Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:29

Ik vraag me wel af hoe plotseling het echt is.
Je weet zelf toch ook wel dat als je niet meer in de kijker kunt rijden het wel eens op gaat houden. Zeker als een contract voorbij is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:40

sasja0705 schreef:
janderegelaa schreef:
Glock heeft het gewoon helemaal verkeerd aangepakt. Er is zoveel jong talent in Nederland, ze hadden dit prachtig kunnen uitbouwen.

Nee, want de oude, drijvende kracht is overleden en helemaal als het om geld uit ervenissen gaat, gaan even de erven voor het geld kiezen.
Weduwe is jong en wie weet met wie zij al het geld moet verdelen...
En sponsoring kost geld maar brengt weinig in als er niet echt een commerciële merk (auto's /horloge's)
erachter zit.

Dus men gaat voor het hier en nu : kosten eruit en met verkoop geld erin.
Jammer, maar zo is het.

Herinnert zich iemand nog aan San Patrignano ? Sponsor van Franke...
Toen die overleed was het ook erg snel gedaan.

De drijvende kracht is juist mevr. Glock. Voordat die er was had Glock geen paarden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:18

Ergens wel grappig maar iets heel anders, familie Schumacher heeft hun ranch in Zwitzerland ook al een tijd te koop staan. Ze wonen er ook niet meer.
Alle aandacht is nu naar hun ranch in Amerika. Ze doen het daar heel erg goed in de Reining. De dochter in het showen en verkoop en moeder is zo veel?? miljoen dollar owner. (Dat heeft weer te maken met de verdiensten van de paarden en nakomelingen van hun hengsten en merries)
In Europa brengt dat nooit zo veel als daar in Amerika. Hier draai je meestal enkel maar kiet op show als je het goed doet..
Dochter woont daar ook en moeder pendeld heen& weer tussen Majorca waar ze nu wonen en Texas waar de ranch is.

Gingen ook enorm veel speculaties dat ze geld problemen zou hebben e.d
Nou niets in dat allen want zijn ook schat hemeltje rijk maar wel nog zo slim om elders voor succes te kiezen.
Wellicht mevr Glock hun stal in ons land ook wel nutteloos vond omdat die enkel maar geld slurpt en niks op brengt. Ook rijke mensen zijn verstandig ook al krijgen ze het nooit meer op.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:00

o.a. Amerikanen zijn opzoek naar goede paarden, voor de global tours en de OS van 2028, dus dat zij vrijheid van handelen wil, ook weer begrijpelijk
Laatst bijgewerkt door mce op 23-11-24 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:00

swatch schreef:
Iedereen moet even zijn zegje kwijt. Nu op hoefslag weer een column.
Strekking dat het heel goed te begrijpen is, omdat resultaten uitblijven met volledige resultaatlijsten van de heren.
Is misschien wel waar, maar moet dit nou zo?
Dat is dan de reporter die enthousiast dan wel een fles champagne aanneemt bij een gewonnen weddenschap van HP.
Je kunt ook kiezen om er even niet over te schrijven, ook al is het nu nieuws. (Dat zou ik dan sportief vinden)

Toch wel raar ook, want HP zat in een stijgende lijn met Toto..en dat zeg ik terwijl ik echt geen fan ben. Taminau heeft net een succesvol Grand Prix debuut gehad. Dat zijn dus wel hele duidelijke resultaten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:09

senna21 schreef:
Ik vind het verstandig om niks te delen met de media. Die zijn op zoek naar smeuïge verhalen. Of je nou wel of niet iets deelt, speculaties en wilde verhalen zijn er genoeg.

Klopt als een bus, ook in dit topic zijn er aannames en 'ik denk dat' of zou het kunnen dat' enz enz. Ook lees ik hier en daar een soort van 'leedvermaak', nooit meer in de ring etc.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 23:58

janderegelaa schreef:
sasja0705 schreef:

Nee, want de oude, drijvende kracht is overleden en helemaal als het om geld uit ervenissen gaat, gaan even de erven voor het geld kiezen.
Weduwe is jong en wie weet met wie zij al het geld moet verdelen...
En sponsoring kost geld maar brengt weinig in als er niet echt een commerciële merk (auto's /horloge's)
erachter zit.

