Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:54

Jeetje het wordt wel steeds spannender Echt een verhaal om even te blijven volgen.

Ik geloof dat het paard getraind is terwijl het lang niet goed was. Maar de rest? GTST kijken is net zo leuk

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:43

SAKKIA schreef:
Jeetje het wordt wel steeds spannender Echt een verhaal om even te blijven volgen.

Ik geloof dat het paard getraind is terwijl het lang niet goed was. Maar de rest? GTST kijken is net zo leuk

Nu nog even reconstrueren en filmen. En je zou er zo een soap van kunnen maken.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:36

Stel, je bent een ruiter.
Stel, een curator vraagt je een paard te gaan trainen ivm een failliesement.
Stel, dit paard is Poëtin,
Stel, je krijgt haar op stal en iedere idioot merkt dat het paard zonder pijnstillers niet kan lopen.

Wat zou je doen? Of te wel, welke harteloze idioot heeft dit paard dan bereden "omdat de curator dat wilde?"

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:45

amondi schreef:
Wat zou je doen? Of te wel, welke harteloze idioot heeft dit paard dan bereden "omdat de curator dat wilde?"

Nu ga je me net wat te ver hoor!
Die amazone ook nog even een schuldcomplex aanpraten.........

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:48

amondi schreef:
Stel, je bent een ruiter.
Stel, een curator vraagt je een paard te gaan trainen ivm een failliesement.
Stel, dit paard is Poëtin,
Stel, je krijgt haar op stal en iedere idioot merkt dat het paard zonder pijnstillers niet kan lopen.

Stel je baas krijgt een paard op stal...
Stel jij bent geen DA ...
Stel dat paard is Poetin...
Stel je weet alleen dat ze herstellende is van een blessure...
Stel je weet dat ze pijn stillers krijgt en dat een ritje volgens de DA geen kwaad kan...
Stel je bent geen DA...
Wat zou je dan doen als je dat paard moet rijden van je baas?????

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:58

Alane schreef:

Stel je baas krijgt een paard op stal...
Stel jij bent geen DA ...
Stel dat paard is Poetin...
Stel je weet alleen dat ze herstellende is van een blessure...

Stel je weet dat ze pijn stillers krijgt en dat een ritje volgens de DA geen kwaad kan...

Stel je bent geen DA...
(da's 2x )
Wat zou je dan doen als je dat paard moet rijden van je baas?????

Over schuldgevoelens, ik mag toch aannemen dat de amazone geen Penny was, en de Da die een ritje voorstelt...?? dat is trouwens nog heel wat anders dan in training nemen.

Nee, helaas jullie kunnen me niet overtuigen van de "onschuld" van de amazone of baas vd amazone. Als je weet dat dit paard al maanden in een gerenommeerde duitse kliniek stond en NIET hersteld was, dan blijft het naar mijn mening een slecht voorbeeld om zo'n paard dan wel te gaan trainen alleen vanwege haar waarde op de veiling.

Ik snap die gerechtelijke stappen wel, alleen nou nog weten tegen wie die genomen gaan worden.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:05

er NOG STEEDS tussen gemoeten bij die 2e keer DA

Ik wil je ook niet overtuigen van "schuld of onschuld" maar je kent alle feiten niet (ik ook niet) en daarom is vingerwijzen en proberen een schuldige aan te wijzen ondoenlijk.
En wat schiet je er mee op als je die amazone aan de schandpaal nagelt?
Zoals wij het moeten doen met de feiten zoals die er zijn, en rest is speculaas, weet je niet welke feiten en bijzonderheden die amazone weet, wist of van op de hoogte was....

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:10

Die amazone is slechts een pion in het spel van de grote schakers. Om nu te focussen op die pion vind ik laag bij de grond.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:11

Uhm... zelf ik wist dat hij voorafgaande aan de veiling in een duitse kliniek stond.... Dat zij kreupel was was ook al langdurig bekent. Zelfs hier in een boerengehucht....
Dat ze "gevonden" was en overgebracht naar Nederland, ook algemene kennis.

Ich habe es nicht gewüsst, gaat hier echt niet op, zeker niet als er idd een DA spuiten komt zetten om het paard op de been te houden.

Ik zeg trouwens ook nergens dat ze de amazone moeten aanklagen, ikzelf denk alleen dat je een heel collectief aan kunt pakken die betrokken zijn geweest van het trainen van Poëtin vanaf het moment dat ze weer in nederland was en onder het beheer van de curator kwam.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:18

Weet jij dan zeker dat ze spuiten kreeg om in de benen te blijven?
Dat de beenproblemen zo ernstig waren als nadien bleek?

