Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:03

amondi kan het altijd zo mooi verwoorden Haha!
Daar kun je nooit een woord verkeerd aan begrijpen Lachen
Ik moest even heel hard lachen toen ik je post las. Ik zat zelf nog te denken wat zou ik hier nou op gaan antwoorden, hmmmmm. Hahahahahaha nou hoeft het niet meer Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:06

ik zou antwoorden: ontoerekeningsvatbaar?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:48

wauw, mooi dat ik dit even lees. ik was bijna van plan om meer info aan te vragen omdat me dat ponykamp me wel wat leek voor dit jaar.. dat gaat dus mooi niet door, ik ben wel christelijk opgevoed, en mn ouders zouden het fijn vinden als ik na een christelijk ponykamp zou gaan... maarja,in dit je-moet-en-zult-nu-bidden-dwang-kamp heb ik dus echt geen zin Knipoog bedankt voor de info. dan ga ik wel niet ofzo Tong uitsteken owja, enne.. ik eet ook nooit vlees, omdat ik het niet lust Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:52

In ieder geval al 1 persoon gered Haha!

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:53

Eng verhaal, niet normaal.
Man is gestoord.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:20

Zeker puuuuuuur toeval dat toevallig twee nieuwe accounts hier posten om te vertellen hoe ge-wel-dig het er daar wel niet aan toe gaat. Ja, puur toeval m'n ass. Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:17

Jeetje zeg... ik ben daar vroeger ook eens geweest op kamp... maar dit is niet mijn ervaring. Misschien is het wel veranderd de laatste jaren maar ja... ik lees het topic maar even door.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:52

Heb net het hele topic doorgespit... en weet je, ik kan mij vrij weinig herinneren van het kamp... behalve dat ik mijn ruiterbewijs daar gehaald heb en ik één van de pony's mee wilde nemen na het ruiterkamp. (je mocht tijdens de wintermaanden een pony adopteren) en verder weet ik écht helemaal niets meer... heb geloof ik ook ergens nog een lijstje liggen met de paarden die er toen stonden en ook nog wel een folder denk ik... ga het eens zoeken, misschien verfrist dat mijn geheugen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:05

en zo zie je maar weer, ook positieve ervaringen van iemand emt meer dan 1 post. Misschien iets minder hard oordelen allemaal?

Kan me nog een schaats-topic herrinneren. Kwamen ook allemaal nieuwe mensen die toevallig via google daar waren terecht gekomen. Toen werd niemand achterdochtig en nu heeft ineens Oom Guus ze allemaal op ons afgestuurd? Ik vind sommige reacties wel een klein beetje kort door de bocht eigenlijk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:20

heb je de naam van de laatste nieuwe user proberen te lezen???

j3zusfr3ak nou die komt echt niet via de
penny binnen hoor( ik moest het knippen en plakken, intikken lukte niet eens)

Dit is heel duidelijk een user die hier alleen komt om recht te breien wat krom is, gestuurd of niet, hij gaat maar ergens anders prediken.

