Loslopend paard in castricum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:39

Ik hoop echt dat ie snel gevonden word, want ze/hij heeft natuurlijk geen schoon water alleen met zeezout.

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:40

Sfiejj schreef:
Vreselijk dit!! Ik weet niet, maar ik las een ander topic, over dat het bij zee is gebeurd.. En ik dacht echt gelijk.. Dalijk istie verdronken :| Sorry voor deze gruwelijke reactie, maar ik dacht daar gelijk aan..

ja en mischien is ie wel opgeten door die zwarte panter van de veluwe...
sorry hoor maar k denk dat je beter zinnige dingen kan gaan neer zetten dan dingen die er eventueel gebeurd kunnen zijn! (k denk dat de eigenaaresse er ook niet vrolijk van wordt als ze dit allemaal leest!)

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:44

Sorry hoor nils, ik bedoelde het goed... Misschien kunnen ze een duikersploeg of iets inzetten. Als is de zee wel heel groot.. Sorry.. 't was echt goed bedoeld. En tuurlijk word je er als eigenaresse niet vrolijk van, maar als het is gebeurd, is het gebeurd. Als het niet is gebeurd, is het niet gebeurd. Zo is dat nou eenmaal. En ik vind mijn reactie helemaal niet onzinnig...

n_atas

Re: Loslopend paard in castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:45

jeetje wat erg, vreselijk voor die eigenarese zeg

k hoop dat het paard snel gevonden wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:48

Ik woon veel te ver weg anders was ik met paard gekomen. Ik heb ooit zo een nachtmerrie gehad. Ik woon ook in een groot natuur gebied. Ik ken het gebied van Castricum, erg uitgebreid.

Mijn ervaring is dat paarden altijd richting stal gaan. Dus blijf in de omgeving van stal zoeken. Misschien is hij kreupel en kan hij niet veel lopen. Paarden hebben een heel goed richting gevoel, ze zoeken ook paden op waar ze geursporen van paarden vinden, dus mest.

Ik ben regelmatig verdwaald in de duinen en toch wist ik vanwege mijn paard terug te komen. Dus onderschat hem niet.

Je zou bijna denken dat hij op stal staat bij iemand.

Heel veel succes. Ik hoop dat hij snel terecht is.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:49

Jeetje wat erg dit zeg!
Wat lijkt me dat erg..
Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Hopen dat het paardje snel gevonden word en niets mankeerd!
Met al zn tuig ook nog op..
Ik kan helaas niets doen ben ik bang maar wel meedenken..
Hopelijk heeft hij iig wat te eten en te drinken.. en hopelijk word hij heel snel gevonden!

Veel suc6!
Laatst bijgewerkt door danifur op 17-01-06 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:50

Als ik de mogelijkheid zou hebben, zou ik zeker helpen zoeken!
Mijn paard heeft me ook wel eens thuisgebracht, ze weten snel waar ze thuishoren..

Mijn angst is dat hij ergens staat, verstrikt in een boom en zijn tuig oid.....
Was er al mbv honden gezocht?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:51

Sfiejj schreef:
Sorry hoor nils, ik bedoelde het goed... Misschien kunnen ze een duikersploeg of iets inzetten. Als is de zee wel heel groot.. Sorry.. 't was echt goed bedoeld. En tuurlijk word je er als eigenaresse niet vrolijk van, maar als het is gebeurd, is het gebeurd. Als het niet is gebeurd, is het niet gebeurd. Zo is dat nou eenmaal. En ik vind mijn reactie helemaal niet onzinnig...

Een paard dat de zee in rent? Ja, misschien een zeepaard?

Een paard dat in paniek is rent een end weg tot hij ver genoeg van het gevaar is, gaat grazen en op zoek naar zijn stal/ de kudde. Op zijn weg terug kan hij zich verstapt hebben of zijn been open gehaald hebben en dus nu is het zoeken naar die route die hij heeft afgelegd. Dan zou je hopen dat ze een heli gebruiken met infrarood camera om levende wezens te traceren. Lijkt me dat een geoefend oog onderscheid kan maken tussen een paard en een hert. Maar dat zal wel weer te duur zijn.

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:52

@cer. Ja, bij de mest die op de ongebruikelijk plaats was gevonden, maar ze waren het spoor vlug weer kwijt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:53

Ipsilonka schreef:
@cer. Ja, bij de mest die op de ongebruikelijk plaats was gevonden, maar ze waren het spoor vlug weer kwijt.

Kunnen ze daar geen speurhond op zetten?