Weet je ook zeker dat ze in die kliniek stond voor beenproblemen, of stond ze daar voor drachtigheidsproblemen, koliek, ET ??

En die Curator is een DA? En met welke wet heeft hij dan in strijd gehandeld? wie zijn dan die partijen?
Of zijn de kopers en aspirant kopers ook schuldig omdat zij dat paard onder het zadel wilden zien?
En waar laat je de onderzoeksplicht van de koper?
en ook een leuke is de garantietermijn en teruggave recht.... en welke garanties gelden bij zo'n verkoop?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:21

CGJ12 schreef:
CGJ12 schreef:
Die amazone is slechts een pion in het spel van de grote schakers. Om nu te focussen op die pion vind ik laag bij de grond.

Je moet wel zakelijk blijven, hoe vriendelijk de amazone ook is.

Juist omdat ze ook een pion is had ze nee kunnen zeggen. Niemand kan je verplichten op een kreupel paard te gaan rijden. Keuzes maak je nog altijd zelf. En als de consequenties van weigeren je te hoog zijn, dan maak je een andere keuze, waarvan de consequenties dan misschien niet goed zijn ingeschat.
Maar maak je geen zorgen om de amazone, die zal niet hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden, hoogstens haar baas.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:35

amondi schreef:

Juist omdat ze ook een pion is had ze nee kunnen zeggen. Niemand kan je verplichten op een kreupel paard te gaan rijden.

Wat je dus eigenlijk zegt, is dat JIJ alle Duitse soldaten der 2e klasse na WOII had willen laten executeren.........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:37

amondi schreef:
.
Maar maak je geen zorgen om de amazone, die zal niet hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden, hoogstens haar baas.

Ik denk trouwens niet dat de curator in dit geval betrokken wordt in het spel. Uiteindelijk weigerde van der Zwan het paard "aan te leveren" laat staan volledige informatie over het paard te verstrekken.
De man had gewoon zijn openstaande rekeningen moet betalen zoals elke Nederlander betaamt. Daarvoor had ie vast ergens zijn krabbel neergezet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:39

Maar vd Zwan is nu een kale kip... of niet?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:41

CGJ12 schreef:
amondi schreef:
.

Ik denk trouwens niet dat de curator in dit geval betrokken wordt in het spel. Uiteindelijk weigerde van der Zwan het paard "aan te leveren" laat staan volledige informatie over het paard te verstrekken.
De man had gewoon zijn openstaande rekeningen moet betalen zoals elke Nederlander betaamt. Daarvoor had ie vast ergens zijn krabbel neergezet.

En v/d Zwan wilde niet verkopen.... dus of je die aansprakelijk kunt stellen??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:43

amondi schreef:
Juist omdat ze ook een pion is had ze nee kunnen zeggen. Niemand kan je verplichten op een kreupel paard te gaan rijden. Keuzes maak je nog altijd zelf. En als de consequenties van weigeren je te hoog zijn, dan maak je een andere keuze, waarvan de consequenties dan misschien niet goed zijn ingeschat.

Punt is dat veel mensen, ook al maken ze zelf de keuze, kijken waar de verantwoordelijkheid uiteindelijk ligt en aan de hand daarvan hun keuzes maken.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:45

Alane schreef:

Let maar eens op.
Blijkbaar lag op dat paard een beslagrecht. Het lijkt mij dat het bewust achterhouden van informatie (een particulier bedrijf moest het beestje toch traceren) al zo fout is als wat.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:47

amondi schreef:
Maar vd Zwan is nu een kale kip... of niet?

Da's een interessante vraag!
Hebben Bokkers uit die buurt daar enige info over?
Van der Zwan was uitdrukkelijk NIET failliet en de geveilde paarden hebben de acute schulden afgedekt.

Gaat het daar aan de "buitenzijde" nu een beetje goed, of lijken er nog steeds problemen te zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.........

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:18

In het topic over Poëtins dood is vermeld dat ze bewust getraind is voor de veiling.

CGJ12: Dus de curator was Hitler back from the dead? Ik vind je vergelijking nogal hard, als soldaten uit WOII weigerden te vechten, mochten ze de joden vergezellen naar de concentratiekampen en gaskamers. Dat is wel even een andere dreiging dan je baan verliezen.

Persoonlijk acht ik heb best mogelijk dat de amazone die haar heeft gereden, niets afwist van haar pijnen. Daar moet je misschien naief, selfcentered en achterlijk voor zijn, maar goed, die mensen lopen nou eenmaal ook rond, en soms kunnen ze nog goed rijden ook.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:02

CGJ12 schreef:
Alane schreef:

Let maar eens op.
Blijkbaar lag op dat paard een beslagrecht. Het lijkt mij dat het bewust achterhouden van informatie (een particulier bedrijf moest het beestje toch traceren) al zo fout is als wat.

