Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
QQQQ schreef:Karl66 schreef:Wat voor psychische effecten zie jij dan? En waar herken jij die aan?
De duidelijkste waren het zelfstandig in de krul gaan lopen, zodra er óf aanleuning werd gevraagd, óf draf werd gevraagd. Oók aan de longe en zelfs bij het los werken (zonder bit dus).
In deze positie was ie echt "afwezig". Alleen een scherp geluid of (met rijden) een tik op de schouder kon hem uit deze "mode" krijgen. Hierop schrok ie letterlijk wakker. Het zat wel lekker, wat dan de illusie kan opwekken dat ie mooi aan het lopen/werken is.
In die positie ging ie ook in z'n eigen borst en knieën bijten.
Met rijden doet ie het nu -3 jaar later- niet meer en durft ie eindelijk weer contact met het bit te zoeken. Met longeren/loswerken moet je er nog steeds op bedacht zijn.
Er zijn zeker meer paarden die zo worden gereden als hij in het verleden is gereden, maar niet elk paard geeft zo duidelijk aan dat ie het niet trekt, en niet elk paard zal er zo lang last van blijven hebben. Dat wil niet zeggen dat het voor die andere paarden niet net zo erg is. Het gedrag dat wel wordt getoont wordt dan ook nog meestal afgedaan als "stout" of "niet willen werken", en in het beste geval als "levensgevaarlijk!".
Pas als je een paard in vrije beweging zichzelf ziet opkrullen in draf en galop, die zichzelf begint te bijten terwijl ie dit doet, en ziet hoe "van de wereld" ie daarbij is, pas dan zul je echt begrijpen dat de LDR positie extreem tegennatuurlijk is.
Karl66 schreef:Q, op basis van welke vele gegevens? Ik ben nog steeds geen enkel onderzoek tegengekomen waaruit blijkt dat (goed uitgevoerde) LDR negatieve gevolgen heeft voor een paard. En dan bedoel ik dus serieuze onderbouwing, niet iemand die een plaatje op een site zet met wat kretologie eromheen die verder niet onderbouwd is. Of ik zie het wit van de ogen dus het paard is psychisch beschadigd.
piepelotje schreef:Maar wat hoor nu altijd vooral bij Ldr Op elk moment moet je de neus eruit kunnen rijden. je moet neus, hals op elk gevraagd moment van lengte positie kunnen veranderen.
Dar wordt elke keer op gehamert. Dat hoor je dus bij de anti's niet. neus moet op de loodlijn.
Ik zelf ben tegen dat strakke gegeven op de loodlijn.
Fronton schreef:Hoeveel mensen doen dat eigenlijk, LRD goed uitvoeren? Volgens mij is Anky de enige die haar versie van het systeem goed uitvoert. Het is maar net wat je aan kriteria verbindt aan 'het goed uitvoeren van het LRD systeem', om te kunnen bepalen wie dan nog meer goed bezig is. Het is niet iets voor de basisruiters, maar je ziet dus wel heel veel basisruiters die onder het mom van 'Anky wint ermee' hun paard gewoon in de krul sjorren, totdat hij de kin op de borst trekt. Het feit dat Anky haar paarden er fijner door lopen, geeft totaal geen reden om zelf maar eens iets te ondernemen wat er wel aardig op lijkt. Ik snap dus ook niet waarom basisruiters nou zo hoog opgeven van dit systeem, in het M of t Z zit je toch nog geen 'hogeschool oefening' (aldus Tyrza) te doen met je paard?
QQQQ schreef:Karl66 schreef:Q, op basis van welke vele gegevens? Ik ben nog steeds geen enkel onderzoek tegengekomen waaruit blijkt dat (goed uitgevoerde) LDR negatieve gevolgen heeft voor een paard. En dan bedoel ik dus serieuze onderbouwing, niet iemand die een plaatje op een site zet met wat kretologie eromheen die verder niet onderbouwd is. Of ik zie het wit van de ogen dus het paard is psychisch beschadigd.
Right back at ya: Waar blijft je overtuigende bewijs dat het nut heeft?
Bij geval van twijfel, geef IK het paard het voordeel. En jij?
Karl66 schreef:Leuk trouwens dat jouw manier van antwoorden bestaat uit het stellen van een wedervraag, maar wees nou eens een keer een vent en kom met antwoorden op vragen die gesteld worden.
Fronton schreef:Hoeveel mensen doen dat eigenlijk, LRD goed uitvoeren? Volgens mij is Anky de enige die haar versie van het systeem goed uitvoert. Het is maar net wat je aan kriteria verbindt aan 'het goed uitvoeren van het LRD systeem', om te kunnen bepalen wie dan nog meer goed bezig is. Het is niet iets voor de basisruiters, maar je ziet dus wel heel veel basisruiters die onder het mom van 'Anky wint ermee' hun paard gewoon in de krul sjorren, totdat hij de kin op de borst trekt. Het feit dat Anky haar paarden er fijner door lopen, geeft totaal geen reden om zelf maar eens iets te ondernemen wat er wel aardig op lijkt. Ik snap dus ook niet waarom basisruiters nou zo hoog opgeven van dit systeem, in het M of t Z zit je toch nog geen 'hogeschool oefening' (aldus Tyrza) te doen met je paard?
Citaat:Zo las ik vandaag op zo'n onzinsite weer dat één van onze topruiters met deze vorm van dierenmishandeling de kaak gebroken had, wat dus niet waar bleek te zijn
Karl66 schreef:Op die foto zat er een zweedse ruiter op, maar vraag me niet wie.
Ulissa schreef:Karl66 schreef:Op die foto zat er een zweedse ruiter op, maar vraag me niet wie.
Van wanneer is die foto???
Ulissa schreef:Het gerucht waar Karl66 het over heeft gaat om Kennedy die volgens de geruchten met S&T en slof gereden is en hierbij de kaak gebroken heeft.
Als Karl66 dit geval aanhaald moet hij ook zeggen hoe hij dit gerucht kan onzenuwen en wat er werkelijk is gebeurd.
Ik wacht wel *ik zie de smiley niet met de banaan*
Karl66 schreef:Fronton schreef:Hoeveel mensen doen dat eigenlijk, LRD goed uitvoeren? Volgens mij is Anky de enige die haar versie van het systeem goed uitvoert. Het is maar net wat je aan kriteria verbindt aan 'het goed uitvoeren van het LRD systeem', om te kunnen bepalen wie dan nog meer goed bezig is. Het is niet iets voor de basisruiters, maar je ziet dus wel heel veel basisruiters die onder het mom van 'Anky wint ermee' hun paard gewoon in de krul sjorren, totdat hij de kin op de borst trekt. Het feit dat Anky haar paarden er fijner door lopen, geeft totaal geen reden om zelf maar eens iets te ondernemen wat er wel aardig op lijkt. Ik snap dus ook niet waarom basisruiters nou zo hoog opgeven van dit systeem, in het M of t Z zit je toch nog geen 'hogeschool oefening' (aldus Tyrza) te doen met je paard?
Wie zegt dat wij het zelf toepassen???
Ulissa schreef:Het wodt daar genoemd *het mysterie rond Kennedy* dus niemand weet of het waar is.