Meisje komt om na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Re: Meisje komt om na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 02:20

Zo wat erg zeg! Tja paard rijden is leuk als je het goed kunt.

Ook al kan je het goed kan dit gebeuren. Ik begrijp uit de meeste verhalen dat ze aardig kon rijden. Dit is verder een ongeluk wat de allerbeste ruiter zoals Anky of weet ik het wie " kan " overkomen. Ik ben ook eens achterover geklapt maar gelukkig viel mijn paard op het laatst opzij anders zat ik hier denk ik ook niet meer. gebeurde bij het opstijgen (met mijn niet nadenkend hoofd toen) op de rand van de bak/ bestratiing. Dan schrik je behoorlijk. Ik trok dan niet aan te teugel.
Paardrijden is dus ook leuk als je het nog niet goed kan. Door oefenen wordt je beter.

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 05:10

Wat een eng verhaal. Ik rijd zeker niet altijd op de liefste paarden, maar heb er nooit bij stil gestaan dat zoiets zo makkelijk kon gebeuren.
Zo jong nog, wat vreselijk voor haar omgeving.
Gecondoleerd en veel sterkte.

Tinkerlady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 08:42

MissJ schreef:
lindsy schreef:
Vraag me alleen af, wat der ouders met haar eigen paardje dan zouden doen.. Als er ooit met mij iets zou gebeuren, hoop ik echt, dat ze mijn paardje houden..

Ik denk wel dat je door het paard aan het vreselijke ongeluk herinnerd wordt.
En dat je misschien iemand de schuld wil geven voor wat er gebeurd is.
Dus ik zou in zo'n geval het paard denk ik weg doen.

In de krant stond dat het haar eigen paard niet is. Het was een voor haar onbekend dier (qua berijden enzo). Dus het is meer een vreselijk trauma voor de mensen die het paard uitleenden aan Hester......

Zou me vreselijk voelen.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:55

ja tuurlijk die mensen zullen zich onwijs schuldig voelen terwijl ze er ook niks aan konden doen.

sterkte

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:57

Waarom heeft iedereen het over de manege en over hun naam? Ten eerste is het geen manege het is de rijbak van een ponyclub het meisje dat er reed had genoeg ervaring dat heeft er allemaal niets mee te maken. Het kan gewoon iedereen overkomen, en dit is zeker niet de schuld van de 'manege' dat is alleen maar een rijbak. Denk eerder aan het verdriet van haar familie. En alle andere mensen die haar moeten missen!

Bij deze wil ik haar familie ook condoleren met het grote verlies.

Hester ik zag je woensdag voor het eerst dat het gelijk voor het laatst was had ik nooit verwacht. rust in vrede...

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:05

oo, wat erg.
Zoiets heb ik ook meegemaakt, alleen dan in de bak.
helemaal niks aan over gehouden.
'tis indd niet eerlijk zei wel en ik niet.
Wat doen ze met het paard?

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:08

Hoi

Mijn zus kende beide en Marjan die vrouw uit 't Harde is haar baas.
En er klopt niks van, van dat kranten bericht.
Het is heel anders gelopen.
maar ja groetjes manon.

Pegasus4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:13

jeetje wat verschrikkelijk!...
heel veel sterke voor de nabestaanden

@ ster_love: hoe is het dan gelopen?

XXGerlienXX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:29

Ja indd je hoort nu zoveel verschillende dingen van hoe het gegaan is... Wat heeft dat nu nog voor zin we kunnen beter aan iedereen denken die om haar heen staat...

MarleenXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:32

idd ho4 is t dan gefaan?

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:40

het is echt verschrikkelijk,iedereen hier in nunspeet heeft het erover,ze kon dus heel goed rijden(reservekampioen van gelderland)echt zielig voor haar ouders,die hebben bijna geen fam. meer allem.aal overleden .

blupie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:42

ik vind het ook heel erg het zou iedereen kunnen overkomen ik wens haar familie ook veel sterkte en iedereen die haar persoonlijk kende

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:42

EN VOOR DEGENE DIE HET ALLEMAAL VERKEERD BEGRIJPEN,HET WAS NIET OP EEN MANEGE HET WAS NIEMANDS SCHULD OOK HAAR SCHULD NIET ,DIT KAN IEDEREEN OVERKOMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZELFS DE TOP RUITERS VAN NEDERLAND

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:49

Echt enorm erg
ik wens de nabestaande enorm veel sterkte met dit grote verlies

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:54

Idd diddi sommige mensen lezen niet goed. Zou het hier even in vetgedrukt zetten.

