Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 20:13

Er stond vandaag ook (weer) een reportage in de krant van de thuiskomst van Queen. Het nieuws van de rechtspraak, de uitspraak van de rechtspraak, de thuiskomst van Queen, VTM... Jij hebt nu toch wel echt een BP, bekend paard Haha!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:24

xxsandraxx schreef:
Dit is werkelijk super nieuws voor jou !!!

Voor die duitse mensen misschien wel wat minder, maar misschien komen jullie er zo ook wel uit of zo.... ze kunnen misschien het veulentje van Queen kopen ? Dan hebben ze toch ook een stukje van haar ?

Dit was ook eigenlijk het eerste waar ik aan dacht. Alleen dacht ik niet zozeer aan kopen, maar moet er nu meteen bij zeggen dat ik geen flauw idee heb wat het fokken van een veulen gaat kosten, dus misschien is mijn idee niet echt haalbaar..

Iig gefeliciteerd! Terecht dat je paardje bij jou mag blijven

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:07

Proficiat !!! OK dan!
Ik zag het gisteren ook op het nieuws^^ Was echt prachtig!
(btw jij bent wel lenig zeg Knipoog zomaar hup erop, ik moet eerst drie-vier keer hupsen en dan er op klauteren ^^ en mijn paardje is veel kleiner)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 23:15

Yuna schreef:
(btw jij bent wel lenig zeg Knipoog zomaar hup erop, ik moet eerst drie-vier keer hupsen en dan er op klauteren ^^ en mijn paardje is veel kleiner)

hierbij werd ik ook plots overvallen door een sterk schaamtegevoel Bloos Op mijn 1 paard van 1.68 hoef ik het niet te proberen en die van 1.60 is ook catastrofaal, en als het mij dan al lukt om er zo op te springen wordt ik waarschijnlijk toch dadelijk boos richting het zand gelanceerd Bloos Haha! Haha!

tecumseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 03:33

ben echt blij voor je dat je haar terug hebt
hopelijk nu voorgoed
en mag ze blijven waar ze eigenlijk hoort
bij diegene die haar hart gestolen heeft
en ik enk wel dat bij jou is
en hopelijk heb je dan binnen een paar jaar nog een gezond veulen...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:25

Hup erop, ja Kelly is tweede in de finale K.R. amazone, zij heeft rijervaring, en Queen met haar bokkepootje, niemand zal Queen kunnen rijden, zoals Kelly, het zijn twee handen op één buik. Op dit ogenblik zijn ze echt gelukkig, Queen geeft zoveel aandacht aan de fam.Cornelissen, dat ze helemaal niet vervangbaar is.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 12:52

Hoi alleamaal! Ik ben afgelopen zondag op jumping geweest met Queen! en ze sprong super! echt waar! ze is zo een tof paard! Ik wist het al wel maar elke keer op nieuw tard ze mijn verbeelding. Ze komt binnen zoals een rodeo paard en gaat buiten als een ster! Ze weet wanneer ze goed gesprongen heeft. En dat laat ze merken ook. Ze was knap tweede geworden en dat da 7weken geen jumping meer te hebben gezien. En dat dan dadelijk op 1.10-1.20. ik heb ze niet dadelijk in de hoogste klasse gezet, al denk ik dat ze dat ook wel gekunt had ( maar ik mag ook niet teveel ineens willen natuurlijk he!) Haha! Iedereen was blij dat Queen er terug bij was! Zo is er ook een jongen op jumping, Benny. Hij is misschien wel simpel, maar hij was zo gelukkig dat hij queen rond haar nek vloog en begon te wenen van geluk! Hij had een tasje aan zich hangen met daar alle krantenartiekels van Queen. Da was zo lief! En queen verdraagt normaal niet dat ze zo heftig doen rond haar, maar dit liet ze wel toe! Ik denk dat Queen ook gelukkig was! En zeker toen ze weer haar strikje aan haar hoofdstel kreeg! Ik heb al heel vaak mooie strikjes gewonnen met Queen, maar deze is wel speciaal. Deze is haar eerste nadat ze terug thuis is gekomen! OK dan! Vele groetjes, Kelly en Queen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:55

wat goed zeg OK dan! *LOL*
zeker na de eerste keer weer sinds ze terug is...
van alles wat je tot nu toe in dit forum hebt gezegd, krijg ik de indruk dat je een goede sterke band hebt met je paard Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:52

Echt super! Lachen Veel plezier nog met haar!!

