sherwood schreef:Maar alles beter dan over de kop slaan, waarbij je paard iets breekt, toch?
Als je eens even terugscrollt naar 1 vn mijn vorige reacties zie je een 'verhaal' over een paard dat zijn hele been verbrijzeld had dankzij een balk die van de hindernis kwam...
beter dan overkop slaan?
Imo niet.
Ik ben zelf (bij het springen trouwens, dat met de losse balken die zoveel veiliger zijn) al eens samen met mijn paard overkop geslaan, waarbij we gelukkigw wel beiden ongedeerd uit de strijd komen.
had zij toen met een van haar benen de rand van de bak of weet ik wat op een foute manier geraakt, had dit verhaal mijn verhaal kunnen zijn,maar dan bij het gewone springen.
Het vastliggen van de hindernissen heeft idd bepaalde risico's, die je kan vermijden met losse balken,maar andersom is het net zo.
Het ene is niet gevaarlijker of veiliger dan het andere,maar gewoon op een andere manier gevaarlijk of veilig.
De meeste ongelukken die slecht aflopen is niet omdat het een sensationeel ongeluk was,maar eerder in het toevallig net fout neerkomen tijdens het vallen, en dat geldt net zo goed voor het springen als voor de eventing als voor eender wat.