rianne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:32

Amondi: waar slaat dit nou weer op?
Ik ben toevallig ook 2 keer naar dit kamp geweest en schrik echt van wat er allemaal over wordt geschreven.
Ik heb een hekel aan mensen die altijd maar overdrijven en alles opdikken.
Mijn ervaring is heel wat anders. Het waren altijd leuke kampen, s `ochtends had je meestal een spel of ging je soort werkjes maken. Ook was het paardrijden altijd leuk. Met guus zelf heb ik nooit echt wat te maken gehad, en heb nooit wat gemerkt van de beschuldigingen gemerkt. Misschien is dat de laatste jaren wel gekomen. Maar ik vind als je niet christelijk bent ga je toch ook niet naar zo`n kamp toe. Ik ben zelf gelovig opgevoed, maar ik doe er niks meer mee. Ga nooit naar de kerk meer. Geloof niet echt zeg maar. Maar ik vind dat soort dingen altijd enorm wordt overdreven. Er waren altijd wel een paar regeltjes zoals bv nooit met je armen of ellebogen op tafel omdat je op paard ook niet zo zit. Ik vind niet dat je iemand moet afkraken als zij/hij hier naar toe is geweest. Iedereen heeft er een andere mening over. Degene op dit topic, wie er wel heen zijn geweest. Kennen jullie de paarden nog? De eerste keer dat ik er was reed ik altijd op shandy. Een roodschimmeltje. C-maat.
En de 2e keer ging ik ook voor ruiterbewijs en toen heb ik hem niet gelijk gehaald en mocht voor de 2e keer gratis weer komen. Ik probeer his horses echt niet goed te praten, maar jullie willen de goeie verhalen niet horen. Er zit altijd 2 kanten aan een verhaal en de media is er heel goed in om dingen te verdraaien en aan te dikken. Ze waren altijd goed voor me, je moest wel goed eten. Maar voor de paarden zijn ze ook heel goed. Was ook een paard die had soms wat last van haar rug, maar die moest gelijk op rust. Maar om even samen te vatten. Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal en mijn ervaring is zeer goed! Ik ben ook een keer naar een niet christelijk kamp geweest en heb toen heel erg heimwee gehad en deze 2 keer niks geen last gehad. Zo leuk vond ik het! Ik ben geen user die wat recht probeert te breien maar ik zag dit onderwerp en hee daar ben ik vroeger ook geweest.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:38

Nja, ik denk niet dat die veroordeling en die uitspraken over het sektarisch zijn uit het niets komen. Toch vind ik (weet niet of iemand dit met me eens is) dat we niet te voorbarig mogen zijn en dat dit verder onderzocht moet worden.
Altijd worden verhalen aangedikt, maar er zit vaak wel ergens een kern van waarheid in. Ik denk dat we moeten wachten tot er iets meer duidelijkheid is over het al dan niet sektarisch zijn...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:44

rianne21 schreef:
Amondi: waar slaat dit nou weer op?
Ik ben toevallig ook 2 keer naar dit kamp geweest en schrik echt van wat er allemaal over wordt geschreven.
Ik heb een hekel aan mensen die altijd maar overdrijven en alles opdikken.
Mijn ervaring is heel wat anders. Het waren altijd leuke kampen, s `ochtends had je meestal een spel of ging je soort werkjes maken. Ook was het paardrijden altijd leuk. Met guus zelf heb ik nooit echt wat te maken gehad, en heb nooit wat gemerkt van de beschuldigingen gemerkt. Misschien is dat de laatste jaren wel gekomen. Maar ik vind als je niet christelijk bent ga je toch ook niet naar zo`n kamp toe. Ik ben zelf gelovig opgevoed, maar ik doe er niks meer mee. Ga nooit naar de kerk meer. Geloof niet echt zeg maar. Maar ik vind dat soort dingen altijd enorm wordt overdreven. Er waren altijd wel een paar regeltjes zoals bv nooit met je armen of ellebogen op tafel omdat je op paard ook niet zo zit. Ik vind niet dat je iemand moet afkraken als zij/hij hier naar toe is geweest. Iedereen heeft er een andere mening over. Degene op dit topic, wie er wel heen zijn geweest. Kennen jullie de paarden nog? De eerste keer dat ik er was reed ik altijd op shandy. Een roodschimmeltje. C-maat.
En de 2e keer ging ik ook voor ruiterbewijs en toen heb ik hem niet gelijk gehaald en mocht voor de 2e keer gratis weer komen. Ik probeer his horses echt niet goed te praten, maar jullie willen de goeie verhalen niet horen. Er zit altijd 2 kanten aan een verhaal en de media is er heel goed in om dingen te verdraaien en aan te dikken. Ze waren altijd goed voor me, je moest wel goed eten. Maar voor de paarden zijn ze ook heel goed. Was ook een paard die had soms wat last van haar rug, maar die moest gelijk op rust. Maar om even samen te vatten. Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal en mijn ervaring is zeer goed! Ik ben ook een keer naar een niet christelijk kamp geweest en heb toen heel erg heimwee gehad en deze 2 keer niks geen last gehad. Zo leuk vond ik het! Ik ben geen user die wat recht probeert te breien maar ik zag dit onderwerp en hee daar ben ik vroeger ook geweest.