amories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:59

belachelijk dat iemand na 9 jaar zijn paard terug wil hebben
wat triest voor dta meisje hetw as natuurlijk een hele schok voor haar omdat ze tehoren kreeg dat ez een gestolen paard heeft

amories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:02

hoe heet dta meisje van wie dat paard is woont ze in nederland

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:06

hoi amories,
De vorge eigenaars (als ik het zo mag noemen) was geen meisje maar het zijn volwassen mensen. Ze werken allebei al jaren dus ik veronderstel dat ze zo rond de 40 zullen zijn! Alle dat schat ik ze toch. Zeker omdat het zelfstandige zijn. Ze wonen in duitsland. Vlak over de grens met maaseik. Ik wee niet of ik deze mensen hun naam mag vrijgeven, dus doe ik dat ook beter niet. Om problemen te vermijden. Echt geïnteresseerd zijn ze niet in Queen. Dat mag ik je wel vertellen. Want ze zijn haar zo maar eens om de twee weken een half uurtje komen bezoeken in kinrooi, waar ze toen gestald stond! Voor mij was het een pak verder maar ik kon haar daar toch niet alleen laten staan! Da kon ik ni over mijn hart krijgen. Ik besef dat het voor deze mensen ook niet gemakkelijk was toen hun paardje gestolen werd, maar na 9jaar! Ik vind het nog steeds erg dat ze niet met mij hebben willen praten, dan zouden ze weten dat Queen mijn leven is, en ik het hare! Dan konden we zoeken naar een andere oplossing dan alles via de rechtbank. Groetjes kelly

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:19

Vandaag 1.12.2004 hebben de ouders van Kelly een dagvaardiging ontvangen, de duitse eigenaars (er staat alleen de duitse dame op de stamboekpapieren) eisen nu van de ouders de som van 25.000 euro schadevergoeding. Kelly zal normaal op 28.12.2004 moeten verschijnen op de rechtbank, de ouders op 14.12.2004, een prachtige maand december voor dit gezin. Nu spreken ze over een raspaardje, die indien zij niet gestolen was, 5 veulens zou kunnen gegeven hebben, eerst was het de volle broer van Queen die zoveel waard was, wat wij achterhaald hebben, nu gaat het over de waarde van 5 veulens. en de vergoeding voor de inbeslagname en de gerechtskosten. AUB paardenvrienden uit Nederland en Belgie, laat Queen en Kelly niet in de kou staan, ook haar ouders niet, eigenlijk zou ik de raad willen geven aan de Duitse eigenares, zoek de dieven, en ga op zoek naar de ruin, die samen met Queen gestolen is, Queen is zo goed terecht gekomen, wees blij dat ze niet geslacht is, en kun je als mens de liefde tussen een paard en haar amazone kapot maken. Ik kan aannemen dat de diefstal van Queen en de Ruin niet gemakkelijk was om te verwerken, maar als je Queen nu zou kunnen bezoeken en zelfs de vriendschap krijgen van haar nieuwe eigenares, gaat dit niet boven geld. Het gezegde "Op mensen wedden, vraagt paardengeduld" is hier wel van toepassing. Wij houden jullie op de hoogte

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:40

Ik ben blij voor je dat ze terug is kelly en hopelijk houd dit snel op...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 01:11

Hierbij krijg ik een beetje het gevoel dat de vorige eigenaren er een slaatje uit willen slaan. Arme Kelly en haar ouders Ach gut

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 01:20

Bah hier krijg ik idd een hele nare smaak van in mijn mond,
Lijkt er een beetje op de de oude eigenaren hier een gigantisch slaatje uit willen gaan slaan.
Ze hebben 1 paard opgespoord dus dan moet die nieuwe eigenaar er maar voor bloeden voor alles wat ze misgelopen hebben in die 9 jaar.
Ipv dat ze blij zijn, willen ze er nu gewoon alles uitslepen wat er nog mogelijk is

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:02

Hoi allemaal,
Jullie hebben het wel al kunnen lezen van adr, mijn geluk was dan toch niet zo van lange duur! Ik had echt gehoopt dat het allemaal achter de rug was maar blijkbaar heb ik mij vergist! Ik heb gisteren uren bij queen in de stal gehuild. Ik zou haar normaal gaan rijden maar dat kon ik echt niet opbrengen. Het was wel even schrikken met zo een nieuws. Vandaag ga ik haar wel rijden, omdat ze zo graag werkt. Maar eigenlijk heb ik meer zin om gewoon niks te doen. In mijn bed te kruipen en te huilen. Maar dat kan ik niet maken tov Queen en mijn ouders. Mijn mama heeft het zo al moeilijk genoeg dus moet ik mij sterk houden tov haar. Gelukkig kan ik bij mijn vriend uithuilen en bij Queen in de stal. En bij adri natuurlijk, want zij heeft zo een goed luisterend oor. Ik hoop en bid maar dat dit goed gaat aflopen, want zo is het niet vol te houden. En als deze duitse mensen nu echt om Queen zouden geven. Maar dat is volgens mij niet eens zo. Want in hun verlanglijstje staat eerst 3x geld vernoemd en daarna pas Queen. Soms wou ik dat dit gewoon een nachtmerrie was. Dat alles zoals vroeger was! Ik zal mezelf nooit vergeven dat ik dat stom papier heb aangevraagd! Ik heb er zoveel spijt van!
Groetjes kelly

