Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:47

Ik heb alleen het laatste stukje gezien, helaas, maar aan het einde van de proef, hij kan niet stilstaan, of had ik het mis, maar dat vond ik er lelijk uitzien.

Verder vind ik het heel knap van haar om na een bovenbeenbreuk, een bevalling een zuigeling en dan op haar leeftijd, is toch ook al 36? zo snel weer aan die top zit met een toch vrij jong paard. Super hoor. Of ze echt de beste is, ach ze is populair en een aardige meid als je haar zo enthousiast op haar paard ziet als ze de proef heeft gedaan. Het is maar sport.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:44

goh heb net de proefen gekeken.
Wat is het toch mooi om te zien.
Vond anky netjes rijden al ben ik niet gek van salinero,niet mijn type paard.
Ik vind het weljammer dat van lieren iets wat is ondergewaardeert.
Hij had meer mogen hebben.
Zijn muziek keuze was zee gewaagd en had toch zeker een moeilijkheids factor.
het plaatje was af en wat is het toch een super paard!!!
Ik vond het bij hem een genot om naar te kijken heerlijk rustig en ontspannen.
Ach en al met al is het gewoon mooi wat ze er neer zetten.
Prachtig om te zien wat mens en dier toch een hecht team kunnen vormen.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:26

Super Horsedances, bedankt! Had net al een mailtje naar je toegestuurd maar die was dus eigenlijk overbodig

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:29

Ik heb het helaas gemist *Schaam* maar ik vind het wel heel erg knap van haar!

Gefeliciteerd Anky!!!

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:41

anky was erg goed maar ik vond de rest ook erg mooi rijden hoor.
ik zou willen dat ik zo kon rijden als wat hun daar laten zien.
echt super

Laverne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:45

Ik heb zelf geen wedstrijdervaring en heb net 2eneenhalf jaar een eigen paardje, rijd weer sinds 4 jaar en ben puur recreatief bezig. Ondanks dat ik hier meerdere reacties heb gezien op mensen die hun mening gaven en geen gp-amazone zijn, vind ik dat iedereen het recht heeft zijn/ haar mening te uiten.

Dus als "leek" wil ik toch graag "commentaar" geven op het filmpje van de kür die ik net heb gezien.

Allereerst vind ik het er absoluut niet ontspannen uitzien. Op sommige momenten vind ik Anky erg onvriendelijk. Moeilijk te beoordelen als je er niet naast staat, maar zo kwam het op me over.

Daarbij heb ik toch duidelijk minimaal 3 bokken gezien! Het kantelen van het hoofd is voor mij duidelijk te zien.

Ze zijn nog niet zolang bezig samen, en dat het een supercombi is moge duidelijk zijn. Echter vind ik deze proef een van de mindere die ik van hen beiden heb gezien.

Super dat ze zo snel weer on top is en dit is zeker een paard dat heel veel in zich heeft. Echter vind ik deze proef erg gespannen overkomen en ging het overduidelijk niet van een leien dakje.

Ik doe het haar niet na en neem mijn petje zeker voor haar af.

Over het niet "rad" lopen...ik heb zelf de indruk dat het links-achter niet helemaal lekker ging. Let goed op de "ophoudingen" die het been maakt wanneer galopwissels worden gemaakt en van draf in galop, galop in draf en van draf in stap wordt overgegaan.
Ik vind het stijfje overkomen. In stap dacht ik zelfs te zien dat hij ietwat sleept met zijn achterbeen. Dat is nauwlijks zichtbaar en voelbaar, maar ik dacht het toch echt te herkennen!

Het interesseert me niet hoe iemand heet en hoe duur iemands paard is, als het er niet top uitziet, zijn "top-punten" i.m.o. niet compleet verdiend.

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:59

Lisjuh87 schreef:
Ik vond het zeker niet verdiend vond er niet veel vanaf stralen, heb betere combinaties gezien vanmiddag.

