Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
josien_m_ schreef:Of de dieren kunnen vluchten, doet er uiteraard toe. Alleen wil dat niet zeggen dat ze niet/nooit worden gepakt. Ik kijk daar wat genuanceerder naar denk ik.
BrankaZ schreef:Misschien ben ik kort door de bocht, maar als je ergens een hek om heen zet zodat dieren niet weg kunnen dan heb je er een zorgplicht voor. Ongeacht oppervlakte begrens/beperk je dieren, dan ben je ook verantwoordelijk voor hun welzijn en veiligheid.
BrankaZ schreef:Misschien ben ik kort door de bocht, maar als je ergens een hek om heen zet zodat dieren niet weg kunnen dan heb je er een zorgplicht voor. Ongeacht oppervlakte begrens/beperk je dieren, dan ben je ook verantwoordelijk voor hun welzijn en veiligheid.
josien_m_ schreef:Moeilijk hoor, om andere visies te lezen en je daarin te verdiepen blijkbaar. Ieders mening heeft waarde, iedereen doet er toe in Nederland. We leven toch met elkaar en kunnen in gesprek met elkaar gaan. Zo voelt het niet, dat er iemand in gesprek gaat met me. Ik begon met dat ik het schadelijk vind zoveel haat te spuien. Maar ik zal me verder weer een tijdje stil houden, het blijkt zinloos hier.
josien_m_ schreef:Moeilijk hoor, om andere visies te lezen en je daarin te verdiepen blijkbaar. Ieders mening heeft waarde, iedereen doet er toe in Nederland. We leven toch met elkaar en kunnen in gesprek met elkaar gaan. Zo voelt het niet, dat er iemand in gesprek gaat met me. Ik begon met dat ik het schadelijk vind zoveel haat te spuien. Maar ik zal me verder weer een tijdje stil houden, het blijkt zinloos hier.
josien_m_ schreef:Ja, je kunt het heel verschrikkelijk voorstellen allemaal. Maar laat de wet eens los in gedachten. In het wilde leven is er geen wet. Ook dan worden er paarden gedood en opgegeten.
De keuze die je voorhoudt: wel of niet opgegeten worden is niet de keuze. Dat is zelfs niet de keuze waar dierenhouders voor staan. Die kunnen veel voorzorgsmaatregelen nemen maar ook die zijn niet sluitend.
Citaat:Wat een ongelofelijk lulverhaal Staatsbosbeheer! Maar daar zijn jullie aardig goed in weet ik inmiddels uit ervaring. Het grote publiek in slaap sussen om vervolgens weer jullie eigen plan te trekken. Als je dieren achter een hek zet moet je er goed voor zorgen! PUNT! De zeldzame oerpony die wereldwijd wordt bedreigd met uitsterven, laat me niet lachen secretaris Samenwerkingsverband Exmoorpony/ Mekelogisch Beheer/ Wolvenconsulent Provincie Drenthe en Provincie Friesland!
Staatsbosbeheer Drents Friese Wold: De Exmoors worden in een ‘sociale kudde’- structuur ingezet. Het is een kudde met een familieband en een natuurlijke leeftijdsopbouw. Zo blijven ze bijelkaar en beschermen ze elkaar bij een mogelijke dreiging van bijvoorbeeld de wolf.