paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:40

Ik word echt een beetje misselijk bij het lezen hiervan.

Het was een erg stoer en gaaf parad. En nog zo jong. Vreselijk zonde en vreselijk dat hij er zo bij heeft moeten lijden. Maar ik begrijp de beslissing van de eigenaar om dan de politie maar te vragen om het te doen en ik begrijp ook dat de politie het probeert ondanks dat ze er niet echt verstand van hebben maar omdat het beestje zo'n pijn had en de dierenarts maar niet kwam. Al met al heel vervelend en het lijkt me vreselijk om bij te zijn geweest. Dat ze hun paardje anderhalf uur pijn hebben zien lijden zal vreselijk voor ze zijn.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:07

Dat was dus mijn grote lieveling van de manege....Pilotje! Huilen

chantal13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 21:29

sneu sneu veel sterkte

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 21:50

ienna schreef:
...
en zoals noisy het verhaal brengt lijkt het net of de politie het paard wou afmaken omdat hij hulpverleners hinderde, maar dit is dus helemaal niet de rede geweest!!

jij bent ook net als een blad aan een boom hè?
het ene moment zeg je dat je me "helpt" met de discussieen het andere moment loop je te verkondigen dat ik het zelf heb verzonnen..

Stumpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:47

Ja, Politie is de mens' beste vriend, not!
Lekker hoor, arm beest heeft een pijnlijke dood gehad met 3 kogels in z'n lijf...

KimmY014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:53

jemig en dan nog wel door de politie!!
arm dier!!:(:(
dat paard kan dr tog nix aan doen??

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 20:11

noisy schreef:
jij bent ook net als een blad aan een boom hè?
het ene moment zeg je dat je me "helpt" met de discussieen het andere moment loop je te verkondigen dat ik het zelf heb verzonnen..

ik heb volgens mij niet gezegt dat ik je help, maar juist dat jij het verhaal op een verkeerde manier neerzet en toen heb ik mijn versie ervan gegeven. maar goed het paard krijg je er niet mee terug en de politie heeft geen verkeerde bedoelingen gehad en dit zal wel een eindeloze discussie blijven......

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 21:16

jeemig Boos! Boos! hier kan ik dus echt boos om worden!Dat ze zoiets doen.... Jeetje Boos!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:08

Miri schreef:
jeemig Boos! Boos! hier kan ik dus echt boos om worden!Dat ze zoiets doen.... Jeetje Boos!

Wat konden ze dan anders doen, als je een beter idee had? Verward

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:15

Oh, verschrikkelijk.
Als ze co toch zo doodschoten...!! Stoom uit je oren Boos! Huilen

Heel veel sterkte voor de mensen die het gezien hebben of die het paard kenden...! Ach gut

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:32

Bonnie_Fan schreef:
Wat konden ze dan anders doen, als je een beter idee had? Verward

tsja... das ook weer moeilijk maarja... om zoiets dan te doen... konden ze dat paard niet weghalen gewoon?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:13

en het dier nog erger laten lijden?!

bush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 09:14

Schandalig. Boos! Boos! Boos! Boos! Ik vind het gewoon tezielig voor dit paardje dat die zo dood moest gaan.Gewoon schandalig!!!!!!!!!
Jammer dat dat zo moest gebeuren.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:48

vreselijk zeg!! Boos! Boos! Boos!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:40

sorry hoor , een paard doodschieten en nog mischieten ook, dat vind ik echt zielig, in plaats van dat die agentjes bonnetjes uitschrijven in hun nutteloze tijd neem dan eens schietles en leer richten nu lijdde het paard alleen maar extra. heb hier geen woorden voor , vind dit echt zielig voor het paard en van mij mag die voorbijganger die zo nodig in moest halen zelf onder een auto komen.

ricardolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:49

WAT ERG ZEG: Boos!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:49

Denken jullie nu echt dat een politieman er op kikt om een paard dat krijst van de pijn dood te schieten?
Hebben jullie al eens een paard dat als vluchtdier niet kan weglopen zien klungelen om weg te geraken? Krassen op de weg makend, zichzelf verrekken om recht te staan, maar niet kunnen? Het wit van angst in zijn ogen zien?
Dat is wat anders dan de strips in de Penny-boekjes hé.