Dus men gaat voor het hier en nu : kosten eruit en met verkoop geld erin.
Jammer, maar zo is het.

Herinnert zich iemand nog aan San Patrignano ? Sponsor van Franke...
Toen die overleed was het ook erg snel gedaan.

De drijvende kracht is juist mevr. Glock. Voordat die er was had Glock geen paarden.

Ik denk dat sasja de drijvende kracht achter het bedrijf Glock bedoelt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 01:01

Woah, ik dacht altijd dat Glock een paardenmerk/stal/naam etc was. Ik weet dat er ook Glock wapenfabriek bestaat maar ik dacht dat het twee losse bedrijven waren. Mensen op social media (niet paardenmensen) vliegen uit de bocht omdat je toch geen wapenfabrikant als sponsor wilt... Ze vergeten denk ik dat eigenlijk alles gesponsord wordt door big pharma en marlboro.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 12:30

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:05

Elisa2 schreef:
swatch schreef:
Iedereen moet even zijn zegje kwijt. Nu op hoefslag weer een column.
Strekking dat het heel goed te begrijpen is, omdat resultaten uitblijven met volledige resultaatlijsten van de heren.
Is misschien wel waar, maar moet dit nou zo?
Dat is dan de reporter die enthousiast dan wel een fles champagne aanneemt bij een gewonnen weddenschap van HP.
Je kunt ook kiezen om er even niet over te schrijven, ook al is het nu nieuws. (Dat zou ik dan sportief vinden)

Toch wel raar ook, want HP zat in een stijgende lijn met Toto..en dat zeg ik terwijl ik echt geen fan ben. Taminau heeft net een succesvol Grand Prix debuut gehad. Dat zijn dus wel hele duidelijke resultaten.

Helemaal mee eens, en met Toto zag je toch ook echt steeds meer een andere manier van rijden. Meer lengte en ruimte aan de voorkant. Kleine veranderingen, maar je zag het wel.

Ik ben ook nog steeds van mening dat het een financieel gedreven besluit is. Want als het het rijden was geweest waren ze er nooit ingestapt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:08

We kunnen er lang of kort over praten. Het feit blijf, dat je als ruiter, indien je je paarden niet in eigendom hebt, afhankelijk blijft van de eigenaar met zijn of haar wensen.
Of dat nou is op het niveau Fury en het penny meisje of HP met zijn toppers. Als het niet je eigen paard is, ben je altijd afhankelijk van een ander. En dat kan zuur uitpakken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:09

Zeker, dat blijft inderdaad altijd.

Maar ik denk ook dat er terug kunnen kijken op een lange mooie samenwerking en wat ze hebben geïnvesteerd in de sport hier in NL. 10 jaar is niet niks in de sponsor/paarden wereld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:52

Ik denk wel dat de meningen over het rijden veranderd zijn, toen Glock begon met sponsoren hoefde Edward maar ergens te rijden en hij won al. Op het NK stonden overal spandoeken van zijn gezicht..op een gegeven moment is de tendens gaan veranderen.

Of dat hier van invloed is op de beeindiging dat zullen we nooit weten en gaat ons ook niet aan. Het is inderdaad wat Rien zegt.