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:56

ik geloof dat er een speurhond opgezet was maar die is het spoor kwijtgeraakt

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:57

Oke, jullie hebben gelijk. Ik dacht gewoon gelijk daaraan, gewoon gelijk weer van het ergste uitgaan.. :S Sorry. Maar ik toch blijven dieren onvoorspelbaar... Maar inderdaad het is heel logisch dat hij nu ergens op stal ofzo staat.. Ik wens iedereen SUPER SUPER SUPER veel succes met het zoeken naar het paardje!! Ik ben ook echt zo'n iemand die ervan uit zou kunnen gaan dat het paard bijvoorbeeld door een man is gevonden en die hem ff lkker naar het buitenland heeft gebracht en hem daar zelf houd. Sorry, maar zo zit ik nu eenmaal in mekaar.. Ik ga gelijk van het ergste uit..

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:59

russel schreef:
Sfiejj schreef:

Een paard dat de zee in rent? Ja, misschien een zeepaard?

Een paard dat in paniek is rent een end weg tot hij ver genoeg van het gevaar is, gaat grazen en op zoek naar zijn stal/ de kudde. Op zijn weg terug kan hij zich verstapt hebben of zijn been open gehaald hebben en dus nu is het zoeken naar die route die hij heeft afgelegd. Dan zou je hopen dat ze een heli gebruiken met infrarood camera om levende wezens te traceren. Lijkt me dat een geoefend oog onderscheid kan maken tussen een paard en een hert. Maar dat zal wel weer te duur zijn.

Het kan duur zijn maar de politie kan het dier niet nog een nacht laten gaan.
Dier loopt al3 dagen buiten met hoofdstel en zadel op.Lijkt me igg ook geen pretje,en hij kan ergens vast zitten met de teugels ofso.
Dus nog een dag kan gewoon niet.Hoop dat de politie dat ook inziet..

marianne18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:01

denk eerlijk gezegt (en nee niet verkeerd bedoelt) dat ze dat echt niet gaan doen.
ze hebben volgens mij eerder zoiets van het dier duikt vanzelf wel ergens op dus hoop daar maar niet te veel op.
hoop wel dat ze hem terugvinden.

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:04

Ja maar een dier kan niet opduiken als die vast zit ergens..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:08

newforster, tuurlijk wel.. Mensen kunnen hem toch ergens opeens zien ofzo.. Dan duikt tie toch op..

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:10

ja maar als je gelezen had was het dier door de duinen heen gegaan waar het onbegaanbaar is.
Als die daar ergens klim zit duikt die niet op.

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:10

politie doet niet zoveel daarvoor hoor, jammergenoeg...

Maar goed hij nog niet terecht,
als hij er vanavavond niet is gaan we morgen zeker weer zoeken en hopen dat er weer heeel veel mensen mee gaan,
Vanavond zullen we doorgeven waar de verzamelplaats is dan...

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:13

newforster schreef:
Ja maar een dier kan niet opduiken als die vast zit ergens..

Dat spookt dus ook steeds door mijn hoofd, dat hij ergens aan een tak/struik vastzit waar niemand hem ziet. in het struikgewas. Ik weet niet of er dicht struikgewas is daar? En hij zal wel uitgeteld zijn dus weinig of geen geluid maken...

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:13

maar kan er nu nog een vliegtuigje de lucht in gaan?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:14

newforster, dat is inderdaad waar, maar, ik vroeg me af, hoe weten ze bijna zeker dat hij in de duinen is? En nancy_evita, dat vraag ik mij ook af.. Dat zal een goede optie zijn..

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:16

newforster schreef:
Dier loopt al3 dagen buiten met hoofdstel en zadel op.Lijkt me igg ook geen pretje,en hij kan ergens vast zitten met de teugels ofso.

Een paard in paniek (bij ontdekken dat ie vast zit) trekt alle tuig kapot, dus vastzitten lijkt mij onwaarschijnlijk

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:19

opala schreef:
newforster schreef:

Een paard in paniek (bij ontdekken dat ie vast zit) trekt alle tuig kapot, dus vastzitten lijkt mij onwaarschijnlijk

Nou stel dat hij aan het zadel vastzit, dat trekken ze toch niet zo makkelijk kapot!?

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:19

ik kan het me haast niet voorstellen dat hij nog in de duinen loopt daar.. het was zondag en gister ook nog zo'n mooi weer, er rijden en lopen zoveel mensen en niemand heeft hem gezien? en hij kan in die dagen wel al kilometers ver zijn gelopen, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze hem nog gewoon in de duinen zullen vinden. maar goed, zolang niemand dat zeker weet moet er toch worden blijven gezocht, hij kan toch niet verdwenen zijn

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:20

1 PK kan veel hoor