Wintu schreef:Ik vind het inderdaad heel vreemd, dat ik voor een hond, waarbij ik zelf voer mee moet nemen en die enkel op een uitlaatveld komt, want laten we wel wezen, zo gaat dat in de meeste hondenpensions, enorm veel meer moet betalen, dan voor een paard, die inclusief hooi en stro en weide staat en vaak ook nog een bak staat.
Ik zou voor een hond dan 750 euro per maand kwijt zijn (wanneer je 25 euro per dag rekent), exclusief voer... In vergelijking met een pensionhouder, verdien je dan als hondenoppas riant. Als je dan 7 honden hebt is dat 5250 per maand..
Voor de ophaaldienst moet ik toch echt apart betalen trouwens.. Ik heb vier honden, ik weet wat die die dieren kosten, maar ik vind de prijzen echt overboard. Zelfs voor konijnen vragen sommigen al 200 euro per maand omgerekend ...
Een eigen mand is vaak geen vereiste maar juist om je hond te laten wennen op een nieuwe plek en dan helpt het om een geur van thuis mee te nemen. Net als je een pup koopt iets mee krijgt vanuit het nest. Hetzelfde als eigen voer. Waarom zou een pension 80 verschillende zakken voer moeten hebben. Denk eens na, je hebt puppybrok. Adult brok. Senior brok. Graanvrije brok. Brok met veel vleeswaarde erin, goedkope zooi met meer vulstof dan vlees etc etc en je hebt nog vers vlees. Je hebt honden die enorm slecht gaan op ander voer en er zelfs gezondheids problemen van krijgen. Je hebt per dag (als je naar mijn situatie zou kijken) 7 verschillende honden. Geen dag dezelfde. Dus even op voorhand kopen voor ze langskomen in ook geen doen. Daarnaast zijn ze eigen voer gewent en de kans is zo enorm groot dat ze niks eten omdat ze het nieuwe voer niet lusten.
Daarnaast. Je veldje waar ze lopen heeft onderhoud nodig. Ik ben 7 dagen per week gaten aan het dichtscheppen die de honden graven, zwart zand toevoegen, grasmaaien, poepscheppen en water vullen. Zomers komt daar nog 2x per dag een speelbadje vullen en legen bij. Daarnaast heb ik vloer bedekking in de verblijven. Dit moet ook onderhouden, vervangen of gereinigd worden. Tevens worden de verblijven periodiek schoon gemaakt en ontsmet. Daarnaast moet je van 8 tm 18u aanwezig zijn en kan je eigenlijk niet van huis. Als je een vakantie ganger hebt moet je ook savonds naar buiten. Als je een hond hebt met extra medische zorg kan je er snachts ook nog uit. Je kan ze niet alleen laten en neemt ook risico's, want niet elke hond is even makkelijk. Mijn prijzen zijn dan wel lager als 20 eu. Maar ga eens na. 20 euro voor 10u per dag werken. Zou jij het daarvoor doen?? Je hond word niet alleen "in het veld gekwakt en succes". Er wordt wel degelijk een dienst bewezen en met zorg wordt er naar je hond gekeken.
Hier kunnen ze overigens ook nog zonder extra kosten uitgelaten worden en mee gefietst worden. Dit is wel afhankelijk of ik vind dat een hond dit nodig heeft of de eigenaar het wil. Meestal zijn ze enorm moe na hele dag speelplezier en is dat extra uitlaten echt niet nodig. Maar het klinkt wel makkelijk ja, alles zelf meenemen en geld vangen. Maar kan je vertellen. Als je het goed doet zit er veel meer werk, tijd en geld in
Daarnaast is een paardenpension wat "geld zekerder" dan een hondenpension. Als je een week geen honden hebt heb je pech. Een paard staat er meestal gewoon maandelijks. Een hond is heel uniek als die een hele maand komt. Ook heb je met honden eigenlijk nooit een maand opzeg termijn.
Paarden voer kopen is makkelijker. Veel doen het bijvoorbeeld prima op een simpele basis brok. Vroeger toen ik nog op pension stond was dat ook gewoon de enige keuze die je had. Wou je ander voer? Zet je een voerton met betreffende brok voor de stal
Dus wat dat betreft ben ik niet anders gewent.
Pensionstal heb ik ook zelf gehad. Zou nooit willen dat klanten zelf beginnen te mesten, opstrooien en hooi geven. Vaak krijgen ze bulten hooi wat verlopen wordt, veel te veel stro en met uitmesten beland al dat stro op de bult. Zonde!