En kijk ook maar naar Bart Veeze die de afgelopen tijd ook veel paarden kwijt is geraakt.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:06

Dat Bart paarden kwijt is, is super jammer. Maar de dochter van de eigenaar leste al bij Dinja. En als je toppers hebt en Dinja zou interesse hebben... dan heb je ook een topamazone.
En Bart krijgt weer andere paarden van die eigenaar.
Zo werkt het een beetje. Dinja raakte Capri Sonne kwijt, die leuke merrie Haute Couture naar Amerika en onlangs Vita.
Nu krijgt ze er een paar toppers bij.
Zal wel in goed overleg met Reesink zijn gegaan, want in principe rijdt ze alleen paarden van Reesink naast Hermes en Hartsuijker.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:44

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:45

mce schreef:
https://www.horses.nl/fokkerij/hannover ... lymbrio-l/
Schockstrand koopt voor 2 miljoen euro driejarige Donkey Boy x Don Olymbrio L

Nou ken ik Schockstrand niet maar voor zulke bedragen ga je als eigenaar makkelijk over de streep

Schockstrand zijn schockemöhle en helgstrand. :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:47

mce schreef:

Nou ken ik Schockstrand niet maar voor zulke bedragen ga je als eigenaar makkelijk over de streep

Dat is de samenwerking van Andreas Helgstrand en Schockemohle.
Dus die liggen niet wakker van dit bedrag, denk ik.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:52

Electra63 schreef:
mce schreef:

Dat is de samenwerking van Andreas Helgstrand en Schockemohle.
Dus die liggen niet wakker van dit bedrag, denk ik.

Dank voor de opheldering,

als nieuwe eigenaar misschien niet maar als oude eigenaar!
HK Hannover: Donkey Boss x Don Olymbrio L koning van de Hannoveraanse keuring

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 14:26

In Duitsland is deelname aan de veiling op de keuringen ook niet geheel vrijwillig toch?
Weet nooit precies hoe het zit, maar ik meen dat je soms verplicht bent om deel te nemen. Maar misschien is dat ook wel achterhaald.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 17:20

swatch schreef:
Dat Bart paarden kwijt is, is super jammer. Maar de dochter van de eigenaar leste al bij Dinja. En als je toppers hebt en Dinja zou interesse hebben... dan heb je ook een topamazone.
En Bart krijgt weer andere paarden van die eigenaar.
Zo werkt het een beetje. Dinja raakte Capri Sonne kwijt, die leuke merrie Haute Couture naar Amerika en onlangs Vita.
Nu krijgt ze er een paar toppers bij.
Zal wel in goed overleg met Reesink zijn gegaan, want in principe rijdt ze alleen paarden van Reesink naast Hermes en Hartsuijker.

Het is ook nog dat Dinja nu populair is en het heel goed doet, dan willen ze liever de hengsten door haar gereden hebben om ze extra in de spotlight te zetten. Zij zelf heeft echt meer dan genoeg goede paarden op dit moment.

Imposantos is niet van Reesink.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:25

Ik zeg niet dat Imposantos van Reesink is. Maar paarden van een andere eigenaar rijden gaat wel in overleg met Reesink.
En met Dinja denk ik ook meer gelegenheid om de paarden internationaal te laten uitbrengen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:28

Dat laatste denk ik ook.

Maar volgens mij wijken we af van het onderwerp van dit topic :')

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:28

Eerst maar eens zien of HP en Toto daadwerkelijk in Londen starten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:12

swatch schreef:
Ik zeg niet dat Imposantos van Reesink is. Maar paarden van een andere eigenaar rijden gaat wel in overleg met Reesink.
En met Dinja denk ik ook meer gelegenheid om de paarden internationaal te laten uitbrengen.

Dat laatste zal ongetwijfeld een rol spelen daar had ik niet zo snel aan gedacht. :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:45

DuoPenotti schreef:
Ik vraag me wel af hoe plotseling het echt is.
Je weet zelf toch ook wel dat als je niet meer in de kijker kunt rijden het wel eens op gaat houden. Zeker als een contract voorbij is.

Toch start HP nog wel in Mechelen (eind december) en Londen.
Ben ook wel benieuwd of ze echt allemaal in de wei blijven staan in Oostenrijk. Allemaal gezonde (dek)hengsten die vol in de arbeid stonden die opeens stil komen te staan. Mijn PRE zou er al niet gelukkig van worden.

Maar goed we zullen er (waarschijnlijk) nooit achterkomen. Blijft zuur voor de medewerkers hoe je het went of keert