Stond ook verbaasd door het gigantiche verschil anky 87, edward 82. Had echt gevoel dat het de naam was....

je haalt me de woorden uit de mond!
Vond het niet reeel dat ze gewonnen had van Edward en al heeelemaal niet met zo`n verschil

Kimbeerly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:02

wow wat goed van haar, heb het niet kunnen zien

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:10

russel schreef:
Ik heb alleen het laatste stukje gezien, helaas, maar aan het einde van de proef, hij kan niet stilstaan, of had ik het mis, maar dat vond ik er lelijk uitzien.

Verder vind ik het heel knap van haar om na een bovenbeenbreuk, een bevalling een zuigeling en dan op haar leeftijd, is toch ook al 36? zo snel weer aan die top zit met een toch vrij jong paard. Super hoor. Of ze echt de beste is, ach ze is populair en een aardige meid als je haar zo enthousiast op haar paard ziet als ze de proef heeft gedaan. Het is maar sport.

Klopt.
Rest van de kur heb ik ook wel eens strakker gezien, dus ik vond de monsterscore niet helemaal terecht.

Kirsten_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:40

Nou ik vind het gewoon knap van haar, en als het "onterecht" is, dressuur is en blijft een jurysport waar dit soort risico's aan zitten. Er zal heus wel eerlijk gejuryeerd zijn op dat niveau..

Over dat Anky strengt lijkt, ik vind dat je dat niet kan zien als je ernaast staat. Anky zal wel iets gevoeld hebben dat fout ging, dan kan je niks doen of optreden en blijkbaar heeft dat wel haar proef gered..

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:32

Ik heb de kür op tv kunnen zien en vond het allemaal dicht bij elkaar liggen kwa moeilijkheidsgraad en snap dus het grote verschil tussen Anky en de rest niet. Vond Warum Nicht echt super gaan, het zag er erg lichtvoetig uit voor zo'n kasteel van een paard!! Ik snap ook niet dat al die Pennymeisjes zo met Anky dwepen, de beste dient in mijn ogen te winnen en dat is dus niet altijd Anky. Vond Laurens echt super rijden!!
Kan niet wachten tot de Jumping in A'dam. Hoop dat het dan ook zo spannend wordt!!

Wat mij trouwens weer opviel is dat bij het springen de sfeer tussen de ruiters zoveel leuker is dan bij de dressuur. Voor de barrage staan ze gewoon met elkaar te overleggen( Gerco en Michael whitaker), waarom kan die sfeer ook niet eens overslaan naar de dressuur?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:22

Citaat:

Laurens gebruikte nog gewoon zijn oude Queen-kür, dus het gewaagde moet nog komen. Je moet niet alles geloven wat de commentator zei, want hij vertelde ook elke keer dat er 15x de wissels om de 1 gedaan moesten worden.

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:36

ik vondt het een mooie proef ik zat in belgie maar heb het wel gezien:D

Veline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:20

Salinero stond ook absoluut niet stil op het eind, terwijl ze daar nu wel op beoordelen. Ik vond ook niet dat ze een verpletterde indruk maakte, terwijl Werth en van Lieren dat wel deden!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:52

lindaB schreef:
Lisjuh87 schreef:
Ik vond het zeker niet verdiend vond er niet veel vanaf stralen, heb betere combinaties gezien vanmiddag.

Stond ook verbaasd door het gigantiche verschil anky 87, edward 82. Had echt gevoel dat het de naam was....

je haalt me de woorden uit de mond!
Vond het niet reeel dat ze gewonnen had van Edward en al heeelemaal niet met zo`n verschil

nee want Edward en Lingh gingen SUPER!!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:28

Horsedances schreef:
Citaat:

Laurens gebruikte nog gewoon zijn oude Queen-kür, dus het gewaagde moet nog komen. Je moet niet alles geloven wat de commentator zei, want hij vertelde ook elke keer dat er 15x de wissels om de 1 gedaan moesten worden.

het is niet zo moeilijk om te bedenken dat dat gewoon 15 omspringen is achter elkaar als je echt overal op gaat letten,anky heeft gewoon dik gewonnen en terecht,anky zal heus niet winnen vanwege haar naam want dan zijn de jury,s ook zo uitgejureerd als isabell beter had gereden of edward,en dat was gewoon niet zo...

als anky tweede was geworden en als dat terecht was liepen de anky-fans ook niet te klagen....

