Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ienna schreef:...
en zoals noisy het verhaal brengt lijkt het net of de politie het paard wou afmaken omdat hij hulpverleners hinderde, maar dit is dus helemaal niet de rede geweest!!
noisy schreef:jij bent ook net als een blad aan een boom hè?
het ene moment zeg je dat je me "helpt" met de discussieen het andere moment loop je te verkondigen dat ik het zelf heb verzonnen..

Lunas schreef:Denken jullie nu echt dat een politieman er op kikt om een paard dat krijst van de pijn dood te schieten?
Hebben jullie al eens een paard dat als vluchtdier niet kan weglopen zien klungelen om weg te geraken? Krassen op de weg makend, zichzelf verrekken om recht te staan, maar niet kunnen? Het wit van angst in zijn ogen zien?
Dat is wat anders dan de strips in de Penny-boekjes hé.
Denken jullie dat er op de politieschool les wordt gegeven over: paard lijdt pijn, wat moet ik doen?
Ik denk dat die agenten op hun gevoel hebben gereageerd. Enkel hun onwetendheid over het feit dat een paard een doorzetter is en niet met 1, 2 of 3 kogels gedood kan worden, leidde ertoe dat het paard nog meer heeft moeten lijden. Denk je dat dat de bedoeling was van de politieman? Die mens wordt waarschijnlijk nu nog wakker van de nachtmerries.
Het paard heeft vanaf het begin onnodig geleden. Menselijke fouten zijn gemaakt: de dierenarts had direct opgebeld moeten worden. Maar op zo'n moment gaat er veel door je hoofd en denk je niet meer helder.
Het is enorm jammer wat er is gebeurd. En de mensen die het paard kenden zullen er niet goed van zijn. Maar om daarvoor direct die politieman te veroordelen. Daarvoor heb je te weinig informatie, laat staan wijsheid.