Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wolf laat zich door niets tegenhouden
"De veronderstelling dat het roofdier rechtsomkeert maakt bij een zogenaamd wolfwerend hekwerk dat is voorzien van stroom, verwijst Verplak naar het rijk der fabelen. Wolven laten zich door geen enkele hindernis tegenhouden.
Celebi schreef:Ik blijf het gek vinden dat de slacht een reden is dat de wolf hobbydieren zou mogen verscheuren. Stel, het zijn alleen slacht dieren die hij pakt en de overheid de boeren daar financieel volledig op compenseert dan is er geen financieel verlies voor het bedrijf, je houdt dan 'alleen' nog maar het verschil van eventuele rustige verdoofde slacht of in angst uit elkaar gescheurd worden over. Vreselijk om over te denken dat verschil maar goed, ik probeer me even in te beelden in de mensen die dat wel normaal vinden.. Het is alleen zo dat er nu ook zoveel hobbydieren gepakt worden... Schapen, hertjes, paarden, katten, etc.. Die mensen zitten niet eens te wachten op een banketstaaf vergoeding. Die willen echt hun dier terug en dat kan niet. En zelfs de boeren van het slachtvee zullen dit niet willen, maar de hobbydieren waar mensen een band mee hebben en waarvan het als kinderen voor ze zijn is nog een gradatie erboven.
Ik word al misselijk bij het idee dat mijn paard op een dag verscheurd kan worden door een wolf. We staan nu nog in de randstad, maar wel in het groene hart. De dag dat de wolven hier komen zijn de weilanden hier ook niet meer veilig en met alle 'nuchtere' randstedelingen hier die die wolf maar wat mooi vinden en best mag komen hou ik hier eigenlijk nog meer mijn hart vast dan in het oosten van het land. Ik denk niet dat er hier ook maar 1 hek geplaatst mag worden van de gemeente of dat stalhouders de investering überhaupt kunnen of willen doen om dat zomaar te bekostigen.. Als die wolven hier eenmaal zitten, wat een kwestie van tijd is lijkt me, dan hebben ze hier denk ik een gigantische feestmaal want alles, werkelijk alles, gaat gewoon naar buiten en staat niet veilig.
manubres schreef:Ik ben het volledig met je eens. Ik vind wolven ook prachtige dieren, maar Nederland is daar niet geschikt voor. Laat ze los in een reservaat zoals de Oostvaardersplassen, kunnen ze daar de hertenpopulatie beheren
vilheide schreef:Ik weet niet meer wie en in welk wolventopic ik het las, maar daar zei iemand dat er in haar land winddoek tegen de afrastering werd geplaatst zodat de wolven niet goed genoeg kunnen zien wat er achter het hek ligt en het ze bemoeilijkt om de sprong te wagen.
Het klinkt in elk geval best logisch dat als een wolf niet kan zien of hij de sprong kan maken ivm niet kunnen zien waar hij landt dat hij dit ook niet snel zal doen.
Wintu schreef:vilheide schreef:Ik weet niet meer wie en in welk wolventopic ik het las, maar daar zei iemand dat er in haar land winddoek tegen de afrastering werd geplaatst zodat de wolven niet goed genoeg kunnen zien wat er achter het hek ligt en het ze bemoeilijkt om de sprong te wagen.
Het klinkt in elk geval best logisch dat als een wolf niet kan zien of hij de sprong kan maken ivm niet kunnen zien waar hij landt dat hij dit ook niet snel zal doen.
Moet je heel het landschap vol willen hebben staan met percelen met winddoek? Heeft dat ook geen effect op de rest van het wild?
DuoPenotti schreef:En vervolgens zo'n stekel in je paardenhoef hebben, is niet beter dan een spijker....
Waarom moet wij gekke dingen uit gaan halen voor de natte droom van re-wilders?
Laat ze zelf wat hectare kopen en daar zich uitleven. Maar als ze het geld gaat kosten ipv bij een ander is het vast ineens zo mooi niet meer.
vilheide schreef:Ik weet niet meer wie en in welk wolventopic ik het las, maar daar zei iemand dat er in haar land winddoek tegen de afrastering werd geplaatst zodat de wolven niet goed genoeg kunnen zien wat er achter het hek ligt en het ze bemoeilijkt om de sprong te wagen.
josien_m_ schreef:vilheide schreef:Ik weet niet meer wie en in welk wolventopic ik het las, maar daar zei iemand dat er in haar land winddoek tegen de afrastering werd geplaatst zodat de wolven niet goed genoeg kunnen zien wat er achter het hek ligt en het ze bemoeilijkt om de sprong te wagen.
Ja dat ben ik! En meidoorn heb ik ook aangeplant trouwens en rozensoorten, alles met stekels dus. Dat bemoeilijkt hopelijk ook het gegraaf. In het voorjaar eten de paarden een tijdje meidoorn. Ik heb ze van paard en plant hier in de buurt. Ze eten de meidoorn trouwens later ook nog wel als ik takjes afknip. Met stekel en al...
Kinke schreef:vilheide schreef:Er blijft hoe je het ook went of keert geen goede blijvende oplossing mogelijk.
jawel hoor, maar da's nog verboden