Denken jullie dat er op de politieschool les wordt gegeven over: paard lijdt pijn, wat moet ik doen?
Ik denk dat die agenten op hun gevoel hebben gereageerd. Enkel hun onwetendheid over het feit dat een paard een doorzetter is en niet met 1, 2 of 3 kogels gedood kan worden, leidde ertoe dat het paard nog meer heeft moeten lijden. Denk je dat dat de bedoeling was van de politieman? Die mens wordt waarschijnlijk nu nog wakker van de nachtmerries.

Het paard heeft vanaf het begin onnodig geleden. Menselijke fouten zijn gemaakt: de dierenarts had direct opgebeld moeten worden. Maar op zo'n moment gaat er veel door je hoofd en denk je niet meer helder.

Het is enorm jammer wat er is gebeurd. En de mensen die het paard kenden zullen er niet goed van zijn. Maar om daarvoor direct die politieman te veroordelen. Daarvoor heb je te weinig informatie, laat staan wijsheid.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:58

Echt niet normaal zeg!! Vreselijk.
Geen woorden voor....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:32

Lunas schreef:
Denken jullie nu echt dat een politieman er op kikt om een paard dat krijst van de pijn dood te schieten?
Hebben jullie al eens een paard dat als vluchtdier niet kan weglopen zien klungelen om weg te geraken? Krassen op de weg makend, zichzelf verrekken om recht te staan, maar niet kunnen? Het wit van angst in zijn ogen zien?
Dat is wat anders dan de strips in de Penny-boekjes hé.

Denken jullie dat er op de politieschool les wordt gegeven over: paard lijdt pijn, wat moet ik doen?
Ik denk dat die agenten op hun gevoel hebben gereageerd. Enkel hun onwetendheid over het feit dat een paard een doorzetter is en niet met 1, 2 of 3 kogels gedood kan worden, leidde ertoe dat het paard nog meer heeft moeten lijden. Denk je dat dat de bedoeling was van de politieman? Die mens wordt waarschijnlijk nu nog wakker van de nachtmerries.

Het paard heeft vanaf het begin onnodig geleden. Menselijke fouten zijn gemaakt: de dierenarts had direct opgebeld moeten worden. Maar op zo'n moment gaat er veel door je hoofd en denk je niet meer helder.

Het is enorm jammer wat er is gebeurd. En de mensen die het paard kenden zullen er niet goed van zijn. Maar om daarvoor direct die politieman te veroordelen. Daarvoor heb je te weinig informatie, laat staan wijsheid.

zo die zit! je hebt helemaal gelijk, amen! OK dan!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:46

ja je hebt gelijk, maar het ergst vind ik toch nog dat het een fout was die voorkomen had kunnen worden.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:54

jezus echt verschrikkelijk, hoezo was je erbij? en waarom schoten ze het paard neer in de eerste plaats???

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:01

ik heb hier gewoon geen worden voor! Boos!
behalve: NAJA ZEG! hoe kun je! Verdrietig

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:43

Jeetje zeg... Wat erg Boos!

joya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:55

Ik kan het best begrijpen zo`n beest lijd zo veel pijn het is niet fijn om het dan dood te schieten maar wat moet je anders het pin=jn laten lijden is nog erger natuurlijk

tenminste dit vind ik

ik wil namelijk later ook bij de politie en door gaan naar de bereden politie maar normale politie zo ik ook wel willen

maar kijk ik zou het niet durven om het dood te schieten maar het is beter voor dat beest
vroeger konden ze beesten niet anders afmaken hoor als het nodig was
en dit is een uiterlijke nood zaak geweest

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:25

Jézus! Huilen Dat arme, arme paard. Scheve mond
De politie schiet een paard dood omdat ie pijn heeft en laat de terroristen lopen. Scheve mond