Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Somebody85 schreef:Ik ben niet pro-wolf of anti-wolf. Ik hou gewoon van feiten en niet het roepen zonder feiten wat hier ook gebeurt. Niemand weet zeker of de wolf dit gedaan heeft, maar geeft de wolf de schuld. Het is daarbij ook handig om te weten welke mensen dit bericht delen, toevallig gebeurt het met een pony van een anti-wolf lid. Context dus. Het bekijken van beide kanten.
DuoPenotti schreef:Daarnaast, hier in de buurt is een paar jaar terug een grote dragende melkkoe gedood.
Dierenarts als bij12 vonden het het werk van een wolf.
Maar dna onderzoek leverde niets op.
Dus dan is het geen wolf meer?
Bijzondere, voordat die wolf er was waren er geen aanvallen op koeien, ook niet op schapen, ook niet op schotse hooglanders, ook niet geiten enz enz.
174 wel dna bevestigde dieren staan er op dat dier zijn naam.
Kwam over een stroomraster met 8 draden van 150, ging over dubbele flexnetten met stroom.
En het bijzondere, hij is er niet meer, geen dode koeien meer, geen dode schapen meer...niks...
Maar die koe..nee geen wolf hoor.... echt zeg.. dna is heilig.
Nou beetje verstand in de kop meer.
Femke_Tweety schreef:DuoPenotti schreef:Daarnaast, hier in de buurt is een paar jaar terug een grote dragende melkkoe gedood.
Bijzondere, voordat die wolf er was waren er geen aanvallen op koeien, ook niet op schapen, ook niet op schotse hooglanders, ook niet geiten enz enz.
Kwam over een stroomraster met 8 draden van 150, ging over dubbele flexnetten met stroom.
En het bijzondere, hij is er niet meer, geen dode koeien meer, geen dode schapen meer...niks...
Er is inmiddels zat bevestigde data, dat die ene eigenlijk niet meer uitmaakt voor het grote plaatje.
Erg genoeg.
Somebody85 schreef:Wel honden, en mensen die de wolf weg willen hebben… dus maak de bewijslast sterk, doe DNA onderzoek.
Polar schreef:Ik kan even mijn reactie niet vinden waar jouw eerste zin/vraag op richt, denk dat je doelt op dat er naar mijn mening genoeg mensen zijn die de wolf ook wel als slachtoffer zien?
Ik zie af en toe videos van wolven waarbij je de mensen hoort roepen:"Rotbeest, ik rij je dood" en dat soort uitspraken.
Dat vind ik persoonlijk belachelijk, want het dier doet ook maar z'n best om te overleven, ook al zie ik als mens niet in waarvoor je daar zoveel dieren voor moet doden.
Maar als ik met vrienden over dit onderwerp praat, is iedereen het er over eens dat de wolf evengoed slachtoffer is en dat dit probleem direct in het begin aangepakt had moeten worden.
De punten die jij noemt, ben ik het mee eens en dat is ook het beleid dat in hier in Zweden geldt.
Tenminste, elke provincie mag daarin zelf kiezen en ik heb het idee dat ze in het zuiden daar soms iets lakser mee zijn, maar de algemene tendens is dat zodra een wolf afwijkend gedrag laat zien (vee pakken, in woonwijken verblijven, te dicht bij mensen komen) er wordt afgeschoten.
Jildau schreef:Nu ben ik wel heel benieuwd wat voor advies de pro wolf mensen hebben voor ons, om onze “tuin” wolfwerend te maken.
Want we moesten denken in oplossingen toch? Zomers lopen er koeien en winters schapen. Let me know. Ben heel benieuwd hoe wij aan onze zogenaamde plicht moeten voldoen.
Wranglerbutt schreef:Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]
Tot zover ik weet hebben alle provincies met wolvenpopulaties een ruim subsidiebudget. Ik las van de week in een krant dat er nog veel geld in die subsidiepotten zit, dus dat er niet massaal gebruik van wordt gemaakt.
Femke_Tweety schreef:DuoPenotti schreef:Daarnaast, hier in de buurt is een paar jaar terug een grote dragende melkkoe gedood.
Er is inmiddels zat bevestigde data, dat die ene eigenlijk niet meer uitmaakt voor het grote plaatje.
Erg genoeg.
Wintu schreef:Somebody85 schreef:Ik ben niet pro-wolf of anti-wolf. Ik hou gewoon van feiten en niet het roepen zonder feiten wat hier ook gebeurt. Niemand weet zeker of de wolf dit gedaan heeft, maar geeft de wolf de schuld. Het is daarbij ook handig om te weten welke mensen dit bericht delen, toevallig gebeurt het met een pony van een anti-wolf lid. Context dus. Het bekijken van beide kanten.
Als over zes weken bevestigd wordt dat het een wolf is geweest, dan geef je niet thuis, zoals iedereen dat doet...
DuoPenotti schreef:Somebody85 schreef:Ik ben niet pro-wolf, ik geef alleen maar aan door wie deze foto is gedeeld en we nog even moeten wachten met conclusies.
maar wat suggereer je hiermee?
Dat die man die pony zelf uit elkaar heeft getrokken?
Of hoe moet ik het interpreteren?
DuoPenotti schreef:Somebody85 schreef:Ik ben niet pro-wolf, ik geef alleen maar aan door wie deze foto is gedeeld en we nog even moeten wachten met conclusies.
Somebody85 schreef:Nee, dat het niet zeker is dat het een wolf was. Ook niet met de twee losse foto’s erbij. Wachten op bewijs van DNA. De plaatser is super anti-wolf dus een neutrale kijk heeft hij niet. Dat wordt nog eens extra duidelijk door de emotionele foto met kinderen in te zetten. Wie laat zijn kinderen hier rustig naar kijken?
Pro-wolf en anti-wolf willen geen oplossing. Het is WEL wolven, geen wolven.