En ik denk dat daar het verschil zit. De meeste mensen die vreemde en enge dingen hebben meegemaakt daar, hadden namelijk wel veel met die Guus te maken gehad.
Kan het daar wat mee te maken hebben gehad? dat als hij er niet was, dat het dan wel leuk was?

rianne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:50

Hij was er altijd wel, maar meer op de achtergrond. S `avonds was er wel een soort van bijbelstudie maar dan zag je dat de meeste half sliepen. Maar ik heb nooit echt wat raars opgemerkt. En sowiezo is bijbelstudie of preek overal saai. En helemaal voor kinderen.

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:51

Wat er ook van waar is en wat niet: iemand met een zedenverleden moet gewoon verboden worden een kamp te leiden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:04

@rianne, jouw verhaal is heel wat geloofwardiger dan dat verhaal van hierboven( jezusfreak o.i.d.) Ik zal jou ook nooit zo onder de grond timmeren zoals zo'n user die alleen naar Bokt komt om zijn "doel heiligt alle middelen geloof" te prediken. Daar ben ik heel kort mee, ophoepelen.

Je hebt nu kunnen lezen dat er wel degelijk iets mis is met die Guus, een taakstraf krijg je echt niet als je eens per ongeluk een borst van een meisje hebt aangeraakt. En het verhaal vandat vegetarische meisje sneedt door mij(als moeder) heen.
Je kunt ook lezen dat ik het niet eens was met welshcob, waarbij de kinderen ook niet naar huis mochten bellen.

Daar gaat het mij om, de kinderen worden zowat uit de ouderlijke macht onttrokken en ingelijft door deze man.
Op jou had hij geen vat, zo'n persoon werkt ook heel gericht. 30 kinderen kun je niet aan, maar owee als jij de uitverkorene was geweest, dan had je nu een heel andere kijk op dat ponykamp.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:01

Ik denk dat kinderen die sterk in hun schoenen staan, geen problemen hebben met hun zelf en/of thuis, niet of nauwelijks te beïnvloeden zijn.
Zo'n man heeft geen jaren de tijd om op een kind in te werken, maar alleen de periode waarop dat kind aanwezig is op zo'n kamp. Hij zoekt dus 'zwakke' kinderen uit die onzeker zijn, en slaat dan zijn slag.
Blijkbaar ben jij niet gevoelig genoeg geweest Rianne en heb je het ook niet zodanig opgevat als eng en verwarrend.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:12

jeetje zeg, die ome guus fans kunnen ook niet goed spellen. guus mag eerst wel wat aandachts aan de spelling besteden, i.p.v een heropvoeding Nagelbijten / Gniffelen

ik vind het ziek dat een pedofiel een ponykamp mag leiden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:14

milo schreef:
jeetje zeg, die ome guus fans kunnen ook niet goed spellen. guus mag eerst wel wat aandachts aan de spelling besteden, i.p.v een heropvoeding Nagelbijten / Gniffelen

ik vind het ziek dat een pedofiel een ponykamp mag leiden.

how how, pedofiel is nogal overdreven

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:16

Iemand die een zedenzaak met een minderjarig iemand heeft gehad, vind ik een pedofiel.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:22

Ik denk dat als die Guus er niet geweest was het ind. een leuk ponykamp kan zijn. Hij verpest het daar nogal jammergenoeg.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:57

j3zusfr3ak schreef:
hallowa!!

"Het ponyrijden is slechts een lokkertje, in werkelijkheid moeten de kinderen uren bijbelstudie volgen en ’s avonds ook donderpreken van Hoddenbagh aanhoren.”

dit word gezegt...

ik vind dit eigenlijk maar onzin… ik heb ben 2 keer mee geweest op een kamp van ome guus, 1 keer met his horses en ik heb wel bijbel studie gehad… maar geen uren… en die donder preken van ome guus vallen ook wel mee… hij kan heel knorrig zijn en heel gemeen overkomen, maar ik geloof niet dat hij kinderen daarmee wil pijn doen. ome guus zegt altijd wat je fout doet, maar daar kan je alleen maar van leren… en dit betekend niet dat hij geen complimentjes geeft… integendeel dat doet hij heel goed… en vaak!!