Maar is er informatie achtergehouden?

Wat als die hoefbevangeheid een complicatie is of een bijwerking door bijv. het gebruik van bepaalde medicijnen????

Anneke

Re: Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:38

Ik heb het snel wat doorgelezen, en wordt er een beetje triest van.
Weet weinig van de hele zaak af, maar vind het nogal wat...
Arm dier...

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:47

Het verhaal begint aardig gecompliceerd te worden. Regel1 de curator is verantwoordelijk voor de verkochte goederen als die in beslag zijn genomen door zijn buro. Als de curator zegt dat het beest moet voorrijden dan moet die dat. Hij heeft de verantwoordelijkheid en de beslissing genomen. In beslag genomen betekend namelijk ook dat de eigenaar er niks over te vertellen heeft dus ook niet verantwoordelijk is. Als het zo zou zijn dat een curator op basis van zijn gegevens een beslissing heeft genomen dan is die ook verantwoordelijk voor die beslissing.

Al met al vind ik het triest dat zo iemand dit gedaan heeft. Hij had moeten weten dat het paard niet voor niets in een kliniek stond . Hij had in de kliniek de gegevens kunnen opvragen en advies kunnen vragen. Hij had en zou zich ook wel in alle opzichten hebben ingedekt.

Het is een raar verhaal. Een paard kopen die met injecties rijd, die in een kliniek stond en na een keer voorrijden zodanig beschadigd is dat die niet meer kan worden gered. Ik geloof niet dat het goed is. Het paard is de dupe geworden van een ruzie tussen de bank en de eigenaar ik geloof dat hier veel meer achter zit. Het gaat nergens over dat een paard de volledige schade dekt van een openbare verkoping. Persoonlijk denk ik dat de bank bang was voor haar geinvesteerde gelden zo snel mogelijk het geleende geld terug wilde hebben. Ze zagen dus waarschijnlijk in dat het risico van langer financieren een strop kon betekenen voor de bank. Die hadden gehoord dat het paard niet lekker ging en eiste hun geld op. Typisch gevalletje banken. Ik doe niet graag zaken met banken die hebben verstand van geld en niet van paarden. Maar dit is maar speculeren want de ware toedracht is niet bekent. Ik baseer me op eerdere voorvallen dat zoiets gebeurt is dus ik weet dat het zo kan lopen.

Maar wij zitten te zeuren over geld en over hoe het gelopen is en wie er verantwoordelijk is. Het paard is de dupe geworden van een financieel spelletje en dat is diep triest.

besita

Re: Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:26

Ik geloof ook maar bar weinig van het feit dat je zo'n ernstige hoefbevangenheid met wat pijnstillers kan weg moffelen want dan wil ik ook een pattent op dat spul kan iedereen zijn hoefbevangen paard nog kwijt en blijf je van veel ellende bespaard

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:32

Senja_x schreef:
H

Ik geloof niet dat het goed is. Het paard is de dupe geworden van een ruzie tussen de bank en de eigenaar ik geloof dat hier veel meer achter zit. Het gaat nergens over dat een paard de volledige schade dekt van een openbare verkoping. Persoonlijk denk ik dat de bank bang was voor haar geinvesteerde gelden zo snel mogelijk het geleende geld terug wilde hebben. Ze zagen dus waarschijnlijk in dat het risico van langer financieren een strop kon betekenen voor de bank. Die hadden gehoord dat het paard niet lekker ging en eiste hun geld op. Typisch gevalletje banken. Ik doe niet graag zaken met banken die hebben verstand van geld en niet van paarden. Maar dit is maar speculeren want de ware toedracht is niet bekent. Ik baseer me op eerdere voorvallen dat zoiets gebeurt is dus ik weet dat het zo kan lopen.

Maar wij zitten te zeuren over geld en over hoe het gelopen is en wie er verantwoordelijk is. Het paard is de dupe geworden van een financieel spelletje en dat is diep triest.

Tja schot voor open doel..... Was het de RABO bank soms? Ik wist niet eens dat er een bank bij betrokken was...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:46

amondi schreef:
Tja schot voor open doel..... Was het de RABO bank soms? Ik wist niet eens dat er een bank bij betrokken was...

Het was zeker een bank, maar volgens mij niet de Rabo.....
Maar iemand die zijn paard "beleent" geeft zo-ie-zo weinig om zijn paard.........