Hester was dus een paard van iemand anders aan het rijden. Het paard begon te stijgeren en klapte achterover. Bovenop Hester. Het is NIET in een manege gebeurt, maar bij iemand in de bak( en ik noem geen namen ). Bij Hester kwam er al overal bloed uitstromen(oren, neus, mond). Ze is naar het ziekenhuis gebracht en heeft het daar niet kunnen overleven.

Wat er met het paard word gedaan weet ik niet, maar ik hoorde dat het verkocht zou worden.

Ik kende Hester zelf ook, harstikke lief, leuk, knap en aardig meisje! Dit had haar niet mogen overkomen.. ze was veelste jong om nu al te gaan!

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:57

diddi schreef:
EN VOOR DEGENE DIE HET ALLEMAAL VERKEERD BEGRIJPEN,HET WAS NIET OP EEN MANEGE HET WAS NIEMANDS SCHULD OOK HAAR SCHULD NIET ,DIT KAN IEDEREEN OVERKOMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZELFS DE TOP RUITERS VAN NEDERLAND

Prachtig Didi, zoals jij van leer trekt, dat iedereen eens denkt aan haar ouders, broer, opa en oma eventueel, haar vrienden, iemand die misschien heel veel om haar gaf, maar waar wij het bestaan niet van weten, ook het paardje, zijn eigenaresse, en zeker haar eigen ponie, die nu ook alleen staat en haar zal missen. Het leven gaat verder, maar met een zware opdracht, haar glimlach, haar tranen, haar uitstraling zullen haar fam. en vrienden moeten missen, denken jullie goed na, bij een dood wordt er altijd gezocht naar een reden, het gaat boven ons petje. De vraag WAAROM is er steeds. Hoop alleen uit de grond van mijn hart, dat de paarden ook zullen begrepen worden, want tenslotte hield zij van paarden en mischien kan je het zien als een eerbetoon aan haar en aan haar rijkunst.

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:57

Jeetje wat erg zeg..

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:09

Jeetje..

Inderdaad; niet zo'n goeie reclame voor die manege, maar dat is natuurlijk niet belangrijk..

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:12

paddie schreef:
Y;( Jeetje..

Inderdaad; niet zo'n goeie reclame voor die manege, maar dat is natuurlijk niet belangrijk..

het was niet op de manege !!!!!!!!!!

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:18

JONGENS LATEN WE FF LEZEN OKE....
ER IS NU AL ZO VAAK VERTELD DAT HET NIET OP EEN MANEGE WAS, NIET OP HAAR EIGEN PAARD...

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:
-HET WAS IN EEN BAK BIJ IEMAND
- ZE REED DE PONY/ PAARD VAN EEN ANDER...
ZO.... lezen is best lastig af en toe

Nabestaanden nogmaals heel veel sterkte in deze moeilijke tijd...

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:35

echt erg
elkekeer als ik dit terug lees krijg ik een brok in me keel
mijn ouders zijn blij dat ik ben gestopt wat ze hoorde van mij over hester, ik hoo dat ze nu in rust verder leeft
mijn vader zecht altijd " Het blijft een paard die onverwachts dingen kan doen, ookal ken je het paard zo goed, het blijft een paard en zal andere dingen doen die je neit had verwacht "
en idd heel nunspeet heeft het er over, ik ben heel verdrietig ik kende haar niet goed, maar het grijpt je erg aan

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:37

Ik mag helaas niet vertellen hoe het verhaal van de vrouw uit 't harde is gegaan dat wil haar man liever niet.
Sorry daarvoor, maar ik wou alleeen even zeggen dat het krantenbericht niet klopte, omdat die man alles aanons heeft navertelt.
SOrry,, groetjes Manon

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:04

wat vreselijk.... heb er geen woorden voor.
alle mensen die haar kenden, ouders, familie, vrienden, kennisen heel veel sterkte met dit grote verlies

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:34

Tinkerlady schreef:
In de krant stond dat het haar eigen paard niet is. Het was een voor haar onbekend dier (qua berijden enzo). Dus het is meer een vreselijk trauma voor de mensen die het paard uitleenden aan Hester......

Zou me vreselijk voelen.

Dat weet ik.
Het ging om een hypothetische situatie.
Ik reageerde op iemand die zei dat, a;ls haar dit ooit overkwam, ze hoopte dat haar ouiders haar paard niet zouden verkopen.
Ik zei, dat als zoiets ooit met mijn kind zou gebeuren, ik me voor kan stellen dat je iets of iemand de schuld wil kunnen geven, en z'n paard je aan je verdriet herrinert.
Even lezen wat er staat.

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:04

Heel veel sterkte gewenst voor familie en vrienden. Dit is natuurlijk verschrikkelijk.