ook weer een paard door de straat en verdomd als het niet waar is VOOR MIJN DEUR perste het dier zijn darmen ff leeg.

Ik weet niet of er iets te doen is om het begrip te verbeteren. Volgens mij zijn er in alletwee de groepen behoorlijk arrogante lieden die het aardig kunnen verzieken voor anderen. En zolang er onbegrip is tussen beide partijen zal dat ook moeilijk zijn om te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:51

Als jij land in een wei, moet je maar blij zijn dat je dat mag
Zit er dan stront op je mand is dat jou probleem.

Of je koopt met je ballonmaatjes gewoon veel land, kun je daar veilig landen zonder sh*t. Clown

Sorry maar dat is nogal arrogant
Jij komt ongevraagt op iemands priveland, daar heb jij geen niets over te zeggen hoe dat eruit ziet. Laat staan zeiken over de stront die er ligt.
Zou ik dat horen als je in mijn land stond, kiepte ik de kruiwagen over je kop Tong uitsteken Haha!

Over begrip gesproken
Ik heb niet het idee dat jij dat hebt tegenover mensen hun prive eigendommen, dier en land
Het is niet van jou, respecteer dat als eerste maar eens..

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:57

ik had het over stront bij mij thuis voor de deur en op het strand want daar ging het namelijk over.
maar bedankt dat je mijn punt duidelijk maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:00

Citaat:
als een ballon die in een leeg weiland land. (schrikreactie van paarden daargelaten) En dan heb ik niet eens over de plakken met stront die overal liggen.

Hier heb je het duidelijk over een weiland

En nee, het hoort niet dat een ruiter de stont niet even in de goot veegt.
Net zo onfatsoenlijk als een honde eigenaar die dat niet doet.
Maar onfatsoenlijke mensen bestaan.

Gelukkig ligt het meestal wel midden op de weg en niet op het voetpad.

Maar je moet niet gaan zeuren over stront op je ballon in iemands prive land (deed je eerder ook al eens)

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:03

jij bent de slechtste moderator die ik ooit gezien heb, je moet goed lezen en niet mijn woorden verdraaien. mijn reactie ging niet over weilanden maar over paarden op het strand. ik heb niet over stront op mijn ballon gezeurd. ik heb gezegt: we doen er alles aan om niet tussen het vee te landen. niet alleen omdat het vee daarvan schrikt maar ook omdat anders onze ballon smerig word van de stront.
Ik zeur er dus niet over dat er stront in het weiland kan liggen. ik zeg dat het bester is dat we er niet landen omdat de ballon anders smerig wordt. dat is geen verwijt naar de dieren of de eigenaar. dat is een feit waar we zelf ook rekening mee willen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:06

Sorry, maar mij klonk dat meer als verwijt met dat landen in die wei en de tront aan je balon..

En ik verdraai niets, ik lees die tekst gewoon zo.
Dat is het nadeel met tekst, jij kunt het misschien anders bedoelen dan dat een ander het leest.
Dan leg je het gewoon netjes uit zonder met verwijten te gaan gooien Lachen

Overigens is het hier de gewoonte dat moderators ook gewoon bokken.
En een topic waar ze zelf actief zijn, mogen ze ook niet modereren.
En wel een lekker dooddoender om het daar op te gooien, vind je ook niet?