Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tieneke schreef:ik haalde mijn ruiterbewijs op mijn 11de...
superwoman schreef:Maar waar je moet lopen met je paard etc - is voor mij toch onduidelijk.
Ik zou de veiligste plek op zoeken,maar ik rij ook nooit langs de weg hé!
Rafaela schreef:
edit : zou het ruiterpaspoort van het fnrs niet heel toevallig ook accepteerbaar zijn?

shariyerke schreef:toen ik 14 was(5 jaar terug dus) heb ik dat "ding"gehaald, het kostte me toen 135€ en het kost me nu elke 2 jaar 45€ en ik heb het nog nooit nodig gehad, geldklopperij dus!

BonBon schreef:Geld klopperij! Ik ken alle verkeersregels ondertussen wel hoor. Eerst mn koetsiersbewijs, toenbromfietscertificaat, toen B, toen E bij B. En dan nu zeker nog perse ruiterrijbewijs....
Ze mogen wel eens wat meer tijd gaan besteden aan paarden bij het halen van je gewone autorijbewijs. En bij het halen van je vrachtwagenrijbewijs. Denk dat het dan een stuk veiliger wordt op straat.
Als menner leer je bij het koetsiersbewijs ook keurig jouw stoptekens en richtingaanwijzingstekens. Maar snapt het overige verkeer deze tekens.....nee, alleen overige menners, die het koetsiersbewijs hebben gehaald.
) maar een "krasje" in een paardenbeen ofzo is al een heel anderverkaal, die kun je niet even laten bijspuiten!