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:50

Horsedances schreef:
Citaat:

Ik zag deze kür van Laurens voor het eerst
En vond het gewoon een heel erg leuke kür
(Maar las ik niet zoiets dat hij met een nieuwe kür gaat komen??)

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:20

Ik was ook in Den Bosch tijdens de kur, ik werd alleen afgeleid door iemand achter me die ontzettend luidruchtig gezellig een telefoongeprek achter me ging zitten voeren tijdens Anky's proef ('t was blijkbaar heel belangrijk om te vertellen hoe het met d'r paard ging en wat hij op een deag te eten krijgt )
Ik denk iniedergeval dat die score aan de goede proef én aan de naam ligt. Dressuur is nu eenmaal jurysport en jury's zijn bevooroordeeld, hoe jammer dat ook is.
Het dak vloog er iniedergeval bijna vanaf na de proeven van Laurens, Imke, Isabel, Edward en Anky.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet snap dat iedereen zo achter Edward Kwal aanloopt.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:22

[quote="loesje688"]
Ik was ook in Den Bosch tijdens de kur, ik werd alleen afgeleid door iemand achter me die ontzettend luidruchtig gezellig een telefoongeprek achter me ging zitten voeren tijdens Anky's proef ('t was blijkbaar heel belangrijk om te vertellen hoe het met d'r paard ging en wat hij op een deag te eten krijgt )
Ik denk iniedergeval dat die score aan de goede proef én aan de naam ligt. Dressuur is nu eenmaal jurysport en jury's zijn bevooroordeeld, hoe jammer dat ook is.
Het dak vloog er iniedergeval bijna vanaf na de proeven van Laurens, Imke, Isabel, Edward en Anky.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet snap dat iedereen zo achter Edward Kwal aanloopt.

Waar slaat dit op??

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:31

Ik vond het jammer dat Edward in het begin een aantal keren achter de muziek aanliep.
Ik vind die trancekur ook niet zo flitsend.
Maar dat is een kwestie van smaak.

Ik was erg onder de indruk van Imke en Sunrise, wat maken die een progressie!
En Isabell reed idd super.

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:33

Haha idd smaken verschillen maar goed ook, ik vind de trance kur echt super. Als ik dan die van Isabell zie, denk ik wat een taaie bedoeling maar idd smaken verschillen gelukkig hihi

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:53

Citaat:
Haha idd smaken verschillen maar goed ook, ik vind de trance kur echt super. Als ik dan die van Isabell zie, denk ik wat een taaie bedoeling maar idd smaken verschillen gelukkig hihi

Dan heb je waarschijnlijk ook gezien dat Imke en Isabelle beide (een groot deel) dezelfde muziek hadden.

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:54

jah uit diezelfde filmstuk toch??

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:40

Ik vind die trance kür ook niet heel bijzonder...
Laurens en Edward proberen allebei wat modernere muziek te gebruiken... In Laurens zijn kür vind ik het heel erg goed uitpakken... Maar Edward's trancekür vind ik niet zo heel spetterend, vind het niet echt bij de bewegingen passen (maar zoals MissJ al zegt, smaken verschillen )

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:05

Horsedances schreef:
Dan heb je waarschijnlijk ook gezien dat Imke en Isabelle beide (een groot deel) dezelfde muziek hadden.

Waarbij ik de kür van Imke toch duidelijk de betere vond
(ook al is 'ie wat ouder)