Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anne_GTI schreef:Ik heb al allerlei maten gezien. Halfwas formaat mechelse herder. Volwassen formaat Deense dog en alles er tussenin. Die op 5 meter afstand ging zo hard dat grootte inschatten lastig was. Grote reu aan de andere kant van een sloot op 10 meter afstand was formaat Deense dog. Als ze verder weg staan of lopen vind ik groottes inschatten best lastig. Meestal zie ik ze als ik aan het werk ben. Even stoppen en foto maken gaat dan niet.
Anne_GTI schreef:Ik heb al allerlei maten gezien. Halfwas formaat mechelse herder. Volwassen formaat Deense dog en alles er tussenin. Die op 5 meter afstand ging zo hard dat grootte inschatten lastig was. Grote reu aan de andere kant van een sloot op 10 meter afstand was formaat Deense dog. Als ze verder weg staan of lopen vind ik groottes inschatten best lastig. Meestal zie ik ze als ik aan het werk ben. Even stoppen en foto maken gaat dan niet.
snorkel1986 schreef:En als we allemaal pijl en boog leren schieten te paard... of mag dat ook niet.. ( dacht dat je die in Nederland nog vrij mag hebben) oké op dieren schieten mag niet maar... iets met nood weer reactiesoke lees het met een knipoog je zal er maar mee temaken krijgen.. ik liever niet...
xSagan schreef:snorkel1986 schreef:En als we allemaal pijl en boog leren schieten te paard... of mag dat ook niet.. ( dacht dat je die in Nederland nog vrij mag hebben) oké op dieren schieten mag niet maar... iets met nood weer reactiesoke lees het met een knipoog je zal er maar mee temaken krijgen.. ik liever niet...
Helaas mag dat niet. Het hebben van een niet gespannen boog en pijlen mag je thuis zonder vergunning hebben ivm de sport. Als wij op buiten terrein schieten, moeten we rode vlaggen hijsen zodat omstanders zien dat het gevaarlijk gebied is. Dat lukt niet zomaar in natuur gebied.
Zoolgangster schreef:Anne_GTI schreef:Ik heb al allerlei maten gezien. Halfwas formaat mechelse herder. Volwassen formaat Deense dog en alles er tussenin. Die op 5 meter afstand ging zo hard dat grootte inschatten lastig was. Grote reu aan de andere kant van een sloot op 10 meter afstand was formaat Deense dog. Als ze verder weg staan of lopen vind ik groottes inschatten best lastig. Meestal zie ik ze als ik aan het werk ben. Even stoppen en foto maken gaat dan niet.
En dat is in de buurt van waar jij woont?
Dat zou betekenen dat ik hem ook zomaar tegen kan komen, waar ik woon.
Sassy4barrel schreef:Babootje schreef:En iedereen heeft in zn belevingswereld een hond voor ogen, maar ik denk dat als je echt oog in oog met een wolf gestaan hebt, dat je dat niet meer denkt. Een volwassen wolf is toch miminimaal 1,5 x het formaat van een herder.
Eigenlijk zou iedereen een keer een bezoekje moeten brengen aan een wolven opvang waar ze echt uitleg geven over de wolf ; hoe hij jaagt , hoe hij eet en vanalles over gedrag. Je zit dan ook ( onder begeleiding) in hun gehege en ze komen dan heel dichtbij soms gaan ze zelfs tegen je aan schuren . Ze zijn beslist niet bang maar soms wel voorzichtig , vaak ook lomp en brutaal , natuurlijk zijn deze wolven ook mensen gewend en worden dagelijks gevoerd dus ze zijn niet helemaal hetzelfde als de wilde wolf maar wel vergelijkbaar vooral met sommige wilde die niet schuw zijn . Je leert er zoveel van. Ze zijn groot en indrukwekkend ; Vind het onwijs mooie dieren en heb veel respect voor ze. Maar hoe meer je over ze weet, leert en begrijpt , hoe meer medelijden je met ze krijgt hoe ze moeten leven in Nederland en hoe meer je begrijpt dat ze hier niet thuis horen.
Ik vermoed altijd dat de mensen die pro wolf zijn in Nederland nog nooit een wolf van dichtbij hebben gezien