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 11:16

Ik snap het echt niet van die Duitse mensen, alsof jij er wat aan kan doen Kelly, jij wist toch ook niet dat Queen gestolen was, wat een onzettend onredelijke mensen, ik wens jullie opnieuw sterkte, ik hoop dat jullie volgendjaar een nieuwe goede start kunnen maken en dat dit alles dan achter de rug is.

dravertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 14:38

Wat ontzettend onredelijk allemaal! Ze moeten hun schade maar gaan verhalen op diegene die Queen gestolen hebben, niet op jullie!! Mij lijkt het het aller belangrijkste dat het paardje goed terecht is gekomen en dat er nu een goede band is tussen Queen en Kelly. Draait dan echt alles om geld?????

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 17:49

Vandaag heeft Kelly en haar ouders een nieuwe dagvaardiging ontvangen, Kelly moet voor het hof van Beroep verschijnen op 18.12.2004, aangezien de duitse eigenaars beroep aangetekend hebben op het vonnis van de beslagrechter te Hasselt. De rechter heeft Queen teruggeplaatst bij Kelly, aangezien hij overtuigd was dat Kelly of haar ouders niet de dieven waren, en dat ook zij nooit het paard verstopt hebben, zodus dat zij zeker niet wisten, dat Queen gestolen was. Het is natuurlijk de ene dagvaardiging na de andere, je zou ervan k........
Indien dit allemaal negatief moet uitdraaien, dan denk ik, dat wij nog niet weten wat er gaat gebeuren, en vrees ik het ergste. De waarheid spreken en blijven spreken is positief, maar soms twijfel je toch aan het spreekwoord "Eerlijkheid duurt het langst" Laat ons hopen dat de rechter in Hasselt en in Antwerpen mensen zijn, die begrijpen dat Kelly de waarheid spreekt, en dat de liefde voor Queen niet kapot te maken is.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:10

jeessus wat een eikels die duitsers, lijkt me duidelijk dat et ze alleen om et geld te doen is en niet het paard.
ik vind eigenlijk dat die mensen kelly en haar ouders een schadevergoeding moeten betalen voor al het leed wat ze dit gezin aan doen!
kelly ik hoop heel erg voor je dat het allemaal goed komt en ik denk zo (en zie et ook aan de reacties hier) dat alle echte paardenliefhebbers dat ook hopen, veel sterkte!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 18:15

jezus zeg Scheve mond
die duitsers moeten blij zijn dat het goed gaat met Queen en dat er iemand is die voor haar zorgt en heeft gezorgd al die jaren...
dit is te erg voor woorden

Kelly ik hoop zo voor je dat Queen alsnog bij jou (jullie) blijft.. ik blijf duimen

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 01:53

Die mensen zijn echt gemeen. Als ze nou echt om haar gaven, maar nee. Dit is gewoon belachelijk. Maar het lijkt me sterk dat jij dat geld moet betalen, want jij hebt niks gedaan en het is al veroordeelt dat jij haar mag houden ! succes meid! Kan ik ergens de tvuitzending/een foto zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:59

Ik denk dat de mensen zeker op een soort wraak uit zijn.
Maar je moet ook niet vergeten hoe je je zou voelen als je morgen in je stal komt en je paard is weg
Je moet niet vergeten dat dit morgens ons allemaal kan gebeuren.

Wat mij het meeste zorgen baart is dat je als wettelijke eigenaar blijkbaar toch heel zwak in je schoenen staat.
Uit eindelijk is hier maar 1 winnaar en dat is de dief!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:44

heel veel sterkte voor kelly, fam en paardje

hoop dat de menselijkheid van die duitse mensen toch eindelijk is gaat spreken. hun hebben 9 jr gelden en hoop verdriet en schade geleden maar om dat nu op een onschuldig meisje te wraken.
grrrrrrrrrr