Ben je lekker mee, iemand die heel gemeen kan overkomen maar alleen voor het zieleheil van de kindertjes...als jij als voorstander dat al zegt, zou ik mijn kind dus never daarnaartoe sturen!
Citaat:

en als je weet dat het een christelijk kamp is... en je wilt niks weten van het geloof... waarom ga je dan nog naar dat kamp toe... je weet dan toch dat je christelijke ideëen hoort... Knipoog

Nou, ik weet niet of je de site van deze ponykampen al eens bekeken hebt, maar daarop wordt geen woord gerept over christelijk of bijbelstudie! Ik citeer:
Citaat:
Hoewel Stichting Baruch een Christelijke instelling is, waarvan His Horses een afde-ling is, is iedereen welkom die blij kan zijn met een bijzonder vreugdevol kamp.
Baruch-kampen zijn er om tot rust te komen en aan de andere kant het uiterste uit de kan te halen. Genieten maar!

Natuurlijk gaan we paardrijden, en nog een keer paardrijden en knuffelen en weer knuffelen, maar ook sporten en fietsen en zwemmen en kanoen en lekker eten en gezellig kletsen en zingen en filmkijken, tot het tijd is om naar huis te gaan.
Veel te vroeg!!!

En over het zedenverleden van deze bullebak hoeven we het nauwelijks te hebben, denk ik. Iemand die veroordeeld is voor dit soort dingen, zou niet zo'n kamp mogen leiden. (hoezo "lekker knuffelen en weer knuffelen" Nagelbijten / Gniffelen )

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:26

Haha lekker knuffelen Tong uitsteken Dat vind ik nou dan humor!

Het zal vast wel dat 'ome guus' ook zijn goede kanten heeft. Ik bedoel, ik kan af en toe ook heel gemeen zijn, maar tegelijkertijd heb ik ook zo mijn lieve kanten. Hij zal dus vast wel aardig geweest zijn, voor bepaalde mensen, en hij zal vast goed voor z'n paarden zorgen, maar ik blijf erbij dat deze man gewoon echt ziek is.

Ik bedoel, vegetariërs dwingen vlees te eten, zo lang bijbelstudie op een kinderkamp, kinderen dwingen een (hele moeilijke) keuze te maken -> kiezen voor god. Nou, het spijt me, maar dat is allemaal toch niet niks! En dan zeker het feit dat hij ook nog eens een zedenmisdrijf heeft gepleegd.
Ik vind dat dat toch genoeg redenen zijn om die man 'ziek' te noemen.

En natuurlijk, de sterkere kinderen zullen geen last van hem hebben gehad. Maar die man ziet heus wel of een kind makkelijk te beinvloeden is of niet.

Ik zelf zou denk ik gigantisch onder de indruk zijn, er is erg makkelijk op me in te praten.
Maar veel andere mensen die ik ken zouden zoiets hebben van: 'Je l*lt maar een end in het weg, ik ga naar de paarden toe'.

Daarom hebben sommige mensen daar een leuke tijd gehad, die kunnen zich afsluiten voor dat soort dingen. En anderen, tja, die zijn dus de slachtoffers voor mannen als onze 'ome Guus'..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:28

Maar het plegen van een zedenmisdrijf noem ik nogaltijd niet pedofiel zijn. Dutroux en Fourniret zijn pedofielen, deze man weet ik niet zo.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:34

Tieneke schreef:
Maar het plegen van een zedenmisdrijf noem ik nogaltijd niet pedofiel zijn. Dutroux en Fourniret zijn pedofielen, deze man weet ik niet zo.

Nee, ik vind dat je daar gelijk in hebt. Zoiezo niet iedereen die een zedenmisdrijf pleegt is een pedofiel. En ja, je hebt van die meisjes die alles als aanranding zien, en dat hij mischien daarvoor die taakstraf heeft gekregen.

Een verhaal heeft altijd 2 kanten vind ik. Al moet ik zeggen dat ik de andere kant van het verhaal over het kamp niet eens wil horen, maar dat zedenmisdrijf hoeft niet altijd zo bedoelt te zijn. Zegmaar.